Auteur
|
Bericht
|
Timajax
Forum berichten: 7
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 23:06
|
|
Hij is slecht
|
Miro
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 23:24
|
|
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is ie niet zo enthousiast over 'm
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 23:43
|
|
God, de enige keren per jaar dat je ooit de naam van de club Vojvodina hoort is als die Vasovic weer voorbij komt fietsen...
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 00:27
|
|
Citaat: God, de enige keren per jaar dat je ooit de naam van de club Vojvodina hoort is als die Vasovic weer voorbij komt fietsen...
En hij komt ook alleen maar met nieuwtjes uit Servische hoek...
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 00:28
|
|
Citaat: En hij komt ook alleen maar met nieuwtjes uit Servische hoek...
Dat maakt hem eigenlijk alleen maar geloofwaardiger aangezien hij een bron uit die hoek schijnt te hebben, althans zo gaan de geruchten.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 00:33
|
|
Had die bron hem niet kunnen vertellen dat Obradovic naar Spanje ging?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 00:38
|
|
Citaat: Had die bron hem niet kunnen vertellen dat Obradovic naar Spanje ging?
Misschien wel misschien niet, hoe moet ik dat weten? Hij had toen wel gelijkt dat Obradovic aan Ajax werd gelinkt aangezien een tijdje nadat hij dat bekend had gemaakt ook de zaakwaarnemers van Obradovic over Ajax begonnen te praten. Er gaat een verhaal dat er twee groepen zaakwaarnemers rondom Obradovic actief waren en dat één groep hem naar Ajax wilde brengen en één groep hem naar Spanje wilde krijgen, misschien komt zijn bron uit die eerste groep. Misschien komt zijn bron wel uit Ajax en dan is het natuurlijk lastig om te weten waar zo'n spelers anders dan Ajax naartoe zal gaan. Wie weet?
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 00:53
|
|
Hij heeft gezegd dat Obradovic naar Ajax ging. Had zijn bron hem niet voor die boude uitspraak kunnen behoeden? Net als hij constant allemaal spelers uit het Oostblok aan Ajax linkt waar we vervolgens niets meer van horen.
Dan zijn er dus twee opties:
1. Zijn bron neemt een loopje met hem.
2. Hij neemt een loopje met ons.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 00:58
|
|
Of deze spelers zijn echt met Ajax aan het onderhandelen maar ze ketsen af, zoals met Obradovic gebeurde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 00:59
|
|
Citaat: Had die bron hem niet kunnen vertellen dat Obradovic naar Spanje ging?
Zo makkelijk ligt het vaak niet. Informatie delen op het net is niet altijd even makkelijk, daar weet ik persoonlijk ook alles van.
Ik geloof Vasovic overigens wel, heeft zich al een aantal keer bewezen en aantoonbaar gelogen heeft hij niet. Ik had vorige zomer een tip van iemand dat Ajax interesse in Nemanja Tomic had, en twee dagen later maakte hij daar melding van. Dat was voor mij persoonlijk wel een bevestiging.
Daarnaast moet je gewoon een onderscheid maken tussen oriënterende interesse en concrete interesse. Gezien Vasovic' achtergrond denk ik zeker dat hij van die eerste kant wel wat meekrijgt, maar slechts een klein gedeelte daarvan zal voortvloeien in echt concrete transfers.
Verder is Mrdja natuurlijk niet goed genoeg, in België niet bepaald overtuigend. Dat hij mee was tekend dit WK tekend de armoede in de spitspositie bij de Serviërs. Mrdja is een lange spits die nog best z'n goaltjes meepikt maar het technisch vernuft ontbreekt om ooit als Ajaxspits te kunnen functioneren.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 01:04
|
|
Citaat: Of deze spelers zijn echt met Ajax aan het onderhandelen maar ze ketsen af, zoals met Obradovic gebeurde.
Dan moet-ie beter nadenken over wat-ie zegt.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 01:05
|
|
Bij de hele situatie rondom Obradovic heb ik hem eigenlijk alleen maar horen zeggen dat Obradovic met Ajax in gesprek was en zelf het liefst naar Ajax wilde gaan en daardoor de transfer erg waarschijnlijk leek. Ik heb hem nooit zien zeggen dat de transfer rond of zeker was.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 01:12
|
|
Ik wel.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 10:09
|
|
Volgens mij heeft hij ooit gezegd dat zijn bron iemand is die bij een makelaarsbureau werkt en dat hij daar ook wel eens wat hand en spandiensten voor verleent. Waarom zou een medewerker van een makelaarsbureau er belang bij hebben dat er in de media een speler in verband gebracht wordt met een bepaalde club? Heel simpel. de speler moet even in de spotlights gebracht worden en eventueel al geinteresseerde clubs gaan sneller handelen omdat ze anders deze 'kans' aan zich voorbij zien gaan.
Verder is deze poster slechts op 2 momenten in het jaar actief op het forum en laten dat nou precies de twee transferwindows zijn. Ik weet niet hoeveel spelers hij al van met name Vojvodina in verband heeft gebracht met Ajax maar vooralsnog heeft ie een hitratio van 0%.
Ik geloof best dat hij bepaalde bronnen heeft maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij aan bewuste en selectieve namedropping doet met alleen zijn eigen belang (of dat van zijn vreindjes bij het makelaarsbureau).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 11:13
|
|
Tja zolang je niet zeker weet wat de betreffende persoon doet is verder alles gespeculeer. Laten we het maar weer over voetbal hebben.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 12:21
|
|
Citaat: , dat intern oplossen en vervolgens een deel van het geld uitgeven aan een blijvende kracht (ik noem een Mandzukic; dan wordt je elftal er alleen maar sterker op).
Als dat niet mogelijk is en we cashen niet dat komen de goedkope opties in beeld. Hoewel ik Berg geen slechte spits vind en huren een optie is blijft het wel een tussenoplossing, tenzij je er een aankoopclausule bijkrijgt.
Maar is zo'n Mandzukic dan haalbaar voor 8 miljoen oid? En heeft Ajax uberhaupt wel eens interesse in hem getoond?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 12:53
|
|
Ach ik zal het verhaal ngo een keer uit de doeken doen.
Mandzukic is in 2008 zo'n beetje doorgebroken. Speelt sindsdien zeer verdienstelijk. In zijn begintijd moest hij nog in dienst spelen van Balaban, een type balletjeswachter. Gelukkig is Balaban bij Dinamo vertrokken en daarna werd de rol van Mandzukic prominenter als aanvalsleider.
Bij Zagreb heeft de president Mamic eigenlijk altijd zijn verkoop tegengehouden, hoewel er nadrukkelijke interesse was van Werder Bremen en later Hambruger SV. Het is bekend dat Olic bij zijn vertrek aangaf dat Hamburg Mandzukic als opvolger moest halen. In die tijd zat Jol nog bij Hamburg, er waren wat conflicten met de TD en Jol heeft toen zijn biezen gepakt. HSV kwam uiteindelijk uit bij Berg, ook omdat Mamic zo moeilijk deed. Werder wilde hem ook halen maar schrok van het prijskaartje van 12 Miljoen Euro. Werder bood 8,5 vorige zomer maar ze zijn er toen niet uitgekomen. Mandzukic was niet heel happy dat die transfers geboycot werden. Afgelopen winter kwam Werder nog eens terug voor Mandzukic maar toen kreeg men te horen dat men pas deze zomer kon terugkeren voor onderhandelingen. Werder heeft nu voor Arnautovic gekozen als een van de opvolgers van de niet functionerende Rosenberg. Mandzukic is daarmee van de baan. De reden dat Mandzukic nog niet andere clubs is het feit dat het geen EU speler is, hij is door de concurrentie van Petric en Olic geen basisspeler van zijn land en haalt daardoor niet de regels voor de Premier League. Ook Spanje en Italie is niet zo makkelijk vanwege zijn non-EU schap. Duitse clubs zijn huiverig vanwege de transfersom (In Duitsland betaalt men over het algemeen minder aan transfersommen ivm salarissen)
Omdat Mandzukic een voetballende spits is hebben clubs die niet in Kroatie scouten hem nog niet zo ontdekt. Zijn moyennes zijn redelijk maar niet exceptioneel. Als je Mandzukic ziet zie je echter wel meteen dat het een katalysator voor een aanval is. Verwacht wordt nu dat deze zomer de prijs iets lager zal liggen circa 8-9 miljoen. Red Bull werd aan hem gelinkt als opvolger van Janko, maar daar wilde hij zelf niet naartoe.
Jol moet Mandzukic wel kennen, maar je kan als Aajxzijnde geen interesse tonen met een lege portomonnee, dat is zinloos. Of Ajax wat zal gaan doen zullen we pas weten wanneer er geld in kas komt. 3 Miljoen voor Mrdja of 8,5 Miljoen voor Mandzukic is eigenlijk niet eens een keuze.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 14:03
|
|
Citaat: 3 Miljoen voor Mrdja
Als Ajax niet zoveel te besteden heeft voor een spits en dus geen Mandzukic haalt, zou ik Dembele aan trekken. 3 mil voor Mrdja of 4 voor Dembele.
Wat denken de mensen hier over Dembele als spits?
Kom niet aan met rendement, want bij Ajax in de spits moet je een clown zijn als je niet 1 op 2 scoort.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 17:15
|
|
Prijskaartje Bond, prijskaartje.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 17:27
|
|
Offtopic, maar wat doe jij met de vlag van Moldavie in je avatar joh.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 17:32
|
|
Dat vroeg ik mij ook af. Enig verwantschap met het land?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 17:42
|
|
Mja, nu Manucharyan vertrekt was die avatar eigenlijk niet meer te gebruiken. Dus toen had ik iets anders nodigs. Hoogstwaarschijnlijk zal ik ergens komend voorjaar tijdelijk een maandje in Moldavie zitten, vandaar.
Verder ben ik gewoon 100% kaaskop hoor.
|
velorick
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 18:02
|
|
Ik weet niet of deze spelers al eerder zijn genoemd, maar zijn Iker Muniain (Athletic Bilbao), Borja Baston (Atletico Madrid) of Wellington Alves Da Silva(gaat op zijn 18e naar Arsenal)
Het zijn alledrie erg jonge spitsen, die een grote toekomst wordt belooft. Het voordeel van Borja Baston is dat hij vrij lang is, in tegenstelling tot Iker Muniain en Wellington da Silva, die beiden niet boven de 1.75 uitkomen
Wellington Alves da Silva zal niet op koopbasis gaan komen, maar misschien kan je hem 2 jaar huren van Arsenal? Aangezien Wenger laatst erg lovend was over Ajax?
Het zal moeilijk worden om 1 van deze 3 spelers te halen, maar niet onmogelijk lijkt me, zeker niet op huurbasis voor 1 of 2 jaar.
Iemand een mening over deze spelers?
http://en.wikipedia.org/wiki/Iker_Muniain
http://en.wikipedia.org/wiki/Borja_Gonz%C3%A1lez
http://en.wikipedia.org/wiki/Wellington_Alves_da_Silva
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 9 jul 2010 23:11
|
|
Hoe ken je die spelers?
|
velorick
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Za 10 jul 2010 11:30
|
|
Muniain en Borja Baston ken ik van tv, kijk wel eens een spaanse wedstrijd, en deze 2 jongens hebben wel eens meegedaan.
Wat mij toen opviel, is dat de 1e aanname bij alletwee goed was, en dat ze allebei goed positie kunnen kiezen.
Ook weet Borja Baston goed gebruik te maken van zijn fysiek. Gebruikt zijn lichaam dus goed in zijn acties en is een redelijke kopper.
Muniain moet het meer hebben van zijn wendbaarheid, en zeer redelijke techniek, zeker voor zijn leeftijd.
Wellington da Silva, ken ik heel eerlijk gezegd alleen van wat youtube filmpjes. Dat zag er leuk uit, maarja het youtube-dilemma he;) Je kan daar alle positieve punten laten alleen.
Het zijn alledrie wel jonge spelers, en ik zie ze zeker als toegevoegde waarde voor dit Ajax.
Als ik moet kiezen zou ik voor Borja Baston gaan, puur omdat hij zijn lichaam goed weet te gebruiken, en dat is handig voor de persoonlijke duels.
|