Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 14:01
|
|
Ajax heeft behoefte aan een redelijk balvaste aanvaller met overzicht, diepgang en een redelijke tactisch inzicht en tactische discipline. Als je vindt dat Berg hieraan voldoet (ik vind zijn snelheid niet geweldig en in teamverband vind ik hem ook niet heel sterk), dan is hij een goede optie.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 14:22
|
|
Misschien ben ik te voorbarig, maar het heeft er alle schijn van dat de scouting of de leiding opnieuw niet verder komt dan Berg en dat alleen is toch wel erg droevig. Zien ze in Berg daadwerkelijk de opvolger van Pantelic, dan zal er sprake moeten zijn van een optie tot koop. Als we nog een seizoen blijven aanmodderen met een huurspeler, dan kan dat toch geen beleid genoemd worden. Of gelooft Jol daadwerkelijk dat na dit seizoen Suk in de spits kan staan?
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 14:26
|
|
Het zal iet szijn wat tussen denken en hopen in zit, denk ik.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 14:32
|
|
Het lijkt me niet heel vreemd dat Jol op termijn echt iets in Suk ziet. Hij heeft die jongen een contract voor een speler van buiten de EU gegeven.
Verder heeft Ajax momenteel geen rooie cent en moet men dus op zoek naar een speler die geen transfersom kost. Dan zou Berg een optie kunnen zijn natuurlijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 15:40
|
|
http://ajaxreport.nl/2010/05/marcus-ber ... ax-zitten/
Het gaat vooral om het commentaar wat er onder staat:
Citaat: Ajax zegt:
om
Dat bericht kan ik nergens in die krant terugvinden. Wel dat Markus Rosenberg in de belangstelling van Ajax zou staan:
UPPGIFT: Markus Rosenberg har varit iskallare än en Piggelin i Werder Bremens frysbox den här säsongen. Så kall att han petades i landslaget till matcherna mot Bosnien och Vitryssland.
Inte konstigt att han nu uppges vara på väg bort från Werder Bremen. Enligt Skånska Dagbladet finns det en prislapp på 40 miljoner kronor och två intresserade klubbar – Rosenbergs förra klubb Ajax och Kaiserslautern.
Agenten Martin Dahlin bekräftar uppgifterna för Skånska Dagbladet: “Han trivs i Werder, men får inte spela så nu tittar vi på andra alternativ.”
(Klik op de Nederlandse woorden voor alternatieve vertalingen.)
OPGAAF: Markus Rosenberg heeft zijn ijs+koud dan een Piggelin in Werder Bremens diepvriespostbus deze seizoen. Zo koud dat hij werden peuteren in de nationaal team naar de wedstrijden naar Bosnien en Wit-Rusland.
Niet vreemd dat hij nu worden opgeven zijn onderweg weg van Werder Bremen. Volgens Skånsk Dagbladet zijn het een prijskaartje op 40 miljoenen kronen en twee interesseren clubben - Rosenbergs vorig club Ajax en Kaiserslautern.
De agent Martin Dahlin bevestigen de opgafen voor Skånsk Dagbladet: "Hij het naar zijn zin hebben in Werder, maar mag niet spelen zo nu kijken wij op ander alternatiefen."[.
Brrrr. Rosenberg....ik krijg het er ook ijskoud van.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 16:09
|
|
Om een of andere reden vond ik Rosenberg nooit een echte aanfluiting. Maar 1 ding is zeker, hij moet niet als spits komen, en het liefst gewoon niet meer.
Een bankzitter van Werder is niet goed genoeg voor ons.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 17:50
|
|
http://www.v-bal.nl/nieuws/57796/feyeno ... erden.html
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 18:05
|
|
Citaat: http://www.v-bal.nl/nieuws/57796/feyenoord-en-ajax-willen-van-heerden.html
Lijkt me echt een enorm sterk verhaal.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Zo 30 mei 2010 20:27
|
|
Citaat: http://www.v-bal.nl/nieuws/57796/feyenoord-en-ajax-willen-van-heerden.html
Hopelijk een broodje aap verhaal. Werd bij Brugge als een groot talent verwelkomd, maar heeft het mede door blessures nooit kunnen waarmaken. Ook bij Blackburn en Sivasspor is hij mislukt. M.i. een zwaar overschatte voetballer, die op het kwalitatief sterke middenveld van Ajax 1 niks te zoeken heeft!
