Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 16:28
|
|
Citaat: 'Ajax informeerde naar diensten van Mateja Kezman'
Ik zou Kezman alleen maar willen zien komen als er geen andere opties zijn. Ajax heeft nog een spits nodig en is het Kezman of niets dan zou ik mits hij transfervrij is voor Kezman kiezen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 23:10
|
|
Jol heeft gelijk dat er een centrum spits nodig is, maar Kezman en Suarez combineren in één team gaat niet werken.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 00:07
|
|
Suarez heeft behoefte aan spelers die ruimte maken door middel van loopacties, zodat hij zelf met zijn loopactie in de zestien kan komen. Types als Klose, Rooney etc.
Dat zie ik Kezman eerder doen dan Pantelic. Pantelic krijgt geen verdediger met zich mee.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 08:27
|
|
Pantelic krijgt geen verdediger met zich mee?
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 08:59
|
|
Citaat: Pantelic krijgt geen verdediger met zich mee?
Pantelic is niet beweeglijk, maar dat weet jij uiteraard ook.
Maar waarom nu weer een 'afgedankte' speler. Waarom nu weer een speler die jaren geleden heeft gepiekt.
Ik meen het echt dat ik dan liever helemaal geen spits erbij zie komen. Dan maar Josefzoon erin en Suarez in de spits.
Eriksen Suarez Josefzoon
Enoh De Jong De Zeeuw
Anita Vertonghen Alderweireld VD Wiel
Stekelenburg
Lekker toch. 6 Nederlanders, 3 halve Nederlanders en 2 buitenlanders met toegevoegde waarde.
Vermeer
Blind
Kappelhof
van Rhijn
Boilesen
Lodeiro
Lindgren
Bonevacia
Suk
Rommedahl (als invaller handig om erbij te houden, maar zeker niet noodzakelijk)
Zeegelaar
Prima toch. Ik hoef niet veel ervaring op de bank. Lindgren en Rommedahl is voldoende. Ervaring moet op het veld staan.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 09:14
|
|
Als je Suarez in de spits opstelt komt de Jong niet tot zijn recht als nummer tien. De Jong heeft iemand nodig die ruimte voor hem doormiddel van loopacties.
;ozefzoon is nog niet klaar voor het niveau van het eerste. Dan heb ik het liefst Rommedahl op recht. Jozefzoon begint trouwens bij jong Ajax
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 09:20
|
|
Moet de Jong perse spelen dan? Volgens mij kunnen Lodeiro en Eriksen ook op die positie uit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 09:24
|
|
Citaat: Pantelic is niet beweeglijk, maar dat weet jij uiteraard ook. Nou, hij kreeg Rodriguez anders goed mee bij de cornervlag tegen Psv.
Citaat: Maar waarom nu weer een 'afgedankte' speler. Waarom nu weer een speler die jaren geleden heeft gepiekt.
Ik meen het echt dat ik dan liever helemaal geen spits erbij zie komen. Dan maar Josefzoon erin en Suarez in de spits.
Nou, als Pantelic zelf of van een vergelijkbaar niveau weer wordt binnengehaald, dan hoor je mij niet klagen. Kezman is natuurlijk geen optie. Alles aan dat ventje staat mij tegen. Zijn duimpjes, zijn rotkop, zijn Psv-verleden en het feit dat het gewoon een slechte voetballer is.
Citaat: Vermeer
Blind
Kappelhof
van Rhijn
Boilesen
Lodeiro
Lindgren
Bonevacia
Suk
Rommedahl (als invaller handig om erbij te houden, maar zeker niet noodzakelijk)
Zeegelaar
Prima toch. Ik hoef niet veel ervaring op de bank. Lindgren en Rommedahl is voldoende. Ervaring moet op het veld staan.
Dat kan, maar de spelers op de bank moeten wel gelijk iets kunnen brengen.
Weet jij of Kappelhof, van Rhijn, Boilesen, Bonevacia en Zeegelaar dat kunnen?
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 10:52
|
|
Ik betwijfel of het gros hier de jeugd van Ajax intensief genoeg volgt om de kwaliteiten van de bovengenoemde jeugdspelers daadwerkelijk te kunnen beoordelen. Het lijkt er op alsof er door sommigen gewoon willekeurige namen aangedragen worden zonder dat men enig besef heeft of de spelers in kwestie ook echt een bijdrage kunnen leveren aan het eerste.
Over bijvoorbeeld Kappelhof heb ik al meermaals gelezen dat het zeer twijfelachtig is of hij het eerste kan halen, waarom dan toch dergelijke namen suggereren?
Anyhow:
Citaat: Holland trials for Serero?
Ajax Cape Town midfielder Thulani Serero looks set to be the latest player heading off to ply his trade in Europe after catching the interest of Dutch giants, Ajax Amsterdam.
The Urban Warriors have already sold midfielder Lance Davids to Belgium side, Lierse SK whilst defender Mario Booysen is in Europe where he is having trials at a Turkish Premier League side.
Ajax Cape Town CEO George Comitis confirms to KickOff.com the possibility of Serero leaving for Holland.
"Booysen is still in Turkey for his 10-day trial and we hope he will do well enough to secure himself a move overseas.
"We are also talking with Ajax Amsterdam regarding Thulani Serero and there is a great possibility that he could leave soon for trials with them."
bron
|
swanski
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 11:06
|
|
Citaat: Als je Suarez in de spits opstelt komt de Jong niet tot zijn recht als nummer tien. De Jong heeft iemand nodig die ruimte voor hem doormiddel van loopacties.
;ozefzoon is nog niet klaar voor het niveau van het eerste. Dan heb ik het liefst Rommedahl op recht. Jozefzoon begint trouwens bij jong Ajax
We hebben met De Jong, Eriksen, Lodeiro, Aissati (kan natuurlijk best wel ballen) en Ebicilio (schijnt een talent te zijn) wel aardig wat talent voor op 10. Je kunt trouwens ook met De Jong en Eriksen op het middenveld spelen. Ik zeg overigens niet dat ik er geen spits bij wil. Suarez op 9 is voor mij ook niet ideaal. Een verkoop van Suarez voor een mooi bedrag hoeft niet eens per se negatief te zijn. Als Emanuelson ook wordt verkocht en dat geld deels wordt gebruikt voor een nieuwe voorhoede hoor je mij niet klagen. Ben alleen bang dat het geld dan wordt gebruikt voor Gronkjaer, Kezman en VD Meyde (zeg nooit nooit ).
Over Josefzoon. Ik heb het al eerder gezegd maar ik zie liever de betere talenten dan aardige invallers. Natuurlijk nog niet voor in de basis, maar bij wijze van spreken zie ik wel liever een talentvolle speler in de basis dan een afgedankte dure aankoop (salaris). Rommedahl mag NOOIT vaste basisspeler zijn voor Ajax. Verlenging hoeft van mij ook niet. Als invaller kan hij dan wel weer soms gevaarlijk (en dus nuttig) zijn.
Citaat: Moet de Jong perse spelen dan? Volgens mij kunnen Lodeiro en Eriksen ook op die positie uit.
Precies
Citaat:
Dat kan, maar de spelers op de bank moeten wel gelijk iets kunnen brengen.
Weet jij of Kappelhof, van Rhijn, Boilesen, Bonevacia en Zeegelaar dat kunnen?
Absoluut weet ik dat (nog) niet. Zeegelaar is de enige die al meerdere keren heeft ingevallen en deed dat aardig. Véél beter dan Kennedy en alle andere rotzooi wat we hebben gehad. Dit soort jongens hoeven ook helemaal niet constant en direct geweldig in te vallen. Het gaat me om potentie. Vroeger kregen jongens als Turpijn, Splinter, Pique en in godsnaam de zeer talentvolle Christopher Kanu heel veel kansen.
