Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mogelijke aanwinsten
Maker: LucasBekeken: 525727
Status: InactiefBerichten: 9008
+ Nieuw bericht <<<   <   226  |  227  |  228  |  229  |  230  |  231  |  232  |  233  |  234   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:20
Ik zie Blind nog steeds veel meer als een verdedigende middenvelder dan als een back of centrale verdediger. Aangezien Ajax geen enkele goede linksback heeft mag hij komend seizoen op die positie zijn wedstrijden wel spelen maar in de toekomst verwacht ik dat hij toch nog als verdedigende middenvelder terecht gaat komen.
Ik verwacht wel dat Blind bij Ajax gaat slagen, zoals ik dat een seizoen geleden al zei. Maar zoals ik ook toen zei zal hij nooit uitgroeien tot een absolute topper en zal zijn plafond, net als bij De Jong, een basisplaats bij Ajax zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:21
Dat denk ik ook, Enganche. Maar als back is hij goed genoeg. Mits hij het niveau haalt wat hij nu haalt natuurlijk. Misschien na een jaartje of 5. Net als zijn vader. :mrgreen:
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:21
Citaat:
Ik zeg nergens dat iedereen met voldoende talent ook gelijk zal presteren. Ik zeg wel dat het aan Ajax is om spelers met talent zo groot mogelijke kans te moeten geven om te slagen. Bij Zeegelaar geef je hem duidelijk een grotere mogelijkheid om te slagen als je hem met Ajax1 mee laat trainen. Nogmaals baat het niet dat schaad het niet.

Tsja, mijns inziens geef je juist een verkeerd signaal af wanneer je een speler die er duidelijk met de pet naar gooit een stap hoger aanbiedt. Eerst presteren op je huidige niveau, dan krijg je de kans op een hoger niveau.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:23
Citaat:
Ik zie Blind nog steeds veel meer als een verdedigende middenvelder dan als een back of centrale verdediger. Aangezien Ajax geen enkele goede linksback heeft mag hij komend seizoen op die positie zijn wedstrijden wel spelen maar in de toekomst verwacht ik dat hij toch nog als verdedigende middenvelder terecht gaat komen.
Ik verwacht wel dat Blind bij Ajax gaat slagen, zoals ik dat een seizoen geleden al zei. Maar zoals ik ook toen zei zal hij nooit uitgroeien tot een absolute topper en zal zijn plafond, net als bij De Jong, een basisplaats bij Ajax zijn.

Op die positie kan je niet zo vaak te laat in de duels komen als ik Blind bij Jong Ajax heb zien doen. Blijft toch echt iets van de Ajax-school, die wat trage spelers die als linkshalf worden opgeleid.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:56
Citaat:
Tsja, mijns inziens geef je juist een verkeerd signaal af wanneer je een speler die er duidelijk met de pet naar gooit een stap hoger aanbiedt. Eerst presteren op je huidige niveau, dan krijg je de kans op een hoger niveau.

Ik vind het iets heel individueels, als een speler duidelijk motivatie problemen in het tweede heeft maar waarvan je wel denk dat hij het potentieel heeft om het bij Ajax te gaan redden en dat potentieel wel kan ontwikkelen als hij met het eerste mee zal trainen dan is het in je eigen belang om hem met het eerste mee te laten trainen.
Bertje

Geplaatst: Ma 29 maa 2010 18:12
Het is een kwestie van omgaan met kritiek. Als hij dat bij Jong Ajax niet kan, gaat hij daar (op den duur) bij het eerste ook last van krijgen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 29 maa 2010 18:16
Misschien, maar het lijkt mij beter dat Zeegelaar dat kan ondervinden bij een andere profclub. Heeft alleen maar voordelen. Hij kan het redden of redt hij het niet, dan heeft AJAX er geen last van binnen de club en speelt hij zich, mocht hij niet voldoen aan de AJAX-normen, bij een andere club in de picture.
Bertje

Geplaatst: Ma 29 maa 2010 18:29
Maar verhuren aan een club waar hij het toch niet redt heeft ook geen zin (zo had bijvoorbeeld niemand interesse in Vermeer na zijn uitleenbeurt, ondanks dat hij mijns inziens onterecht op de bank werd gehouden.

En je moet wel een hele laaggeplaatste profclub vinden als je de huidige Zeegelaar wilt verhuren, want die jongen komt zelfs in Jong Ajax helemaal niemand voorbij. Alle spelers die door Ajax verhuurd werden en daar ook baat bij hadden hadden zich eerst laten zien in Jong Ajax. Dat geldt voor Zeegelaar niet. En in het ergste geval kan hij het ook volgend jaar niet bij Jong Ajax laten zien. So what? In de zomer van 2011 loopt zijn contract toch af.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 29 maa 2010 18:33
Citaat:
Maar verhuren aan een club waar hij het toch niet redt heeft ook geen zin (zo had bijvoorbeeld niemand interesse in Vermeer na zijn uitleenbeurt, ondanks dat hij mijns inziens onterecht op de bank werd gehouden.

En je moet wel een hele laaggeplaatste profclub vinden als je de huidige Zeegelaar wilt verhuren, want die jongen komt zelfs in Jong Ajax helemaal niemand voorbij. Alle spelers die door Ajax verhuurd werden en daar ook baat bij hadden hadden zich eerst laten zien in Jong Ajax. Dat geldt voor Zeegelaar niet. En in het ergste geval kan hij het ook volgend jaar niet bij Jong Ajax laten zien. So what? In de zomer van 2011 loopt zijn contract toch af.

Zeegelaar zou dit seizoen makkelijk een basisplaats hebben kunnen veroveren bij elke Jupiler League club. Komend seizoen moet Zeegelaar het niveau van een Eredivisie club zeker wel aankunnen, bij Ajax1 heeft hij een paar wedstrijden gespeelt en die waren allen behoorlijk goed.
Bertje

Geplaatst: Ma 29 maa 2010 18:50
Mwah, er viel genoeg aan te merken op het spel van Zeegelaar. Laten we het erop houden dat het voor een jongen met zijn ervaring op profniveau aardig was.

Dit vind ik belangrijker:

Citaat:
Zeegelaar zou dit seizoen makkelijk een basisplaats hebben kunnen veroveren bij elke Jupiler League club. Komend seizoen moet Zeegelaar het niveau van een Eredivisie club zeker wel aankunnen, ...

Dit is het precies bij Zeegelaar. Hij zou het kunnen, maar hij doet het niet. Het talent is er, maar hij haalt er niet uit wat erin zit. En zolang hij dat niet doet, mag hij blij zijn als hij zich handhaaft in het profvoetbal. Er is ook een reden dat die jongen twee seizoenen geleden nog in de A2 zat (en niet in de A1!).

Boerrigter II.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 30 maa 2010 23:07
Bas Dost staat dus op de schaduwlijst van opvolgers voor Pantelic. Logische opvolger eventueel..
Bertje

Geplaatst: Di 30 maa 2010 23:27
Ik heb nog te weinig van hem gezien om een echt oordeel te vellen. Hij doet erg denken aan een wat jongere Vennegoor.

Zou wel een heel behoorlijk balvast aanspeelpunt zijn. Dit is-ie op dit moment meer dan andere jonge spitsen in Nederland als Van Wolfswinkel, Matavz en De Jong (Twente).
Riejuh

Geplaatst: Di 30 maa 2010 23:36
Laatste tijd hem wat extra gevolgd wanneer ik Heracles zag spelen, omdat zijn naam hieral een paar keer geopperd werd. Beschikt over een redelijke techniek. Vind alleen dat zijn handelingssnelheid en aanname nog beter kan. Dat zijn de voornaamste punten, natuurlijk moet alles nog wel hoger wil hij volwaardig mee kunnen draaien in Ajax-1..

Echter zou hij wel in het huidige aankoopbeleid passen: Jongere spelers die kunnen doorgroeien.
Bertje

Geplaatst: Di 30 maa 2010 23:39
Alleen kan hij alleen doorgroeien als hij aan speeltijd toekomt en hij komt alleen aan speeltijd als hij gelijk wat toevoegt.
Riejuh

Geplaatst: Di 30 maa 2010 23:48
Citaat:
Alleen kan hij alleen doorgroeien als hij aan speeltijd toekomt en hij komt alleen aan speeltijd als hij gelijk wat toevoegt.

Dus, hopen dat Pantelic een jaar wilt verlengen. Dan Dost nog een jaar laten spelen bij Hercales.. Mocht dit tot de mogelijkheden behoren.
Bertje

Geplaatst: Di 30 maa 2010 23:50
Ik ben ook niet bepaald weg van Pantelic. Liever zie ik een betere optie.

Ajax wel de CL in en met Pantelic kun je je op het miljoenenbal echt niet vertonen.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 08:51
Iemand enig idee wat Mandzukic moet gaan kosten nu? Staat in de belangstelling van een aantal clubs dus wellicht zwerft er een vraagprijs rond.

Mits Mandzukic niet kan (te duur?) dan is Bas Dost een prima 2e optie.
Riejuh

Geplaatst: Wo 31 maa 2010 08:56
Citaat:
Iemand enig idee wat Mandzukic moet gaan kosten nu? Staat in de belangstelling van een aantal clubs dus wellicht zwerft er een vraagprijs rond.

Mandzukic zijn prijs ligt rond de 8 miljoen. Verder heb je hevige concurrentie vanuit dat land aan de overkant van die plas water.. Ofterwijl zijn we alleen interessant mochten we eventueel Champions-league spelen. Misschien komt er wel iemand uit Jol's hoge hoed getoverd zoals bij Pantelic ook is gebeurd.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 08:58
Ajax moet eigenlijk eerst kijken wat er rondloopt in de jeugd. Ajax moet niet zoveel kopen. Een linksback hebben we (volgend jaar weer): Blind. Waarschijnlijk ook een CV, SP en RB
Riejuh

Geplaatst: Wo 31 maa 2010 09:00
Een aanvaller zal zowiezo nodig zijn: Pantelic zal zijn aflopende contract zeer waarschijnlijk niet verlengen, mocht Suarez daarop nog eens weggaan dan hebben we aanvallend een groot probleem.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Wo 31 maa 2010 09:01
Citaat:

Mandzukic zijn prijs ligt rond de 8 miljoen.

Ligt of lag de prijs rond de 8 miljoen? Ik weet dat dat vorige zomer inderdaad zo was. Maar de situatie van Mandzukic is wel wat gewijzigd dacht ik. Speelt niet meer elke wedstrijd en heeft al een paar keer in de clinch gelegen met coach/bestuur (wat niet zo vreemd is met die vreemde eigenaar die daar zit).

Mits het 8miljoen is dan zal het geen optie zijn.
Fregge

Geplaatst: Wo 31 maa 2010 09:03
Citaat:
Een aanvaller zal sowieso nodig zijn: Pantelic zal zijn aflopende contract zeer waarschijnlijk niet verlengen, mocht Suarez daarop nog eens weggaan dan hebben we aanvallend een groot probleem.

Nou, ik zou, als Suárez blijft geen aanvaller kopen. Gaat Suárez weg, haal je 2 aanvallers voor dat geld.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 31 maa 2010 09:12
Natuurlijk heeft AJAX dan wel een spits nodig. Pantelic werd niet voor niets aangetrokken en in de jeugd staat er nog niets.
Riejuh

Geplaatst: Wo 31 maa 2010 09:14
Daarbij loopt het contract van Rommedahl ook af. Toch ondanks zijn vele invalbeurten goed voor 6 goals en 6 assists? Aanvallend moet er iets bij. Ik zie namelijk niemand uit eigen jeugd die dit kan brengen..
Fregge

Geplaatst: Wo 31 maa 2010 09:21
Ik ben ook nog steeds van mening om Rommedahl's contract te verlengen voor een jaar. Ondertussen breng je rustig Josefzoon bijvoorbeeld.

Kan overigens iemand mij een update brengen over Boilesen, Josefzoon en andere interessante jeugdspelers?
+ Nieuw bericht <<<   <   226  |  227  |  228  |  229  |  230  |  231  |  232  |  233  |  234   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.380.747 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken: