Tijdens de zoektocht naar een nieuwe spits is de scouting van Ajax uitgekomen in Mexico. De aanvaller Javier Hernández Balcazar heeft de aandacht getrokken van de Amsterdammers. Momenteel is één van de scouts op de aanvaller gezet. Hij zal de 21-jarige Balcazar de komende periode gaat volgen.
Ajax is voor volgend seizoen op zoek naar een nieuwe speler voor de spitspositie. Martin Jol heeft op dit moment nog geen duidelijkheid gegeven over de rolverdeling bij de spitsen. Marko Pantelic zal volgend jaar flink moeten inleveren mocht hij zijn contract verlengen. Ajax wil Pantelic voor nog één seizoen vastleggen. Ajax heeft op dit moment ook nog Hyun Jun Suk ter beschikking maar vindt het een te groot risico om op Suk te rekenen als mogelijk vervanger van Luis Suárez.
Balcazar is een 1.72 meter lange spits. Momenteel speelt hij bij Deportivo Guadalaraja. Ook internationaal is hij al eens actief geweest, hij heeft één A-interland voor Mexico op zijn naam staan. Op dit moment staat de spits op elf doelpunten en is bezig met een goede periode.
Tijdens de zoektocht naar een nieuwe spits is de scouting van Ajax uitgekomen in Mexico. De aanvaller Javier Hernández Balcazar heeft de aandacht getrokken van de Amsterdammers. Momenteel is één van de scouts op de aanvaller gezet. Hij zal de 21-jarige Balcazar de komende periode gaat volgen.
Ajax is voor volgend seizoen op zoek naar een nieuwe speler voor de spitspositie. Martin Jol heeft op dit moment nog geen duidelijkheid gegeven over de rolverdeling bij de spitsen. Marko Pantelic zal volgend jaar flink moeten inleveren mocht hij zijn contract verlengen. Ajax wil Pantelic voor nog één seizoen vastleggen. Ajax heeft op dit moment ook nog Hyun Jun Suk ter beschikking maar vindt het een te groot risico om op Suk te rekenen als mogelijk vervanger van Luis Suárez.
Balcazar is een 1.72 meter lange spits. Momenteel speelt hij bij Deportivo Guadalaraja. Ook internationaal is hij al eens actief geweest, hij heeft één A-interland voor Mexico op zijn naam staan. Op dit moment staat de spits op elf doelpunten en is bezig met een goede periode.
De media geven er vaak een eigen draai aan, net zoals met Rudolf. Dat was ook geen spits maar wel een aanvaller. Als Ajax deze speler al in het vizier heeft dan zal dat als vleugel zijn vermoed ik.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 12:58
Citaat:
El Chicharito is overigens wel gewoon een spits(je).
Maar dan een schaduwspits? Want neem niet aan dat hij een "aanspeelpunt" is met die lengte. Verder een spits in een twee-spitsen of drie-spitsen systeem?
Geregistreerd: 18-10-2009 Forum berichten: 1469 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 13:05
Een schaduwspits hebben we op dit moment niet nodig hoor. En als het een echte centrumspits is, dan zeg ik ook niet doen, want dan kun je net zo goed Cvitanich weer terug halen.
Geregistreerd: 31-01-2010 Forum berichten: 60 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 16:39
Citaat:
Een schaduwspits hebben we op dit moment niet nodig hoor. En als het een echte centrumspits is, dan zeg ik ook niet doen, want dan kun je net zo goed Cvitanich weer terug halen.
Eerst maar eens de linksback versterken zeg ik.
Een doelpunten machine kunnen ze anders ook wel gebruiken gezien het aantal gemiste kansen dit seizoen. Ajax loopt daardoor te vaak punten mis, zie ook de wedstrijd van gisteravond.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 16:46
Citaat:
Eerst maar eens de linksback versterken zeg ik.
Een doelpunten machine kunnen ze anders ook wel gebruiken gezien het aantal gemiste kansen dit seizoen. Ajax loopt daardoor te vaak punten mis, zie ook de wedstrijd van gisteravond.
Scoren gebeurd vanzelf wel bij Ajax, bijna elke wedstrijd scoren we wel op 4 duels na dit seizoen: Timisuara-thuis, Sparta-thuis, Twente-uit, Utrecht-uit.
Het is veel belangrijker dat er vanachter geen onnodige goals meer vallen. Het gaat al beter dan vorig seizoen toen het rond deze periode echt belachelijk ging (Heerenveen, Vitesse).. Maar er vallen nog teveel onnodige goals.. Deze moeten er nog uit.. Daarom eerst vanachter neerzetten aanvallend heeft een mindere prioriteit..
Dramatisch stuk, trouwens. Niemand noemt die jongen Balcazar en bij de naam van z'n club gaat er ook heel veel fout.
Geregistreerd: 06-08-2008 Forum berichten: 787 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 20 feb 2010 10:58
Citaat:
Botteghin is voor zover ik hem kan inschatten van het niveau Alderweireld. Als backup zou het kunnen, maar niet als basisspeler.
Ik mag hopen dat dat van die mexicaan blijft bij een gerucht. Een spits van 1.72 ..?
Botteghin wordt al jaren bekeken door tal van grotere clubs, maar niemand durft het uiteindelijk aan. Waarom weet ik niet, maar er zal dus iets zijn wat de clubs tegenhoudt. Zelfs toen Jan Everse hem nadrukkelijk in de markt heeft gezet via allerlei subtiele positieve opmerkingen, kwam er geen club.
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 20 feb 2010 20:54
Als deze jongen echt zo goed is dan is het wachten op de interesse van Heerenveen. Bak Nielsen wil weg en Dingsdag is een zwaar overschatte CV, nu Everse daar zit zal zijn naam ongetwijfeld vallen indien die jongen echt zo goed is als hij eerder beweerde.
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 12:17
Citaat:
Ja, geweldig. Dingsdag is een waardeloze verdediger die voor Heerenveen duidelijk tekort komt en gewoon een lompe gek is.
Volledig mee eens. Die gozer heeft echt een enorm steekje los en zou zsm van de velden moeten verdwijnen.
Los daarvan is hij gewoon een verdediger die ook voor Heerenveen bij lange na niet goed genoeg is. Ik snap ook totaal niet dat die gozer er elke keer weer in staat.
Heb hem al ongekend vaak zien schutteren.
Geregistreerd: 21-08-2007 Forum berichten: 9427 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 12:26
Ik vind het niet zo interessant wat Derksen en v/d Gijp van die jongen vinden. Ik vind het interessanter wat hij kan en wat hij niet kan. Zo is hij vrij sterk in de zone, kopsterk en is z'n inspeelpass ook gewoon behoorlijk. Geen top, uiteraard, maar voor een club als Heerenveen prima.
Dat hij daarnaast wel eens (echt niet iedere wedstrijd) rare fratsen uithaalt doet daar niets aan af. We hebben het hier niet over een Stijn Vreven-kopie, hoor.
Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 780 Nieuws reacties: 7 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:15
Pepijn Kluin heeft een aanbod gehad van een Nederlandse topclub. Hij is transfervrij, groot, sterk en technisch vaardig. Kraay jr en van der Gijp waren laatst erg enthousiast over deze jongen. Ik heb zelf een paar flitsen van hem gezien, maar te weinig om er iets over te kunnen zeggen.
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:20
Enige wat ik weet is dat hij toendertijd van AZ naar Groningen is gegaan en daar inderdaad ook word bestempeld als een zéér talentvolle spits die 'een grote toekomst' wordt toegeschreven.
Hij is in ieder geval 1.91 groot dus dat scheelt al.
Geregistreerd: 25-08-2007 Forum berichten: 11824 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:26
Citaat:
Pepijn Kluin heeft een aanbod gehad van een Nederlandse topclub. Hij is transfervrij, groot, sterk en technisch vaardig. Kraay jr en van der Gijp waren laatst erg enthousiast over deze jongen. Ik heb zelf een paar flitsen van hem gezien, maar te weinig om er iets over te kunnen zeggen.
Iemand die meer van hem weet?
Volgens mij haal je twee spelers door elkaar. Althans, daar ga ik van uit. Vandaag kwamen er immers berichten naar buiten dat een Nederlandse topclub interesse heeft in Wiljan Pluim van Vitesse.
Geregistreerd: 25-08-2007 Forum berichten: 11824 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:39
Voor beide posities komt hij diepgang en dynamiek tekort. Daarnaast heeft hij een gebrek aan handelingssnelheid en absolute snelheid. Ziet er misschien leuk uit in een samenvatting, maar is niets voor de top van Nederland.
Geregistreerd: 19-08-2009 Forum berichten: 908 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 23 feb 2010 18:14
Moeten we Pluim halen? Nee. We hebben Eriksen, Lodeiro, de Jong voor zijn positie. We hebben er niets aan. Ik denk dat hij naar FC Twente gaat als opvolger van Perez