Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 17:03
|
|
Zo zie je maar mensen uit veghel
Nee grapje, jammer dat je erin getuimt bent, nu had even een vrolijk bericht kunnen we weer verder met treuren over ajax...
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 17:05
|
|
Citaat: Zet het maar weer bij de overige fabelen. Ik las net dat het volkomen lariekoek was
Het mooie is dat er n.a.v. dat soort flauwekulverhalen nog druk gespeculeerd wordt ook.
Citaat: Ajax lijkt af te haken in de race om Lodeiro, dan is Falkenburg als tweede op de lijst geen verkeerd alternatief. Ook om geen enorm gezichtsverlies te lijden ten aanzien van je achterban.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 21 jan 2010 17:33
|
|
Wou net zeggen, de enige uitgaande transfer die Sparta vandaag heeft afgerond is die van Melvin Zaalman naar FC Dordrecht.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 10:32
|
|
[list">Ajax staat op het punt om de komst van Nicolas Lodeiro af te ronden, maar is nog niet uitgewinkeld. De Amsterdammers hebben sinds kort ook interesse in Nassim Ben Khalifa, een achttienjarige aanvaller die momenteel bij het Zwitserse Grasshoppers op de loonlijst staat. Khalifa, een Zwitser met Algerijnse roots, werd eerder ook al in verband gebracht met Internazionale en Arsenal[/list">
wandelgangen voetbalzone.nl
Wie o wie kent deze speler?
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 10:38
|
|
Citaat:
Hij speelde op het ek-17 en het wk-17. Volgens mij was het fysiek een sterke speler. Maar ik heb hem te kort zien spelen om wat te zeggen over zijn kwaliteiten maar de commentator vond hem een goede speler.
Bovendien is het maar de vraag of Ajax interesse heeft want ze hebben al Suk en Castellion. Bovendien hebben ze Bodul ook nog. Maar ik mag hopen dat die jongen niet meer terugkomt.
|
Crouch89
Forum berichten: 120
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 10:39
|
|
Nooit van gehoord. Maar aandacht voor een spits vind ik wat vreemd. Mocht het een diepe spits zijn dan. We hebben ook nog Pantelic, Suk en Castillion die eraan komen. Ook hebben we Bodul nog verhuurd aan Sparta.
Als Pantelic na dit seizoen vertrekt, verwacht ik niet dat de andere 3 al klaar zijn om Pantelic op te vangen. Maar gezien de leeftijd van Khalifa, is dat ook weer een talent. Zoals ik al zei, ik ken hem niet. Maar ze moeten elkaar niet voor de voeten gaan lopen.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 11:16
|
|
Citaat: Nooit van gehoord. Maar aandacht voor een spits vind ik wat vreemd. Mocht het een diepe spits zijn dan. We hebben ook nog Pantelic, Suk en Castillion die eraan komen. Ook hebben we Bodul nog verhuurd aan Sparta.
Als Pantelic na dit seizoen vertrekt, verwacht ik niet dat de andere 3 al klaar zijn om Pantelic op te vangen. Maar gezien de leeftijd van Khalifa, is dat ook weer een talent. Zoals ik al zei, ik ken hem niet. Maar ze moeten elkaar niet voor de voeten gaan lopen.
Volgens Transfermarkt.de is het een offensieve allrounder. Ik kan me voorstellen dat Jol niet volledig tevreden is over Kennedy
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 11:18
|
|
Citaat:
Beschouw hem maar als onhaalbaar. Toptalent.
|
Empulse
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 11:30
|
|
Citaat:
Dat zijn Boilesen en Eriksen ook. Maar in algemene zin heb je gelijk.
Duitse bericht:
Citaat: Wie von 4-4-2.com in den letzten Wochen geschildert ist Nassim Ben Khalifa auf dem internationalen Transfermarkt ein begehrter Spieler. Der erst 17-jährige Offensivspieler hat bei den Grasshoppers schon im ersten Team debütiert und bei der siegreichen U17-Weltmeisterschaft in Nigeria mit starken Leistungen und zwei Toren auf sich aufmerksam gemacht. Keine geringeren europäischen Grössen als der FC Barcelona und Inter Mailand waren darauf auf Ben Khalifa aufmerksam geworden. Auch Manchester Uniteds Teammanager Alex Ferguson holte sich Informationen über Ben Khalifa ein und wird den Spieler weiterhin in seiner Entwicklung beobachten. Die "Red Devils" könnten Khalifa auch für die eigene Jugendabteilung verpflichten. Der gebürtige Tunesier ist auch bereits den Spähern von Juventus Turin, der Fiorentina und von Red Bull Salzburg aufgefallen.
Auch Ajax und Arsenal haben Auge auf GC-Juwel
Nun sind zwei weitere europäische Topvereine auf Ben Khalifa aufmerksam geworden: Ajax Amsterdam und Arsenal. Beide Traditionsvereine sind dafür bekannt, Talente auszubilden und hochzubringen. Bei beiden Vereinen würde Ben Khalifa optimale Bedingungen vorfinden, um sein Potenzial zu entwickeln. Vertraglich ist der Youngster noch bis 2011 an GC gebunden. Der Offensivkünstler möchte auf jeden Fall diese Saison in Zürich zu Ende spielen. Aktuell liegt sein Marktwert bei 3 bis 4 Millionen Euro, Tendenz steigend.
Lijkt mij om die reden alleen al onhaalbaar. Hij moet wel heel goed zijn wilt Ajax opnieuw vier miljoen transfereren.
bron
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 12:20
|
|
Citaat:
Hij speelde op het ek-17 en het wk-17. Volgens mij was het fysiek een sterke speler. Maar ik heb hem te kort zien spelen om wat te zeggen over zijn kwaliteiten maar de commentator vond hem een goede speler.
Bovendien is het maar de vraag of Ajax interesse heeft want ze hebben al Suk en Castellion. Bovendien hebben ze Bodul ook nog. Maar ik mag hopen dat die jongen niet meer terugkomt.
Khalifa speelde tijdens het WK onder-17 vooral in de spits, als tweede spits of heel kort daar achter. En juist op de 9 en 10 heeft Ajax op dit moment geen jonge talenten nodig, lijkt mij.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 22 jan 2010 12:44
|
|
Citaat:
Exponent van zijn generatie, Zwitserland heeft in potentie een top generatie klaarstaan welke over 2-6 jaar het hart van het nationale team moet gaan vormen. Zitten alleen nogal wat jongens tussen met een dubbel paspoort dus de Zwitsers zijn wat angstig........
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 14:56
|
|
Ik lees net dat Stoch niet verwacht terug te keren bij Chelsea. Geen nieuws daar, maar voor mij was het wel nieuws dat zijn contract komende zomer afloopt en hij dus transfervrij is.
Ajax: anmachen! Munsterman het kaas van het brood eten aub.
Volgend jaar een voorhoede:
Stoch - Suk - Suarez
---- Lodeiro -------
Met Zeegelaar, Castillion, Josefzoon en Eriksen achter de hand.
|
Empulse
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:11
|
|
Citaat: Ik lees net dat Stoch niet verwacht terug te keren bij Chelsea.
Ik geloof niet dat Stoch genoeg is voor Ajax. Een soort zwakkere versie van Babel vind ik het. Veel rennen, veel dreiging maar weinig effectief. Ja, hij heeft aardig wat gescoord, maar dat is voor Twente. Ajax is een ander verhaal.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:15
|
|
Kun je beter Sturridge van Chelsea huren. Zit hem nu te bekijken tegen Presten North End. Erg dynamische voetballer met prima techniek, overzicht en hoge (handelings)snelheid.
