| | |
Forum
Onderwerp: Mogelijke aanwinsten
Maker: LucasBekeken: 510332 Status: InactiefBerichten: 9008
|
Auteur
|
Bericht
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 20:44
|
|
Ben je weer naar de panieksnor aan het luisteren ouwe..
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 15 maa 2010 20:46
|
|
Zal vast wel een kern van waarheid inzitten na de aankoop van Lodeiro. Zonder die aankoop dacht ik al aan 20 miljoen verlies dit jaar en dan komt er ook nog eens het gemiste UEFA-Cup geld bij.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 11:11
|
|
ik keek net op VoetbalPrimeur. Zie ik deze kop: Ajax scout Belgisch toptalent Benito Raman. Dit filmpje: http://bongo.zoomin.tv/videoplayer/inde ... balprimeur
Hassaert is optimistisch over hem. Kent iemand hem ook of niet?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 11:28
|
|
Kan dat filmpje helaas niet zien op mijn werk (wordt geblokt).
Enigste wat ik wel weet is dat hij bestempeld wordt als toptalent, Voor wat het waard is. Wat ik zo gauw zie is dat hij als 15/16-jarige in ieder geval U19 al speelt (als ik internet mag geloven) en regelmatig uitblinker is.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 11:59
|
|
Klein (maar pas 15), snel, scoort redelijk makkelijk. Moet technisch en zonder bal beter.
Zou hem op basis hiervan niet direct bestempelen als een Ajax-spits/buitenspeler.
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 12:05
|
|
Zegt Hassaert ook. Hij moet nog leren, maar hij komt er wel. Hij noemt voorbeelden als Vertonghen en Aldewereild, dat die ook op jonge leeftijd in het eerste spelen.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 12:16
|
|
Citaat: Zegt Hassaert ook. Hij moet nog leren, maar hij komt er wel. Hij noemt voorbeelden als Vertonghen en Alderweireld, dat die ook op jonge leeftijd in het eerste spelen.
Belachelijk
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 12:22
|
|
Want? In die trend zei Hassaert het hoor.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 12:52
|
|
Bij een 15-jarige kun je dat nooit zeggen.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 14:32
|
|
Halen deze jongen. Zal waarschijnlijk niks hoeven te kosten (of alleen een opleidingsvergoeding). Dit soort talentjes moet Ajax binnenhalen, niet dure oude voetballers.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 15:11
|
|
Hij kon vorig jaar naar Lille, die erg geďnteresseerd waren.
Stukje uit het HBVL. Jeugdbondscoach Klinkenberg vertelt:
Citaat: Welke speler schuif je naar voor als het supertalent van je huidige generatie?
"Ik heb momenteel een schitterende aanvaller onder mijn hoede. Zijn naam is Benito Raman en hij speelt voor AA Gent. Je kan hem vergelijken met Eden Hazard, alleen is hij meer een man van goals, waar Eden eerder een assist zal geven dan zelf te scoren. Raman heeft enorm veel explosiviteit en hij weet het doel staan. Onlangs nog was hij goed voor vijf goals op een tornooi. Intussen is hij een categorie hoger geplaatst. Als hij zijn voeten op de grond houd, kan hij het ver schoppen."
Staat je huidige selectie bij de min 15 wat verder als de jongens van toen? (Ter info bekenste namen van toen: Steven Defour, Sinan Bolat, Daan Van Gijsegem en Simon Mignolet)
"Dat valt moeilijk te vergelijken. Er zit weer heel wat potentieel in de poeg die ik nu heb. We zien toch een vooruitgang sinds de voetbalbond acht jaar geleden is overgeschakeld naar een 4-3-3 systeem. Daar plukken we nu de vruchten van. We hebben completere spelers. Onze verdedigers kunnen nu ook uitvoetballen."
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 15:15
|
|
Ligt er ook net aan of deze jongen een Franse of Vlaamse achtergrond heeft..
De Frans taligen als Edin Hazard kiezen toch eerder voor de franse competitie.
De Vlamingen weer eerder voor de eredivisie..
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 15:16
|
|
Vlaams. Op het filmpje van VoetbalPrimeur spreekt hij Vloeiend Vlaams Nederlands.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 18:34
|
|
Citaat: LIVERPOOL - Na Ajax, PSV en Sevilla heeft ook Everton de jacht geopend op FC Twente-aanvaller Bryan Ruiz. De Engelse tabloid The Sun meldt dat de tweede club van Liverpool de huurling van Chelsea uit Enschede wil wegplukken. De huurovereenkomst tussen Chelsea en Twente over de Costaricaan loopt komende zomer af.
Ruiz is dit seizoen de sensatie in de eredivisie. Hij maakte al negentien competitiegoals.
Topjournalistiek van het AD.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 18:46
|
|
Fail
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 18:48
|
|
Miroslav Stoch moet het zijn, toch een fout om je voor te schamen
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 19 maa 2010 18:51
|
|
Echt een vaag verhaal, idd een mengeling tussen intresse in Stoch en Ruiz..
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 08:24
|
|
Hallo beste mede Ajacieden, ik ben weer terug op het forum, met een andere accountnaam. Mijn vorige account was volgens mij Rodney24, maar dat weet ik niet heel zeker.
Ik denk dat ons aller Ajax met goed beleid ook volgend seizoen weer kan meedoen voor de titel, ook zonder Suarez. Wel moeten we wat geluk hebben dat we spelers als Wielaert, Kennedy enz. kunnen verkopen.
De volgende spelers zou ik gaan verkopen:
Verhoeven: Ik vind het een goede doelman, maar hij zou toch nooit aan spelen toekomen dus daarom zou ik ervoor kiezen om Padt als derde doelman te gaan gebruiken, want het salaris van Padt zou ook stukken minder hoog zijn dan het salaris van Verhoeven. Padt zou ik voor wedstrijdervaring laten keepen in Jong Ajax.
Wielaert: Ik was erg blij toen ik hoorde dat hij naar Ajax ging, maar achteraf is het een miskoop. Hij speelt erg ondermaats en mag dus gewoon vertrekken, want hij is niet Ajax-waardig.
Ogararu: Dit is weer zo,n aankoop die Ajax nooit had moeten doen, Ogararu is van het niveau van een club als NEC ofzo. Ogararu mag van mij lekker weggaan.
Bruno Silva: Dit vind ik net als Verhoeven en Wielaert goede spelers voor de subtop in Nederland, maar voor Ajax komt hij tekort. Ook heeft hij van der Wiel voor zich en die zal hij er never nooit uitspelen dus dan kunnen we beter jeugd gebruiken.
Atouba: We hebben hem niet al teveel zien spelen bij Ajax, maar van mij mag hij alweer vertrekken. Hij verdiend veels te veel voor zijn kwaliteiten en de salarissen moeten ook gewoon naar beneden toe, dus dan kunnen we beter jeugd gebruiken, talent kopen of gewoon iemand die er gelijk staat.
Sno: Dit was echt een paniekaankoop! Ajax had hem nooit moeten halen, laat hem maar lekker in Engeland en als ie terugkeerd in Nederland dan moeten we hem gewoon verkopen aan NAC of aan Heracles ofzo.
Lindgren: Dit vind ook een goede speler die altijd hard werkt voor het team en hij komt ook altijd lekker hard in gevlogen, maar ik vind wel dat hij tekort komt voor Ajax, daarom mag ie van mij wel vertrekken.
Aissati: Ik heb altijd gedacht dat Aissati net zo goed als Sneijder zou worden bij Ajax, maar daar heb ik mij behoorlijk in vergist. Ook vindt ik dat Aissati niet hard genoeg werkt voor het team. Het rendement van Aissati is ook ondermaats, hij moet voor een speler op die positie echt meer goals maken. Het schot van Aissati vind ook slecht meestal produceert ie een slap rollertje, maar hij moet gewoon verwoestend uithalen! Aissati mag van mij vertrekken, want ik heb er geen vertrouwen in dat hij Ajax naar hoger niveau kan brengen.
Sarpong: Speelt goed bij NEC, maar hij komt wel tekort voor Ajax denk ik, dus van mij mag NEC hem definitief overnemen.
Luque: Volgens mij loopt zijn contract na dit seizoen af dus dan kan hij lekker bij Malga blijven!
Kennedy: Zeer matige voetballer voor Ajax, hij kan geen man passeren, hij heeft geen dreiging en hij is totaal niet Ajax-waardig. Kennedy kan beter terug naar Zweden gaan want in Nederland willen we buitenspelers hebben met snelheid en die een man kunnen passeren. Hoop dat we zo snel mogelijk van hem af zijn.
Cvitanich: Komt tekort voor Ajax, hij maakt af en toe een leuke goal tegen een club als ADO of Willem ii, Maar tegen de subtoppers of toppers bakt ie er niets van. Dus Dario mag van mij opzoek naar een nieuwe club.
Dus Verhoeven, Wielaert, Ogararu, Bruno Silva, Atouba, Sno, Lindgren, Aissati, Sarpong, Luque, Kennedy en Cvitanich mogen van mij vertrekken. Dit zou denk ik zo,n 7 miljoen opleveren.
Ik denk dat Suarez en Emanuelson helaas ook weg zullen gaan, dus daar krijgen we dan ook ongeveer weer 35 miljoen voor. Dus als we dit allemaal verkopen dan hebben we zo,n 42 miljoen ontvangen en daar kunnen we wat goede spelers voor terug halen.
Ik hoop dat we de volgende spelers kunnen verhuren: Bodul (Eredivisie), Kappelhof (Eredivisie), van der Heijden (Eredivisie), Jozefzoon (Jupiler of Eredivise), Castillion (Eredivisie), Burnet (Juplier of Eredivise), van der Meulen (Jupiler), Bonevacia (Jupiler).
Ik zou de volgende spelers ervoor terugkopen:
Granqvist: Dit vind ik nou zo,n heerlijke verdediger, hij is hard, goed in dekken, kan uitstekend koppen, geeft leiding in de achterhoede, hij is sterk en hij verslapt geen moment. Ik denk dat Granqvist tussen de 4 en 6 miljoen zou moeten kosten.
Braafheid: Als we deze jongen halen, dan hebben we eindelijk weer eens een echte linksback. Braafheid is zowel aanvallend als verdedigend erg sterk, ook is Braafheid iemand die vaak mee opkomt en daar houden we van bij Ajax. Ik denk dat Braafheid zo,n 5 miljoen zou moeten kosten.
Strootman: Is een groot talent, hij is fysiek sterk en heeft een behoorlijke techniek. Ik denk dat Strootman de potentie heeft om een echte top middenvelder te worden bij Ajax. Strootman vindt ik ook uitstekend passen bij Ajax, want hij heeft een goede techniek, goed schot, goede passes en hij is niet bang om een duel aan te gaan. Ik denk dat je voor Strootman 4 miljoen kwijt bent.
Mendes da Silva: Dit vind ik een prima speler die je op veel posities kwijt kan dus dat is altijd handig. Ook vind ik Mendes een hele goede voetballer die goed bij Ajax past. Mendes wertk als een paard en heeft ook een goede techniek en een lekker schot. Ik vind Mendes ook prima bij Ajax passen. Ik denk niet dat veel mensen het met me eens zullen zijn, maar dat maakt me niet echt uit, want ik ben ervan overtuigd dat Mendes een uitstekende aanwinst zal zijn voor Ajax. Ik vind de transferwaarde van de Mendes moelijk om te schatten, maar ik denk dat je rond de 5 miljoen kwijt bent voor hem.
Mertens: Dit is gewoon een echte speler die geboren is voor het spel van Ajax. Hij heeft snelheid, techniek, goed schot, goede pass, kan een man passeren, kortom dit is echt een speler die Ajax nodig heeft! Ik denk dat we voor Mertens rond de 6 a 8 miljoen zullen moeten betalen.
Koevermans: Dit zou een goede versterking zijn voor Ajax, want bij Ajax worden er veel voorzetten gegeven en dan is altijd handig als je een een kopsterke spits hebt en met Koevermans erbij hebben we een kopsterke spits. Koevermans zorgt ook altijd voor dreiging in de 16 meter net als Huntelaar en Koevermans staat ook vaak op de goede plek. Ik denk dat we voor Koevermans 4 miloen moeten betalen als PSV hem laat gaan.
Stoch: Volgens mij wil Chelsea, Stoch nog een jaar verhuren dus als ik Ajax was zou ik gelijk toeslaan voordat het te laat is, liever heb ik dat Ajax geen spelers huurt, maar als we Stoch voor volgend seizoen erbij hebben dan is dat top zeker als Suarez weggaat.
Als al deze spelers komen dan hebben we ongeveer voor 32 miljoen aankopen gedaan, ik weet niet hoe de financiele situatie precies is, maar ik weet wel dat Ajax schulden heeft gemaakt, maar als we voor 42 miljoen spelers verkopen en voor 32 miljoen spelers terugkopen dan hebben we al 10 miljoen winst gemaakt met transfers en als we Champions League halen dan komt er ongeveer 12 miljoen bij (weet niet zeker, maar dacht het wel) dus dan kunnen we toch wel voor 32 miljoen spelers kopen, denk ik.
Ajax zelf denkt dat ze rond de 20 miljoen euro verlies lijden tot aan het eind van het seizoen maar als we dan Champions League halen en 10 miljoen winst maken in transfers dan hebben we zegmaar rond de 22 miljoen euro, dus mij lijkt het dan dat we deze spelers wel kunnen kopen. Ook als we de Champions League niet halen kunnen we deze spelers toch kopen, want als we 10 miljoen schuld hebben kunnen we dat ook later betalen.
Ik heb er niet heel verstand van over die schulden enzo, dus als ik helemaal mis zit, dan alvast sorry
Dit zou mijn selectie zijn voor volgend seizoen.
Selectie Ajax 2010-2011:
Doelman: Stekelenburg, Vermeer, Padt.
Verdediging: van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Oleguer, Blind, Granqvist, Braafheid.
Middenveld: Enoh, Donald, Gabri, Strootman, Mendes da Silva, de Zeeuw, Eriksen, de Jong, Lodeiro.
Aanval: Sulejmani, Mertens, Pantelic, Suk, Koevermans, Rommedahl, Zeegelaar, Stoch.
Dit zou dus betekenen dat we 28 selectiespelers hebben, dat is best veel maar dan heb je wel nog jongens zoals Padt, Blind, Donald, Suk en Zeegelaar die meespelen met Jong Ajax voor wedstrijdervaring, dus dan heb je weer een selectie van 23 man eigenlijk.
Ik heb een paar opstellingen in mijn hoofd, maar ik zet er hier drie neer, waarvan ik denk dat die het best zijn voor Ajax. Welke vinden jullie het beste?
Opstelling bij 4-3-3.
Strootman zou je ook uit de basis kunnen laten voor een Enoh of Mendes, maar mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar Strootmam. Pantelic staat hier buiten de basis, omdat ik liever met een kopsterke spits speel in een 4-3-3.
------------------------------------Stekelenburg-------------------------------------
----------------------Alderweireld------------------Vertonghen-----------------------
-van der Wiel--------------------------------------------------------------Braafheid--
--------------------------------------Strootman--------------------------------------
------------------------de Zeeuw---------------------Eriksen------------------------
-Mertens-----------------------------------------------------------------------Stoch-
-------------------------------------Koevermans-------------------------------------
Bank: Vermeer, Granqvist, Anita, Enoh, Lodeiro, Sulejmani, Pantelic.
Opstelling bij 4-4-2.
------------------------------------Stekelenburg-------------------------------------
----------------------Alderweireld------------------Vertonghen-----------------------
-van der Wiel--------------------------------------------------------------Braafheid--
----------------------------------------Mendes---------------------------------------
---------------------------de Zeeuw-----------------Eriksen-------------------------
----------------------------------------Mertens--------------------------------------
--------------------------Koevermans-------------Pantelic----------------------------
Bank: Vermeer, Granqvist, Anita, Enoh, de Jong, Sulejmani, Suk.
Lodeiro zit hier niet bij de selectie. Reden is omdat we met twee "statische" spitsen spelen en met Suk op de bank heb je ook een soortgelijke spits, want Suk kan niet echt zelf een kans creeren, daarom heb ik Sulejmani op de bank gezet, want als we iemand nodig hebben voorin om een wedstrijd open te breken dan kunnen we Sulejmani in de spits zetten. Stoch zit hier niet bij de selectie omdat deze opstelling niet bij hem past.
Dit is weer een 4-3-3 formatie, maar dan met andere spelers.
----------------------------------------de Zeeuw-------------------------------------
-----------------------------Enoh---------------------Eriksen------------------------
-Mertens-------------------------------------------------------------------Sulejmani-
----------------------------------------Pantelic---------------------------------------
Bank: Vermeer, Granqvist, Mendes, Gabri, de Jong, Stoch, Koevermans.
Dit is zelf niet mijn favoriete opstelling als we de selectie krijgen die ik wil Dit is meer een voorbeeld van hoe het ook kan als je minder fan bent van Stoch en Koevermans. Ja, ik weet het, de spelers die ik wil zien komen, zullen niet allemaal komen, misschien zal er helemaal niemand van komen, maar dit is gewoon het Ajax hoe ik het wil hebben voor volgend seizoen.
Beste opstelling vind ik de bovenste, tweede beste vind ik tweede opstelling, de laatste opstelling behoord niet tot mijn favoriete, maar dat was meer een voorbeeld opstelling.
Graag reacties over alles!
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 10:39
|
|
Never nooit dat we dit gaan doorvoeren man. Als we aankopen doen moeten het versterkingen zijn. Bijna al jouw spelers, behalve Braafheid, zouden nooit goed genoeg voor de basis van Ajax worden. Denk dat we wel geleerd hebben van fouten uit het verleden toch?
|
Ajakz
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 11:10
|
|
En Pantelic' contract loopt af. Als Ajax deze zou verlengen is Koevermans al helemaal overbodig als aankoop. Zie hem zoiezo niet graag komen.
|
deadbysunrise
Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 11:12
|
|
Koevermans wil sowieso niet naar Ajax denk ik.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 11:24
|
|
Ik zie het liefst niemand komen. Financieel gaat het te slecht om weer tientallen miljoenen uit te geven. Tenzij er iemand verkocht wordt voor een gigantisch bedrag (al komen alleen Suárez en Van der Wiel daarvoor in aanmerking). Daarom zou ik deze selectie bij elkaar proberen te houden, behalve de Wielaerts, Ogararu's, Kennedy's proberen te verkopen. Als Emanuelson niet wil verlengen zou ik hem ook verkopen, anders niet.
Als we CL halen (als kampioen, anders moet je de CL-pot delen) is het verlies weggewerkt, maar dan heb je dat jaar weer zoveel verlies. Ik zou daarom eerst financieel de boel op orde proberen te krijgen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 11:36
|
|
Ook door CL te halen is het verlies niet weggewerkt. Bovendien: Ajax begroot CL, dus dat geld hebben we hard nodig om volgend jaar geen verlies te draaien.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 11:48
|
|
Citaat: Ook door CL te halen is het verlies niet weggewerkt. Bovendien: Ajax begroot CL, dus dat geld hebben we hard nodig om volgend jaar geen verlies te draaien.
Het verlies is dan misschien niet helemaal weggewerkt, maar je liquiditeitspositie verbetert dan wel flink. Het startgeld is al veel (als je de enige NL'se club bent in de CL) en ook heb je dan minimaal 3x een vol stadion á 2,5 miljoen aan kaartverkoop. Ook de wedstrijdpremies zijn veel (uit m'n hoofd 3 ton per overwinning en 1 ton voor gelijkspel). Dan hoef je niet lenen en loopt je schuld niet op.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 21 maa 2010 11:51
|
|
Nogmaals: Ajax begroot CL. Het is dus niet zo dat in het geval van CL we een appeltje voor de dorst hebben. Nee. Zonder CL draaien we juist gegarandeerd een miljoenenverlies.
|
| | | |
|
|
|