Geregistreerd: 15-05-2008 Forum berichten: 188 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 13:43
Citaat:
Sarpong staat al jaren stil in zijn ontwikkeling. Die maakt het echt niet meer bij Ajax. (1)
Vwb de rest: als je niet wilt dat ik denk dat je Jozefzoon in de basis wilt, moet je het gewoon niet zeggen... (2)
Maar goed, mogelijke aanwinsten. Ik blijf erbij dat Jol als een malle aan een spelconcept moet werken waarin hij geen nieuwe spits nodig heeft. Ook als die spits om wat voor reden dan ook niet komt moet er namelijk gepresteerd worden. (3)
1. O.a. om de reden die ik eerder aangaf. Blijft in potentie een prima speler voor Ajax.
2. Hier kan ik natuurlijk niets mee. Is toch geen AN hier? Je kunt toch lezen in een bepaalde context en het op de bedoelde manier interpreteren.
3. Daar zeg je tenminste iets zinnigs.
Geregistreerd: 24-10-2007 Forum berichten: 4200 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 14:49
Citaat:
Heeft Ajax interesse in hem Puschkin?
Over Llorente (wordt volgens mij hierboven besproken) van Bilbao: zat Ajax daar vorige zomer niet achteraan?
Llorente is een geweldige spits m,aar natuurlijk onhaalbaar voor ons zelfs al verkopen we Suarez. We hebben een te grote broek aan, dat betekent zelfs dat wanneer we een klapper maken we nog niet definitief kunnen investeren.
De situatie is ongeveer zo; Ajax chad over afgelopen jaar ongeveer 15 Miljoen te veel uitgegeven waarvoor ongeveer 2/3 op salariskosten viel terug te vorderen. Dat gat moeten we dichten, doen we dat niet (zeker wanneer we geen CL halen) dan hebben we volgend seizoen nogmaals hetzelfde probleem.
Ajax heeft een paar problemen van spelers die te veel kosten.
1. Overbodige spelers die niet slijten vallen: Kennedy, Verhoeven, Silva, Ogararu, Luque, Atouba, Wielaert, Aissati
2. Jeugdspelers met dure EU contracten waar geen gebruik gemaakt van wordt; Claassen, Kerlon, Claassen, Manucharyan
3. Jeugdspelers zonder echte toekomst bij Ajax: Martina, Danilo, Donald, Van der Heijnden,
4. Reserve-spelers die wel dure salarissen hebben: Oleguer, Suljemani, (Rommedahl) en Lindgren.
Uit groep 1 raken we spelers maar per mondjesmaat kwijt, uit groep twee moeten er beslissingen genomen of je verder wil met de spelers.. Groep drie moet je eigenlijk ook zo snel conclusies in trekken en 4 is bij kwijtraken meegenomen als je geld hebt om wat terug te halen.
Ik schat dat we vanuit de belangrijkste groep 1 nog te weinig kwijtraken, waardoor we straks toch minimaal op een overschrijding van circa 7 miljoen in totaal. Ajax zal dus niets kunnen halen, of een transfervrije mogelijkheid (hooguit). Pas na dit seizoen zal Ajax d.m.v. sanering echt orde op zaken kunnen stellen. Ajax is dus aangewezen op jeugdspelers als bv. Rommedahl vertrekt, dan kunnen we zeuren op spelers als Sarpong etc. maar er zit weinig anders op.
Geregistreerd: 24-10-2007 Forum berichten: 4200 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 16:13
Emanuelson 1,3 miljoen
Donald 2ton
Sarpong 2ton
Suk
Bodul 5ton
Oleguer 1,3 miljoen
Kennedy 7 ton
Atouba 1,3 miljoen
Wielaert 6 ton
Sno 1,3 miljoen
Manucharyan 5ton
Klopt, Manucharyan en Suk zou je in mijn ogen mogen behouden, maar als je kijkt wat dit ruwweg jaarlijk aan salarisbesparing met zich meebrengt dan kom je op 8 miljoen Euro uit.
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 17:07
Belachelijke bedragen. Sno En Oleguer nog meer dan 1,3 mio?!?
Vind je het gek dat we de afgelopen jaren enorme verliezen hebben geleden (heeft uiteraard ook andere oorzaken) met dit soort hoge loonkosten aan de verkeerde spelers.
Geregistreerd: 18-08-2007 Forum berichten: 22238 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 15:56
Citaat:
Emanuelson 1,3 miljoen
Donald 2ton
Sarpong 2ton
Suk
Bodul 5ton
Oleguer 1,3 miljoen
Atouba 1,3 miljoen
Wielaert 6 ton
Sno 1,3 miljoen
Manucharyan 5ton
Klopt, Manucharyan en Suk zou je in mijn ogen mogen behouden, maar als je kijkt wat dit ruwweg jaarlijk aan salarisbesparing met zich meebrengt dan kom je op 8 miljoen Euro uit.
Zouden Donald en Sarpong echt zo 'weinig' verdienen? Kennedy heb ik er tussen uit gehaald.
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 20:24
Citaat:
'Payet in verband gebracht met Ajax'
5 juli 2010
Van den Boog gaf onlangs nog aan geen spelers aan te willen trekken, indien Suarez bij de club blijft. Martin Jol gaf later aan er zeker nog wel een spits bij te willen hebben na het vertrek van Pantelic. In het geruchtencircuit wordt Ajax dan ook nauwelijks in verband gebracht met nieuwe spelers. Vandaag dook er weer eens zo'n naam op in het Franse geruchtencircuit. Diverse Franse websites melden de interesse van Ajax voor Dimitri Payet. De 23-jarige speler van l’AS Saint-Etienne kan op diverse posities in de aanval uit de voeten. Hij lijkt echter meer een aangever dan een spits. Hij zou 5 miljoen euro op moeten brengen. Er zou inmiddels gesproken zijn en volgens Football.fr is de kans 80% dat de transfer doorgang zal vinden.
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 22:11
In Jong-Frankrijk speelde hij altijd als linkervleugel, als Ajax echt interesse heeft dan zal men hem wel kennen, men heeft in het verleden ook interesse gehad in Gourcouff en dat was een teamgenoot van hem bij Jong-Frankrijk. De kans dat het speelt heb ik echter twijfels over. Immers heeft Ajax een tijdje geleden al afscheid genomen van Loic Desire als scout en is er voorlopig geen nieuwe Frankrijkscout aangesteld. Daarnaast zie ik Ajax niet zomaar 5 miljoen neerleggen.
In dat artikel staat overigens dat Payet bij S-E weggaat vanege een conflict, verder staat er in de slotzin "Men heeft ons verduidelijkt dat de deal voor 80% zeker doorgaat" Als het al klopt lijkt me dat zaakwaarnemespraat.
Er zijn drie mogelijkheden
- Ajax wordt als naam gebruikt om een speler in de picture te zetten lijkt mij het meest waarschijnlijk)
- Ajax heeft een speler bijna vekocht bv Sulejmani/Emanuelson (en men gaat toch voor een vervanger daar op de linksbuiten)
- Payet is een stuk goedkoper dan die 5 miljoen die genoemd wordt en Ajax haalt relatief goedkoop een versterking binnen.
Toen Payet nog voor Jong Frankrijk speelde heb ik hem wel aan het werk gezien, en toen speelde hij als linksbuiten wel aardig. Talent heeft hij wel, snel en wendbaar, techniek is redelijk, steepass goed, voorzet was ik destijds minder kapot van.
Geplaatst: Wo 7 jul 2010 09:04
Ik ben er nooit zo voor om spitsen op leeftijd te halen, en dan bedoel ik echt op leeftijd want bij de komst van Pantelic was ik wel positief. Clubs als Monaco spelen geen beter voetbal dan Ajax, en wanneer spitsen daar niet meer geschikt zijn dan moet Ajax ze ook vooral niet meer halen. Die clubs zien een speler een jaar lang op het trainingsveld en schrijven hem alleen maar af in het geval dat ze weten dat er ook echt niets meer uit de sinasappel te persen valt.
Ajax moet zich dus richten op jonge spitsen of uitzonderingsgevallen van spelers die het nog wel kunnen (Pantelic en Arveladze destijds). Nonda was ik wel altijd gecharmeerd van, en waarom hij bij Gala is weg is een dubbel verhaal maar ik zou hem toch niet nemen.
Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 283 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Alkmaar
Geplaatst: Wo 7 jul 2010 19:54
Citaat:
Ik ben er nooit zo voor om spitsen op leeftijd te halen, en dan bedoel ik echt op leeftijd want bij de komst van Pantelic was ik wel positief. Clubs als Monaco spelen geen beter voetbal dan Ajax, en wanneer spitsen daar niet meer geschikt zijn dan moet Ajax ze ook vooral niet meer halen. Die clubs zien een speler een jaar lang op het trainingsveld en schrijven hem alleen maar af in het geval dat ze weten dat er ook echt niets meer uit de sinasappel te persen valt.
Ajax moet zich dus richten op jonge spitsen of uitzonderingsgevallen van spelers die het nog wel kunnen (Pantelic en Arveladze destijds). Nonda was ik wel altijd gecharmeerd van, en waarom hij bij Gala is weg is een dubbel verhaal maar ik zou hem toch niet nemen.
Gewoon een jonge spits halen.
Mja, hebben we er daar niet al 2 van? Zijn er beiden (nog) niet aan toe, maar het zou niet helemaal fair zijn om nu een derde jonge spits te halen. Ajax moet Pantelic gewoon nog een jaar behouden.
Geplaatst: Wo 7 jul 2010 21:10
Kanu, haha dat was altijd weer zo'n repeterend bericht elke zomer.
Citaat:
Mja, hebben we er daar niet al 2 van? Zijn er beiden (nog) niet aan toe, maar het zou niet helemaal fair zijn om nu een derde jonge spits te halen. Ajax moet Pantelic gewoon nog een jaar behouden.
Tja we hebben zelfs drie jonge spitsen in Bodul, Castillion en Suk. Maar we hebben eerder in dat soort situaties gezeten toen we een jonge Babel en Sangoy hadden. Punt is ongeacht van de leeftijd dat je moet kunnen rekenen op een spits, want het is geen onbelangrijke positie. het is de draaischijf van je efltal. Dan moet je gewoon eerlijk zijn en naar je jeugdspelers kijken, als je het diee hebt dat zowel Castillion als Suk gewoon op potentieel doorbreken staan dan hoef je niemand aan te trekken dan trekken ze de kar nog wel. Zoals Zlatan en Mido de erfenis van A rveladze/Machlas uiteindelijk ook op zich namen. De spelers moeten dan wel het niveau hebben. We kunnen het wel over Castillion hebben maar die jongen heeft nog nul minuten gemaakt, in Ajax 2 geen exceptioneel niveau liet zien. De indruk dat we zomaar op Castillion kunnen rekenen heb ik niet, al weet Jol dat beter dan ik. Als je tweede spits dan Suk heet en die jongen tactisch nog heel wat moet leren, dan heb je niets stabiels waar je op kan bouwen. Vergeet niet dat Zuid-Koreanen vooral een aanpassingsperiode nodig hebben en dat hadden Park en Lee ook bij PSV. Conclusie is dus dat je wat met je spitspositie moet gaan doen.
Dan kan je een spits halen en er zijn eigenlijk maar twee type spitsen die je dan kan halen.
- Oude rotten zoals Urzaiz, Annastasiou, Pantelic,...
- Jonge spitsen van <22
Wat er in die tussencategorie zit is allemaal te duur voor ons, zodra een spits ouder dan 23 is en tegen een bal kan trappen speelt hij bij een club waar je hem niet meer van kan halen of hij is duur (Mandzukic bv.).
Waar Ajax zich moet op concentreren is een spits van ongeveer 20/21, nog steeds jong maar wel al op een leeftijd dat je meer ervaring hebt dan de huidige opties.
Geplaatst: Wo 7 jul 2010 21:49
Het liefst zou ik cashen voor bijvoorbeeld Van der Wiel [hoe hard dat ook klinkt">, dat intern oplossen en vervolgens een deel van het geld uitgeven aan een blijvende kracht (ik noem een Mandzukic; dan wordt je elftal er alleen maar sterker op).
Als dat niet mogelijk is en we cashen niet dat komen de goedkope opties in beeld. Hoewel ik Berg geen slechte spits vind en huren een optie is blijft het wel een tussenoplossing, tenzij je er een aankoopclausule bijkrijgt.
Geregistreerd: 18-10-2009 Forum berichten: 1469 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 7 jul 2010 22:02
Dat is inderdaad lastig. Eigenlijk is dit ook het laatste jaar dat je flink kunt cashen op Stekelenburg. Zijn contract loopt namelijk in 2012 af, en als je wacht tot 2011, wat ik Ajax zie doen zonder te verlengen, dan zou er een gedwongen verkoop plaats vinden waarmee je toch 5 miljoen van zijn transferwaarde af ziet gaan.
Maar ik vind Stekelenburg heel belangrijk voor Ajax, Vermeer scheelt je misschien wel 5/6 tegendoelpunten meer en heeft lang niet zo'n goede uittrap/spelhervatting als Stekelenburg. Als eerste keeper vind ik Vermeer ook ongeschikt.
Ajax moet maar overwegen wat het beste is voor ons. Ik denk dat we alleen van der Wiel zien vertrekken en wellicht nog een paar overbodige spelers á la Kennedy. We zullen het de weken na zondag wel zien, wanneer ik de transfercarrousel op gang zie komen.
Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 8 jul 2010 00:55
Inderdaad het machtigste zou zijn als Ajax zonder spelers te verkopen 1 September zou halen, dan is Ajax in mijn ogen favoriet voor de titel en gaan dan moeten we toch wel de Champions League halen!
( Met ongeschonden bedoel ik dat Suárez, Steek en Van der Wiel blijven )