Auteur
|
Bericht
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 19:47
|
|
Citaat: Iedere verdediger ter wereld wordt zonder rugdekking wel eens uitgespeeld. En tegen Suárez is dat zeker geen schande.
Verdedigers worden uitgespeeld, aanvallers komen wel eens niet voorbij hun tegenstander; welcome to the real world.
Zo makkelijk als dat Sankoh voorbij gelopen word door zelfs een speler als Dost of Kolk is beschamend. Als dat in een Ajax-shirt moet spelen zie ik het somber in. Dan hebben we met Wielaert toch wel gezien lijkt me...?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 20:02
|
|
Sankoh is maar een paar klasse beter dan Wielaert ...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 20:47
|
|
Sankoh... waar hebben we het over? Die jongen is positioneel dramatisch. In de lijf aan lijf gevechten is het prima, maar zijn zijn inzicht is ver onder de maat. Daarbij neemt hij vaak onnodige risico's waardoor hij regelmatig staat te schutteren. Absoluut niet van Ajax niveau.
De argumenten voor Sankoh heb ik niet gevonden, maar ik ben erg benieuwd
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 20:49
|
|
Tsja, als jij hem positioneel matig noemt hebben we het wellicht over een andere speler.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 21:34
|
|
Bertje, Ajax kan het zich op dit moment niet veroorloven om spelen als Sankoh te halen. Hij zal geen zekere basisplaats krijgen want Alderweireld zal zich, hopelijk, blijven door onwtikkelen en het is nog maar de vraag of Sankoh zich bij Ajax goed kan inpassen en dat stapje hoger aankan.
Jol moet naast Suk, Blind en Eriksen ook jongens als Kappelhof, Bonevacia, Van Rhijn, Boilesen, Claasen, Castillion, Zeegelaar en Jozefzoon vanaf de voorbereiding bij het eerste opnemen en hun langzaam aan het niveau laten wennen. Eriksen heeft natuurlijk al bewezen het niveau aan te kunnen en ook Suk en Zeegelaar hebben al de mogelijke minuten gemaakt. De rest zal zich met de trainingen bij het eerste plus invalbeurten en wedstrijden bij Jong Ajax moeten door ontwikkelen. Van de spelers die hier boven staan zie ik er behoorlijk aantal zich wel door ontwikkelen tot basisspelers, niet komend seizoen maar wel binnen een paar jaar.
Verder moeten er naast de spelers waarvan hun contracten aflopen (waaronder Ogararu, Pantelic, Rommedahl en Luque) er natuurlijk een groot aantal spelers vertrekken. Zo zou de selectie ook niet te groot worden bij de trainingen en bespaar je enorm veel geld.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:08
|
|
Tsja, toch wel grappig. In een paar posts eerst Sankoh afbranden om vervolgens brandhout als Kappelhof de hemel in te praten. Kappelhof mag blij zijn als hij op termijn een aardige Eredivisiespeler wordt.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:12
|
|
Citaat: Tsja, toch wel grappig. In een paar posts eerst Sankoh afbranden om vervolgens brandhout als Kappelhof de hemel in te praten. Kappelhof mag blij zijn als hij op termijn een aardige Eredivisiespeler wordt.
Waar praat ik Kappelhof de hemel in?
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:18
|
|
Nou, het feit dat je hem überhaupt overweegt om ooit op termijn iets voor Ajax te betekenen is al erg zat.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 22:19
|
|
Citaat: Nou, het feit dat je hem überhaupt overweegt om ooit op termijn iets voor Ajax te betekenen is al erg zat.
Waar doe ik dat? Hem laten meetrainen kan nooit kwaat, dat zegt niet dat hij meteen iets voor Ajax gaat betekenen maar je geeft hem tenminste de kans om zich verder te ontwikkelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 15:25
|
|
Er zijn wel gekkere dingen gebeurd, hoor.
Het is heel, heel moeilijk om jeugd te beoordelen. Ik vind dat je het pas kunt zien als ze zich gaan voortbewegen op het hoogste niveau.
Een van mijn weinige foutjes. ( ) is dat ik in Daley Blind nooit van zijn lang zal ze leven AJAX-materiaal zag. Zeker niet na die wedstrijd tegen Slavia Praag. Heb toen nog nooit een speler zo ongelooflijk zwak zien spelen als Blind die avond.
Zo zie je maar wat extra ervaring door uitgeleend te worden kan doen. Moet AJAX veel, veel, veel vaker doen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 15:28
|
|
Citaat:
Zo zie je maar wat extra ervaring door uitgeleend te worden kan doen. Moet AJAX veel, veel, veel vaker doen.
Vaker en sneller, daarom ook jammer dat ze pas vanaf dit seizoen veel spelers afstonden aan Haarlem, hadden ze eerder moeten doen. Hopelijk kunnen ze volgend seizoen een groot aantal spelers kwijt in de eredivisie, Jupiler league en eventueel zelfs de topklasse (niveau scheelt niet veel met JL denk ik)..
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 15:35
|
|
Citaat: Zo zie je maar wat extra ervaring door uitgeleend te worden kan doen. Moet AJAX veel, veel, veel vaker doen.
Ajax moet het vooral eerder doen, ik zou graag spelers zien uitgeleend worden in hun eerste jaar na de A1 dus als ze 19 zijn.
Kijk naar jongens als Martina, Sarpong als die resp. 3 en 2 jaar geleden voor een seizoen aan een Eredivisie of Jupiler League club zouden zijn verhuurt dan waren ze nu zeer waarschijnlijk veel verder in hun ontwikkeling geweest en had ik ze misschien wel een kans gegeven om het bij Ajax te kunnen gaan redden. Doordat ze nu of nooit of veel te laat zijn verhuurt hebben ze veel te lang stil gestaan in hun ontwikkeling en zullen ze het niveau dat vereist is bij Ajax zeer waarschijnlijk niet meer halen.
Komend seizoen zouden dus jongens als Castillion, Bonevacia, Van Rhijn en Jozefzoon in aanmerking komen om verhuurt te worden. Dan zullen ze veel meer leren dan als ze trainen en wedstrijden spelen met Jong Ajax. Dit seizoen hadden naast Blind ook een jongen als Zeegelaar verhuurt moeten worden.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 15:36
|
|
Bij Zeegelaar zit het tussen de oren. Dat los je niet op door iemand uit te lenen, denk ik.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 15:38
|
|
Citaat: Bij Zeegelaar zit het tussen de oren. Dat los je niet op door iemand uit te lenen, denk ik.
Paar avonden met Bertje mee laten draaien dan?
Ik denk toch dat Zeegelaar vertrouwen nodig heeft en week in week uit op een niveau hoger dan Jong-Ajax dient te spelen.. Dus wel uitlenen aangezien ik hem nog niet goed genoeg acht voor de A-selectie.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 15:39
|
|
Citaat: Bij Zeegelaar zit het tussen de oren. Dat los je niet op door iemand uit te lenen, denk ik.
Ik denk het juist wel, zo'n jongen zal veel gemotiveerder zijn als hij in het eerste van een club speelt. Het is veel moeilijker jezelf te motiveren als je eigenlijk nergens voor speelt en alleen hard traint voor de mogelijkheid om het eerste te halen, zeker als je er al eens bij zat en het juist lijkt alsof je verder weg bent komen te staan. Train je met het eerste mee bij een club en speel je regelmatig dat is het veel makkelijker om jezelf te motiveren en hard te blijven trainen.
Ik denk dat als je Zeegelaar met het eerste van Ajax mee zal laten trainen hij veel harder zou werken. Daarom ben ik er eigenlijk sowieso voor om Ajax1 en Jong Ajax regelmatig samen te laten trainen. Als Ajax komend seizoen veel overbodige spelers als Wielaert, Ogararu en Kennedy kwijt weet te raken dan is de selectie misschien klein genoeg om Jong Ajax altijd mee te laten trainen, zoals Jol ook bij HSV deed.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 15:42
|
|
Maar een groot gedeelte van het prof zijn is ook het motiveren van jezelf. Als hij dat niet leert, gaat hij zich ook niet voldoende ontwikkelen om goed genoeg te worden voor Ajax 1.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 15:47
|
|
Citaat: Maar een groot gedeelte van het prof zijn is ook het motiveren van jezelf. Als hij dat niet leert, gaat hij zich ook niet voldoende ontwikkelen om goed genoeg te worden voor Ajax 1.
Dat ligt er maar aan, als hij zich bij Ajax1 zonder zichzelf te motiveren zo zou kunnen ontwikkelen dat hij het niveau aankan dan zal hij dat nooit hoeven te leren om bij Ajax te slagen. Kijk naar Eriksen, misschien had die bij Jong Ajax wel enorm veel moeilijk gehad om zichzelf te motiveren maar nu speelt hij al bij Ajax1 en daarin heeft hij die moeilijk waarschijnlijk niet en ontwikkeld hij zich al door tot een basisspeler. Als hij nu nooit de kwaliteit om zichzelf te motiveren al ontwikkelen maakt dat voor zijn kansen bij Ajax1 waarschijnlijk niets uit omdat hij al bijna op het niveau zit dat hij een basisplaats Ajax1 aankan.
Een absolute topper zal je zonder die kwaliteit nooit worden maar het niveau van Ajax1 kan je zeker wel halen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:01
|
|
Het verschil is dat Eriksen, behalve dat hij liet zien veel meer talent te hebben, bij de A1 al veel meer presteerde dan Zeegelaar. Bij Eriksen was er dan ook aanleiding om hem Jong Ajax te laten 'overslaan'. Bij Zeegelaar is die er niet. Ajax is geen filantropische instelling. Wil je je best niet doen, dan houdt het op.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:05
|
|
Citaat: Het verschil is dat Eriksen, behalve dat hij liet zien veel meer talent te hebben, bij de A1 al veel meer presteerde dan Zeegelaar. Bij Eriksen was er dan ook aanleiding om hem Jong Ajax te laten 'overslaan'. Bij Zeegelaar is die er niet. Ajax is geen filantropische instelling. Wil je je best niet doen, dan houdt het op.
Natuurlijk Eriksen is een groter talent maar ik had het niet over de grootheid van het talent maar over de mogelijkheid het bij Ajax te redden zonder de kwaliteit die jij zegt dat een vereiste is.
Zeegelaar vind ik wel degelijk een talent met het potentieel het bij Ajax te gaan redden. Als je hem daar mee kan helpen door hem bij Ajax1 mee te laten trainen in plaats van bij Jong Ajax dan moet je dat zeker niet laten, je hebt er dan in de toekomst alleen maar baat bij. Heeft niets met filantropie te maken maar met eigen belang.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:06
|
|
Als je mijn post goed leest, zie je juist dat ik op dat talent de nadruk NIET leg. Zeegelaar laat het bij Jong Ajax niet zien. Waarom zou hij dan in hemelsnaam in aanmerking moeten komen voor een stap hoger?
Ter vergelijking: Blind was een dragende speler in Jong Ajax.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:10
|
|
Citaat: Als je mijn post goed leest, zie je juist dat ik op dat talent de nadruk NIET leg. Zeegelaar laat het bij Jong Ajax niet zien. Waarom zou hij dan in hemelsnaam in aanmerking moeten komen voor een stap hoger?
Je legt de nadruk bij zijn presteren, dat is zo goed als een directe uitkomst van zijn talent. Zeegelaar moet met Ajax1 mee trainen omdat je hem zo help met zijn motivatie en hij heeft in het verleden al bewezen over talent en kwaliteit te beschikken. Hij speeld dit seizoen twee wedstrijden voor Ajax, twee keer kwam hij erin voor Emanuelson en twee keer speelde hij veel beter dan Emanuelson. Dat hij daarna een terugval heeft gemaakt komt door zijn motivatie en als je hem dus kan helpen motiveren, door hem met Ajax1 mee te laten trainen, moet je dat zeker doen. Baat het niet dan schaad het zeker ook niet.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:53
|
|
Er zijn zat spelers (geweest) met potentie om het bij Ajax te maken, maar die hebben het gewoon niet gemaakt omdat ze dat niveau niet haalden. Waarom zou je iemand als Zeegelaar opeens gaan 'belonen', terwijl hij dat helemaal niet verdient? Het talent heeft hij, dat is duidelijk, maar het succes hoeft hem niet aan komen waaien.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 16:56
|
|
JD, als iedereen met voldoende talent ook gelijk zou presteren zou je dus nooit gevalletjes als Sulejmani of Aissati hebben. Die jongens moeten in zichzelf investeren en daar heb je een goede mentaliteit voor nodig.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:12
|
|
Citaat: Er zijn zat spelers (geweest) met potentie om het bij Ajax te maken, maar die hebben het gewoon niet gemaakt omdat ze dat niveau niet haalden. Waarom zou je iemand als Zeegelaar opeens gaan 'belonen', terwijl hij dat helemaal niet verdient? Het talent heeft hij, dat is duidelijk, maar het succes hoeft hem niet aan komen waaien.
Ik beloon Zegelaar helemaal niet ik geef hem een betere kans om het bij Ajax te gaan redden. Dat is voor Ajax ook alleen maar in het eigen belang, als Zeegelaar door met het eerste mee te trainen een grotere kans heeft om het bij Ajax te redden is dat toch alleen maar goed?
Citaat: JD, als iedereen met voldoende talent ook gelijk zou presteren zou je dus nooit gevalletjes als Sulejmani of Aissati hebben. Die jongens moeten in zichzelf investeren en daar heb je een goede mentaliteit voor nodig.
Ik zeg nergens dat iedereen met voldoende talent ook gelijk zal presteren. Ik zeg wel dat het aan Ajax is om spelers met talent zo groot mogelijke kans te moeten geven om te slagen. Bij Zeegelaar geef je hem duidelijk een grotere mogelijkheid om te slagen als je hem met Ajax1 mee laat trainen. Nogmaals baat het niet dat schaad het niet.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 29 maa 2010 17:16
|
|
Citaat: Er zijn wel gekkere dingen gebeurd, hoor.
Het is heel, heel moeilijk om jeugd te beoordelen. Ik vind dat je het pas kunt zien als ze zich gaan voortbewegen op het hoogste niveau.
Een van mijn weinige foutjes. ( ) is dat ik in Daley Blind nooit van zijn lang zal ze leven AJAX-materiaal zag. Zeker niet na die wedstrijd tegen Slavia Praag. Heb toen nog nooit een speler zo ongelooflijk zwak zien spelen als Blind die avond.
Jeugd beoordelen is inderdaad nog een stuk moeilijker dan spelers op het hoogste niveau beoordelen. Maar hoewel ik Blind bij Groningen goed vind presteren ben ik er nog niet van overtuigd dat hij het zomaar even gaat maken op het niveau Ajax hoor. De vondst van Jans om hem rechtsback te laten spelen is een knappe, maar ik heb die jongen echt armoedige wedstrijden in de as van het veld zien spelen. Voor het centrum komt hij sowieso kopkracht en duelkracht tekort, denk ik.
|