Auteur
|
Bericht
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 12 feb 2010 22:25
|
|
Citaat: e beschuldigt anderen van niet alles lezen maar zelf ben je geen haar beter. Als je nou gewoon alles leest, dan weet je dat de spelers dat niet accepteren. Waarom zouden ze genoegen nemen met de helft van hun salaris? Als jij bij je werkgever niet meer mag werken maar gewoon moet wachten totdat je iets te doen hebt, maar je hebt de keuze de helft van je salaris in te leveren en bij de concurrent aan de slag te gaan, zou je dat dan doen?
Als ze de helft van Ajax krijgen en nog een deel bij hun nieuwe club verdienen zullen ze heus wel voor de speeltijd kiezen. Zeker de jonge jongens die nog een hele carriere voor zich hebben zoals Sno.
Sno verdient 1 miljoen netto. Welke club heeft in godsnaam het budget om 500.000 euro te betalen aan Sno voor een jaarsalaris? Geen enkele club heeft dat over voor een speler als Sno.
Ajax moet het contract ontbinden in overleg met de speler. Als Ajax de helft bied, en de speler daarna bij een andere club gaat spelen voor de helft van het salaris, loopt hij op de lange termijn toch een miljoen mis? Sno heeft een contract tot 2011. Hij heeft nog 1,5 miljoen tegoed van Ajax aan salaris. Dat gaat hij echt niet opgeven om in de marge van de eredivisie te voetballen hoor. Sno moet hopen op een Premier League club van het kaliber Wigan Athletic dat hem wil aantrekken maar daar komt hij gewoon tekort. Ajax zit vast aan deze spelers en dat is te danken aan van Basten. Niemand anders is daar verantwoordelijk voor. Alleen bij Luque kunnen we de schuld bij een ander leggen maar Cvitanich, Oleguer, Wielaert, Aissati, Sulejmani en Sno zijn allemaal mislukt en daar vangen we geen stuiver voor. We zitten vast aan gigantische contracten en de spelers zitten die contracten lekker uit. Groot gelijk hebben ze. Ik zou hetzelfde doen. Je moet immers vanaf je 35e nog 40 jaar doorleven zonder een carriere
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 10:56
|
|
Sno verdient toch 1.3 miljoen bruto? Contract ontbinden heeft helemaal geen zin, er is vast wel een Championship-club die 8/900.000 per jaar aan hem wil betalen. Dat verdienen ze tenslotte allemaal in de Championship.
|
thommy
Forum berichten: 790
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 11:22
|
|
Citaat: Sno verdient toch 1.3 miljoen bruto? Contract ontbinden heeft helemaal geen zin, er is vast wel een Championship-club die 8/900.000 per jaar aan hem wil betalen. Dat verdienen ze tenslotte allemaal in de Championship.
Maar de spelers daar zijn ook beter dan Sno.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 12:13
|
|
Sno raken we aan de straatstenen gewoon niet kwijt totdat zijn contract afloopt. Onze enige hoop is dat van Basten ergens trainer word waar hij carte blanche krijgt maar dat is ijdele hoop
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 12:24
|
|
Citaat: Sno raken we aan de straatstenen gewoon niet kwijt totdat zijn contract afloopt. Onze enige hoop is dat van Basten ergens trainer word waar hij carte blanche krijgt maar dat is ijdele hoop
Van Basten heeft al eens gezegd dat Sno een vergissing was. Het lijkt me niet dat hij hem nog een keer naar zijn club haalt.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 12:31
|
|
Citaat: Sno verdient toch 1.3 miljoen bruto? Contract ontbinden heeft helemaal geen zin, er is vast wel een Championship-club die 8/900.000 per jaar aan hem wil betalen. Dat verdienen ze tenslotte allemaal in de Championship.
Maar de spelers daar zijn ook beter dan Sno.
Sno is wel een van de betere spelers bij Bristol City op dit moment, en van fysiek houden ze daar in Engeland wel, dus er is wel een grote kans dat hij naar Engeland vertrekt in de zomer.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 19:43
|
|
Citaat: Prima dat Ajax zijn vizier richt op talenten in de categorie Boilesen, Eriksen, Lodeiro en nu weer die Khalifa.
Alleen: wat gebeurt er met Castillion en Suk? We hebben al 2 jonge, talentvolle spitsen. Misschien is Khalifa nog nét iets talentvoller... Moeten we daarom 2 andere grote talenten laten verpieteren?
Of gaan we Castillion verhuren (Jol lijkt het niet echt in hem te zien zitten) en het met Suk en Khalifa doen?
Het risico met Castillion was natuurlijk altijd dat hij vanwege z'n fysieke voorsprong en technische en tactische achterstand zou oplopen. Ik heb hem inmiddels al een half jaar niet meer zien spelen, maar de laatste paar keer was ik er niet van ondersteboven. In de B1 was het stukken indrukwekkender. Het schijnt dat z'n prestaties op trainingskamp in Portugal z'n zaak ook weinig goed hebben gedaan.
Khalifa speelde op het WK onder-17 overigens op verschillende posities.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 20:07
|
|
Vandaag heeft hij er wel 2 gescoord Enganche (Castillion) in de 4-1 gewonnen wedstrijd van Ajax A1
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 20:42
|
|
Citaat: Vandaag heeft hij er wel 2 gescoord Enganche (Castillion) in de 4-1 gewonnen wedstrijd van Ajax A1
De A1... Poe poe. Wat moeilijk. Kwame Quansah was ooit topscorer bij de A1. Zolang de spelers het niet laten zien in het eerste, verwacht ik er weinig van.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 13 feb 2010 20:48
|
|
Citaat: De A1... Poe poe. Wat moeilijk. Kwame Quansah was ooit topscorer bij de A1. Zolang de spelers het niet laten zien in het eerste, verwacht ik er weinig van.
Castillion is nog altijd pas een tweede jaars A-junior en tegen een hoofdklasser twee keer scoren is een goede prestatie. Als Ajax slim is dan verhuren ze Castillion volgend seizoen aan een Jupiler League club zodat hij op een hoger niveau in een fysiek zwaardere competitie veel speeltijd zal krijgen.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Zo 14 feb 2010 15:20
|
|
Citaat: Vandaag heeft hij er wel 2 gescoord Enganche (Castillion) in de 4-1 gewonnen wedstrijd van Ajax A1
De A1... Poe poe. Wat moeilijk. Kwame Quansah was ooit topscorer bij de A1. Zolang de spelers het niet laten zien in het eerste, verwacht ik er weinig van.
Quansah heeft overigens wel een opvallende positieswitch gemaakt, want bij Heracles doet hij het al enige tijd zeer aardig als middenvelder. Opvallend eigenlijk, want zoals je aangeeft was hij in de jeugd bij Ajax vooral een scorende spits.
|
Ajakz
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 13:52
|
|
Citaat: Bob Schepers debuteerde vorig jaar april voor sc Cambuur en speelde dit seizoen pas vier wedstrijden in de hoofdmacht van de Friezen. Desondanks mag de talentvolle linksbuiten zich in de belangstelling van Nederlandse en Engelse clubs verheugen.
Dat zegt zijn zaakwaarnemer Patrick van Diemen vandaag in de Leeuwarder Courant. Schepers wordt volgens hem momenteel intensief gevolgd door onder meer enkele clubs uit de Engelse Premier League. Everton, Wigan Athletic en Blackburn Rovers zouden hun interesse al kenbaar hebben gemaakt.
Zelfs Manchester United werd in verband gebracht met de jeugdinternational, maar dat is volgens Van Diemen 'te prematuur'.
bron: ElfVoetbal.nl
Ik ken de speler helemaal niet, maar het is een linksback en aan dit bericht te lezen ook talentvol.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 13:59
|
|
Citaat: Bob Schepers debuteerde vorig jaar april voor sc Cambuur en speelde dit seizoen pas vier wedstrijden in de hoofdmacht van de Friezen. Desondanks mag de talentvolle linksbuiten zich in de belangstelling van Nederlandse en Engelse clubs verheugen.
Dat zegt zijn zaakwaarnemer Patrick van Diemen vandaag in de Leeuwarder Courant. Schepers wordt volgens hem momenteel intensief gevolgd door onder meer enkele clubs uit de Engelse Premier League. Everton, Wigan Athletic en Blackburn Rovers zouden hun interesse al kenbaar hebben gemaakt.
Zelfs Manchester United werd in verband gebracht met de jeugdinternational, maar dat is volgens Van Diemen 'te prematuur'.
bron: ElfVoetbal.nl
Ik ken de speler helemaal niet, maar het is een linksback en aan dit bericht te lezen ook talentvol.
Hoe kom je erbij dat het een linksback is. Het is een jonge linksbuiten. Ik denk dat wij op die positie niemand nodig hebben. Hij zat ook bij oranje-17. Hij had daar geen basisplaats. Ik denk dat hij in de toekomst misschien wat toe kan voegen, maar hij moet zich wel ontwikkelen op lagere niveau's
|
Ajakz
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Ma 15 feb 2010 14:58
|
|
Oeps, verkeerd gelezen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:01
|
|
Citaat: Prima dat Ajax zijn vizier richt op talenten in de categorie Boilesen, Eriksen, Lodeiro en nu weer die Khalifa.
Alleen: wat gebeurt er met Castillion en Suk? We hebben al 2 jonge, talentvolle spitsen. Misschien is Khalifa nog nét iets talentvoller... Moeten we daarom 2 andere grote talenten laten verpieteren?
Of gaan we Castillion verhuren (Jol lijkt het niet echt in hem te zien zitten) en het met Suk en Khalifa doen?
Het risico met Castillion was natuurlijk altijd dat hij vanwege z'n fysieke voorsprong en technische en tactische achterstand zou oplopen. Ik heb hem inmiddels al een half jaar niet meer zien spelen, maar de laatste paar keer was ik er niet van ondersteboven. In de B1 was het stukken indrukwekkender. Het schijnt dat z'n prestaties op trainingskamp in Portugal z'n zaak ook weinig goed hebben gedaan.
Ik heb m.b.t. Castillion al een paar jaar enige twijfel: wordt het een Kluivert of toch een Hose. Hij oogt vaak zo gemakzuchtig, onverschillig en lui.
|
ssvoogel
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:12
|
|
Ik heb m.b.t. Castillion al een paar jaar enige twijfel: wordt het een Kluivert of toch een Hose. Hij oogt vaak zo gemakzuchtig, onverschillig en lui.
Dan zou het de nieuwe Inzaghi moeten worden ;)
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 10:15
|
|
Citaat:
En dat zou niet passen bij Ajax, Pipo de grootste anti-voetballer die ik ooit heb gezien. het enige wat hij kan is op de juiste plaats staan en zo nu en dan een bal erin schieten.. Ooit een passeer-beweging van hem gezien?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 11:21
|
|
Citaat:
En dat zou niet passen bij Ajax, Pipo de grootste anti-voetballer die ik ooit heb gezien. het enige wat hij kan is op de juiste plaats staan en zo nu en dan een bal erin schieten.. Ooit een passeer-beweging van hem gezien?
Gast...lees de context van de discussie eens wat beter.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 11:50
|
|
Citaat:
Gast...lees de context van de discussie eens wat beter.
Joh, ik lees ook heus wel dat het over een luie, gemakzuchtige spits gaat en dan is Pipo een goed voorbeeld waarop ik even mijn mening uit over hoe ik dat dan zie . Verder vind ik Castillion geen Pipo omdat Castillion "voetballend" meer brengt.. Is geen luie balletjesafwachter zoals Pipo is.. Zo beter?
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 12:36
|
|
Citaat: Hoeneß holt Super-Talent Ben Khalifa nach Wolfsburg
Nach ihm streckten Europas Top-Klubs die Finger aus. Den Schweizer U17-Weltmeister Nassim Ben Khalifa (1 wollte auch Inter Mailand und Arsenal holen. Aber den Zuschlag bekommt offensichtlich der VfL Wolfsburg.
bron
|
Zwolfje
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 20:31
|
|
Ik heb gehoord (van mijn vader die bij Fc Zwolle werkt) dat Ajax de laatstete weken zeer regelmatig aanwezig is bij ons. Ze zouden erg veel intresse hebben voor onder andere Diederik Boer, wat dus zal betekenen dat er een keeper weg zal gaan (ik heb gehoord ergens dat Juventus intresse heeft in Vermeer). Nu is Boer voor Jupiler league begrippen een erg goede keeper zoniet de beste van de Jupiler league.
Ook zou Ajax erg genitresseerd zijn in centrale verdediger Eric Botteghin die voor een tijdje terug nog in de belangstelling stond van Feyenoord, Fiorentina en VFB Stuttgart. Botteghin wat ik een erg goede voetballer vind zou zeker wel wat kunnen zijn, helemaal nu Real en Barcelona intresse hebben in Vertonghen.
Ook zou Ajax intresse hebben in Erik Bakker en misschien ook wel in Niek Vossebelt waar veel clubs uit de eredivisie geintresseerd in zijn.
Ik ben nieuw trouwens hier en net als jullie allemaal ben ik helemaal gek van Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 20:38
|
|
Hmmm. Kent iemand anders deze spelers goed? Mich misschien?
Welkom, Zwolfje! Veel plezier op onze site.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 23:28
|
|
Welkom, Zwolfje. Ik hoop voor je dat je de geruchten over Zwolle-spelers wat geloofwaardiger inschat dan ik de geruchten over interesse van Barça en Real in Vertonghen inschat.
|
Zwolfje
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Wo 17 feb 2010 23:40
|
|
Nou ja ik weet niet hoe geloofwaardig ik de geruchten over Vertonghen moet inschatten, maar het is al wel een tijd bekend dat Ajax en meerdere eredivisie clubs op de tribune zitten om de presatatie's van enkele Zwolle spelers in de gaten te houden. Het zal dan vooral gaan om Eric Botteghin wat verreweg de beste verdediger is van de Jupiler league en het gaat om Erik Bakker naar wat ik heb begrepen.
Botteghin zou een versterking voor de meeste eredivsie clubs zijn, alleen vraag ik me af of hij echt al wel klaar is voor de top in Nederland, maar als je dan kijkt naar Moisander die in zijn Zwolle periode zeker niet beter was als Botteghin dan zou je haaste denken van wel. Erik bakker eet ik niet of die alwel klaar is voor de top in Nederland, denk het nog niet maar het is wel een jongen om in de gaten te houden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 18 feb 2010 12:44
|
|
Botteghin vind ik vooral traag, wel iemand die een man kan uitschakelen. Maar niet iemand die een echte versterking zou vormen voor Ajax.
@RogerGarcia, ik had je ooit beloofd het verhaal van Manucharyan toe te lichten. Het verhaal staat hier: viewtopic.php?f=40&t=310&p=137518#p137518 maar daarvoor moet je wel ingelogd zijn.
|