Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 15:50
|
|
Slovenie onder-19 zat in de kwalificatiegroep bij Nederland. Waarschijnlijk zijn ze hem toen op het spoor gekomen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 16:02
|
|
Rep zegt zelf dat hij binnen een week naar Ajax gaat.
Bron
Ben benieuwd.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 16:08
|
|
Elfvoetbal? En dat is een betrouwbaar medium? Volgens mij is het gewoon datzelfde bericht van Zurnal 24, wat hier eerder is gepost. Alleen heeft Elfvoetbal een paar dingen eruit gepikt en een nieuwe nieuwsbericht van gemaakt alsof er een deal in de maak is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 16:11
|
|
Het blad is zo-zo, de site van ELF heeft in het verleden bewezen dat je die niet al te serieus hoeft te nemen.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 16:11
|
|
Citaat: Elfvoetbal? En dat is een betrouwbaar medium? Volgens mij is het gewoon datzelfde bericht van Zurnal 24, wat hier eerder is gepost. Alleen heeft Elfvoetbal een paar dingen eruit gepikt en een nieuwe nieuwsbericht van gemaakt alsof er een deal in de maak is.
Ik twijfelde ook, daarom heb ik het ook niet op de frontpage gezet. Maar we zien het wel. Een miljoen is niet al teveel, dat zullen we nog wel hebben dus het zou kunnen.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 16:38
|
|
'Dossena keert na anderhalf jaar Liverpool bij Napoli terug in Serie A'
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=94303
Goed, of juist slecht nieuws voor Babel? Zijn kans op meer speeltijd lijkt nu iets groter, maar zijn kans op een verhuur (naar Ajax) of verkoop een stuk kleiner...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 16:45
|
|
Dossena is een linksback, die ook als winger uit de voeten kan maar natuurlijk geen echte concurrent van Babel.
Babel zie ik sowieso niet komen.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 17:13
|
|
Talenten voor die positie hebben we al genoeg. Aissati, De Jong en ook nog Erikssen die er aan komt. Tenzij het een directe versterking/supertalent is zie ik de noodzaak er dan ook niet echt van in om zo´n 19 jarige jongen in Slovenië op te pikken.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 17:44
|
|
Zelfs als Siem de Jong zich op de positie van spits gaat focussen, zoals ik hoop heeft Ajax met Aissati en Eriksen twee natuurtalenten voor de positie van aanvallende middenvelder. Ik zou niet graag zien dat Rep de ontwikkeling van een van hun of hun beide in de weg komt te staan. Als hij zelf een natuurtalent of nu al duidelijk beter dan Aissati is mag hij wel komen maar anders vind ik het maar een rare aankoop.
Wel mooi dat het er in ieder geval op lijkt dat Ajax naar de scouting aan het luisteren is. Eriksen, Boilesen en, als het klopt wat hijzelf zegt, Rep zijn allen spelers die door de scouting naar voren zijn gebracht. Daarbij lijkt het er dus ook op dat Ajax na Eriksen en Boilesen naar jonge talenten blijft kijken voor de transfers.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 18:14
|
|
Citaat: Dossena is een linksback, die ook als winger uit de voeten kan maar natuurlijk geen echte concurrent van Babel.
Werd door Liverpool de laatste tijd voornamelijk als linkermiddenvelder gebruikt en stond op die positie hoger in de rangschikking dan Babel.
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 18:23
|
|
Citaat: Dossena is een linksback, die ook als winger uit de voeten kan maar natuurlijk geen echte concurrent van Babel.
Werd door Liverpool de laatste tijd voornamelijk als linkermiddenvelder gebruikt en stond op die positie hoger in de rangschikking dan Babel.
Volgens mij ben je in de war met Fabio Aurélio die geregeld als linkermiddenvelder bij Liverpool speelt. Dossena werd amper gebruikt.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 18:33
|
|
Citaat: Dus als je met topverdedigers traint in een topconditie ben je gelijk een super voetballer?
Ik zeg niet dat Alderweireld beter is, maar dat Bruma echt niet zoveel toevoegd t.o.v van Alderweireld. Hij moet zich nog aanpassen aan de Ajax-stijl, aanpassen aan de groep en dan nog zichzelf bewijzen. Daar heb je echt niks aan hoor. Zeker niet voor een half jaar.
Bij Chelsea valt hij in bij wedstrijden die toch al gewonnen zijn, waar hij niks kan verknallen. Daarnaast speelt hij samen met drie andere topvoetballers, die zijn fouten makkelijk oplossen.
En het is een rotterdammer in hart en nieren.
Alleen al voor dat laatste argument, no way.
Het is duidelijk dat jij Jeffrey Bruma niet kent. Die jongen is bestemd voor wereldtop en mag ik best in het rijtje Chivu plaatsen. Ik heb zelfs nog meer vertrouwen in Bruma. Ik zou hem ten koste van alles halen, zo'n natuurtalent heb ik zelden gezien. Jeffrey Bruma is het toverwoord.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 18:36
|
|
Bruma is geloof ik 4e centrale verdediger bij Chelsea en mag niet eens verhuurd worden. Komt dus niet.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 18:40
|
|
Dat weet ik ook wel. Maar twijfel ook absoluut niet aan zijn kwaliteiten. Ik vind namelijk dat hij al in Oranje hoort. Bruma afkraken, pfff. Dan heb je in mijn ogen geen enkel sprietje voetbalverstand. Sorry.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 18:41
|
|
Volgens mij ben je in de war met Fabio Aurélio die geregeld als linkermiddenvelder bij Liverpool speelt. Dossena werd amper gebruikt.
Nee hoor, ben ik niet . Heb het even opgezocht, maar zie nu dat hij slechts 4 wedstrijden heeft gespeeld dit seizoen voor Liverpool . Wel alle 4 als middenvelder . Maar het ging mij meer om of dit juist wel (meer speeltijd) of juist niet (geen verhuur/transfer) gunstig is voor Babel?
|
tommie10
Forum berichten: 8
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 18:53
|
|
Ik las net dat Ajax interresse heeft in Boulahrouz. Ik zou dit een zeer verstandige aankoop vinden. Ook Nacer Chadli en Ruben Schaken zouden in mijn ogen goede versterkingen zijn.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 18:59
|
|
Citaat: Ik las net dat Ajax interresse heeft in Boulahrouz. Ik zou dit een zeer verstandige aankoop vinden. Ook Nacer Chadli en Ruben Schaken zouden in mijn ogen goede versterkingen zijn.
Tommie, als je een onderschrift wil kun je dat in je profiel maken. Dan hoef je dat lijntje niet steeds te maken. Linksboven in je scherm staat 'profiel', daar kun je het aanpassen. Als je het niet snapt moet je maar even vragen of een PM sturen.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 19:06
|
|
Citaat: Ik las net dat Ajax interresse heeft in Boulahrouz. Ik zou dit een zeer verstandige aankoop vinden. Ook Nacer Chadli en Ruben Schaken zouden in mijn ogen goede versterkingen zijn.
Heb het hier al eens gehad over Boulahrouz. Goede, rechtsbenige verdediger die zowel rechtscentraal, als rechstback uit de voeten kan. Alleen hebben we op deze 2 posities de 2 talenten Alderweireld en Van der Wiel lopen, die het goed doen. Dan zou één van deze 2 op de bank moeten zitten. Lijkt me heel erg zonde. Ik zou me meer richten op talentvolle spelers die hen over een tijdje kunnen opvolgen en nu bruikbaar zijn als stand-in. Een linksback heeft nog steeds de hoogste prioriteit.
Chadli kan een bruikbare speler worden, maar ik denk niet dat hij een topspeler voor Ajax zal worden. Schaken???
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 19:10
|
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 19:11
|
|
Dan inderdaad liever Chadli. Die had 10x meer dan Ruben Schaken.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 19:21
|
|
Boulahrouz. Tsja, in z´n HSV tijd was het natuurlijk een prima verdediger. Eentje die ik graag bij Ajax had gezien. Maar de laatste jaren is het bergafwaarts gegaan, nergens meer een basisplaats kunnen veroveren en regelmatig geblesseerd. Gaat inmiddels richting de 30, heeft waarschijnlijk een gigantisch salaris en er zal ook een afkoopsom op tafel moeten komen. Ik vraag me af of we die (dure) gok op dit moment moeten nemen.
|
tommie10
Forum berichten: 8
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 21:09
|
|
Mischien zou Ajax ook poging kunnen ondernemen Özer Hurmaçi te huren/kopen.
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 8 jan 2010 21:17
|
|
Spelers die bij Fenerbache als talent worden gezien zijn aardig onhaalbaar voor Ajax. Huren zonder koopoptie moet je niet aan beginnen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Za 9 jan 2010 11:57
|
|
ik roep hier al tijden dat de Guzman een buitenkans is voor Ajax. Hij is wat in de vergetelheid geraakt, maar blijft een zeer goede voetballer. Hij moet deze transferperiode vertrekken en Feyenoord zal genoegen moeten nemen met een laag bod.
Na alle besparingen op salarissen van trainers en spelers zal er wat meer ruimte zijn om iets te doen. De Guzman is iemand die je zeker kunt doorverkopen. Hij heeft scorend vermogen, het vereiste niveau en je kunt flink winst op hem maken. Ik zou alles in het werk stellen om hem naar Amsterdam te halen.
Een middenveld met De Zeeuw Enoh en de Guzman zou geweldig zijn voor de eredivisie
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 9 jan 2010 12:25
|
|
Zelf vind ik De Guzman ook een interessante speler. Er zijn echter wat mitsen en maren.
1. Feyenoord zal hem liever niet aan Ajax willen verkopen, al was het maar vanwege het gezichtsverlies ten opzichte van de achterban.
2. Z'n zaakwaarnemer Rodger Linse heeft hem al bij tal van clubs proberen te slijten (Valencia, Chelsea) en sta er straks ook niet raar van te kijken als bv. Benfica ineens interesse heeft. Linse wacht natuurlijk nog liever tot z'n speler komende zomer transfervrij is en helemaal kan kiezen. (transfervrij dan willen zelfs topclubs je nog wel hebben, zie Johan Vogel in het verleden bv.). Daarnaast speelt een anere pupil van Linse al bij Ajax (Aissati). De Guzman en Aissati zouden directe conurrenten van elkaar worden, niet bepaald in het belang van Linse dat Aissati dan geen speeltijd mee rkrijgt en minder waard wordt.
3. De Guzman zelf heeft zich eerder al afwijzend t.o.v. Ajax uitgelaten. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de grote propaganda machine bij Feyenoord en het anti-Ajax sentiment. Desalniettemin gaat De Guzman naar Ajax dan is ie z'n leven natuurlijk niet meer zeker; gezien het IQ van een aantal Feyenoordfans.
Dat bij elkaar opgeteld acht ik de kans klein dat Ajax De Guzman zou kunnen binnenhalen, ook al zou men willen. Dat Feyenoord op zwart zaad zit is bekend, echter heeft men in de zomer bv ook nog een verkoop van Fer en Wijnaldum tegengehouden/
|