Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 16:21
|
|
Alsnog welkom, mede Zeeuw! Goede posts!
|
T020
Forum berichten: 139
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 20:11
|
|
Citaat: Alsnog welkom, mede Zeeuw! Goede posts!
Thanks! Moest er ook maar is aan geloven haha.
|
Ajakz
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 20:39
|
|
Ik herinner me nog dat Sankoh van FC Groningen hier werd besproken. Hij is nu officieel tranfservrij:
Citaat: 9 mei '10 19:33 door David Kuipers
FC Groningen neemt afscheid van Gibril Sankoh en Theo Lucius. Beide spelers hebben te horen gekregen dat hun aflopende contracten niet worden verlengd.
Met Sankoh wilde Groningen graag verder, maar de verdediger weigerde zijn krabbel te zetten onder de aanbieding die zijn werkgever hem deed. "Wij wilden Sankoh onder normale voorwaarden voor FC Groningen behouden", zegt manager technische zaken Henk Veldmate. "Sankoh wilde de beslissing over zijn toekomst echter blijven uitstellen en wachten op andere opties. Maar eens houdt het op, wij moeten verder."
"Bovendien", vertelt Veldmate, "hebben wij ons de laatste periode bijzonder gestoord aan het gedrag van Sankoh. Spelers moeten graag voor FC Groningen willen uitkomen en anders houdt het op. De mensen bij de club, onze supporters en sponsors hebben recht op duidelijkheid. Wij konden en wilden niet langer wachten op het woord van één speler. Wij moeten naar de toekomst toe kunnen werken en als de ene weg een doodlopende is, worden we gedwongen een andere in te slaan. Wij moeten handelen in het belang van de club."
Lucius kende vooral veel pech in zijn half jaar bij Groningen. De verdediger was lange tijd uitgeschakeld door een kuitbeenbreuk. In het noorden is men tevreden over de bijdrage van Lucius, maar toch is besloten zijn contract niet te verlengen. "Wij hebben niet de volledige overtuiging dat Lucius volgend seizoen die toegevoegde waarde voor de selectie zal hebben, die wij van hem verwachten."
bron: Elfvoetbal
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 20:49
|
|
Ik vind Sankoh geen directe versterking voor Ajax, meer voor in de breedte dan.
Als ze bij Groningen over "we" spelen zou dat dan incl. Ron Jans zijn? Anders zie ik hem nog wel naar SC Heerenveen verkassen.
Bericht 400
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 20:52
|
|
Felicitaties, DIMC85!
Ik heb liever een talent. Dan kunnen we net zo goed Oleguer bij AJAX houden.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 9 mei 2010 21:49
|
|
Nee, want Oleguer kost miljoenen aan salaris per jaar.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 14:24
|
|
[list">'Stam in beeld bij Ajax bij vertrek Van der Wiel'
Nu de competitie ook voor Ajax ten einde is, beginnen ze zich langzaam te richten op het nieuwe seizoen. In het volgende seizoen is het nog maar de vraag of Martin Jol kan beschikken over de diensten van Gregory van der Wiel. De rechtsback heeft zich in de kijker gespeeld bij onder meer Juventus en Arsenal.
De 22-jarige Amsterdammer ontwikkelde zich dit seizoen van talent naar een vaste waarde in de minst gepasseerde verdediging van Nederland. Dit bleef niet ongemerkt en de hoofdstedelingen verwachten dan ook niet dat de international van het Nederlands Elftal nog lang te bewonderen is in het shirt van de bekerwinnaar.
De scouting van Ajax heeft dan ook al de opdracht gekregen om een waardige opvolger te vinden, mocht de rechtsback naar het buitenland vertrekken. Het antwoord ligt volgens Bsiderats.nl niet ver, namelijk in het feestvierende Enschede. De scouts zouden een positief rapport opgesteld hebben over Ronnie Stam. De 25-jarige Bredanaar, die een week geleden nog de landskampioenschaal omhoog mocht houden, zou bij een vertrek van Van der Wiel in beeld komen voor de rechtsbackpositie[/list">
VoetbalCentraal.nl
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 14:27
|
|
Liever niet, zie liever geen spelers van Twente naar Ajax gaan, bang voor het Kennedy effect.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 14:27
|
|
Heeft sowieso geen zin. Anita is niets minder.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 15:35
|
|
Stam vind ik na V.d. Wiel de beste Nederlandse rechtsback en ik heb wel eens gezegt dat ik vind dat die twee mee naar het WK moeten voor de rechtsback positie maar met Anita heeft Ajax een jongen in huis die niet veel minder is en waarbij je niet het risico hebt dat hij tegen aanpassingsproblemen aan zal lopen.
