Auteur
|
Bericht
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 29 apr 2010 09:57
|
|
Citaat: Nogmaals: Ik neem de nationaliteit helemaal niet mee. Of het nou een Deen, een Spanjaard, of een Braziliaan is, hij maakt de keuze, en die kan altijd anders uitpakken dan jij denkt. Eriksen kon naar Barcelona, waar ook een uitstekende jeugdopleiding is. Waarom kiest Eriksen dan voor Ajax ipv Barcelona? Vertel mij dat eens?
Noem jij dan maar 1 Spanjaard die ooit in een Nederlandse jeugdopleiding is uitgekomen?
U vraagt, wij googlen en wiki-en: Jose Fortes Rodriguez
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 29 apr 2010 10:23
|
|
Eentje maarliefst. Hij mag dan wel in Snapje geboren zijn, maar wanneer kwam hij naar Nederland? En trouwens...dit is geen goed voorbeeld ook. Ik denk niet dat hij naar Nederland kwam omdat hier de jeugdopleiding beter was of omdat hij zo'n groot talent was.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 29 apr 2010 10:24
|
|
Dan moet je er ook geen 1 vragen Toby. Ik heb er 1 gevonden. Maar we dwalen af. Ajax zou het eigenlijk gewoon moeten proberen. Niet geschoten is altijd mis natuurlijk. Vraag maar aan Luis!
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 29 apr 2010 13:54
|
|
Kinders...mag het ;)
Nicolas Gaitan overigens naar SL Benfica (Voetbalzone Wandelgangen)
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Do 29 apr 2010 14:10
|
|
Citaat: Nogmaals: Ik neem de nationaliteit helemaal niet mee. Of het nou een Deen, een Spanjaard, of een Braziliaan is, hij maakt de keuze, en die kan altijd anders uitpakken dan jij denkt. Eriksen kon naar Barcelona, waar ook een uitstekende jeugdopleiding is. Waarom kiest Eriksen dan voor Ajax ipv Barcelona? Vertel mij dat eens?
Noem jij dan maar 1 Spanjaard die ooit in een Nederlandse jeugdopleiding is uitgekomen?
U vraagt, wij googlen en wiki-en: Jose Fortes Rodriguez
Die kwam naar Nederland omdat zijn ouders naar Nederland emigreerden, niet omdat AZ hem zo graag wilde hebben
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 16:06
|
|
Citaat: Uit de wandelgangen:
[list">Lander Hernández gaat een gouden toekomst tegemoet. Waar we maandag al meldden dat de dertienjarige aanvaller van Levante de clubs voor het uitkiezen had, is daar nu een grote club bijgekomen. Real Madrid heeft namelijk laten doorschemeren graag het talent in de jeugdopleiding te willen hebben. Hernández zelf liet eerder al weten dat hij Athletic Bilbao wel ziet zitten wegens zijn Baskische achtergrond.[/list">
Zou het niet verstandig zijn van Ajax om al te gaan kijken, eventueel binnenhalen, met Gabri en Oleguer hier kennis laten maken, zodat die over 4 a 5 jaar kan schitteren? Aangezien Ajax op die toer gaat?
Ajax gaat idd op die tour, dat zie je aan Eriksen. Maar ik denk dat je in andere landen moet kijken dan Spanje. Zo'n jongen jongen blijft liever in zijn eigen land bij zijn familie, vrienden, cultuur en zijn eigen taal. Voor het sportieve hoef je het ook niet te doen, in Spanje heb je ook goede jeugd opleidingen en goede clubs. Het leven is er ook prima. Prof in Spanje is ook goed. Real Madrid, Atlético Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Villareal, Atletic Bilbao en ga maar ff door.. keuze zat.
In Engeland, Duitsland, Italie, Portugal of Frankrijk hoef je ook niet te gaan kijken, daarvoor geldt hetzelfde.
Ookal heeft Ajax een goede naam, fantastische jeugd opleiding en een geweldige historie. Een jongentje uit Portugal of Frankrijk, waarom zou hij naar Ajax gaan als hij ook naar Benfica of L'OM kan? Ajax kan dan sportief beter zijn, maar andersom zouden kinderen dat toch ook niet doen?
Balkan, Scandinavië, Zuid- Amerika, Mexico en Afrika, dáár moet je scouten. Uit die landen kan je kinderen met extreem veel talent (de Eriksen's, Messi's) halen. Voor hun is dit een stap vooruit, voor hun ontwikkeling en misschien ook financieel en de toekomst van de famillie. Zij hebben de drang om te slagen in Europa (Ik weet dat Scandinavië en Balkan in EU liggen, maar je snapt wel wat ik bedoel).
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 16:11
|
|
Citaat: Spanjaarden aarden niet echt makkelijk in het buitenland. Daarom zie je ook maar weinig Spaanse voetballers die succesvol zijn over de grens. Net als Italianen. Met Denen, Zweden, Noren en Finnen is dat heel anders. Die zijn veel makkelijker in de omgang en passen zich makkelijker aan. Ook met de taal is dat een stuk makkelijker begeleiden.
Als je ziet dat Stefan Pettersson (tot 1994) en Peter Larsson (tot 1991) afgelopen week te horen waren bij Studio Ajax en ze gewoon Nederlands spraken na al die jaren dat ze hier weg zijn, zegt dat genoeg.
Ajax moet lekker gaan scouten in die landen en mochten ze willen scouten in de Latijnse landen, dan moeten ze zich richten op Uruguay en Argentinie.
Hoeveel Engelsen of Duitsers zijn succesvol over de grens? Dat van die Spanjaarden en Italieanen is onzin. Zij spelen gewoon al in de beste competitie's van de wereld, een stap hoger is er gewoon niet. Waarom zou Xavi, Iniesta, David Villa, Casillias, Rooney, Terry, Gerrard, Del Piero, Buffon Totti etc. over de grens gaan kijken? Ze spelen al in de grootste competities ter wereld.
Zweden en Denen moeten de grens over om een topvoetbaler te worden. Bij Malmö FF of FC Kopenhagen wordt je geen topspeler.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 16:32
|
|
Nouja, Spanjaarden aarden nog wel geregeld in het buitenland. Kijk maar hoeveel Spanjaarden er bijvoorbeeld in Engeland spelen, dat zijn er nog best wel een aantal, bijvoorbeeld Liverpool met Torres, Reina en tot vorig seizoen Xabi Alonso. Er zijn er vast nog meer te noemen. Echter kan ik zo geen Engelse speler oproepen die geslaagd is buiten Engeland. Misschien is Hargreaves bij Bayern een paar jaar terug een voorbeeld, maar daar hebben we het wel mee gehad.
Dat Scandinaviers veel naar het buitenland komen is logisch, want anders bereiken ze niks. Echter blijkt ook vaak dat ze erg goed kunnen aarden in bijvoorbeeld Nederland. Blijkbaar zijn die cultuurverschillen niet zo heel groot. In Engeland kunnen ze ook goed aarden, maar ik kan zo in zuidelijke landen als Italie en Spanje weer weinig succesvolle Scandinaviers vinden.
Er is dus wel degelijk een verband tussen het aarden en afkomst. In Spanje en Italie moet Ajax niet gaan scouten, die jongens willen hier waarschijnlijk niet naartoe komen en als ze het al willen is het nog sterk de vraag of het succes heeft, gezien de grote verschillen in cultuur. Inderdaad zijn Scandinavie, Oost-Europa en Zuid-Amerika de plekken waar Ajax veel moet scouten.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 16:51
|
|
En Hargreaves is dan ook meer een Canadees dan een Engelsman.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 17:10
|
|
De enige reden dat de Spanjaarden zich redelijk konden aarden bij Liverpool is omdat ze met een groep daarheen gingen.
Benitez, Luis Garcia, Morientes, Reina, Xabi Alonso... Dan is het een stuk makkelijker aarden natuurlijk
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 18:42
|
|
Citaat: Zou het niet verstandig zijn van Ajax om al te gaan kijken, eventueel binnenhalen, met Gabri en Oleguer hier kennis laten maken, zodat die over 4 a 5 jaar kan schitteren? Aangezien Ajax op die toer gaat?
Ajax gaat inderdaad op die tour, dat zie je aan Eriksen. Maar ik denk dat je in andere landen moet kijken dan Spanje. Zo'n jongen jongen blijft liever in zijn eigen land bij zijn familie, vrienden, cultuur en zijn eigen taal. Voor het sportieve hoef je het ook niet te doen, in Spanje heb je ook goede jeugd opleidingen en goede clubs. Het leven is er ook prima. Prof in Spanje is ook goed. Real Madrid, Atlético Madrid, Barcelona, Valencia, Sevilla, Villareal, Atletic Bilbao en ga maar even door.. keuze zat.
In Engeland, Duitsland, Italie, Portugal of Frankrijk hoef je ook niet te gaan kijken, daarvoor geldt hetzelfde.
Ookal heeft Ajax een goede naam, fantastische jeugd opleiding en een geweldige historie. Een jongentje uit Portugal of Frankrijk, waarom zou hij naar Ajax gaan als hij ook naar Benfica of L'OM kan? Ajax kan dan sportief beter zijn, maar andersom zouden kinderen dat toch ook niet doen?
Balkan, Scandinavië, Zuid- Amerika, Mexico en Afrika, dáár moet je scouten. Uit die landen kan je kinderen met extreem veel talent (de Eriksen's, Messi's) halen. Voor hun is dit een stap vooruit, voor hun ontwikkeling en misschien ook financieel en de toekomst van de famillie. Zij hebben de drang om te slagen in Europa (Ik weet dat Scandinavië en Balkan in EU liggen, maar je snapt wel wat ik bedoel).Eens, van den Boog heeft ook meerdere malen in de media gebracht dat die daar ook over denkt. Om daarvan te kunnen profiteren probeert Ajax ook om samenwerkingsverbanden met clubs uit die regio te krijgen om zo meer kennis te krijgen van het jeugdvoetbal in die landen. Al moet Ajax alleen de grote talenten naar Nederland en hier geen vreemdelingenlegioen in de jeugd ervan te maken.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 11:34
|
|
Hoe zit het op dit moment met Lacina Traoré? Laatst hoorde ik een keer dat Arsenal interesse in hem had. Is hij nog betaalbaar voor Ajax?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 1 mei 2010 11:58
|
|
zijn zaakwaarnemer heeft hem goed in de markt gezet.
Anyway Traore doet het best redelijk, gaat steeds beter zijn lichaam gebruiken. Het is geen balletjeswachter maar hij zou van mij wel een stuk meer mogen scoren in de matige Roemeense competitie.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 11:10
|
|
Citaat: AMSTERDAM - Versterkingen vallen de komende tijd in principe niet te verwachten bij Ajax. "We kunnen wel spelers aankopen", aldus algemeen directeur Rik van den Boog. "Maar dat willen we niet. Als we anderen aantrekken, belemmeren we onze jongelingen. En dit jaar is weer bewezen dat Ajax de jeugd en dus de toekomst heeft. Alleen als er spelers worden weggekocht, zullen we desgewenst adequate vervangers worden aangetrokken. Maar we hebben nog geen formele biedingen binnen."
Bron: De Telegraaf
Ik geloof er weinig van, want er zal in ieder geval een spits gehaald moeten worden. Een CV of linksback zal dan wel afhangen van de verkoop van één of meerdere spelers.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 11:16
|
|
Tja, wat moet hij dan zeggen. Het elftal staat op dit moment gewoon goed. Als hij zegt dat ze spelers willen aantrekken dan drijft hij de prijs op, of doorbreekt hij de prima sfeer in de kleedkamer..
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 11:37
|
|
Zolang de selectie in takt blijft, behalve natuurlijk de overbodige spelers die mogen vertrekken, heeft Ajax ook geen aankopen nodig, zelfs niet als Pantelic vertrekt. De selectie is sterk genoeg en met de terugkeer van Blind, Sarpong en Manucharyan word het in de breedte alleen maar sterker. Ga je nu spelers kopen dan belemmer je inderdaad je eigen jeugd waar spelers als Van Rhijn, Bonevacia, Jozefzoon en Castillion staan te trappelen om in het eerste op te worden genomen.
|
Empulse
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 11:41
|
|
Citaat: Zolang de selectie in takt blijft, behalve natuurlijk de overbodige spelers die mogen vertrekken, heeft Ajax ook geen aankopen nodig, zelfs niet als Pantelic vertrekt. De selectie is sterk genoeg en met de terugkeer van Blind, Sarpong en Manucharyan word het in de breedte alleen maar sterker. Ga je nu spelers kopen dan belemmer je inderdaad je eigen jeugd waar spelers als Van Rhijn, Bonevacia, Jozefzoon en Castillion staan te trappelen om in het eerste op te worden genomen.
Je komt telkens met dezelfde namen aan. Castillion is niet goed genoeg, anders had hij wel regelmatig bij de selectie gezeten en niet Suk en van Suk is het bekend dat hij volgend seizoen nog niet de eerste spits van Ajax 1 zal zijn.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 11:45
|
|
Citaat: Je komt telkens met dezelfde namen aan. Castillion is niet goed genoeg, anders had hij wel regelmatig bij de selectie gezeten en niet Suk en van Suk is het bekend dat hij volgend seizoen nog niet de eerste spits van Ajax 1 zal zijn.
Natuurlijk kom ik met dezelfde namen aan, dat zijn de namen van de spelers die volgens mij het meest kans maken om te slagen bij Ajax. Suk vind ik helemaal niet zo'n groot talent en is enorm gehyped door het publiek en bepaalde mensen in de Ajax technische staf maar Castillion vind ik een spits met meer potentieel. Niemand zegt dat Castillion komend seizoen eerste spits van Ajax moet worden maar ik hoop wel dat hij permanent met het eerste mee mag trainen, net zoals ik dat over die drie andere jongens die ik noemde hoop.
|
Empulse
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 11:52
|
|
Citaat: Niemand zegt dat Castillion komend seizoen eerste spits van Ajax moet worden maar ik hoop wel dat hij permanent met het eerste mee mag trainen, net zoals ik dat over die drie andere jongens die ik noemde hoop.
Dat suggereer jij wel. Je zegt namelijk 'zelfs als Pantelic vertrekt zijn er geen aankopen nodig'. Als hij daadwerkelijk vertrekt en er wordt geen andere spits aangetrokken, dan zal toch echt Suk of Castillion hem moeten opvolgen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 11:56
|
|
Dat suggereer ik helemaal niet, ik zou namelijk Suarez of anders De Jong in de spits zetten.
|
Empulse
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 12:02
|
|
Het is verre van aannemelijk dat Jol een ander systeem zou gaan hanteren. Daarnaast hebben we geen vleugspelers om met Suarez in de spits te spelen. Rommedahl doet het aardig, maar is veel te wisselvallig en daarom slechts een leuke invaller. In de jeugd loopt ook niemand rond die volgend seizoen een basisplaats verdient op de vleugel of je moet denken aan Kennedy?
En De Jong in de spits - dat kan ik moeilijk serieus nemen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 12:12
|
|
Citaat: Het is verre van aannemelijk dat Jol een ander systeem zou gaan hanteren. Daarnaast hebben we geen vleugspelers om met Suarez in de spits te spelen. Rommedahl doet het aardig, maar is veel te wisselvallig en daarom slechts een leuke invaller. In de jeugd loopt ook niemand rond die volgend seizoen een basisplaats verdient op de vleugel of je moet denken aan Kennedy?
Er zijn genoeg opties om toch in een soort gelijk systeem te spelen, zo zet Jol Eriksen wel eens op de vleugel (niets dat ik het daar mee eens ben) en die zou dus de positie van Suarez kunnen invullen als Suarez naar de spits verhuist.
|
kladde
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 12:16
|
|
Met Manucharyan hebben we er een vleugel speler bij, maar met hem (en dan een emanualson) heb je niks aan suarez. Sowieso wanneer Pantelic vertrekt hebben we een vervanger nodig, maar dan blijft de vraag waar haal je een betaalbare vervanger die ook nog een versterking is.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 12:25
|
|
Citaat: Het is verre van aannemelijk dat Jol een ander systeem zou gaan hanteren. Daarnaast hebben we geen vleugspelers om met Suarez in de spits te spelen. Rommedahl doet het aardig, maar is veel te wisselvallig en daarom slechts een leuke invaller. In de jeugd loopt ook niemand rond die volgend seizoen een basisplaats verdient op de vleugel of je moet denken aan Kennedy?
Er zijn genoeg opties om toch in een soort gelijk systeem te spelen, zo zet Jol Eriksen wel eens op de vleugel (niets dat ik het daar mee eens ben) en die zou dus de positie van Suarez kunnen invullen als Suarez naar de spits verhuist.
Je snapt het niet. Met Suarez in de spits speel je zozo al een heel ander systeem omdat Suarez totaal geen kaatsende spits is maar een spits die een actie zal maken.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 3 mei 2010 18:12
|
|
Vanaf rechts heeft Suarez ook meer dreiging omdat het spel voor zich heeft. In de spits sta je vaak met de rug naar je doel.
|