Auteur
|
Bericht
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 3 apr 2010 10:56
|
|
Citaat: http://albania-sport.com/mat.php?idm=14306
Ndėrmjetėsin do ta bėjė menaxheri grek, Jorgos Kazianis, njeriu qė bėri tė mundur edhe testimin e Gjergji Muzakės
Bekim Bala (19 vjeē, 8 gola kėtė sezon nė Superligė) mund tė testohet te Ajaxi i Amsterdamit. Mundėsinė e artė do tia ofrojė menaxheri i njohur grek Jorgos Kazianis, njeriu qė bėri tė mundur edhe testimin e Gjergji Muzakės, nė fillimet e tij te Partizani. Kazianis, me seli nė Athinė, ėshtė menaxheri i trajneri i Luis Van Galit, trajnerit tė Bajernit tė Munihut. Sipas Panorama Sport, sulmuesi Bala para pak kohės u kėrkua nga sllovenėt e Olimpja e Lubjanės, klub ku mė parė gjatė viteve 1990 kanė luajtur Edmond Dosti dhe Kliton Bozgo, por presidenti i Vllaznisė, Valter Fushaj, e refuzoi ofertė, nderkohė qė tani flitet pėr njė shumė prej 250 mijė eurosh pėr kartonin e futbollistit, nėse Ajaxi do tė vendosė ta blejė.
Volgens dit bericht neemt Ajax een spits uit Albaniė op proef. Als ze besluiten hem over te nemen dan moeten ze 250.000 euro betalen. Hij is 19 jaar oud en heeft dit seizoen 8 doelpunten gemaakt voor KF Vllaznia Shkodėr.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bekim_Balla
Ken je het toevallig ook wel even vertalen? Aangezien mijn albanisch niet echt heel erg top is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 3 apr 2010 15:20
|
|
Ik heb maar even aan contact gevraagd of hij het kon vertalen.
De site waar het nieuwtje op staat heeft trouwens niet de beste reputatie. Wat er ongeveer staat is dat de manager (zaakwaarnemer) Jorgos Kazianis een periode heeft geregeld voor Balla om te komen testen. Als Balla die periode goed doorkomt zou Ajax hem willen kopen (en dus niet huren). Verder staat er nog dat Kazianis ook voor gjergji muzaka een testperiode had geregeld. Of dat ook bij Ajax was was zelfs voor mijn contact niet geheel duidelijk:
Yardan zegt:
hm i'm not sure coz the sentence is like this :
this opportunity was ofered by his manger jorgos kazianis , the men who made possible for gjergji muzaka to get tested too
Hij moet 250.000 kosten, Ajax zou niet de enige geinteresseerde club zijn. Ook Olimpia Ljublijana zou interesse hebben. Balla ligt nog tot Juni 2011 vast bij zijn club.
Muzaka is overgens een 25 jarige aanvallende middenvelder.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 3 apr 2010 15:30
|
|
http://www.albanian.com/v4/showthread.p ... 47&page=30
Hier word ook gediscucieerd over Balla: twee replys:
out of all the 'promising' young players Bala is one that i see no potential in.. he's way too limited and he'll never be more than a Memelli or a sinani in the albanian league(those 2 were WAY better than him when they were young btw..memelli is still better.. Bala will never reach salihi's level and we all know what a shit player salihi is
en als reactie daarop
I don't know why you don't like Bala lol, I seen him play up close and I think he is a really good young player.
Don't forget he is only 19 years old man. He played for Albania U-21 for 3 games and he scored 2 goals...that's not that bad.
He is a natural goalscorer, not a great player but he scores
Iig wel een type die vooral een goaltjesdief lijkt. Persoonlijk heb ik liever technische spitsen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 16:09
|
|
Is dus weer een broodje aap?
Verder....Bas Dost? Ik weet het niet. Lijkt me een leuke speler, maar geen speler waar AJAX al beter van wordt. Ik denk dat hij zeker nog 2 jaar moet rijpen bij een echte subtopper. AJAX heeft behoefte aan meer.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 16:12
|
|
Wat mist Dost volgens jou nog, 343?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 16:15
|
|
Dost zou in mijn ogen wel die stap sneller kunnen maken, mits hij voorzien wordt van een goede aanvoer van de zijkant en middenvelders.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 16:26
|
|
Ik vind Dost wel 1 van de betere voetballende spitsen op de Nederlandse velden, ik weet niet of dit een directe aanwinst zou zijn voor Ajax.. Daarbij ken ik de buitenlandse markt ook niet goed genoeg, ik weet niet wat er bijv. in het Oost-blok en in Zuid-Amerika rondloopt aan talentvolle spitsen die haalbaar zijn voor Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 16:33
|
|
Citaat: Wat mist Dost volgens jou nog, 343?