|
famey
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:18
|
|
Huren is niet echt het handelsmerk van Ajax op deze manier krijg je alleen je investering terug dmv sportieve prestaties en wanneer de speler goed speelt neemt bijv. Chelsea hem zo weer terug.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:20
|
|
Sja, als je hem op linksbuiten uitspeelt heb je een goede concurrent voor Sulejmani. Kun je Emanuelson verkopen en Zeegelaar laten wennen aan Ajax 1. Anders moet je het nog een jaar met Urby doen of weer gaab kopen. Zegelaar lijkt me nog niet klaar voor Ajax 1.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 23 jan 2010 15:45
|
|
Aangezien hij transfervrij is komende zomer is het een leuke mogelijkheid. De aanval die De Dominee daar schetst is natuurlijk bijzonder talentvol. Ik zou het dan ook zeker proberen, maar erg veel kans geef ik het niet. Het zou me niet verbazen als Stoch mikt op een club in een van de grotere competities.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 05:46
|
|
Met Lodeiro die naar Ajax is gekomen en Suarez die heeft verlengt verlang ik nog maar één aankoop voor het begin van het volgende seizoen, Chadli, en verder zie ik graag dat Emanuelson, Enoh en Stekelenburg hun contract nog verlengen voordat dit seizoen afgelopen is.
Stekelenburg; V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson; De Zeeuw, Enoh, Lodeiro; Suarez, De Jong, Sulejmani
In een 4-3-3 met De Jong als inzakkende spits zodat Sulejmani en Suarez dichter naar het centrum spelen. Daar achter De Zeeuw en Lodeiro als aanvallende middenvelder en Enoh als controleur en daar achter Alderweireld en Vertonghen, die tegen die tijd een stuk verder ontwikkeld zullen zijn en vooral als duo erg op elkaar ingespeeld, met V.d. Wiel en Emanuelson die doordat Suarez en Sulejmani dichter naar het centrum spelen ruimte voor zich krijgen.
Dit is een klassiek 4-3-3 zoals Cruijff dat bedoelde, zonder echte spits in de 16 maar met iemand die de buitenspelers kan bedienen en zelf ook nog in de 16 kan opduiken. Daarbij twee middenvelders met aanvallende impulsen in plaats van met de punt naar voren en een '10' zoals Ajax de laatste jaren graag lijkt willen te spelen.
Met Chadli heeft Ajax dan de opvolger voor Suarez in huis en die kan je op elke positie voorin als back-up gebruiken. Als Siem de Jong niet kan spelen kan je hem in de spits zetten en ook bij een absentie van Suarez of Sulejmani kan Chadli op hun posities spelen. Verder heeft Ajax met Jozefzoon, Castillion en Zeegelaar nog drie talentvolle spelers achter de hand.
Op het middenveld heeft Ajax als beste back-ups Aissati, Anita, Blind en Eriksen die zou De Zeeuw, Enoh en Lodeiro kunnen vervangen en als Jol in een zware wedstrijd naar een 4-4-2 systeem over wilt stappen kan hij ook makkelijk één van hun in de plaats van De Jong gebruiken.
Kappelhof, Van Rhijn, Boilesen en Shakison zou ik als back-ups van de verdedigers gebruiken en ik moet zeggen dat Ajax daar wel zeker het zwakst bezet is. Alleen zou ik nu geen geld gaan uitgeven aan extra verdedigers tenzij je Boulahrouz, Mathijsen of 'held' Heitinga naar Amsterdam kan halen.
Stekelenburg als keeper met Vermeer en Padt als back-ups is voor een Nederlandse topclub een sterk bezette keeperspositie.
Dus nog 1 miljoen extra uitgeven aan Chadli en verder bouwen naar een mooie toekomst.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 14:34
|
|
Je kunt op Chadli stemmen bij http://ajax.netwerk.to/transfers/ !
Wel een grappige feature, staan leuke namen tussen zo af en toe.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 14:38
|
|
@ Johndylan:
Zie jij toegevoegde waarde van een echte beer als centrale verdediger?
Ik heb mijn twijfels. Alderweireld en Vertonghen zijn beide nog jong natuurlijk en zijn in de opbouw een genot om naar te kijken (vooral de lange passes). Maar ik mis wel het killerinstinct wat ze zouden moeten hebben.
Ik vind dat ze het goed doen hoor, en ze zijn nog hardstikke jong dus wellicht zijn ze binnen nu en max. 1 seizoen de centrale verdedigers waar je elke wedstrijd van op aan kan voor 90 minuten lang.
Ik vind het vooral belangrijk dat we goede vleugelbezetting krijgen. Die is ondermaats op het moment (of dat nou Chadli word of niet).
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 01:42
|
|
Citaat: Zie jij toegevoegde waarde van een echte beer als centrale verdediger?
Wat bedoel je met een echte beer? Ajax heeft goed opbouwende centrale verdedigers nodig en als die dan ook fysiek sterk zijn dan zullen ze zeker toegevoegde waarde hebben. Ik zou Boulahrouz graag naar Ajax zien komen met de ervaring die hij heeft en het type verdediger dat hij is.
Als hij naar Ajax zou komen dan zou ik Vertonghen naar het middenveld schuiven. De Zeeuw, Enoh, Lodeiro, Vertonghen lijkt me voor elke Eredivisie club een topmiddenveld. Zowel aanvallend als verdedigend zou het middenveld dan sterker zijn dan het nu is en vooral in de omschakeling zal dat een enorme verbetering betekenen. Ook zal het zo voor Jol erg makkelijk zijn om naar een 4-3-3 over te schakelen door bijvoorbeeld Vertonghen of Enoh eruit te halen en te vervangen door een spits.
|
Empulse
|
Geplaatst: Ma 25 jan 2010 10:39
|
|
Citaat: Zie jij toegevoegde waarde van een echte beer als centrale verdediger?
Wat bedoel je met een echte beer? Ajax heeft goed opbouwende centrale verdedigers nodig en als die dan ook fysiek sterk zijn dan zullen ze zeker toegevoegde waarde hebben. Ik zou Boulahrouz graag naar Ajax zien komen met de ervaring die hij heeft en het type verdediger dat hij is.
Boulahrouz is passé. Ik hoop dat hij absoluut niet naar Ajax komt. Hij is te vaak geblesseerd om een vaste waarde te kunnen zijn, daarnaast zal hij een aanzienlijk salaris eisen. Ik ben het overigens wel met je eens dat de verdediging versterkt moet worden.
Een links-back zal er niet komen, want dat zou betekenen dat Jol erkent dat Atouba een miskoop is, daarnaast vermoed ik dat die positie te weinig prioriteit heeft om versterkt te worden. Een centrale verdediger zoals Stam zie ik graag komen. Onze zeer jonge verdediging zou een ervaren en sturende kracht kunnen gebruiken. Stam was een buitenkansje en eigenlijk all way over the top. De kans dat er een dergelijke speler komt lijkt me dan ook nihil. Aan de andere kant, leiderschap is vaak een aangeboren kwaliteit, hetgeen betekent dat een jonge speler met veel overzicht en deze specifieke kwaliteit ook een prima en betaalbare versterking zou kunnen zijn.
|
JaszaAFCA
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 00:40
|
|
Stekelenburg; V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson; De Zeeuw, Enoh, Lodeiro; Suarez, De Jong, Sulejmani
Lol @ de Jong, optyfen met hem. Gaat het nooit redden bij Ajax.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 08:34
|
|
Zou Pellé een aanvaller voor Ajax kunnen zijn?! Lees net dat hij verhuurd/verkocht mag worden.
Het type spits dat Pellé is past volgens mij erg goed in een Ajax-systeem met buitenspelers. Pellé heeft een goede kaats en is kopsterk. Nadeel is wel dat hij niet zoveel scoort bij AZ dus ik weet niet hoe dat bij Ajax kan zijn.
Meningen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 26 jan 2010 09:46
|
|
Ongeveer 95% van de spelers die niet goed genoeg waren voor de ene topclub slaagden ook niet bij de andere. Denk aan Colin, Iwan, Charisteas, Lamey, Lindenbergh, Culina, Leonardo, Zonneveld,…
AZ laat deze speler niet voor niets gaan, die weten wel wat voor vlees ze in de kuip hebben.
|