Een kern van 16-18 jongens inclusief talenten die het al hebben laten zien is voldoende. Overige selectiespelers moeten talentvolle spelers zijn die een serieuze kans verdienen. Jongens als Josefzoon, Zeegelaar en Bonevacia.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 11:10
|
|
Ebecilio gaat het eerste echt never nooit halen.
Overigens heeft De Jong vooral iemand nodig die zich opwerpt als aanspeelpunt. De Jong zelf is namelijk voetballend vrij matig en hij heeft dan ook andere spelers nodig die zorgen dat aansluiting mogelijk is.
|
swanski
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 11:15
|
|
Citaat: Ik betwijfel of het gros hier de jeugd van Ajax intensief genoeg volgt om de kwaliteiten van de bovengenoemde jeugdspelers daadwerkelijk te kunnen beoordelen. Het lijkt er op alsof er door sommigen gewoon willekeurige namen aangedragen worden zonder dat men enig besef heeft of de spelers in kwestie ook echt een bijdrage kunnen leveren aan het eerste.
Citaat: Ebecilio gaat het eerste echt never nooit halen.
Het gaat mij niet specifiek om Ebecilio of Kappelhof. Van een aantal talenten weet je zo goed als zeker dat die het wel gaan redden. Bij Sneijder, VD Vaart en nu Eriksen zag en zie je direct dat het zeer talentvolle spelers zijn. Bij een aantal zie je simpelweg al heel snel dat ze het nooit gaan redden terwijl dit soort spelers wel vele kansen hebben gehad. Pique, Hosé, C. Kanu etc. Tussen deze twee groep talenten zitten de jongens die speelminuten nodig hebben. De Jong is een mooi voorbeeld daarvan. Kappelhof zal het beter doen dan Wielaert waar we miljoenen aan hebben gespendeerd. Dus zelfs de halve talenten zie ik veel liever als nummer 7,8 of 9 qua rangschikking in de achterhoede. Zeker nu we moeten saneren.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 11:17
|
|
Kezman.. erg inventief. Ik heb liever dat er niks gehaald wordt dan hij. Emanuelson-Suarez-Eriksen dan nog liever.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 11:41
|
|
Citaat: Rommedahl mag NOOIT vaste basisspeler zijn voor Ajax. Verlenging hoeft van mij ook niet. Als invaller kan hij dan wel weer soms gevaarlijk (en dus nuttig) zijn.
En vervolgens een bankspeler noemen van Denemarken en die dikke, die nu ook in Eindhoven is afgeserveerd.
|
swanski
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 12:54
|
|
Citaat: Rommedahl mag NOOIT vaste basisspeler zijn voor Ajax. Verlenging hoeft van mij ook niet. Als invaller kan hij dan wel weer soms gevaarlijk (en dus nuttig) zijn.
En vervolgens een bankspeler noemen van Denemarken en die dikke, die nu ook in Eindhoven is afgeserveerd.
Als dit gericht is op onderstaande gedeelte van mijn post, dus bankspeler (Gronkjaer) en die dikke (VD Meyde), dan zou ik graag bij deze de posting van Ian als grappigste bijdrage op AF in 2010 willen nomineren
Citaat:
Ik zeg overigens niet dat ik er geen spits bij wil. Suarez op 9 is voor mij ook niet ideaal. Een verkoop van Suarez voor een mooi bedrag hoeft niet eens per se negatief te zijn. Als Emanuelson ook wordt verkocht en dat geld deels wordt gebruikt voor een nieuwe voorhoede hoor je mij niet klagen. Ben alleen bang dat het geld dan wordt gebruikt voor Gronkjaer, Kezman en VD Meyde (zeg nooit nooit ).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 14:26
|
|
Te snel en te selectief gelezen.... hehe dom van mij. Het is warm hè.
|
swanski
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 14:35
|
|
Citaat: Te snel en te selectief gelezen.... hehe dom van mij. Het is warm hè.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 15:30
|
|
Citaat: Het gaat mij niet specifiek om Ebecilio of Kappelhof. Van een aantal talenten weet je zo goed als zeker dat die het wel gaan redden. Bij Sneijder, VD Vaart en nu Eriksen zag en zie je direct dat het zeer talentvolle spelers zijn. Bij een aantal zie je simpelweg al heel snel dat ze het nooit gaan redden terwijl dit soort spelers wel vele kansen hebben gehad. Pique, Hosé, C. Kanu etc. Tussen deze twee groep talenten zitten de jongens die speelminuten nodig hebben. De Jong is een mooi voorbeeld daarvan. Kappelhof zal het beter doen dan Wielaert waar we miljoenen aan hebben gespendeerd. Dus zelfs de halve talenten zie ik veel liever als nummer 7,8 of 9 qua rangschikking in de achterhoede. Zeker nu we moeten saneren.
Even hierboven wil je Jozefzoon in de basis zetten...
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 19:17
|
|
Citaat: De kans bestaat dat Marko Pantelic komend seizoen toch in de ArenA te bewonderen is. Jol heeft nog regelmatig contact met de Serviër. Pantelic wilde financiele zekerheid en eiste een meerjarig contract. Ajax wilde niet verder gaan dan een jaar met een optie voor nog een jaar. Vooralsnog zijn er geen clubs die aan de eis van Pantelic willen voldoen.
Verder ontkent Jol dat Ajax geïnformeerd heeft naar de diensten van Mateja Kezman. De Serviër staat nog onder contract bij Paris Saint-Germain, maar maakte afgelopen seizoen zijn minuten bij Zenit Saint Petersburg. De Russen waren niet onder de indruk en hebben laten weten de koopoptie in het huurcontract niet te lichten.
At5.nl
|
swanski
|
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 08:44
|
|
Citaat: Het gaat mij niet specifiek om Ebecilio of Kappelhof. Van een aantal talenten weet je zo goed als zeker dat die het wel gaan redden. Bij Sneijder, VD Vaart en nu Eriksen zag en zie je direct dat het zeer talentvolle spelers zijn. Bij een aantal zie je simpelweg al heel snel dat ze het nooit gaan redden terwijl dit soort spelers wel vele kansen hebben gehad. Pique, Hosé, C. Kanu etc. Tussen deze twee groep talenten zitten de jongens die speelminuten nodig hebben. De Jong is een mooi voorbeeld daarvan. Kappelhof zal het beter doen dan Wielaert waar we miljoenen aan hebben gespendeerd. Dus zelfs de halve talenten zie ik veel liever als nummer 7,8 of 9 qua rangschikking in de achterhoede. Zeker nu we moeten saneren.
Even hierboven wil je Jozefzoon in de basis zetten...
Dat is wat ik gezegd heb, maar interpreteer het wel in de juiste context. Liever Suarez in de spits en de meest talentvolle rechtsbuiten van de jeugd in de basis DAN Kezman erin met Suarez vanaf rechts. Daarmee probeer ik vooral duidelijk te maken dat ik niet weer een afgedankte bekende naam bij Ajax wil zien. En dus niet zozeer dat ik Josefzoon in de basis wil.
Alleen de echte uitschieters moet je al vroeg meer dan wat speelminuten geven. Categorie Eriksen dus. Lees mij postings van gisteren en jij zult het met me eens zijn. Verschil is alleen dat jij (niet onterecht) de halve talenten zelfs geen speelminuten zou geven (categorie Donald, VD Heijden etc). Maar een Sarpong (wel een talent) wordt wederom zeer waarschijnlijk verhuurd terwijl dit een jongen is die de afgelopen twee jaren in een minder grote groep meer speelminuten zou hebben gehad. Zonde van een dergelijk talent. Hij heeft overigens wel de pech dat zijn concurrenten ook veel potentie hebben.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 10:49
|
|
Sarpong staat al jaren stil in zijn ontwikkeling. Die maakt het echt niet meer bij Ajax.
Vwb de rest: als je niet wilt dat ik denk dat je Jozefzoon in de basis wilt, moet je het gewoon niet zeggen...
Maar goed, mogelijke aanwinsten. Ik blijf erbij dat Jol als een malle aan een spelconcept moet werken waarin hij geen nieuwe spits nodig heeft. Ook als die spits om wat voor reden dan ook niet komt moet er namelijk gepresteerd worden.
|
Miro
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 11:34
|
|
Heeft Udinese niet een aardige spits rondlopen die bij hen buiten de boot valt, niet normaal hoeveel spelers die lui hebben http://en.wikipedia.org/wiki/Udinese_Calcio Kan me bijvoorbeeld herinneren dat Ajax, AZ en Groningen achter Ighalo aanzaten (vorig seizoen door Udinese verhuurt aan Grenada). Zo zijn er meer voorbeelden van spelers die bij (top)clubs buiten de boot vallen maar voor Ajax wellicht haalbaar (te huren) zijn (?). Nemeth bij Liverpool, Diouf bij Manchester, Marcelo Moreno bij Shaktar. Berg en Altidore zijn ook interessante opties.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 11:40
|
|
Hij begint al aardig op leeftijd te raken maar is voor een tussenoptie (1 seizoen) het geen idee om Nwankwo Kanu terug naar Amsterdam te laten keren. Valt volgens mij wel voor een prikkie op te halen en dan kunnen we erna doorselecteren omdat er in 2011 een boel contracten aflopen.
Struikelpunt zal zijn salariseis zijn (bedankt Freek hiervoor).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 12:20
|
|
Udinese is een handelshuis dat is algemeen bekend, hebben overigens wel altijd een paar leuke spelers. Maar ze gebruiken de Heerenveen methode, een groot schepnet van heel veel goedkope spelers en dan breekt er altijd wel eentje of meer door. Daarnaast werkt Udinese net zoals veel andere Italiaanse clubs volgens het model dta spelers pas echt gebracht worden op 21ste of 22ste daar waar dat in Nederland gemiddeld zo rond de 19 ligt. Een paar jaar terug had ik Nikola Vujadinovic genoemd als optie die is toen naar Udinese gegaan maar krijgt er geen kansen, erg zuur voor die jongen want zo staat hij stil.
Marcelo Moreno is niet voor niets geflopt bij Werder, Diouf heeft een hele dubieuze zaakwaarnemer. Altidore is net zoals Donovan en Lazovic iemand die vooral in de nationale elft goed presteert maar in clubvoetbal allesbehalve indrukwekkend is.
Kristian Nemeth speelt overigens ook komend seizoen voor AEK Athene. Speler die wel interesstant is Nabil El Zhar (Liverpool II) maar een aantal mensen zijn actief bezig die weg te brengen deze zomer. Kwijnt daar ook gewoon weg, net zoals eerder met Mark Gonzalez gebeurde. Wat je met jongere spelers zou kunnen proberen zoals Van Aanholt van Chelsea is huren met optie tot koop, al zal Chelsea daar niet al te happig op zijn.
Off topic: in Kroatie loopt in de jeugdreeksen een speler rond die beter kan worden dan Kranjcar en Modric en al die andere grote Kroatische talenten. Zijn naam? Mateo Kavocevic (16) over enkele jaren een ster van het Kroatische voetbal.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Wo 30 jun 2010 12:36
|
|
Heeft Ajax interesse in hem Puschkin?
Over Llorente (wordt volgens mij hierboven besproken) van Bilbao: zat Ajax daar vorige zomer niet achteraan?
|