Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mogelijke aanwinsten
Maker: LucasBekeken: 525774
Status: InactiefBerichten: 9008
+ Nieuw bericht <<<   <   215  |  216  |  217  |  218  |  219  |  220  |  221  |  222  |  223   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 07:49
Persoonlijk hoop ik dat Dembele niet komt. De man heeft een geweldige techniek, maar qua mentaliteit, scorend vermogen en inzicht heb je er niet zo heel veel aan.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 08:12
Dembele, lijkt me een prima aankoop hopelijk als hij gehaald kan worden blijft Suarez dan ga je een dodelijke voorhoede krijgen. Aangezien Dembele een klasse beter is dan Pantelic. Verder heeft Moussa het dit jaar en ook afgelopen jaar heel wat verdedigers het leven al zuur gemaakt, hij haalt echter nog te weinig rendement uit zijn acties, de klasse druipt er echter vanaf..
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 09:00
Citaat:
Dembele, lijkt me een prima aankoop hopelijk als hij gehaald kan worden blijft Suarez dan ga je een dodelijke voorhoede krijgen. Aangezien Dembele een klasse beter is dan Pantelic. Verder heeft Moussa het dit jaar en ook afgelopen jaar heel wat verdedigers het leven al zuur gemaakt, hij haalt echter nog te weinig rendement uit zijn acties, de klasse druipt er echter vanaf..

Volledig mee eens. En ik denk dat Dembele op dit moment behoorlijk ongelukkig is bij AZ.

Daarnaast, als Dembele 1e spits kan worden bij Ajax wil ik er wel een wedje om leggen dat hij er minimaal 15a20 inlegt in 1 seizoen.
Ik denk dat Ajax de stap omhoog is die Dembele nodig heeft en bij Ajax dus weer een groei kan doormaken en 1 van de dingen waarin hij nog moet groeien is zijn rendement.

Wat zou ik Dembele graag zien komen zeg! Vorig seizoen veel wedstrijden zitten genieten van zijn acties.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 11:17
Als ik trainer was, zou ik dolgraag Dembele erbij hebben. Die jongen heeft alle kwaliteiten om een topspeler te worden.

Hij wordt alleen structureel op de verkeerde positie gezet. Hij is namelijk geen aanvallende middenvelder of buitenspeler. Hij mist daarvoor het overzicht. In mijn ogen is het een diepe spits die met zijn rug naar de goal moet spelen.

In zijn spel is hij heel rustig, als trainer hoef je er alleen voor te zorgen dat hij rust voor de goal krijgt. Wanneer hij dat alleen al krijgt is hij rijp voor een absolute topclub. Verder kan hij natuurlijk zijn koptechniek verbeteren en zijn schot met rechts.

Op dit moment is hij vooral lastig voor tegenstanders, maar niet doeltreffend. Hij houdt een hoop mensen bezig, waardoor hij wel belangrijk is voor AZ. Het is alleen niet om aan te zien vind ik zelf. Een trainer die zich echt met hem bezighoud brengt hem naar de absolute top.

Ik begrijp nog steeds niet dat van Gaal dat niet gelukt is, al was hij aardig op weg.
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 11:21
Volgens RTVNH is er met zijn zaakwaarnemer geen contact geweest.
Riejuh

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 11:40
Citaat:
Volgens RTVNH is er met zijn zaakwaarnemer geen contact geweest.

Ene kant kan dat kloppen en is Ajax geen issue meer voor Dembele. Andere kant kan het ook zijn om de schijn ervan weg te halen en het toch waar is dat Ajax geinformeerd heeft.

Er zijn al zoveel geruchten geweest van: " Er is geen contact tussen ploeg X en speler,trainer Y en een week later is de transfer beklonken.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:08
Citaat:

En waar haal jij het geld om Dembélé te halen vandaan als Suárez blijft? Als dit al een optie is, dan is dat natuurlijk alleen het geval als Suárez vertrekt.
Riejuh

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:11
Citaat:

En waar haal jij het geld om Dembélé te halen vandaan als Suárez blijft? Als dit al een optie is, dan is dat natuurlijk alleen het geval als Suárez vertrekt.

