Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 10:37
|
|
Citaat: Eens over Dost, komt ook van FC Emmen af, niet dat wat zegt Huntelaar kwam ook van AGOVV. Maar het risico bestaat dat Dost het niveau niet gaat aankunnen en aangezien we niet meer nutteloos geld kunnen uitgeven (te hoog salarishuis) moeten we een beetje op de centjes letten.
Natuurlijk moet Ajax niet nutteloos geld uit gaan geven aan spelers maar Pantelic zal niet lang meer bij Ajax blijven en Suk en Castillion zijn nog niet klaar voor Ajax1. Er zal dus een spits moeten bij komen in de komende twee zomers en Dost is voor relatief weinig geld te halen. Dan moet je gewoon kijken naar zijn kwaliteiten en of hij een speler is die bij Ajax past en ik vind van wel. Hij is een typische centrum spits die goed met vleugelspelers kan spelen, hij is goed in de kaats en zelf ook doelgericht. Dat is zo'n beetje wat een Ajax speler moet hebben. Natuurlijk is hij nog geen topper maar het Ajax beleid is nu spelers te kopen voordat ze toppers zijn en daarom nog relatief goedkoop.
Citaat: Louter om die reden zou Ajax hem moeten halen. Wat heeft Dost nou eigenlijk gepresteerd? Dit is nog maar zijn tweede seizoen in de Eredivisie, elf keer gescoord tegen diverse clubs van het kaliber Groningen en lager. Zijn dit statistieken om je mening te onderbouwen? Ik vind van niet. Er zijn wel meer spelers die een leuke techniek hebben en goed kunnen voetballen, echter dat betekent niet dat zo'n speler per definitie afdoende kwaliteit heeft voor een club als Ajax.
Luister je wel? Het Ajax beleid is om speler te halen voordat ze zich echt hebben bewezen. Zodra ze zich hebben bewezen in de Eredivisie schiet hun prijs op naar zo'n minstens 5 miljoen euro en dat kan Ajax niet meer permiteren, ze moeten diezeflde pelers dus een stap eerder halen.
Citaat: Sulejmani zou zoveel financieel als kwalitatief gezien afdoende reden zijn om niet opnieuw zo'n fout te maken. Deed het ook één seizoen leuk bij Heerenveen en presteert nu al twee seizoenen niets. Als een speler daadwerkelijk getuigd van enorme kwaliteit, dan vind ik dat zo'n speler van dit soort clubs weggeplukt moet worden. Dost valt niet onder die categorie.
Sulejmani is precies het juiste voorbeeld om te laten zien dat Dost Ajax nu zou moeten halen en niet zou moeten wachten tot hij zich bij een club als Heerenveen heeft bewezen. Je moet dat soort spelers halen voordat ze zijn doorgebroken en nog relatief goedkoop zijn. Sulejmani en Dost zijn qua transfers niet te vergelijken, Sulejmani was 16.25 miljoen euro, Dost 1 miljoen, je kan dus niet zeggen dat Dost financieel een groot risico is.
Citaat: Spelers moeten vaak groeien voordat ze bij een club als Ajax kunnen spelen. Het verschil tussen Heracles en Ajax is enorm. Spelers met enorme potentie zoals Suarez kunnen gemakkelijk acclimatiseren dan spelers die dit niet hebben. Huntelaar is een goede spits, maar als hij direct van AGOVV naar Ajax was overgegaan, dan had zijn toekomst er waarschijnlijk heel anders uitgezien. De bottom-line is dat de sub-top als een belangrijke schakel fungeert voor het overgrote deel van spelers die afdoende potentie voor de Nederlandse top hebben. Nogmaals, uitzonderingen daar gelaten.
Heracles is geen AGOVV, kom op zeg trek niet steeds zulke kromme vergelijkingen. Je moet kijken naar de prestaties van een speler individueel, past hij bij Ajax, heeft hij de juiste kwaliteiten? En niet naar bij welke club hij speelt. Ajax kan zich niet meer permiteren om met dat soort spelers te wachten tot ze zich bij een subtopper hebben bewezen, ik hoop dat, dat zich eens bij jouw in gaat zinken.
Het is juist slim om Dost nu te halen als Suarez nog een seizoen in Amsterdam speelt. Zo hoeft Dost niet meteen heel belangrijk te zijn en kan hij groeien tot het juiste niveau. Ajax moet AZ en FC Twente als voorbeeld gebruiken, zij kopen spelers en geven ze de tijd om naar het juiste niveau te groeien. Luuk de Jong, Kuipers, Schaars, De Zeeuw, El Hamdaoui zijn daar allen voorbeelden van. Soms mislukt er een speler maar doordat ze deze spelers voor relatief weinig geld kopen is het financiele risico veel minder groot dan Ajax die wachte tot een speler zich had bewezen bij een Nederlandse subtopper en hem dan voor veel geld overnam. Als een speler dan mislukte sloegen ze de plank ook echt goed mis, zie Sulejmani. Gelukkig heeft Ajax nu het beleid dat ze gaan voor jong talent en (ex-)Oranje internationals.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 10:43
|
|
Citaat:
Natuurlijk moet Ajax niet nutteloos geld uit gaan geven aan spelers maar Pantelic zal niet lang meer bij Ajax blijven en Suk en Castillion zijn nog niet klaar voor Ajax1. Er zal dus een spits moeten bij komen in de komende twee zomers en Dost is voor relatief weinig geld te halen. Dan moet je gewoon kijken naar zijn kwaliteiten en of hij een speler is die bij Ajax past en ik vind van wel. Hij is een typische centrum spits die goed met vleugelspelers kan spelen, hij is goed in de kaats en zelf ook doelgericht. Dat is zo'n beetje wat een Ajax speler moet hebben. Natuurlijk is hij nog geen topper maar het Ajax beleid is nu spelers te kopen voordat ze toppers zijn en daarom nog relatief goedkoop.
Klopt, maar kan je met een type Dost in de basis meedoen voor het kampioenschap, presteren in europa (evt champions league) Dat denk ik niet.. Zijn kwaliteiten zijn daar (nog) niet goed genoeg voor. Leuk dat hij dit zou kunnen maar hij moet er dan wel staan, aangezien ik ervanuit ga dat Pantelic weggaat.
Citaat: Heracles is geen AGOVV, kom op zeg trek niet steeds zulke kromme vergelijkingen. Je moet kijken naar de prestaties van een speler individueel, past hij bij Ajax, heeft hij de juiste kwaliteiten? En niet naar bij welke club hij speelt. Ajax kan zich niet meer permiteren om met dat soort spelers te wachten tot ze zich bij een subtopper hebben bewezen, ik hoop dat, dat zich eens bij jouw in gaat zinken.
Heracles is geen AGOVV, maar Dost komt wel van FC Emmen af.. We kunnen inderdaad niet wachten tot het zich bij een subtopper heeft bewezen, maar onnodig in een speler investeren waarvan je niet weet of hij de druk, verhoogde spelniveau aankan is ook niet meer van deze tijd..
Citaat: Het is juist slim om Dost nu te halen als Suarez nog een seizoen in Amsterdam speelt. Zo hoeft Dost niet meteen heel belangrijk te zijn en kan hij groeien tot het juiste niveau. Ajax moet AZ en FC Twente als voorbeeld gebruiken, zij kopen spelers en geven ze de tijd om naar het juiste niveau te groeien. Luuk de Jong, Kuipers, Schaars, De Zeeuw, El Hamdaoui zijn daar allen voorbeelden van. Soms mislukt er een speler maar doordat ze deze spelers voor relatief weinig geld kopen is het financiele risico veel minder groot dan Ajax die wachte tot een speler zich had bewezen bij een Nederlandse subtopper en hem dan voor veel geld overnam. Als een speler dan mislukte sloegen ze de plank ook echt goed mis, zie Sulejmani. Gelukkig heeft Ajax nu het beleid dat ze gaan voor jong talent en (ex-)Oranje internationals.
FC Twente als voorbeeld gebruiken, kom op zeg wij zijn Ajax. Voor mij is FC Twente nog steeds een suptopper in Nederland idem als Az.. Daar ligt de druk vele malen lager. Het financiele risico mag dan minder zijn maar jij gaat Dost voor de basis halen.. Daar is hij niet klaar voor terwijl ik wel een absolute versterking in de voorhoede wil zien. Omdat we zeer waarschijnlijk de voltallige voorhoede kwijt zijn in de zomer..
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 10:49
|
|
Citaat: FC Twente als voorbeeld gebruiken, kom op zeg wij zijn Ajax. Voor mij is FC Twente nog steeds een subtopper in Nederland idem als Az.. Daar ligt de druk vele malen lager. Het financiele risico mag dan minder zijn maar jij gaat Dost voor de basis halen.. Daar is hij niet klaar voor terwijl ik wel een absolute versterking in de voorhoede wil zien. Omdat we zeer waarschijnlijk de voltallige voorhoede kwijt zijn in de zomer..
FC Twente dreigt anders wel voor de derde keer op rij hoger dan Ajax op de ranglijst te eindigen. Hun transferbeleid is vele malen beter dan dat van Ajax was de afgelopen jaren, hetzelfde geld voor AZ. Ajax kan het zich niet permiteren om een speler te halen die direct een absolute versterking is in de vooerhoede. Zelfs als Ajax het geld daar voor zou hebben zou dat nog niet betekenen dat Ajax een directe versterking kan halen doordat die vaak niet in de Eredivisie willen spelen. Pantelic was een mazzeltje maar normaliter zou zo'n speler niet naar de Eredivisie komen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 10:51
|
|
Nou hierin heeft JD wel een punt, Dost oogt als een houterige appie happie maar hij is beter dan menigeen denkt. Naast een uitstekende kopper en iemand die een bal kan vasthouden heeft hij bijvorbeeld ook het instinct om vaak op de goede plaats te staan en is het geen luie balletjesafwachter.
Toch zou het voor Dost beter zijn om nog een jaar bij Heracles te spelen. Die onvermijdelijke terugslag zal hij ook nog gaan krijgen en dan is het beter om nog een jaar in de luwte te spelen. Bovendien heeft hij nu een gegarandeerde basisplaats en met Gert-Jan Verbeek een trainer die in hem geloofd en in hem investeert. Hij is ook nog hartstikke jong en die stap omhoog, die hij ongetwijfeld nog gaat maken, hoeft niet perse nu al plaats te vinden.
De belangstelling van Heerenveen (opvolger Sibon), Twente (opvolger N'kufo) en Feyenoord (koopjesjager) is logisch maar bij geen van de 3 clubs is zijn garantie op speeltijd zo groot als bij Heracles. En speeltijd is wat die jongen nu nodig heeft. Overigens zou hij, gezien de kwaliteiten van de huidige selectie en zijn transfersom, ook bij AZ in de picture moeten staan.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 11:01
|
|
Citaat:
Luister je wel? Het Ajax beleid is om speler te halen voordat ze zich echt hebben bewezen. Zodra ze zich hebben bewezen in de Eredivisie schiet hun prijs op naar zo'n minstens 5 miljoen euro en dat kan Ajax niet meer permiteren, ze moeten diezeflde pelers dus een stap eerder halen.
Ik geloof niet dat je mij en het beleid van Ajax helemaal begrijpt. Ajax versterkt zich uitsluitend met talenten die daadwerkelijk een meerwaarde vormen door uitzonderlijk talent. Dost valt niet in die categorie. Met andere woorden, het aantrekken van dit soort spelers is wel degelijk risicovol. Er bestaat namelijk een zeer aanzienlijk risico dat hij op de bank beland. Wat je dan hebt is een een extra contract erbij terwijl het salarishuis verlaagd dient te worden. Spelers met uitzonderlijk talent worden rechtstreeks gehaald. Alles wat buiten deze categorie valt dient eerst bij de sub-top te bewijzen om financiële risico's in te perken.
Maar goed, ik val in herhaling dus dit is mijn laatste reactie op jouw betoog. Zolang je van mening blijft dat Dost maar naar Ajax puur omdat hij leuk kan voetballen en verdere onderbouwing uitblijft, heeft het sowieso geen zin om verder in discussie te treden.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 11:03
|
|
Citaat: Nou hierin heeft JD wel een punt, Dost oogt als een houterige appie happie maar hij is beter dan menigeen denkt. Naast een uitstekende kopper en iemand die een bal kan vasthouden heeft hij bijvorbeeld ook het instinct om vaak op de goede plaats te staan en is het geen luie balletjesafwachter.