Ik weet het niet. Ik ben vooral huiverig voor het feit dat sommige spelers excelleren in het keurslijf van Verbeek en bij een andere club niet hetzelfde kunnen laten zien. Alhoewel Jol met Dost waarschijnlijk wel hetzelfde van plan is bij AJAX. Het is toch niet voor niets dat Dost zijn toekomst bij Heracles laat afhangen van Verbeek.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 5 apr 2010 18:21
|
|
Citaat: Wat mist Dost volgens jou nog, 343?
Ik weet het niet. Ik ben vooral huiverig voor het feit dat sommige spelers excelleren in het keurslijf van Verbeek en bij een andere club niet hetzelfde kunnen laten zien. Alhoewel Jol met Dost waarschijnlijk wel hetzelfde van plan is bij AJAX. Het is toch niet voor niets dat Dost zijn toekomst bij Heracles laat afhangen van Verbeek.
Daar hoef je niet bang voor te zijn denk ik. Uiteraard speelt Dost beter, omdat Heracles een goed seizoen draait. Andersom is hij de beste speler van Heracles, dus misschien draait Heracles wel zo goed door Bas Dost. Verbeek is voor Heracles een uitstekende trainer, maar hij blijft afhankelijk van zijn materiaal.
Ik ben er zeker van dat Dost kan slagen bij Ajax. Zeker als hij evenveel krediet krijgt als Pantelic heeft gehad. Met aanvoer van Suarez, Lodeiro, Eriksen, de Zeeuw en vd Wiel gaat dat helemaal goed komen. Ik begrijp ook niet waar ze op wachten, want straks pikt Twente hem op. Dost is een slimme Nederlandse jongen, een aanspeelpunt en een afmaker. Hij is redelijk snel, hij heeft een vrij goede techniek en kan aardig in de combinatie spelen. Daarnaast is hij (verhoudingsgewijs) te krijgen voor een weggooiprijs
Kortom, halen die jongen.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 16:23
|
|
Citaat: Ajax wil voor volgend seizoen de flanken versterken, waarbij Miroslav Stoch (gehuurd door FC Twente van Chelsea) en Roy Beerens (van SC Heerenveen, foto rechts) de topkandidaten zijn. Dat hoeft geen gevolgen te hebben voor supersub Dennis Rommedahl, wiens contract afloopt.
"Op dit moment praten we niet, maar Ajax weet wat ik wil," zegt de Deen in de nieuwe Sportweek. "Er werd geschreven dat ik een ontslagbrief heb gekregen, maar dat klopt niet. Ik heb geen brief gehad, of mijn vrouw moet hem verstopt hebben."
Met Marko Pantelic gaat Ajax nog één gesprek aan, maar het ligt voor de hand dat spits en club uit elkaar gaan na dit seizoen. Bas Dost van Heracles Almelo is nadrukkelijk in beeld als zijn vervanger. Ajax acht Luuk de Jong, uitkomend voor FC Twente, onhaalbaar.
Kan me er weinig bij voorstellen, maar het zou wel tekent zijn voor het beleid dat de afgelopen jaren is gevoerd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 17:03
|
|
Citaat: Ajax wil voor volgend seizoen de flanken versterken, waarbij Miroslav Stoch (gehuurd door FC Twente van Chelsea) en Roy Beerens (van SC Heerenveen, foto rechts) de topkandidaten zijn. Dat hoeft geen gevolgen te hebben voor supersub Dennis Rommedahl, wiens contract afloopt.
"Op dit moment praten we niet, maar Ajax weet wat ik wil," zegt de Deen in de nieuwe Sportweek. "Er werd geschreven dat ik een ontslagbrief heb gekregen, maar dat klopt niet. Ik heb geen brief gehad, of mijn vrouw moet hem verstopt hebben."
Met Marko Pantelic gaat Ajax nog één gesprek aan, maar het ligt voor de hand dat spits en club uit elkaar gaan na dit seizoen. Bas Dost van Heracles Almelo is nadrukkelijk in beeld als zijn vervanger. Ajax acht Luuk de Jong, uitkomend voor FC Twente, onhaalbaar.
Kan me er weinig bij voorstellen, maar het zou wel tekent zijn voor het beleid dat de afgelopen jaren is gevoerd.
Well effe bron vermelden; Sportweek: http://www.sportweek.nl/voetbal/136461/ ... t_van_Ajax
Erg blij wordt je hier niet van, Stoch is uiterstst voorspelbaar als buitenspeler. Eindelijk hebben de eredivisieverdedigers dat ook door. Idem met Beerens.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 17:13
|
|
Ajax volgt zoveel spelers.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 18:14
|
|
Hopen dat het bij volgen blijft..
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 18:21
|
|
Beerens en Stoch vind ik aardige spelers maar geen directe versterkingen. Die laatste zou een aardige vervanger kunnen zijn voor Kennedy/Rommedahl, maar komt m.i. tekort om vaste basisspeler te zijn. En aangezien hij wel flink wat geld zal kosten (en hij zelf waarschijnlijk niet voor de bank wil komen) moet er een beter alternatief te vinden zijn.
Dost vind ik een interessantere speler. Al vraag ik me ook bij hem af of het echt een directe versterking is. Daarvoor moet ik hem wat vaker aan het werk zien. Maar potentie heeft hij zeker.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 18:35
|
|
Dost is mijns inziens inderdaad interessant. Stoch zou dat volgens mij ook kunnen zijn, als hij zich doorontwikkelt en meer oog voor de rest van het elftal (met en zonder bal) krijgt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 08:33
|
|
Van de voorpagina (Pushkin):
Citaat: Ajax kijkt opnieuw in Serviė
Ajax lijkt net als afgelopen zomer Serviė niet te zijn vergeten. Na de interesse in spelers zoals Obradovic, Tadic en Aleksic deze zomer stuurde Ajax een week geleden opnieuw afgevaardigden om potentiėle versterkingen te bekijken. Aanleiding was het treffen tussen OFK Belgrado en Rode Ster Belgrado.
Welke spelers Ajax specifiek op het oog heeft is vooralsnog onduidelijk. Het zou mogelijk kunnen gaan om Dejan Lekic en Milan Vilotic, twee namen die enkele maanden terug al in de Servische media aan Ajax gelinkt werden. Zowel Lekic als Vilotic komen uit voor koploper Rode Ster. Dejan Lekic (24) speelde eenmaal voor het nationale elftal. Bij Rode Ster Belgardo vormt hij de kapstok van de aanval. Lekic maakte de afgelopen seizoenen vooral naam als doelpuntenmaker.
Milan Vilotic (23) speelde nog geen A-interlands, wel vertegenwoordigde hij zijn land op het jeugd EK in Zweden vorig jaar. Vilotic die dit seizoen overkwam van FK Stankom kent een goed seizoen. De verdediger maakte indruk met zijn spel en schopte het een tot vaste waarde bij de recordkampioen.
en....
Citaat: Iakovenko in de belangstelling van Ajax
Sacha Iakovenko, door Anderlecht uitgeleend aan Westerlo, kan rekenen op flink wat belangstelling naar volgend seizoen toe. De 22-jarige flankaanvaller is nog tot 2012 eigendom van paars-wit, maar hij wil alleen terugkeren naar Brussel als hij aan spelen toe kan komen.
Anders dringt een (definitief) vertrek zich op. De vraagprijs van de Oekraļner bedraagt zo'n twee miljoen euro, een bedrag dat kleinere geļnteresseerde clubs zoals Westerlo, Lierse of Sint-Truiden nooit kunnen betalen. Andere gegadigden die hem met veel belangstelling volgen en wel geld op tafel kunnen gooien zijn Ajax, Club Brugge en AA Gent. Bij Club Brugge zou hij vooral gelden als eventuele opvolger voor het geval Nabil Dirar vertrekt.
Standaard.be
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 08:49
|
|
Filmpje van Lekic belooft veel goeds!
Ken overigens geen van de namen maar dat zegt natuurlijk niets.
Ben toch wel nieuwsgierig wat er komende zomer gaat gebeuren allemaal!
|
tasdfm
Forum berichten: 350
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 09:08
|
|
Die Lekic ziet er op het filmpje wel netjes uit. Een echte spits, 1.93 lang dus dat zit ook goed. Cijfers zijn ook goed al wil dat niks zeggen... Ik wacht wel af wat er gaat komen/vertrekken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 09:49
|
|
Lekic, tsja gezien zijn kopkracht is het wel een wapen om hem als aanspeelpunt te hebben. Verder is Lekic vooral een beetje een balletjeswachter, heeft een beetje wat Koevermans ook heeft, weet altijd wel ergens een voet of hoofd tegenaan te zetten waardoor hij scoort. Het is knap dat hij de overstap van een kleine club naar Rode Ster heeft kunnen maken en heel misschien is het een laatbloeier maar ik zie er vooralsnog niet zo heel veel in.
Vilotic. Vilotic is nou een speler waar ik nog wel wat in zie. Geen supertalent maar wel een speler die zich na een kleine club nu goed aan het doorontwikkelen is bij Rode Ster. Daarnaast kan Vilotic iets wat de overige Ajax verdediger niet kunnen, een man uitschakelen. Fysiek in orde en redelijk wendbaar. Opbouwend kan het allemaal beter maar daar hebben we in principe ook andere spelers voor.
Yakovenko hoef ik niet. We hebben eerder spelers gehad die niet goed genoeg bevonden waren door Anderlecht; Soetaers en Anastasiou en dat was niet bepaald een daverend succes. Het probleem van Yakovenko is dat hij, op zijn snelheid na, gewoon amper echte wapens heeft. Zo heeft hij geen echt goede passeerbeweging, geen goede voorzet en is zijn afstandschot ook niet top. Maargoed ik heb wel meer spelers genoemd zien worden waar ik niet kapot van ben zoals Beerens of Stoch. Als je alleen in de buurt gaat zoeken dan kom je wel bij dit soort spelers uit, zoals Ajax vorig jaar met Dirar gelinkt werd (waar ik persoonlijk nog iets meer in zag dan deze Yakovenko). Het enige voordeel van Yakovenko is dat je hem zowel op links als rechts kwijt kan, maar hij ontbeert in mijn ogen gewoon het niveau van een Ajax vleugel. Als hij transfervrij was geweest had Ajax hem van mijn part mogen halen met het ook op onze beperkte financiėle middelen -, maar dan zou Yakovenko vooral een back-up speler worden en dan moet je eigenlijk niet willen.
Wat voor mij in ieder geval als een paal boven water staat is dat Ajax opzoek is naar
1. Een buitenspeler voor op rechts
2. Een kapstok
3. Een verdediger (maar dat waren we afgelopen zomer al)
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 10:08
|
|
Tot nu toe is een Servische verdediger bij een Nederlandse club nog geen daverend succes. Igor ?uri?, Slobodan Rajkovi? en Jago Vukovi?. Het is het allemaal net niet.
|
Empulse
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 10:09
|
|
Het feit dat Ajax wederom in verband wordt gebracht met een speler die door Anderlecht niet goed genoeg bevonden wordt, een stel middelmatige Oostblokkers, en een x-aantal spelers die in dienst van Nederlandse sub-toppers spelen, maar duidelijk tekort komen voor Ajax toont aan dat er nog weinig verandert is.
Ik dacht dat er gericht aangekocht zou worden: spelers die daadwerkelijk een meerwaarde zijn. Buiten Europa wordt er volgens mij nog steeds niet regelmatig gescout, want afgezien van Lodeiro verschijnt er nooit een naam van een in bijvoorbeeld Zuid-Amerika spelende speler in het geruchtencircuit. De bovengenoemde spelers zullen respectievelijk maximaal drie tot vier miljoen kosten. In Braziliė, Uruguay en Argentiniė lopen talenten rond die evenveel kosten maar veel meer potentie hebben.
Vorig seizoen nam ik het Jol niet kwalijk dat hij niet met verrassende namen kwam, hij was er immers net, maar de komende transfer window lijkt het er niet op dat er ook maar iets veranderen zal.
Maar goed, het blijven geruchten; we zullen wel zien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 10:35
|
|
Citaat: Het feit dat Ajax wederom in verband wordt gebracht met een speler die door Anderlecht niet goed genoeg bevonden wordt, een stel middelmatige Oostblokkers, en een x-aantal spelers die in dienst van Nederlandse sub-toppers spelen, maar duidelijk tekort komen voor Ajax toont aan dat er nog weinig verandert is.
Vilotic zou ik nog niet zomaar afschrijven. Verder kunnen we ons momenteel niet op kapitaalkrachtige manier richten op de transfermarkt, dat hebben we aan Van Basten te danken met zijn transferdebacle.
Citaat: Ik dacht dat er gericht aangekocht zou worden: spelers die daadwerkelijk een meerwaarde zijn. Buiten Europa wordt er volgens mij nog steeds niet regelmatig gescout, want afgezien van Lodeiro verschijnt er nooit een naam van een in bijvoorbeeld Zuid-Amerika spelende speler in het geruchtencircuit. De bovengenoemde spelers zullen respectievelijk maximaal drie tot vier miljoen kosten. In Braziliė, Uruguay en Argentiniė lopen talenten rond die evenveel kosten maar veel meer potentie hebben.
Tja ik hoorde iemand ooit zeggen dat op elke straathoek wel geschikte spelers voor Ajax liepen in Zuid-Amerika. Dat vind ik kinderlijk naļef. Ze zijn er wel hoor die versterkingen en ik ben het met je eens dat er zeker wat te halen is, alleen is het nou niet zo dat je daar alles cadeau krijgt. Want je zit uiteraard met:
1. Overbevissing en concurrentie: alleen Duitse clubs al hebben gezamenlijk 80 scouts daar zitten.
2. Investeringsbureaus, vriendjespolitiek, moeilijke financiėle constructies:
3. Ook niet elke speler hapt zomaar. Zie Thiago Heleno die Ajax vorige zomer een contract voorstel deed maar het salaris van Ajax weglachte.
Maar ik wil je verder vooral niet tegenhouden om aantrekkelijke spelers te noemen (kom maar op met die namen!;)). Zuid-Amerika is alleen in mijn ogen niet zo makkelijk als het op het eerste oog lijkt. Hoewel ik wel denk dat Ajax inderdaad meer uit die markt kan halen.
Citaat: Vorig seizoen nam ik het Jol niet kwalijk dat hij niet met verrassende namen kwam, hij was er immers net, maar de komende transfer window lijkt het er niet op dat er ook maar iets veranderen zal.
Mwoah Ajax vorige zomer: Onyewu, Diego Lugano, Thiago Heleno, (Forlin), Biscan, Dervite,Cevelli
je kan Ajax nou moeilijk verwijten dat men niet bezig is geweest. Dat ze niet gekomen zijn is weer wat anders.
@ Skilled. Van Djuric had ik gezegd dat die Heerenveen niet verder zou helpen. Vukovic vind ik daarentegen best een aardige speler wel iemand die zijn man kan uitschakelen alleen niet zo wendbaar en opbouwend onder de maat. Kijk je moet hem natuurlijk niet op de back zetten maar dat kun je met Rodriquez beter ook niet doen. Rajkovic, sja, Chelsea connectie he. Heeft bij Twente ook de pech dat hij Douglas voor zich heeft, maar ook bij PSV vond ik Rajkovic nou niet zo slecht. Voor Rajkovic en Vukovic geldt i.i.g. dat ze zich niet fysiek laten aftroeven, en dat soort verdedigers heb je nou niet bepaald veel in Nederland.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 11:12
|
|
@ Pushkin: Heb jij informatie over de Roemeen waarover gesproken wordt op de FP?
Wat betreft Rajkovic ben ik het met je eens. Vind ik toch een goede verdediger van wat ik van hem zag. Jammer dat hij inderdaad Douglas voor zich heeft en dus niet veel speeltijd krijgt. Ik denk dat als Rajkovic veel speelt hij ook heel erg goed kan worden.
|
Empulse
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 11:13
|
|
Citaat:
Hoewel ik wel denk dat Ajax inderdaad meer uit die markt kan halen.
Ik ben het wel met je rede eens hoor, maar de zin die ik hierboven heb uitgelicht gaat het mij om. Lodeiro was ook een speler waar menig Europese club in geļnteresseerd was en ondanks deze concurrentie, lukte het Ajax om hem en bijvoorbeeld ook Maxwell aan te trekken.
Uiteraard is de Zuid-Amerikaanse markt erg complex is en het aantrekken van een speler afhankelijk van vele factoren en belangen. Het gaat mij er echter om dat die visvijver zo vol is dat Ajax in ieder geval moet proberen om talentvolle spelers daarvandaan aan te trekken. Romero is ook een speler die bij een andere Europese subtopper terecht had gekund, uiteindelijk kwam hij bij AZ terecht. Onmogelijk is het echt niet, maar wie niet waagt....
Misschien heb ik het niet bij het rechte eind en probeert Ajax het momenteel ook in Zuid-Amerika, maar dit blijkt vooralsnog niet uit de namen die opduiken in het geruchtencircuit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 7 apr 2010 11:34
|
|
Devic is natuurlijk geen Roemeen.
|