Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 11:59
|
|
Citaat: Nogmaals: Ajax begroot CL. Het is dus niet zo dat in het geval van CL we een appeltje voor de dorst hebben. Nee. Zonder CL draaien we juist gegarandeerd een miljoenenverlies.
Als Ajax CL begroot, en we halen dat, dan speel je volgend jaar zo'n beetje quitte als het goed is. Ik neem tenminste aan dat de KNVB anders de begroting niet goed had gekeurd. Dit jaar heb je dan een groot verlies, maar dat kunnen we best opvangen met het eigen vermogen en veel kapitaal op het veld. Als we dan winst hebben over een paar jaar (na de saneringen), zou ik graag zien dat het EV verhoogd wordt.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 12:01
|
|
Citaat: Nogmaals: Ajax begroot CL. Het is dus niet zo dat in het geval van CL we een appeltje voor de dorst hebben. Nee. Zonder CL draaien we juist gegarandeerd een miljoenenverlies.
Dat was tot dit jaar zo. Ajax wil volgend jaar UEFA Cup gaan begroten toch? Dan zou CL wel winst gaan brengen voor het komende jaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 13:22
|
|
Ja, maar heeft AJAX die 'UEFA-Cup'-begroting dan al rond dan, RG? Volgend seizoen lopen er gelukkig al heel wat contracten af, maar er blijven er nog over oa Wielaert, Atouba, Sno...
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 15:22
|
|
Precies. Je kunt wel Europa League willen begroten, maar je vaste lasten worden er niet opeens minder door.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 18:03
|
|
Het schijnt dat Ajax vorig jaar Dusan Tadic bekeken heeft. Puskin, heb jij zijn ontwikkeling gevolgd?
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Ma 22 maa 2010 20:03
|
|
Citaat: Het schijnt dat Ajax vorig jaar Dusan Tadic bekeken heeft. Puskin, heb jij zijn ontwikkeling gevolgd?
Volgens de media heeft Ajax bijna in alle spelers van de wereld interesse, dus ik zou deze berichten niet zou geloven als ik jou was. Ik heb Tadic wel enkele keren zien spelen voor Jong Servie, maar ik wist niet dat hij in verband werd gebracht met Ajax vorig jaar. Ik heb even de statistieken van Tadic opgezocht en die zijn toch wel goed voor een 21-jarige, maar hij speelt natuurlijk wel op een laag niveau vergeleken met de Eredivisie. Tadic is een linkeraanvaller die ook uit de voeten kan op linksmidden en hij is geboren in Servie en speelt in de Servische competitie voor Vojvodina.
2006/07 Vojvodina SuperLiga wedstrijden 23 doelpunten 3
2007/08 Vojvodina SuperLiga wedstrijden 28 doelpunten 7
2008/09 Vojvodina SuperLiga wedstrijden 29 doelpunten 9
2009/10 Vojvodina SuperLiga wedstrijden 17 doelpunten 7
Totaal: wedstrijden 97 doelpunten 26.
Hij heeft voor Jong Servie 19 wedstrijden gespeeld (volgens wikipedia), maar ik weet niet hoeveel doelpunten hij daarvoor heeft gemaakt. Tadic is ook voor het "grote" nationale elftal uitgekomen van Servie, hij heeft volgens wikipedia 1 wedstrijd gespeeld voor het "grote" Servie.
Maar het zegt me niet zoveel dat er geruchten waren dat Ajax hem vorig jaar heeft bekeken, want Ajax bekijkt zoveel spelers en het is alweer een jaar geleden dus. Ik geloof ook niet dat Ajax interesse in deze man heeft, maar ik heb alsnog maar even informatie opgezocht van hem voor de mensen die het interessant vinden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 18:25
|
|
Ach hoe zal ik het zeggen, ik zou Tadic maar doorstrepen als optie. Ik zie Ajax geen zaken doen met de mensen die zijn vertegenwoordiging doen. De kans lijkt me sowieso klein dat Ajax nog een linksbuiten aantrekt.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 20:32
|
|
Citaat: Precies. Je kunt wel Europa League willen begroten, maar je vaste lasten worden er niet opeens minder door.
Uhm, als je UEFA-Cup gaat begroten betekent dat dus dat je de vaste lasten omlaag gaat halen.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 20:56
|
|
Citaat: Precies. Je kunt wel Europa League willen begroten, maar je vaste lasten worden er niet opeens minder door.
Uhm, als je UEFA-Cup gaat begroten betekent dat dus dat je de vaste lasten omlaag gaat halen.
Alleen gaat dat niet van het ene op het andere seizoen. Het salarishuis, de grootste kostenpost, moet gigantisch omlaag. Maar komende zomer lopen er slechts 5 contracten af. Daarmee maak je dat verschil van 20-25 miljoen echt niet goed. Spelers als Wielaert en Sno zullen, gezien het salaris dat ze hier verdienen (en nergens anders zullen krijgen), ook niet uit zichzelf vertrekken. Volgens seizoen zullen we normaalgesproken dus wederom verlies maken. Tenzij die o zo gewilde CL plaatsing binnengehaald wordt. En zelfs dan zullen forse investeringen uitblijven. Eerst moet er gesaneerd worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 15:22
|
|
het operationeel verlies is 10 mil JS.
We moeten 10 mil dalen in de kosten. In werkelijkheid zal er de komende 2 jaar voor zo'n 20 mil salaris weg moeten gaan en zal er 10 mil salaris bijkomen (aankopen & contractverlenging (Eriksen) /opwaarderingen ).
Luque, Pantalic, Rommedahl, Ogararu, Martina --> Wie zien we blijven?
Ik denk dat Ajax alleen Rommedahl nog een contract aanbied voor een extra jaar. Jol doet regelmatig een beroep op hem en Rommedahl heeft zelf aangegeven best wat te willen inleveren.
Luque, Pantalic, Ogararu, Martina --> ongeveer 4 mil salaris kwijt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 18:19
|
|
http://www.spitsnieuws.nl/archives/spor ... sv_af.html
Nou, AJAX...sla je slag!
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 18:27
|
|
Ajax heeft geen geld voor Tyton. Hij kost een transfersom. Alleen als Stekelenburg of Vermeer wordt verkocht, kan Ajax zich hem veroorloven.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 18:38
|
|
Citaat: Ajax heeft geen geld voor Tyton. Hij kost een transfersom. Alleen als Stekelenburg of Vermeer wordt verkocht, kan Ajax zich hem veroorloven.
Ik denk dat Toby dat ook bedoelt. Tyton is alleen nodig voor Ajax als 1 van deze 2 keepers vertrekt.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 18:40
|
|
En dan kun je lang wachten.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 18:49
|
|
Citaat: En dan kun je lang wachten.
Ik heb vannacht gedroomd dat wij Wereldkampioen worden in Zuid-Afrika door in de finale te winnen van Duitsland door een goal van van Nistelrooy die in eerste instantie word afgekeurd maar later op aangeven van de grensrechter word goedgekeurd.
Stekelenburg kan, als hij een goed WK speelt, voor een flink bedrag vertrekken. Als een club als HSV bijvoorbeeld 9 miljoen bied voor Stekelenburg dan moet Ajax dat altijd accepteren en zul je op zoek moeten naar een nieuwe keeper. Tyton is dan een interessante optie. Of Mikhaylov maar die tekent al bij FC Twente komende zomer
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 19:06
|
|
9 miljoen? Ben je gek geworden!? Je mag überhaupt blij zijn als iemand hem wel hebben!
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 19:11
|
|
Citaat: 9 miljoen? Ben je gek geworden!? Je mag überhaupt blij zijn als iemand hem wel hebben!
Dat riepen we van Heitinga, Babel, de Mul en van der Meyde ook.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 19:20
|
|
Ik heb weinig problemen met een vertrek van Stekelenburg, evenmin met dat van Verhoeven of Vermeer. Het is me echter een raadsel op bais waarvan Tyton als optie naar voren geschoven wordt. Toch niet op basis van die paar wedstrijdjes.mag ik hopen anders kunnen we net zo goed Velthuizen halen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 19:23
|
|
Citaat: Dat riepen we van Heitinga, Babel, de Mul en van der Meyde ook.
Wie zijn 'we'? Ik riep dat namelijk niet. Maar belangrijker: destijds was er geen sprake van een financiële crisis en een totale instorting van de transfermarkt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 19:47
|
|
Citaat: Dat riepen we van Heitinga, Babel, de Mul en van der Meyde ook.
Wie zijn 'we'? Ik riep dat namelijk niet. Maar belangrijker: destijds was er geen sprake van een financiële crisis en een totale instorting van de transfermarkt.
Zolang er voor matige spelers zoals Lazovic nog 5 miljoen betaald wordt weiger ik te spreken over een totale ineenstorting van de transfermarkt.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 27 maa 2010 20:01
|
|
Lazovic staat als aanvaller bij mij hoger in de pikorde dan Stekelenburg als keeper.
En daarnaast hebben we het hier over een Russische club.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 10:24
|
|
Zijn transferprijs zal bepaald worden op het WK. Als hij een goed WK keept, dan vertrekt hij gewoon voor een een mooi bedrag, wat hoger zal zijn dan de vijf milljoen die hier geopperd wordt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 13:35
|
|
Je vergeet 1 ding, Bert. Een keeper van AJAX Amsterdam en international van Nederland. Je moet eens weten hoe buitenlandse coaches nog altijd geilen op AJAX. Of dacht jij ook dat AJAX Vermaelen voor 12 miljoen zou kunnen verkopen toen?
Ik denk dat AJAX zeker tussen de 8 a 10 miljoen kan vangen voor Stekelenburg.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 14:18
|
|
Ik vond en vind Vermaelen op zijn positie echt veel beter dan Stekelenburg op de zijne. Vermaelen heeft ook veel meer laten zien in de afgelopen seizoenen.
Kijk, ik help het je hopen, hoor. Maar er is een reden dat er hier nogal eens afgegeven wordt op Stekelenburg. Die jongen kan er vrij weinig van.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 28 maa 2010 14:22
|
|
Die kan er ook weinig van, maar Maduro en Babel kunnen er ook weinig van.
Ik kijk naar de feiten: basisspeler, eerste keeper van Nederland en Ajacied. Dan lever je al snel zeker 8 miljoen op.
|