Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 14:32
|
|
Citaat: ................ Denk nou eens na, je kunt deze spelers niet laten vertrekken en dan maar 1 verdediger ervoor terug halen. Als je voortaan voor de 100e keer weer zoiets typt zet er dan iig meer vervangers bij.
Hoezo niet? De enige verdediger op dat lijstje die nu af en toe wordt gebruikt is Oleguer. Die vertrekt en er komt een linksback bij, de rest van verdedigers kan je dan uit Jong Ajax halen met Kappelhof, Shakison, Boilesen, Van Rhijn en Koppers,
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 15:25
|
|
Dan word je dus geen kampioen kan ik je nu al zeggen. Als je alleen Tosic, Vertonghen, Alderweireld en van der Wiel hebt. En misschien dan nog Anita. Die jeugdspelers zijn nog lang niet klaar voor het 1e elftal en bij een blessure ben je keihard gezien, en weg het kampioenschap. Er moet dan sowieso nog 1 of 2 verdedigers bij worden gehaald, die niet veel minder zijn dan de huidige basisspelers, als ze jou lijstje willen doorvoeren.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 15:33
|
|
Oh, dit wordt leuk. Er is nog nooit iemand inhoudelijk op JD's lijstjes ingegaan. Normaal negeren we die.
OT: RG: Wie had gedacht dat Eriksen klaar zou zijn voor het eerste? Hij bewijst nu wel het tegendeel.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 15:40
|
|
Citaat: Oh, dit wordt leuk. Er is nog nooit iemand inhoudelijk op JD's lijstjes ingegaan. Normaal negeren we die. Spreek graag voor je zelf, Fregge. Er zijn zat mensen op ingegaan. Dat jij dat niet doet ligt meer aan jouw dan aan anderen.
Citaat: OT: RG: Wie had gedacht dat Eriksen klaar zou zijn voor het eerste? Hij bewijst nu wel het tegendeel. Er waren van tevoren al mensen enthousiast over Eriksen. Hij bewijst het gelijk van die mensen die hem hadden zien spelen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 18:19
|
|
Citaat: Dan word je dus geen kampioen kan ik je nu al zeggen. Als je alleen Tosic, Vertonghen, Alderweireld en van der Wiel hebt. En misschien dan nog Anita. Die jeugdspelers zijn nog lang niet klaar voor het 1e elftal en bij een blessure ben je keihard gezien, en weg het kampioenschap. Er moet dan sowieso nog 1 of 2 verdedigers bij worden gehaald, die niet veel minder zijn dan de huidige basisspelers, als ze jou lijstje willen doorvoeren.
V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Tosic in de basis met Anita, Boilesen, Blind en één of twee jeugdspelers als back-ups. Op dit moment heeft Ajax alleen Oleguer als back-up die heel af en toe wordt gebruikt. Boilesen is volgens mensen die hem hebben zien spelen een toptalent en als hij volgend seizoen 19 is moet hij als toptalent vast en zeker goed genoeg zijn om als back-up bij Ajax te fungeren. Blind speelt nu bij FC Groningen lekker en hoewel ik hem liever als verdedigende middenvelder zie kan hij ook prima als back-up centrale middenvelder fungeren. Wie heeft Ajax nu als back-ups Oleguer en Ogararu als die vertrekken wordt Ajax echt niet minder als Blind, Anita en Boilesen hun posities op de bank innemen.
V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Tosic
Anita, Blind, Boilesen, Blind/Boilesen/Anita
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 18:24
|
|
JD,
volgens mij hebben we al zo'n topic waar je je visie toe kan lichten, namelijk: 'Jij, technisch manager, 2010/2011 '.
Verder moet je qua verdedigers in de breedte niet alleen naar dit seizoen kijken maar ook naar vorige seizoenen. Zo waren Vertonghen, Stam, Greg en Vermaelen de laatste jaren regelmatig geblesseerd. Ajax moet niet zoveel op de gok spelen met zo'n dunne bezetting. Overigens zal het wel erg moeilijk zijn om al die spelers kwijt te raken voor een aardig bedrag (bijv in het geval van Oleguer).
Bovendien hebben die verdedigers van jou veel te kort ervaring. Bij elkaar opgeteld hebben ze tesamen misschien 70 officiele wedstrijden in de basis gespeeld. Zulke jonge spelers gaan ook terugvallen krijgen en dan zit je met de gebakken peren en je dunne bezetting. Routine met een Oleguer lijkt me niet onbruikbaar. Bovendien heeft hij aangetoond erg bruikbaar te zijn in de Europese wedstrijden.
Bij een blessure van Aldereweireld zit je bij jouw opstelling trouwens met een centrum Blind-Vertonghen, één snelle spits en je komt in de problemen.
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 18:25
|
|
Ik maak nu misschien volgens jullie een hele gekke opmerking;
Maar is Marcel de Jong van Roda geen optie?
Hij is transfervrij na dit seizoen en kan in mijn ogen perfect als backup dienen.
Ook zal zijn salaris niet te hoog zijn en ik denk dat hij potentieel het wel aan kan.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 18:28
|
|
Citaat: JD,
volgens mij hebben we al zo'n topic waar je je visie toe kan lichten, namelijk: 'Jij, technisch manager, 2010/2011 '.
Het gaat hier over de transfer van Tosic en past dus goed in dit topic, het is een beetje off-topic gegaan maar dat gebeurt nou eenmaal af en toe.
Citaat: Verder moet je qua verdedigers in de breedte niet alleen naar dit seizoen kijken maar ook naar vorige seizoenen. Zo waren Vertonghen, Stam, Greg en Vermaelen de laatste jaren regelmatig geblesseerd. Ajax moet niet zoveel op de gok spelen met zo'n dunne bezetting. Overigens zal het wel erg moeilijk zijn om al die spelers kwijt te raken voor een aardig bedrag (bijv in het geval van Oleguer).
Ik zeg alleen dat als je die spelers laat vertrekken je niet een dunnere bezetting op de verdediging krijgt doordat je ze opvangt met jeugdspelers en de transfer van Tosic. Het enige wat verrandert is dat je Oleguer kwijtraakt en Tosic daar in de plaats voor krijgt. Wielaert en Ogararu spelen toch geen minuut in Ajax1 dan zie ik liever Anita, Blind en Boilesen hun speeltijd krijgen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 18:51
|
|
Citaat: Ik maak nu misschien volgens jullie een hele gekke opmerking;
Hij is transfervrij na dit seizoen en kan in mijn ogen perfect als backup dienen.
Ook zal zijn salaris niet te hoog zijn en ik denk dat hij potentieel het wel aan kan.
Mwoah, niet van overtuigd. Geen slechte speler verder, maar beter dan Blind? Gaat ook naar het buitenland. Duitsland is zijn droom blijkbaar.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 18:54
|
|
Marcel de Jong is een betere back dan Anita en Emanuelson maar ik betwijfel of hij het niveau aan zou kunnen. Laat hem maar lekker naar Duitsland gaan, Tosic zou ik voor Ajax een betere speler optie vinden.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 20:34
|
|
Citaat: Ik maak nu misschien volgens jullie een hele gekke opmerking;
Mwoah, niet van overtuigd. Geen slechte speler verder, maar beter dan Blind? Gaat ook naar het buitenland. Duitsland is zijn droom blijkbaar.
Voor elke Kerkradenaar is Duitsland het beloofde droomland. Afstoten die stad & club
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 21:21
|
|
Citaat: Voor elke Kerkradenaar is Duitsland het beloofde droomland. Afstoten die stad & club
Kerkrade is toch al Duitsland?
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 21:50
|
|
Citaat: Voor elke Kerkradenaar is Duitsland het beloofde droomland. Afstoten die stad & club
Is het niet half-Nederlands en half-Duits? Volgens mij heet het Duitse deel Hertzogenrath
|
sperwer
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 00:24
|
|
Is het niet half-Nederlands en half-Duits? Volgens mij heet het Duitse deel Hertzogenrath
Kerkrade is geen Duitsland en ook niet half duits hoor. Ze liggen wel aan de duitse grens maar dat zijn zoveel steden/dorpen. Maar ja als het Duitsland was dan speelde Roda in Duitsland en niet in Nederland.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 00:38
|
|
Kerkrade en Herzogenrath zijn wel aparte gemeentes maar samen vormen ze wel een Europa-gemente Eurode
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 07:35
|
|
Ach Tosic als fulltime linksback ben ik ook nog niet zo van overtuigd.zou meekunnen en is wat degelijker dan al die wingbacks maar toch.
Nick Viergever van Sparta dat is een naam waar we het maar eens over moeten hebben. Als linksback/linker centrale verdediger een uiterst interessante speler die ook zou passen in de filosofie van Ajax.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 11:56
|
|
Citaat: ................ Denk nou eens na, je kunt deze spelers niet laten vertrekken en dan maar 1 verdediger ervoor terug halen. Als je voortaan voor de 100e keer weer zoiets typt zet er dan iig meer vervangers bij.
Hoezo niet? De enige verdediger op dat lijstje die nu af en toe wordt gebruikt is Oleguer. Die vertrekt en er komt een linksback bij, de rest van verdedigers kan je dan uit Jong Ajax halen met Kappelhof, Shakison, Boilesen, Van Rhijn en Koppers,
Dus je hebt Vertonghen-Alderweireld dat als centraal koppel al niet voldoet aan Ajax-maatstaven en daar wil jij dan alleen maar jeugdspelertjes achter zetten.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 14:34
|
|
Ik zie het zelf nog weer wat anders.
Ik zou Vertonghen linksback zetten. Hij is verdedigend sterk opbouwend ook behoorlijk. Ik vind alleen dat hij wat minder sterk is in situaties zoals in de wedstrijd tegen Juventus. Hij verliest nogal eens in de ruimte zijn mannetje uit het oog.
Ik stel dus voor:
Van der Wiel -- Alderweireld----Aankoop---------Vertonghen
De aankoop moet duidelijke leiding gevende capaciteiten bezitten en sterk in het geven van rugdekking en oog voor het benutten van ruimte. Dat zijn nogal wat eisen maar ik denk dat het de verdediging een stuk sterker kan maken. Alderweireld profiteert ook van een dergelijke speler naast hem. Vertonghen maakt voor het centrum ook teveel foutjes.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 17:25
|
|
Ron Vlaar? Voldoet wel aan je eisen. Heitinga was zo'n speler, Vermaelen kon het. Er zijn er vast meer te vinden.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 19:50
|
|
Citaat: Dus je hebt Vertonghen-Alderweireld dat als centraal koppel al niet voldoet aan Ajax-maatstaven en daar wil jij dan alleen maar jeugdspelertjes achter zetten.
Wil jij dan iemand kopen om daarachter te zetten? Of wil je Oleguer die miljoenen per seizoen verdiend op de bank houden? Ajax moet dat stapje terug wel maken willen ze niet dezelfde richting als Feyenoord op gaan. Boilesen en Blind zou ik dus als back-ups gebruiken en Vertonghen en Alderweireld worden verdedigend steeds beter.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 21:37
|
|
Ja, ik zou wel een verdediger halen die je moeiteloos kunt inpassen als Vertonghen of Alderweireld geblesseerd raken.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 21:45
|
|
Citaat: Ja, ik zou wel een verdediger halen die je moeiteloos kunt inpassen als Vertonghen of Alderweireld geblesseerd raken.
En jij denkt dat Ajax dat geld voor een verdediger van dat niveau in kas heeft? Ajax dreigt dit seizoen een verlies van 20 miljoen euro te draaien. Dan kan je beter geen spelers meer halen en zeker geen spelers die niet voor de basis gehaald worden. Sowieso ben ik van mening dat Ajax nooit breedte aankopen moet doen want daar hebben ze het geld gewoonweg niet voor. Spelers op de bank en de tribune horen uit de jeugdopleiding te komen zoals Kappelhof, Van Rhijn, Koppers, Blind, Boilesen en Shakison. Dat zijn allen geen spelers die goed genoeg zijn voor in de basis maar ze hebben allen wel talent en ik zie hun liever op de bank zitten met hun salaris van zo'n ton dan een Oleguer of Wielaert die miljoenen verdiend. Natuurlijk zijn Blind en Boilesen nog niet zo goed als een Oleguer (trouwens wel als een Wielaert) maar als je dreigt een verlies van 20 miljoen te draaien in één seizoen dan moet dat maar.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 22:45
|
|
Dat moet helemaal niet, als jij zo'n 30 spelers weg wil sturen, dan kun je best een Oleguer hier houden of een vervanger voor hem halen die wat jonger is, en niet zo duur is. Voor zo'n soort verdediger betaal je dan misschien 3 miljoen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 23:05
|
|
Citaat: Dat moet helemaal niet, als jij zo'n 30 spelers weg wil sturen, dan kun je best een Oleguer hier houden of een vervanger voor hem halen die wat jonger is, en niet zo duur is. Voor zo'n soort verdediger betaal je dan misschien 3 miljoen.
Als Ajax die 30 spelers weg kan sturen dan besparen ze per seizoen tussen de 15 en 20 miljoen, schat ik zo. Dat is het bedrag dat Ajax dit seizoen verlies draait dus kan er helemaal niet zo'n 3 miljoen worden betaald voor een speler die op de bank terecht komt. Begrijp je nou echt niet hoe erg Ajax in de financiele problemen zit?
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Za 6 maa 2010 23:15
|
|
Citaat: Dat moet helemaal niet, als jij zo'n 30 spelers weg wil sturen, dan kun je best een Oleguer hier houden of een vervanger voor hem halen die wat jonger is, en niet zo duur is. Voor zo'n soort verdediger betaal je dan misschien 3 miljoen.
Als Ajax die 30 spelers weg kan sturen dan besparen ze per seizoen tussen de 15 en 20 miljoen, schat ik zo. Dat is het bedrag dat Ajax dit seizoen verlies draait dus kan er helemaal niet zo'n 3 miljoen worden betaald voor een speler die op de bank terecht komt. Begrijp je nou echt niet hoe erg Ajax in de financiele problemen zit?
Ajax maakt zonder spelers te kopen per seizoen 12 miljoen verlies als het goed is. Ajax heeft nu nog 5 miljoen op de bank, waardoor ze waarschijnlijk zo'n 3 miljoen moeten lenen van de bank.
Verhoeven; Wielaert, Silva, Atouba, Oleguer, Ogararu, Azlan, Supusepa, Will; Sno, V.d. Heijden, Kerlon, Candan, Lazic, Overtoom, Gabri, Donald; Kennedy, Danilo, Jongebloed, Rommedahl, Martina, Cvitanich, Luque en Bodul mogen van mij transfervrij vertrekken en Emanuelson en Lindgren
Op deze spelers bespaar je zo'n 15 miljoen per seizoen + de verkoopsom van Emanuelson, Lindgren, Oleguer en Cvitanich kan zo'n 8 miljoen opleveren. Dan maak je volgend seizoen dus eigenlijk 11 miljoen winst, dus kun je net zo goed Oleguer bij de selectie houden volgend seizoen. Als we CL halen, wat nog best haalbaar is, maak je zo'n 20 miljoen winst, als je jouw beleid doorvoert. Zie nou eens in dat het financieel nog best wel meevalt. Als we gewoon het huidige beleid doorzetten dan lost het probleem zich vanzelf wel op.
|