Anita, Alderweireld, Vertonghen, Blind zou ik een redelijke verdediging voor Ajax vinden al heeft V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Blind/Anita voor mij natuurlijk wel de voorkeur.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 16:38
|
|
Tja het wordt hier wel een Zeeuws enclave zo.
Stam komt natuurlijk schroomelijk tekort. Daar moeten we niet eens over willen denken.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 18:58
|
|
Stam komt natuurlijk schroomelijk tekort. Daar moeten we niet eens over willen denken.
De noorderlijke mensen moeten maar wat meer leden gaan werven!
Stam hoeft van mij echt niet te komen, dat zou pure geldverspillerij zijn. Een speler die in dit collectief van Twente aardig meekan, maar individueel tekort komt.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 19:12
|
|
Guess what: hier nog één!
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 19:22
|
|
Allemaal provinciaal gepeupel.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 10 mei 2010 20:05
|
|
Guess what: hier nog één!
Hier zit er ook een Zeeuws-Vlaming
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 12:22
|
|
Ik vind Stam geen verkeerde speler. Hij heeft niet de uitstraling, maar is een van de belangrijkste spelers in de opbouw van Twente. Bij Ajax zou hij moeiteloos mee kunnen draaien.
Transfervrij zou ik hem halen, maar hij zal flink wat op moeten brengen. Daardoor heeft hij geen prioriteit, aangezien we ook wat jongens hebben die de positie van van der Wiel over kunnen nemen zoals Anita en van Rhijn.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 12:25
|
|
Citaat: Ik vind Stam geen verkeerde speler. Hij heeft niet de uitstraling, maar is een van de belangrijkste spelers in de opbouw van Twente. Bij Ajax zou hij moeiteloos mee kunnen draaien.
Transfervrij zou ik hem halen, maar hij zal flink wat op moeten brengen. Daardoor heeft hij geen prioriteit, aangezien we ook wat jongens hebben die de positie van van der Wiel over kunnen nemen zoals Anita en van Rhijn.
Mag ik me hier bij aansluiten, een goede versterking idd als hij niet te veel of niks kost, tevens zou het zonde zijn als hij een eventuele ontwikkeling van jongens als van Rhijn in de weg zou staan.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 12:31
|
|
Bij die Nederlandse jongens van Twente (Stam, Wisgerhof, Brama) krijg ik een hoog AZ deja-vu gehalte: Kromkamp, Opdam, Lindenbergh, Landzaat. Van hetzelfde laken een pak, je betaalt teveel voor middelmaat welke opvallen door het team om hen heen. Zet ze stuk voor stuk in een minder team en er blijft een middelmatige voetballer over.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 13:47
|
|
Eens met Peter. Ajax moet een aantal echte versterkingen voor de positie van rechtsback op het lijstje hebben staan indien Van der Wiel vertrekt. En anders geloof ik eerder in de ontwikkeling van een jongen als Van Rhijn (hij heeft ook wel een aantal zwakke en sterke punten die sterk overeenkomen met Van der Wiel) op die positie, dan in een waterdrager van de kampioensploeg. Alles rond die club is nu hot, maar er gaat daar nog genoeg mis en de spelers daar zijn heus niet allemaal versterkingen voor Ajax. Zie het debacle met Rob Wielaert.
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 13:50
|
|
Als ik er zo over nadenk, dan is iedere aankoop die van Twente overkomt een miskoop geweest toch? Kennedy, Wielaert, in mindere mate Boschker.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 13:58
|
|
Het kan ook een type de Zeeuw zijn maar die was al international voordat hij naar Ajax kwam natuurlijk.