Natuurlijk heeft JD daarin een punt, maar ik zie in Dost geen absolute versterking dat hij een meerwaarde is voor volgend seizoen. Ik vrees ervoor dat Suarez weggaat en dan is dat wel nodig. Dost is een redelijke spits, maar nog niet goed genoeg voor het niveau wat Ajax nastreeft, hij heeft wel potentie maar nog niet goed genoeg.
Citaat:
Toch zou het voor Dost beter zijn om nog een jaar bij Heracles te spelen. Die onvermijdelijke terugslag zal hij ook nog gaan krijgen en dan is het beter om nog een jaar in de luwte te spelen. Bovendien heeft hij nu een gegarandeerde basisplaats en met Gert-Jan Verbeek een trainer die in hem geloofd en in hem investeert. Hij is ook nog hartstikke jong en die stap omhoog, die hij ongetwijfeld nog gaat maken, hoeft niet perse nu al plaats te vinden.
Dat denk ik ook, vastleggen voor seizoen 2011/2012 en nog een jaar bij Heracles spelen lijkt me dan ook een betere beslissing. Dan proberen Pantelic nog 1 seizoen te behouden daarna kan Dost het uitmaken met Suk/Castillion.
Citaat: De belangstelling van Heerenveen (opvolger Sibon), Twente (opvolger N'kufo) en Feyenoord (koopjesjager) is logisch maar bij geen van de 3 clubs is zijn garantie op speeltijd zo groot als bij Heracles. En speeltijd is wat die jongen nu nodig heeft. Overigens zou hij, gezien de kwaliteiten van de huidige selectie en zijn transfersom, ook bij AZ in de picture moeten staan.
Twente heeft Luuk de Jong al als opvolger van N'kufo. Az dstaat onder curatele dus kan/mag zeer weinig. Feyenoord heeft gewoon geen geld en ziet in Dost een vervanger van Makaay..
Citaat: Spelers met uitzonderlijk talent worden rechtstreeks gehaald. Alles wat buiten deze categorie valt dient eerst bij de sub-top te bewijzen om financiële risico's in te perken.
Ook ik schaar Dost niet in die categorie, itt Boilesen, Eriksen en Lodeiro. Maar wat niet is kan komen echter niet op het niveau voor Ajax binnen 3 maanden.
JD, ik lees nu pas je post van gisterenavond.
Over andere aankopen ben kan ik het wel invinden. Echter Boulahrouz vind ik nogal een twijfelgeval aangezien hij ook al een tijdje niet meer fit is. Hier in Eindhoven snappen ze er niet bijster veel van door Marcellis geen speeltijd te geven. Die kerel is zoveel beter dan Ooijer en Maza vind ik.. Mocht hij voor een prijs (+/- 3mil) op te halen zijn is het een reele optie als vervanger van vd Wiel.
De verkoop van Stekelenburg voor Krul zou ik toejuichen.. Misschien hapt Newcastle wel toe op het volgende: Krul + 3 mil voor Stekelenburg, persoonlijk lijkt me dat een prima deal..
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 11:17
|
|
Overigens vergat ik nog te vermelden dat Ajax een spits moet halen die daadwerkelijk wat toevoegt in de komende drie-vier seizoenen. Een spits met uitzonderlijke kwaliteiten en zijn potentie overduidelijk heeft gemanifesteerd. Dit type loopt blijkbaar niet in Nederland rond, dus zal er in het buitenland gescout moeten worden. Liever drie of vier miljoen voor zo'n jongen dan anderhalf miljoen voor een twijfelachtige Dost.
Na die drie tot vier seizoenen die speler doorverkopen aan de Europese top. Zijn opvolger dient afkomstig te zijn uit de jeugd (in overeenstemming met het nieuwe beleid om spelers van 16,17,18 te scouten).
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 11:26
|
|
Citaat: De verkoop van Stekelenburg voor Krul zou ik toejuichen.. Misschien hapt Newcastle wel toe op het volgende: Krul + 3 mil voor Stekelenburg, persoonlijk lijkt me dat een prima deal..
Denk je echt dat Stekelenburg naar Newcastle zou willen ?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 11:31
|
|
Citaat: De verkoop van Stekelenburg voor Krul zou ik toejuichen.. Misschien hapt Newcastle wel toe op het volgende: Krul + 3 mil voor Stekelenburg, persoonlijk lijkt me dat een prima deal..
Denk je echt dat Stekelenburg naar Newcastle zou willen ?
In mijn ogen is Newcastle nog altijd een Engelse suptopper, zeker op basis van het verleden. Het komt er echter al een aantal jaar niet uit. Maar ze werken volgens mij bij Newcastle nog steeds met een begroting boven de 100miljoen euro. Het is een van de populairste clubs in Engeland. Als die weer promoveren naar de Premier-league hoop ik dat ze weer eens wat gaan presteren. Fullham was ook een degradatie kandidaat ten tijden dat van der Sar daar keepte..
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 11:36
|
|
Plus dan moet je je nog afvragen of Krul naar Ajax wil.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 11:47
|
|
Citaat: Plus dan moet je je nog afvragen of Krul naar Ajax wil.
1e keeper bij Ajax, of op het tweede plan bij Newcastle, denk dat het niet zo'n moeilijke keuze is. Verder zie ik Krul binnen een jaar op het niveau van Stekelenburg zitten zo niet al hoger.. Komt op mij veel zekerder en gedrevener over.
Al moet ik zeggen dat ik over Stekelenburg de laatste weken gematigd positiever ben.. Heeft het de laatste weken zwaar gehad maar stond er wel steeds.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 11:58
|
|
Heb jij Krul dan hele wedstrijden zien keepen?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 11:59
|
|
Citaat: Heb jij Krul dan hele wedstrijden zien keepen?
Jong Oranje . Heb ook zijn debuut in de UEFA-Cup live gezien tegen Palermo in 2006. Dit is al een tijd geleden maar toen liet hij al zien over kwaliteit te beschikken.
Verder heb ik de afgelopen jaren geen wedstrijden van hem gezien bij Falkirk of bij Newcastle.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 12:32
|
|
Jong Oranje . Heb ook zijn debuut in de UEFA-Cup live gezien tegen Palermo in 2006. Dit is al een tijd geleden maar toen liet hij al zien over kwaliteit te beschikken.
Verder heb ik de afgelopen jaren geen wedstrijden van hem gezien bij Falkirk of bij Newcastle.
Tsja, dat is oude koeien uit de sloot halen. Ik haal me nog die geweldige wedstrijd op een jeugd EK naar boven van ene Quincy Owusu Abeyie...
Newcastle was voorheen inderdaad een Engelse topclub, maar is afegezakt naar de tweede divisie. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk volgend seizoen weer de stap naar de Premier League zetten, maar waar zullen ze dan staan? Newcastle heeft niet meer de potentie van een een Engelse subtopper en Steek zal voor niets minder willen gaan keepen, ook met het oog op Oranje.
Trouwens vind ik dat Krul weinig progressie boekt in zijn ontwikkeling en is Stekelenburg bezig aan zijn beste seizoen tot nu toe.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 12:50
|
|
Tsja, dat is oude koeien uit de sloot halen. Ik haal me nog die geweldige wedstrijd op een jeugd EK naar boven van ene Quincy Owusu Abeyie...
Hoor je mij niet zeggen dat het geen oude koeien zijn dan? Is ondertussen al 4 jaar geleden maar Fregge vroeg voor live wedstrijden dus som ik ze op.
Citaat:
Newcastle was voorheen inderdaad een Engelse topclub, maar is afegezakt naar de tweede divisie. Ze zullen hoogstwaarschijnlijk volgend seizoen weer de stap naar de Premier League zetten, maar waar zullen ze dan staan? Newcastle heeft niet meer de potentie van een een Engelse subtopper en Steek zal voor niets minder willen gaan keepen, ook met het oog op Oranje.
Newcastle is het gewoon al zoveel jaar onrustig, ze hebben een heel behoorlijke selecite maarhet loopt al jaren niet meer in het noorden.. Ik weet dat ze tweede divisie spelen en dat ze terugkeren.
Het is ook maar een idee, of het reeel is weet ik ook niet, Stekelenburg zal liever naar een Europese suptopper gaan, mee eens maar in mijn ogen kan Newcastle dat wel weer worden..
Citaat:
Trouwens vind ik dat Krul weinig progressie boekt in zijn ontwikkeling en is Stekelenburg bezig aan zijn beste seizoen tot nu toe.
Klopt..
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 12:53
|
|
Ik heb Krul wat vaker zien spelen dan alleen bij Jong Oranje en hij laat elke wedstrijd zien een bovengemiddeld talent te zijn. Hij reageert snel op de lijn en durft uit te komen bij corners en vrijetrappen. Ik denk dat hij binnen een paar seizoenen kan uitgroeien tot een keeper die beter is dan Stekelenburg. Het liefst zie ik Stekelenburg nog zo lang mogelijk het doel van Ajax verdedigen maar ik noemde Krul dan ook alleen maar als mogelijke vervanger mocht Stekelenburg vertrekken.
|
Bobjeee
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 14:57
|
|
Ik lees op voetbalzone een bericht dat Bas Dost van Heracles in de belangstelling staat van Twente Feyenoord en Heerenveen. Er staat ook bij dat hij naar verluid maar 1 miljoen euro kost!!!!
Ik schrik ervan dat Ajax dan gewoon niet tussen de belangstellenden staat. Pantelic gaat hem niet worden met ze contract voor 4 jaar, en Dost is een uitstekende voetballer. Voor 1 miljoen euro moet je zo een jonge talentvolle speler toch gelijk willen kopen?
Hoe kijken jullie daar tegen aan?
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 14:59
|
|
Ik vind het wel een goede spits, maar doen moeten we wel goede buitenspelers hebben, anders gaat dit hem niet worden.
|
Bobjeee
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 15:06
|
|
Ja maar ik denk dat hij opzich wel hetzelfde kan renderen als Pantelic, gewoon balletje vasthouden terugleggen en zelf scherp voor de goal zijn.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 15:21
|
|
Praat hierin verder over in het topic: mogelijke aanwinsten. Bas Dost staat niet in de belangstelling van Ajax dus is er geen behoefte voor om daar een apart topic voor te openen.. Over Bas Dost is er vanmiddag ook een uitgebreide discussie geweest tussen: Mij, Empulse en JohnDylan met weerlegde argumenten etc.. Haak daar maar op in..
Edit Marco: @ your service, topics samengevoegd.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 15:25
|
|
Citaat: Ja maar ik denk dat hij opzich wel hetzelfde kan renderen als Pantelic, gewoon balletje vasthouden terugleggen en zelf scherp voor de goal zijn.
Gewoon ff balletje vasthouden, waarom niet he? Kan ik ook nog wel.
Nee, ik heb liever Pantelic. Dost doet het goed bij Heracles, een club waar hij samen met Everton en Overtoom domineert maar persoonlijk vindt ik hem nog niet klaar voor Ajax.
|
Bobjeee
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 16:58
|
|
Citaat: Ja maar ik denk dat hij opzich wel hetzelfde kan renderen als Pantelic, gewoon balletje vasthouden terugleggen en zelf scherp voor de goal zijn.
Gewoon even balletje vasthouden, waarom niet he? Kan ik ook nog wel.
Nee, ik heb liever Pantelic. Dost doet het goed bij Heracles, een club waar hij samen met Everton en Overtoom domineert maar persoonlijk vindt ik hem nog niet klaar voor Ajax.
Als je dat kon op de manier dat Pantelic het doet dan hadden we je ooit wel ergens in beeld zien staan dus dat kan jij niet lijkt me
|
Bobjeee
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 17:11
|
|
Citaat:
Idem. voor Boilesen. Aangezien ik in Denemarken heb gewoond, hoopte ik al langere tijd op zijn komst. Geweldig dat hij nu bij Ajax speelt, maar hoe kunnen mensen voorstellen om hem volgend seizoen al naar het eerste te halen. Dat is simpelweg onzinnig. Hij speelt net luttele maanden bij Ajax en is geblesseerd geweest. Het is totaal surrealistisch om voor te stellen dat hij volgend seizoen al naar het eerste moet. Die redenering is enkel en alleen gebaseerd op superlatieven van de media.
En Eriksen dan? Op zn 16e gehaald, een jaar later debuteert hij en 2 maanden later heeft hij een basisplaats. Als een jongen echt veel talent heeft, wat duidelijk geldt voor Boilesen, dan maakt leeftijd niet uit, alleen kwaliteit nog maar.
Overigens vind ik Dost niet in die categorie passen. Dat is in mijn ogen een talentvolle spits, maar niet eentje die zijn plafond bij een Europese topclub heeft liggen. Weliswaar vind ik hem wel erg goed in het Ajax systeem passen en ik denk dat hij binnen 2 jaar toch een aanwinst van Ajax moet zijn. Moet je hem dan nu halen voor een miljoen, of Heerenveen hem laten halen en hem over 2 jaar voor 10 miljoen kopen? Je kan hem mijns inziens het beste nu halen en als hij in de voorbereiding nog laat zien niet het goede niveau te hebben, dan kan hij altijd verhuurd worden aan bijv. Heracles of Heerenveen.
Misschien hoor Dost nu niet in de categorie supertalent, maar ik zie juist een spits die alleen maar beter en beter word. Hij ontwikkeld zich best wel snel en heeft zijn plafond echt nog niet bereikt. Hij past naar mijn idee goed in het Ajax systeem dus vind het al raar dat Ajax niet eens interesse heeft. We hebben nu te maken met Pantelic die alleen voor 4 jaar een contract wil. Streep Pantelic weg, en dan hou je Suk en daarachter nog Castillion over. Die jongens hebben nog niks bewezen dus die kan je niet in het diepe gaan gooien volgend seizoen stel dat Pantelic weggaat. Daarnaast is Dost maar 1 miljoen volgens het AD en dat is naar wat hij nu presteerd goedkoper dan ik had gedacht. Je kan hem dan inderdaad nu beter voor 1 miljoen kopen en dan kijken wat het word. Ik denk dat hij zich nog veel meer kan ontwikkelen en dat hij echt een hele goede spits voor Ajax kan worden. Liever dat dan hem over 2 jaar van Heerenveen of weet ik veel wie kopen voor 6 a 7 miljoen en dan een gevalletje Sulejmani krijgen. Dost is meer waard dan de 1 miljoen die er voor hem gevraagd word. En als je iemand voor 1 miljoen verkoopt zal je hem ook stuk sneller met winst verkopen dan dat je hem voor 7 verkoopt en dan dat ie 2 jaar later voor 8 de Arena uitloopt. Tel uit je winst
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 00:11
|
|
Dost zal best een prima spitsje zijn, maar heeft natuurlijk bij lange na de kwaliteiten van Pantelic niet. Pantelic heeft ogen in z'n rug, leest het spel prima, trekt gaten voor anderen en kiest zn momenten.
Pantelic laten vertrekken en Dost halen is pure zelfmoord. Die jongen heeft nog een hoop te leren voor hij op Ajax-niveau kan spelen. Volgens mij moet hij eerst een halve week de training bekijken voor hij Suarez enigszins snapt.
|
Bobjeee
|
Geplaatst: Vr 12 maa 2010 00:24
|
|
Citaat: Dost zal best een prima spitsje zijn, maar heeft natuurlijk bij lange na de kwaliteiten van Pantelic niet. Pantelic heeft ogen in z'n rug, leest het spel prima, trekt gaten voor anderen en kiest zn momenten.
Pantelic laten vertrekken en Dost halen is pure zelfmoord. Die jongen heeft nog een hoop te leren voor hij op Ajax-niveau kan spelen. Volgens mij moet hij eerst een halve week de training bekijken voor hij Suarez enigszins snapt.
Klopt ik vind Pantelic ook een uitstekende spits met veel kwaliteiten. Maar als hij zoals hij nu steeds blijft zeggen een 4 jarig contract wil speelt hij volgend jaar niet meer bij Ajax. Als je dan een vervanger nodig heb dan zou ik Dost halen. Blijft Pantelic wel dan is het natuurlijk overbodig.
|