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 09:46
|
|
Keirrison, die een jaar geleden door de scouts bij Jol werd aangeraden (Jol had liever Pantelic), heeft ook bij Fiorentina geen basisplaats afgedwongen, nadat dit hem eerder bij Benfica al niet lukte. Barcelona zal hem opnieuw willen verhuren. Schijnbaar heeft Santos interesse.
Ik ken de beste speler zelf niet, maar hij stond in eigen land wel bekend als groot talent, meen ik. De scouts van Ajax waren dus ook onder de indruk. Jol zag echter in Keirrisons falen om een basisplaats af te dwingen bij Benfica zijn gelijk om Pantelic te halen in plaats van Keirrison, dus hij zal hoogstwaarschijnlijk niet bepaald happiger geworden zijn op het halen van deze jongen.
Zijn er ook mensen die hem wel kennen en een objectiever oordeel kunnen vellen?
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 11:30
|
|
Citaat:
Keirrison is een hele goede spits met enorm veel potentie, hij speelde tussen 2006 en 2008 voor Coritiba uit Brazilie. Hij speelde daar 63 wedstrijden en hij scoorde daarin 32 keer, behoorlijk goed dus, zeker voor een speler die toen tussen de achttien en negentien jaar was. Januari 2009 kwam Palmeiras aan de deur voor Keirrison, hij is toen naar Palmeiras gegaan. Keirrison speelde voor Palmeiras zeven wedstrijden en hij scoorde daarin vijf keer. Hij heeft daar maar een half jaar gespeeld omdat Barcelona hem in de zomerstop naar Spanje haalde. Barcelona haalde Keirrison niet als een directe versterking, ze wouden Keirrison eerst twee jaar laten rijpen bij een andere club op huurbasis. Keirrison werd nog in dezelfde transferperiode verhuurd aan Benfica voor een half seizoen, men verwachtte veel van Keirrison, vooral de media. Keirrison wist in het half jaar bij Benfica geen basisplaats te veroveren, hij speelde er maar vijf wedstrijden en hij vond ie die wedstrijden geen één keer het net. Keirrison was in zijn periode bij Benfica ook niet helemaal fit, vandaar dat hij geen potten heeft kunnen breken in Portugal. Nadat half jaar bij Benfica, ging Keirrison naar Fiorentina, ook voor een half jaar. Ook in Italie kwam Keirrison niet veel aan de bak, door matige prestaties en blessureleed. Hij speelde tien wedstrijden voor Fiorentina en scoorde daarin maar twee keer. Keirrison heeft het dus in eigen land uitstekend gedaan, alleen in Europa is ie wel flink tegengevallen. Barcelona haalde hem in de zomer voor viertien miljoen euro, dus dat is op dit moment een zware miskoop. Barcelona wilt Keirrison komend seizoen weer gaan verhuren, Keirrison zelf schijnt het liefst terug te willen keren naar Brazilie, want hij wil weer naar zijn familie. Zelf denk ik dat Keirrison wel in Europa zal blijven, want Barcelona wil hem het liefst aan een club in Europa verhuren die ook in de Champions League speelt. Ik denk ook dat het voor Keirrison het beste is om het nog een seizoen te proberen in Europa, want het is zo belangrijk voor hem dat ie doorbreekt in Europa, ik denk dat hij het beste naar Nederland of Spanje kan gaan, want dat voetbal ligt hem denk ik wel.
Ik ben zelf erg onder de indruk van Keirrison, ik weet ook zeker dat hij bij Ajax zal slagen, want hij heeft enorm veel kwaliteiten. Keirrison is snel, doelgericht, goed schot, technisch en heeft een goede passing. Hij wil soms wel te mooi scoren of een mooie actie maken net als Suarez, kan die bijvoorbeeld makkelijk scoren en dat gaat het met de buitenkant of met een stifje, dat moet wel uit zijn spel. Keirrison is een echte Braziliaan en is dus ook echt een show mannetje met een flink eigendunk, maar dat probleem zal wel opgelost worden als ie bij Ajax speelt. Ik zie hem graag komen naar Ajax, maar ik ben bang dat Keirrison niet naar Nederland wilt komen.
Ik weet niet of zijn aantal doelpunten en wedstrijden kloppen, op andere sites staan weer allemaal verschillende statistieken, dus ga er niet vanuit dat de statistieken kloppen!
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 11:38
|
|
Dit verhaal kan niet kloppen. Keirrison is pas in de zomer van 2009 naar Barca gegaan, heeft toen eerst een half jaar bij Benfica gezeten en toen een half jaar bij Fiorentina.
Sorry, maar dat maakt je mening een stuk minder interessant.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 11:43
|
|
Denken jullie allemaal niet dat Ajax zoekt naar een spits voor 1 seizoen (max. 2) omdat ze veel vertrouwen hebben in Suk en/of Castillion?
Zou wel verklaren waarom ze bijv. Pantelic kort wilde binden en ook nu weer naar een 'tussenoplossing' lijken te zoeken (zie bijvoorbeeld de huur van Berg).
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 11:54
|
|
Ibrahimovic maar een jaartje huren dan
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 12:02
|
|
Ik mag hopen dat Ajax in ieder geval in Suk veel vertrouwen heeft, ja. Die jongen heeft niet voor niets een duur contract gekregen.
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 12:36
|
|
Citaat: Dit verhaal kan niet kloppen. Keirrison is pas in de zomer van 2009 naar Barca gegaan, heeft toen eerst een half jaar bij Benfica gezeten en toen een half jaar bij Fiorentina.
Sorry, maar dat maakt je mening een stuk minder interessant.
Hmm, ik dacht ook dat hij een jaar op huurbasis bij Fiorentina heeft gespeeld.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 12:38
|
|
Dat vertrouwen zal er wel zijn, maar het ligt ook aan Suk's ontwikkeling of dat vertrouwen afneemt of juist toeneemt. Over Claassen hoor je bijvoorbeeld niets meer, die strijkt ook een riant non-EU salaris.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 12:53
|
|
Natuurlijk hangt het af van ontwikkeling (al is Suk wel wat verder in zijn ontwikkeling dan Claassen), maar het gaat dan ook om het vertrouwen dat men op dit moment heeft.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 13:20
|
|
Citaat: Keirrison, die een jaar geleden door de scouts bij Jol werd aangeraden (Jol had liever Pantelic), heeft ook bij Fiorentina geen basisplaats afgedwongen, nadat dit hem eerder bij Benfica al niet lukte. Barcelona zal hem opnieuw willen verhuren. Schijnbaar heeft Santos interesse.
Ik ken de beste speler zelf niet, maar hij stond in eigen land wel bekend als groot talent, meen ik. De scouts van Ajax waren dus ook onder de indruk. Jol zag echter in Keirrisons falen om een basisplaats af te dwingen bij Benfica zijn gelijk om Pantelic te halen in plaats van Keirrison, dus hij zal hoogstwaarschijnlijk niet bepaald happiger geworden zijn op het halen van deze jongen.
Ik heb zeker een 15-tal wedstrijden van hem gezien in zijn Brugge tijd. In die wedstrijden blonk hij bepaald niet uit, om maar niet te zeggen dat hij weinig meerwaarde bood aan het elftal. Hij is uiteindelijk toen ook zijn basisplaats kwijt geraakt en heeft hem nooit meer teruggekregen. Vervolgens is hij bij 2 andere ploegen ook mislukt. Dat zal dan volgens jou ook toeval geweest zijn dan... Keirrison is echter niet te vergelijken met Van Heerden. De laatste is 27 en zal niet veel beter meer worden. Toen Keirrison door Barca werd gehaald was ie 20 of 21 of zo. Die jongen kan zich nog verder ontwikkelen in een goede omgeving en met de juiste begeleiding. Bovendien vind ik Keirrison kwalitatief wel een veel betere speler als Van Heerden. Dat is appels met peren vergelijken. Als van Heerden zo geweldig was dan hadden ploegen zoals Barca e.d. destijds ook wel interesse gehad. Hij ging naar Brugge met alle respect.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 13:24
|
|
Uh, wie heeft het over een vergelijking?
Wie heeft het überhaupt over Van Heerden? Ik niet, hoor.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 13:32
|
|
Citaat: Uh, wie heeft het over een vergelijking?
Wie heeft het überhaupt over Van Heerden? Ik niet, hoor.
Dacht dat jouw post over Keirrison een reactie was op de posts daarboven over Van Heerden... Zeker omdat je nog vroeg om een objectievere mening en er in de stukjes daarboven met geen woord werd gerept over Keirrison?
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 31 mei 2010 13:35
|
|
Een objectievere mening dan die van Jol...
|
RebuaH
|
Geplaatst: Di 1 jun 2010 13:28
|
|
Citaat: Een objectievere mening dan die van Jol...
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 3 jun 2010 09:32
|
|
Op AN gaat het gerucht dat Maarten Martens de opvolger van Urby moet worden. Aissati en Lindgren dienen als wisselgeld.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 3 jun 2010 09:56
|
|
Hmm, zou ik niet echt wild van worden.
|