Echte topspelers van Twente zullen ook naar het buitenland vertrekken. Het zou me niet verbazen dat Mc Laren wat spelers meeneemt (Douglas, Ruiz)..
Citaat: Als ik er zo over nadenk, dan is iedere aankoop die van Twente overkomt een miskoop geweest toch? Kennedy, Wielaert, in mindere mate Boschker.
Omdat je zo graag wilt dat ik het afkraak.
Boschker is gehaald als 3de keeper, kun je niet echt een miskoop noemen. Kijk maar naar Verhoeven is dat een miskoop? Een 3de keeper is voornamelijk van belang dat hij de 1e en 2de keeper beter maakt. Op het moment dat hij nodig is dient hij er ook te staan.
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 14:02
|
|
3de keeper kopen is geldverspilling. Miskoop is ook geldverspilling. Ik zie overeenkomsten. Jij ook?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 14:23
|
|
Bosckher kwam transfervrij en als tweede doelman. Was geen miskoop, had het niveau wel voor tweede doelman (kwam alleen nooit in actie omdat Stekelenburg het hele seizoen keepte). Idem met bv. Gentenaar, waar je dan kritisch naar kunt kijken is het salaris. Verhoeven was in mijn ogen niet nodig, omdat hij als derde doelman werd aangetrokken omdat de derde man bij Ajax tijdelijk geblesseerd was. Derde doelmannen vind ik doorgaans overbodig (of er moet wat aan de hand zijn met je eerste twee keepers).
Niet elke speler
Over het algemeen kun je de volgende regels aanhouden
1. Spelers die ooit bij een topclub in Nederland de A-selectie haalden, maar werden afgeschreven slagen doorgaans ook niet bij andere topclubs. (faalpercentage als we over de afgelopen 15 jaar kijken ligt ongeveer op 95%). Denk hierbij aan Charisteas, Wielaert, Colin, Iwan etc. Het gebeurt echt zelden dat spelers dan wel slagen.
2. Spelers die ouder zijn dan een jaar of 26, altijd in de eredivisie hebben gezeten en dan nog geen stap hoger hebben gezet naar een topclub zijn in 95% van de gevallen ook geen versterking voor je team als basisspeler.
3. Spelers die de talentstatus gepaseerd zijn die 'ineens' opbloeien wanneer ze bij hun club met een systeembouwer te maken krijgen (McLaren, Adriaanse, Van Gaal)., zakken doorgaans even hard weer door het ijs wanneer die trainer weg is.
Het is momenteel weer raak met de geruchten. Maar spelers als Stam hebben natuurlijk niks te zoeken bij clubs van een stap hoger (mensen die Stam nu noemen moeten zich maar eens afvragen waarom hij in al die jaren daarvoor nooit is opgevallen.) Hetzelfde geldt voor Theo Janssen naar Dordtmund. Het is al echt jaren bekend wat Janssen kan en niet kan, op basis van pakweg een decenium eredvisievoetbal. Het is echt niet zo dat Theo ineens in twee jaar tijd is gestranformeerd tot een andere voetballer.
Van het rijtje Twente spelers die ik qua niveau interessant vind zijn dat de volgende namen:- Douglas, Arnautovic, Myhailov, Ruiz (voor de toekomst eventueel Rendla, Kastrati en De Jong) Verder ben ik niet jaloers op het materiaal wat er bij deze 'topclub' rond loopt. probleem is dan ook nog eens dat je voor de spelers die wel het niveau hebben ook nog eens te veel betaalt
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 14:26
|
|
Citaat: Het kan ook een type de Zeeuw zijn maar die was al international voordat hij naar Ajax kwam natuurlijk.
Echte topspelers van Twente zullen ook naar het buitenland vertrekken. Het zou me niet verbazen dat Mc Laren wat spelers meeneemt (Douglas, Ruiz)..
Kan inderdaad, maar er is wel een verschil tussen sleutelspeler zijn en 'leuk meevoetballen' natuurlijk.
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 14:32
|
|
Ah, dat schept al heel wat duidelijkheid Pushkin :) Bedankt :) Al met al, Boschker is haast niet geslaagd bij Ajax, aangezien die iemand voor zich had.
|