Uit de verkoop van Emanuelson en Stekelenburg eventueel ook de verkoop van vd Wiel maar dat heeft minder prioriteit.. Verder het aflopen van miljoenen contracten van Luque, Pantelic, Rommedahl.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:13
AZ staat onder curatele Bertje. Hij heeft een aflopend contract. Oftewel, een miljoentje of 3 zou genoeg kunnen zijn.
Bertje

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:14
En dan spelen we volgend seizoen gewoon zonder keeper, rechtsback en linksbuiten?

Fregge, curatoren willen geld zien, maar zijn niet dom. Die weten ook wel dat ze voor Dembélé meer dan drie miljoen kunnen krijgen.
Riejuh

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:17
Citaat:
En dan spelen we volgend seizoen gewoon zonder keeper, rechtsback en linksbuiten?

Fregge, curatoren willen geld zien, maar zijn niet dom. Die weten ook wel dat ze voor Dembélé meer dan drie miljoen kunnen krijgen.

Had mijn post nog aangepast, vd Wiel wel behouden waar mogelijk is vanwege schaarste in de selectie op die positie.

Emanuelson is geen omstreden basisspeler, contract loopt in 2011 af en zal komende zomer verkocht moeten worden willen er we nog niets aan verdienen. Stekelenburg vind ik middelmaat en op die positie kan zowel financieel als sportief winst geboekt worden.
Fregge

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:19
CopyRiejuh...

Wie wil je dan in de goal zetten? Vermeer? Dan ga je er alleen financieel op vooruit. Er zal hoe dan ook een nieuwe keeper moeten komen wil je de weg omhoog inzetten. Sowieso moet je van der Wiel en Suarez hoe dan ook behouden wil je die weg omhoog inzetten.
Bertje

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:24
Natuurlijk moet er een nieuwe keeper komen als Stekelenburg vertrekt.

Net als je het vertrek van Pantelic, Rommedahl en Emanuelson niet kunt opvangen met één aanvaller.
Fregge

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:27
Ik ben van mening dat je Pantelic en Emanuelson intern kan oplossen (Zeegelaar (als LV), Blind (als LB), Suk en Castillon (beide als SP)). Zorg ervoor dat die 4 genoeg wedstrijdritme krijgen, en genoeg kans. Ook ben ik van mening om Rommedahl meer een prestatiecontract moet geven. Rommedahl is namelijk een heel bruikbare speler.
ssvoogel

Forum berichten: 908
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:28
Het vertrek van Emanuelson hebben we opgevuld met Lodeiro, Stekelenburg kan vervangen worden door Vermeer waarna je een jongere keeper kunt doorschuiven als 2e keeper of een ervaren doelman transfervrij aantrekt (PSV had Zoetebier en Moens bijvoorbeeld).

Met de verkoop van deze 2 spelers haal je zo 10 tot 15 miljoen binnen als met name Stekelenburg goed presteert op het WK. Dan is een verkoop van Suarez niet nodig voor nieuwe versterkingen.
Riejuh

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:29
Citaat:
Natuurlijk moet er een nieuwe keeper komen als Stekelenburg vertrekt.

Net als je het vertrek van Pantelic, Rommedahl en Emanuelson niet kunt opvangen met één aanvaller.

Ik denk dat je al 1 vervanger hebt: Manucharyan. Verder dus nog 1 aankoop die in het centrum kan spelen op de plaats van Pantelic (voorkeur Dembele) en Suarez behouden.
Verder loopt er ook nog Sulejmani, waarvan ik de hoop heb opgegeven maar hij zou zomaar ook belangrijk kunnen worden.

Suk/Castillion zijn voor mij nog niet goed genoeg voor een basisplaats in Ajax-1..
Verder eens met ssVoogel over het halen van Lodeiro voor Urby.
Fregge

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:31
ssvoogel, Vermeer heeft aangetoond niet te kunnen functioneren als eerste keeper. Die moet je zsm verkopen, want bij Ajax kan die nooit meerwaarde worden. Dat zou nooit kunnen met z'n 1.81.
Bertje

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:35
We gaan het vertrek van een zooi belangrijke spelers dus opvangen met spelers (Vermeer, Zeegelaar, Manucharyan, Sulejmani) die al aangetoond hebben (nog) niet te voldoen?

Volgend jaar met Feyenoord strijden om de vierde plaats?
ssvoogel

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:41
Citaat:
ssvoogel, Vermeer heeft aangetoond niet te kunnen functioneren als eerste keeper. Die moet je zsm verkopen, want bij Ajax kan die nooit meerwaarde worden. Dat zou nooit kunnen met z'n 1.81.

Waarom is iedereen toch zo negatief over Vermeer? Ja, hij is wat kleiner, maar in zijn reflexen is hij stukken beter dan Stekelenburg. Het liefst zie ik Lobont terugkeren maar die heeft het nu goed voor elkaar bij AS Roma.

Vermeer kan uitgroeien tot onze nieuwe eerste keeper en is in mijn ogen gelijkwaardig aan Stekelenburg. Als we onze kluns na het WK kunnen verkopen voor 7 miljoen, moeten we dat gelijk doen.
ssvoogel

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:42
Citaat:
We gaan het vertrek van een zooi belangrijke spelers dus opvangen met spelers (Vermeer, Zeegelaar, Manucharyan, Sulejmani) die al aangetoond hebben (nog) niet te voldoen?

Volgend jaar met Feyenoord strijden om de vierde plaats?

Het vertrek van Pantelic word opgevangen met Dembele, voor Emanuelson hebben we Lodeiro al en in het doel onze 2e keeper Vermeer die het zeker niet slecht doet.

Sulejmani, Zeegelaar en Manucharyan moeten snel opzouten. Die voegen niets toe
Bertje

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:46
Ik vind Stekelenburg en Vermeer allebei matige keepers. Punt is dat transferperiodes er zijn om je te verbeteren, dus bij een vertrek van Stekelenburg zou ik van dat geld graag een betere keeper halen.

Emanuelson en Lodeiro lijken mij niet echt vergelijkbaar. Lodeiro is een speler voor de kleine ruimtes en voor de as, Emanuelson moet juist z'n meters maken op de flank. Ik zie in Lodeiro hoe dan ook geen linksbuiten.
ssvoogel

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 12:51
1. Lodeiro is een speler die beter tot zijn recht komt op links
2. Emanuelson is geen linksbuiten
3. Ajax speelt niet meer met een linksbuiten

Lodeiro kan in een 442 systeem zoals we nu spelen uitstekend de positie op links invullen.
Fregge

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 13:04
Citaat:

Waarom is iedereen toch zo negatief over Vermeer? Ja, hij is wat kleiner, maar in zijn reflexen is hij stukken beter dan Stekelenburg. Het liefst zie ik Lobont terugkeren maar die heeft het nu goed voor elkaar bij AS Roma.

Vermeer kan uitgroeien tot onze nieuwe eerste keeper en is in mijn ogen gelijkwaardig aan Stekelenburg. Als we onze kluns na het WK kunnen verkopen voor 7 miljoen, moeten we dat gelijk doen.

Zoals ik al zei: Vermeer heeft bewezen geen goede eerste keeper te zijn. Als 2de keeper is het een goede keeper. Maar als eerste niet.
Fregge

Geplaatst: Wo 3 maa 2010 13:08
[list">'Ajax mengt zich in strijd om Dusko Tosic'
Wigan Athletic en Stoke City krijgen in de strijd om de handtekening van verdediger Dusko Tosic concurrentie van Ajax. Dat meldt de Engelse boulevardkrant The Daily Mail woensdag.

De 25-jarige verdediger maakte afgelopen maand de overstap naar Portsmouth. Op het laatste moment vond de transfer echter geen doorgang. De financiële malaise bij Pompey maakt het voor de club onmogelijk om de voormalig speler van Werder Bremen een vast contract voor te schotelen.

De FA zette een streep door de komst van Tosic, die in het FA Cup-duel met Southampton wel op de bank plaats nam namens Portsmouth. Omdat de FA zijn overschrijving niet wil afronden vertrekt de verdediger zonder ook maar een minuut gespeeld te hebben weer bij de club uit de Premier League.

Doordat de problemen bij de club niet zijn opgelost mag Tosic nu transfervrij overstappen naar een nieuwe club. Over interesse heeft hij niet te klagen. Onder meer Ajax, Wigan Athletic, Stoke City en Real Sociedad zouden hem reeds benaderd hebben.[/list">

VP Boulevard (soort de Wandelgangen)
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 13:11
Iemand info over Tosic? Ken hem niet.
+ Nieuw bericht <<<   <   215  |  216  |  217  |  218  |  219  |  220  |  221  |  222  |  223   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.381.953 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken: