Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mogelijke aanwinsten
Maker: LucasBekeken: 525815
Status: InactiefBerichten: 9008
+ Nieuw bericht <<<   <   203  |  204  |  205  |  206  |  207  |  208  |  209  |  210  |  211   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Za 9 jan 2010 12:26
En dan Aissati op de bank en Siem de Jong wegdoen?

Nee dankje, De Guzman is een leuke speler, maar die hoeven we hier niet.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Za 9 jan 2010 13:00
De Guzman haat Ajax. Ik heb eens gelezen dat hij Ajax altijd 020 noemt. En De Guzman wil natuurlijk een zo dik mogelijk contract, dat is bij Ajax onwaarschijnlijk. Ik zie hem naar 1 van de grote landen gaan.
Rooie

Forum berichten: 264
Geplaatst: Za 9 jan 2010 13:20
De Guzman is geen goede prof.
Hij is te arrogant en zelfzuchtig om in het belangrijke teambelang te presteren.
Ook ben ik van mening dat we minimaal nog een sterke breker op het middenveld moeten hebben naast Enoh.

Ik ben zeker voor de komst van Bouhlarouz, dit zal dan ten koste moeten gaan van Alderwereild of Vertonghen, ik vind Alderwereld een leuke verdediger, meer zeker niet, Jan Vertonghen vind ik eigenlijk nog zwakker dan Alderwereild verdedigend gezien.
In ieder geval zijn beide niet de verdedigende slopers die je in de top nodig hebt, Khalid is dit wel.

Op het peil waarop Khalid op het e.k. presteerde waar hij veruit Nederlands beste verdediger was, zullen Vertonghen en Alderwereild nooit kunnen komen, in mijn ogen is Khalid zeker nog zo goed als 1,5 jaar geleden, ik zeker een van de 2 Belgen opofferen voor hem.

Ajax moet voor topverdedigers gaan die mee kunnen komen met het peil van PSV... Alderwereild en Vertonghen hebben dit niveau niet, zij falen en komen tekort tegen dit soort sterkere ploegen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Za 9 jan 2010 13:23
Citaat:
Zelf vind ik De Guzman ook een interessante speler. Er zijn echter wat mitsen en maren.

1. Feyenoord zal hem liever niet aan Ajax willen verkopen, al was het maar vanwege het gezichtsverlies ten opzichte van de achterban.
2. Z'n zaakwaarnemer Rodger Linse heeft hem al bij tal van clubs proberen te slijten (Valencia, Chelsea) en sta er straks ook niet raar van te kijken als bv. Benfica ineens interesse heeft. Linse wacht natuurlijk nog liever tot z'n speler komende zomer transfervrij is en helemaal kan kiezen. (transfervrij dan willen zelfs topclubs je nog wel hebben, zie Johan Vogel in het verleden bv.). Daarnaast speelt een anere pupil van Linse al bij Ajax (Aissati). De Guzman en Aissati zouden directe conurrenten van elkaar worden, niet bepaald in het belang van Linse dat Aissati dan geen speeltijd mee rkrijgt en minder waard wordt.
3. De Guzman zelf heeft zich eerder al afwijzend t.o.v. Ajax uitgelaten. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de grote propaganda machine bij Feyenoord en het anti-Ajax sentiment. Desalniettemin gaat De Guzman naar Ajax dan is ie z'n leven natuurlijk niet meer zeker; gezien het IQ van een aantal Feyenoordfans.

Dat bij elkaar opgeteld acht ik de kans klein dat Ajax De Guzman zou kunnen binnenhalen, ook al zou men willen. Dat Feyenoord op zwart zaad zit is bekend, echter heeft men in de zomer bv ook nog een verkoop van Fer en Wijnaldum tegengehouden/

Dat van Linse wist ik niet. Maar dat sluit een overgang eigenlijk al uit. Het Feyenoord Ajax sentiment zal meespelen, maar geld kan alles vergoeden.

@Bond Aisatti en de Jong horen op dit moment niet in de basis bij Ajax. Aisatti moet zorgen dat hij doelpunten maakt en assists geeft. Verder is er weinig op hem aan te merken, maar als aanvallende middenvelder moet je gewoon scoren.

Siem de Jong vind ik een probleem. Hij wordt alleen opgesteld als nummer 10, maar op die plaats komt hij niet tot zijn recht. Hij heeft ook nooit iets laten zien als nummer 10. Ik zie potentie in hem, maar dan alleen als rechtshalf. Hij heeft alleen al meerdere keren aangetoond dat hij niet klaar is voor een basisplaats. Er liggen alle kansen voor hem, maar hij heeft de kans nooit gepakt. Een verhuur zou het beste zijn voor hem.

Deze spelers zijn dan ook geen reden om een speler van het kaliber de Guzman niet te halen.
JS

Forum berichten: 741
Geplaatst: Za 9 jan 2010 14:18
De Guzman zal met zīn kop toch ook al in het buitenland zitten. Tel daarbij op dat spelers sowieso niet zo snel de overstap van Feyenoord naar Ajax (en andersom) maken, zeker niet als ze al hun hele leven voor een van beide clubs uitkomen, dan schat ik de kans niet erg groot in dat hij geinteresseerd is in een overstap naar Amsterdam.

Wel een goede speler overigens, al staat zīn blessuregevoeligheid me niet echt aan. Hoevaak heeft hij de afgelopen anderhalf jaar nou gespeeld?
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Za 9 jan 2010 14:20
Geen Feyenoorders bij Ajax, dat is zo simpel als het maar kan. Daarbij zie ik liever Aissati spelen dan De Guzman.
Rooie

Geplaatst: Za 9 jan 2010 18:11
Citaat:
Geen Feyenoorders bij Ajax, dat is zo simpel als het maar kan. Daarbij zie ik liever Aissati spelen dan De Guzman.

Ik zou niks tegen de komst van Fer hebben.

Deze jongen is een toekomstig international, hij is in mijn ogen zeker beter dan Siem de Jong, Donald, Aissati en Anita, voor op het middenveld.

Omdat iemand geboren is in Rotterdam, Amsterdam of Luttjebroek mag toch zeker totaal geen reden zijn om iemand die over goede kwaliteiten bezit niet bij Ajax te laten voetballen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Za 9 jan 2010 18:56
Citaat:
Deze jongen is een toekomstig international, hij is in mijn ogen zeker beter dan Siem de Jong, Donald, Aissati en Anita, voor op het middenveld.

Volgens mij doen Aissati en Siem de Jong het heel wat beter op 10 dan Fer op 10. Beetje onzin, 2 spelers erbij halen die op hele andere posities staan. Donald en Anita ben ik beiden niet weg van, hij is inderdaad beter dan die 2, maar goed een Fer moeten we opleiden niet kopen, wat we op dit moment ook niet kunnen.
Rooie

Geplaatst: Za 9 jan 2010 23:06
Citaat:

Volgens mij doen Aissati en Siem de Jong het heel wat beter op 10 dan Fer op 10. Beetje onzin, 2 spelers erbij halen die op hele andere posities staan. Donald en Anita ben ik beiden niet weg van, hij is inderdaad beter dan die 2, maar goed een Fer moeten we opleiden niet kopen, wat we op dit moment ook niet kunnen.

Ik zou hem ook niet echt serieus willen kopen als het aan mij lag.

Ik reageerde in het verlengstuk van de Guzman, ik zou van Feyenoord liever Fer hebben dan de Guzman.

Maar het is zeker niet zo dat ik vind dat Ajax iets in het werk moet stellen om Fer te kopen.

Je bent met me eens met Donald en Anita,... jammer dat je dat ook niet over Siem de Jong bent... Siem is toch maar een zeer beperkte net niet voetballer hoor, tenminste in mijn ogen, hij zal met zijn tekortkomende kwaliteiten op bijna alle voetbalfronten zich niet gaan redden in de top.

En volgens mij wordt Aissati de eeuwige belofte, hij heeft zich nog nergens echt waar kunnen maken, in zijn Twente tijd ging het enigzins redelijk met hem, bij PSV heeft hij zich niet kunnen bewijzen, en bij Ajax heeft hij toch ook nog niks laten zien dat een basisplaats rechtvaardigd.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Zo 10 jan 2010 03:31
Citaat:

Ik zou hem ook niet echt serieus willen kopen als het aan mij lag.

Ik reageerde in het verlengstuk van de Guzman, ik zou van Feyenoord liever Fer hebben dan de Guzman.

Maar het is zeker niet zo dat ik vind dat Ajax iets in het werk moet stellen om Fer te kopen.

Je bent met me eens met Donald en Anita,... jammer dat je dat ook niet over Siem de Jong bent... Siem is toch maar een zeer beperkte net niet voetballer hoor, tenminste in mijn ogen, hij zal met zijn tekortkomende kwaliteiten op bijna alle voetbalfronten zich niet gaan redden in de top.

En volgens mij wordt Aissati de eeuwige belofte, hij heeft zich nog nergens echt waar kunnen maken, in zijn Twente tijd ging het enigzins redelijk met hem, bij PSV heeft hij zich niet kunnen bewijzen, en bij Ajax heeft hij toch ook nog niks laten zien dat een basisplaats rechtvaardigd.

Als ik puur op potentie en los van positie en sentiment moet inschatten welke in de mailwisseling genoemde speler het meest kans zou hebben om een vaste EN toegevoegde waarde te worden in de basis van Ajax dan zou dat wel Leroy Fer zijn. Met afstand de meest complete speler uit het rijtje Aisatti, De Jong, Anita, Donald & Fer.
GertJan020

Forum berichten: 2175
Geplaatst: Za 16 jan 2010 18:43
Citaat:
Lodeiro – Alkmaar: la trattativa va avanti

Secondo quanto rivela El Pais, il presitende del Nacional starebbe per volare in Olanda dove incontrerā i dirigenti dell’Az Alkmaar per portare avanti la trattativa per il trasferimento di Nicolas Lodeiro in Eredivisie. Il calciatore uruguagio che tanto piace anche a Napoli, Liverpool, Valenca ed Ajax potrebbe finire all’Az per circa 7 milioni di euro.

Bron

Oftewel: Volgens El Pais gaan de bestuurders van Nacional vliegen naar Alkmaar om te ondehandelen. De ondehandelingen zouden al in een ver stadium zijn.
Benji

Forum berichten: 785
Geplaatst: Za 16 jan 2010 18:57
En waar gaat AZ 7 miljoen euro vandaan halen? Als er zoveel geld vrij is, zouden de curatoren daar wel een stokje voor steken.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Za 16 jan 2010 19:05
Tenzij ze Dembele verkopen of Martens. Jongens die veel geld opbrengen.
Benji

Geplaatst: Za 16 jan 2010 19:07
Dan nog, je moet de macht van de curatoren niet overschatten, maar ondanks hoge inkomsten zullen die niet zomaar tegenover schuldeisers kunnen verantwoorden dat er zulke hoge bedragen worden uitgegeven.
D_skilled

Geplaatst: Za 16 jan 2010 19:10
Blijkbaar niet, want anders breng je geen miljoenenbod uit op een speler.
GertJan020

Forum berichten: 2175
Geplaatst: Za 16 jan 2010 19:15
Op deze site staat dan weer dat er ook onderhandelingen zijn geplanned met Ajax en dat Napoli naast Lodeiro gaat grijpen, dat volgens deze site een bod van 5,5 miljoen euries heeft geplaatst.
Ook Manchester is nog in de race, en heeft zich net als Ajax gemeld bij Nacional. Liverpool en Valencia zouden nog in beraad zijn, om zich te melden bij Nacional.

Az zou 5 miljoen hebben geboden voor hem, volgens Goal.com. Maar dat is linea recta de prullenmand ingegaan.
Benji

Geplaatst: Za 16 jan 2010 19:16
Ik moet het eerst nog eens zien, maar ik laat me graag verrassen hoor...
D_skilled

Geplaatst: Za 16 jan 2010 19:21
Je kunt onmogelijk verrast worden als Jol duidelijk heeft aangegeven dat er geen aankopen gedaan kunnen worden. Tenzij Oleguer, Wielaert en Lindgren voor een goed bedrag verkocht worden. Of twee ervan.
Benji

Geplaatst: Zo 17 jan 2010 13:55
Moeten we dat El Pais dan uberhaupt wel geloven:

http://www.ovaciondigital.com.uy/100117/futnac-465946/futbolnacional/ajax-lo-espera

Via vertaling google van dit artikel van vandaag kom ik er op uit dat hij en z'n club al bijna rond zouden zijn met Ajax.
D_skilled

Geplaatst: Zo 17 jan 2010 13:58
Zou wat zijn.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 14:35
Citaat:
Zou wat zijn.

Waar moet hij spelen dan? We hebben voor de positie van aanvallende middenvelder Eriksen, De Jong en Aissati toch al?
D_skilled

Geplaatst: Zo 17 jan 2010 15:14
Linkshalf. 10 is gereserveerd voor Eriksen.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 15:21
Citaat:
Linkshalf. 10 is gereserveerd voor Eriksen.

Je blijft erg vaag. Kan Lodeiro ook verdedigen dan? Ik dacht uit alle beschrijvingen op te maken dat die Lodeiro vooral aanvallend was.

Maar De Jong, Aissati en Enoh schrijf je af, of wil je met vier middenvelders spelen?
D_skilled

Geplaatst: Zo 17 jan 2010 16:01
Iedereen in het elftal moet meeverdedigen, lijkt me. Als linkshalf kun je toch ook aanvallend zijn? Al is de 10 denk ik meer z'n positie.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 17 jan 2010 17:27
Citaat:
Moeten we dat El Pais dan uberhaupt wel geloven:

http://www.ovaciondigital.com.uy/100117/futnac-465946/futbolnacional/ajax-lo-espera

Via vertaling google van dit artikel van vandaag kom ik er op uit dat hij en z'n club al bijna rond zouden zijn met Ajax.
Lijkt me eerder dat zijn zaakwaarnemer met zijn speler loopt te sleurenl om hem aan een club te verkopen. Ik denk dat het zowel geen clubs worden uit de nederlandse competitie.
+ Nieuw bericht <<<   <   203  |  204  |  205  |  206  |  207  |  208  |  209  |  210  |  211   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.391.470 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken: