Auteur
|
Bericht
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 14:02
|
|
Citaat: Als je Huntelaar kunt huren moet je het doen. Moet je Pantelic maar verkopen aan Hertha ofzo. Waarom? Huntelaar heeft heeft laten zien dat hij Ajax niet beter laat voetballen. Op sommige punten vind ik Pantelic zelfs beter passen in het systeem van Ajax.
30 goals of 15 goals, ik zou het wel weten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 14:03
|
|
Non-argument, RG. De komst van Huntelaar zullen andere spelers ook hun goals kosten. Het elftal zal meer in dienst moeten spelen van Huntelaar.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 14:06
|
|
Ok, als jullie liever Pantelic dan Huntelaar hebben moeten jullie het zelf weten hoor. Ajax voetbalt toch vaak op de helft van de tegenstander. Dan heb je 10x meer aan Huntelaar dan aan Pantelic.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 14:10
|
|
Juist niet, vind ik. Je hebt Huntelaar toch ook zien spelen bij AJAX. Een afmaker pur sang, maar geen meevoetballende speler.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 14:19
|
|
Zet Pantelic en Huntelaar samen in de spits met Suarez er in een vrije rol omheen. Waarom kiezen tussen Huntelaar en Pantelic als je ze beide op kan stellen? Pantelic laat zich vaak genoeg inzakken dus er is ruimte genoeg voor de actie van Suarez en zo heeft Suarez aan Huntelaar ook nog een prima afspeelpunt.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 14:26
|
|
En je wilt Aissati ook nog opstellen? Hoe wil je met die spelers pressievoetbal spelen?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 14:31
|
|
Huntelaar is een goede spits, mits de aanvoer goed is. Bij Ajax zou die goed kunnen functioneren omdat Urby en Suárez een voorzet in huis hebben. Maar Pantelic is denk ik ook zo'n soort spits, dus niet nodig.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 19:39
|
|
Citaat: AGOVV: geen concrete belangstelling voor Chadli
Nacer Chadli is dit seizoen één van de revelaties van de Jupiler League en wordt dan ook gevolgd door diverse clubs uit de Eredivisie. Concreet is de belangstelling voor de aanvaller echter nog niet.
"Heel veel clubs hebben geïnformeerd, maar nog niemand is concreet geweest", aldus AGOVV-voorzitter Victor Doorn in Voetbal International. Overigens zullen de clubs mogelijk ook aanhikken tegen de vraagprijs van AGOVV, die minimaal één miljoen verlangen voor Chadli.
Doorn: "Wij denken dat-ie dat waard is. Zijn contract loopt nog anderhalf jaar door. Daarom moeten biedingen met een 1 beginnen, gevolgd door zes nullen", is de voorzitter duidelijk over zijn intenties.
Onder meer FC Utrecht zou serieuze belangstelling hebben voor de vleugelspits, die dit seizoen veel indruk maakt bij AGOVV. de geboren Belg scoorde al dertien keer en tekende bovendien voor een handvol assists.
Bron: voetbalprimeur.nl
AGOVV wilt dus 1 miljoen euro voor Chadli. Dat geld moet Ajax bij elkaar kunnen krijgen en misschien kunnen ze Martina nog in de transfer betrekken. Die kan het niveau van de Jupiler League makkelijk aan en zou een redelijke speler zijn voor een club als AGOVV. 750.000 euro plus Martina voor Chadli zou een eerlijke ruil zijn lijkt mij zo.
Deze jongen is over 3/4 jaar zeker 5 keer dat bedrag van 1 miljoen waard dus Ajax please laat hem niet naar FC Twente of FC Utrecht vertrekken want daar krijg je spijt van.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 20:19
|
|
Citaat: AGOVV: geen concrete belangstelling voor Chadli
Nacer Chadli is dit seizoen één van de revelaties van de Jupiler League en wordt dan ook gevolgd door diverse clubs uit de Eredivisie. Concreet is de belangstelling voor de aanvaller echter nog niet.
"Heel veel clubs hebben geïnformeerd, maar nog niemand is concreet geweest", aldus AGOVV-voorzitter Victor Doorn in Voetbal International. Overigens zullen de clubs mogelijk ook aanhikken tegen de vraagprijs van AGOVV, die minimaal één miljoen verlangen voor Chadli.
Doorn: "Wij denken dat-ie dat waard is. Zijn contract loopt nog anderhalf jaar door. Daarom moeten biedingen met een 1 beginnen, gevolgd door zes nullen", is de voorzitter duidelijk over zijn intenties.
Onder meer FC Utrecht zou serieuze belangstelling hebben voor de vleugelspits, die dit seizoen veel indruk maakt bij AGOVV. de geboren Belg scoorde al dertien keer en tekende bovendien voor een handvol assists.
Bron: voetbalprimeur.nl
AGOVV wilt dus 1 miljoen euro voor Chadli. Dat geld moet Ajax bij elkaar kunnen krijgen en misschien kunnen ze Martina nog in de transfer betrekken. Die kan het niveau van de Jupiler League makkelijk aan en zou een redelijke speler zijn voor een club als AGOVV. 750.000 euro plus Martina voor Chadli zou een eerlijke ruil zijn lijkt mij zo.
Deze jongen is over 3/4 jaar zeker 5 keer dat bedrag van 1 miljoen waard dus Ajax please laat hem niet naar FC Twente of FC Utrecht vertrekken want daar krijg je spijt van.
Lijk mij een investering die past bij het huidige beleid.
Zijn er meer mensen naast JD die het in hem zien zitten?
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 20:33
|
|
Ik ken hem alleen maar van een paar samenvattingen. Daarin komen meestal alleen maar de goede dingen naar voren van een aanvaller. Verder is dit wel een moment om hem te halen omdat die niet duur is. Verder zou ik als ik Ajax was snel gaan handelen met Lestienne van Moeskroen. Hij is nu gratis te halen omdat Moeskroen failliet is gegaan.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 22:15
|
|
Citaat: Ik ken hem alleen maar van een paar samenvattingen. Daarin komen meestal alleen maar de goede dingen naar voren van een aanvaller. Verder is dit wel een moment om hem te halen omdat die niet duur is. Verder zou ik als ik Ajax was snel gaan handelen met Lestienne van Moeskroen. Hij is nu gratis te halen omdat Moeskroen failliet is gegaan.
Wie niet waagd wie niet wint maar ik denk dat Ajax wel hevige concurrentie krijgt in de strijd voor zijn handtekening
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 13:13
|
|
Ajax heeft geen rooie cent. Zelfs als er spelers vertrekken, wordt er niet gekocht. Bron: Jol.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 13:19
|
|
1 miljoen voor Chadli zou ik wel een dure gok vinden.... Lijkt me dat hij nog wel een tussenstap bij een subtopper nodig heeft.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 13:25
|
|
Citaat: 1 miljoen voor Chadli zou ik wel een dure gok vinden.... Lijkt me dat hij nog wel een tussenstap bij een subtopper nodig heeft.
Ja en dan bij die tussenstap (FC Twente/FC Utrecht) groeit hij uit tot een topper en betaald Ajax straks 8 miljoen voor hem. Dit soort beleid kan Ajax zich dus niet meer permiteren.
Citaat: Ajax heeft geen rooie cent. Zelfs als er spelers vertrekken, wordt er niet gekocht. Bron: Jol.
Een bedrag van 1 miljoen kan een club met zo'n eigen vermogen altijd bij elkaar halen. Desnoods betaal je AGOVV 500.000 euro nu en 500.000 euro aan het einde van het seizoen. Met het verhuur van Silva en Cvitanich heeft Ajax dat op salaris kosten alleen al bespaard.
|
methodmich
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 15:38
|
|
Citaat: 1 miljoen voor Chadli zou ik wel een dure gok vinden.... Lijkt me dat hij nog wel een tussenstap bij een subtopper nodig heeft.
Ja en dan bij die tussenstap (FC Twente/FC Utrecht) groeit hij uit tot een topper en betaald Ajax straks 8 miljoen voor hem. Dit soort beleid kan Ajax zich dus niet meer permiteren.
Of hij blijkt het toch niet aan te kunnen en dan ben je 1 miljoen kwijt...
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 15:41
|
|
Als je denkt dat hij geen uitzonderlijk talent op de Nederlandse velden is moet je maar naar hockey gaan kijken en geen voetbal meer. Het is niet zo dat je een speler koopt omdat hij 'maar' 1 miljoen is het is zo dat je Chadli koopt, een uitzonderlijk talent, omdat hij 'maar' 1 miljoen is. Eriksen hebben ze ook voor 1 miljoen gekocht en bij hem was de gok nog veel groter. Bij een geweldige aankoop hoort altijd een factor van risico. Als er geen risico bij zou komen kijken dan zou het ook nooit een geweldige aankoop kunnen zijn. Huntelaar was een goede aankoop maar geen geweldige want iedereen kon zien dat hij een topper voor de Eredivisie was en voor 9 miljoen moet je wel een topper voor de Eredivisie kunnen krijgen. Hetzelfde geld voor Suarez.
|
methodmich
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 15:44
|
|
Citaat: Als je denkt dat hij geen uitzonderlijk talent op de Nederlandse velden is moet je maar naar hockey gaan kijken en geen voetbal meer. Het is niet zo dat je een speler koopt omdat hij 'maar' 1 miljoen is het is zo dat je Chadli koopt, een uitzonderlijk talent, omdat hij 'maar' 1 miljoen is. Eriksen hebben ze ook voor 1 miljoen gekocht en bij hem was de gok nog veel groter. Bij een geweldige aankoop hoort altijd een factor van risico. Als er geen risico bij zou komen kijken dan zou het ook nooit een geweldige aankoop kunnen zijn. Huntelaar was een goede aankoop maar geen geweldige want iedereen kon zien dat hij een topper voor de Eredivisie was en voor 9 miljoen moet je wel een topper voor de Eredivisie kunnen krijgen. Hetzelfde geld voor Suarez.
De vraag is wel of Chadli een uitzonderlijk talent is. Dat waag ik toch te betwijfelen, op het gevaar af dat ik dan van jou een seizoenskaart krijg om naar Naomi van As en haar vriendinnen te gaan kijken. Chadli heeft zeker talent, maar het is absoluut nog niet te zeggen dat hij in de Eredivisie een topper zal kunnen worden. En in die zin is het wat mij betreft een gok om 1 miljoen euro uit te geven, zeker als je niet echt dik in de centen zit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 15:46
|
|
JD. Heb je ook nog andere suggesties dan alleen chadli?
Het lijkt net of ik dat op elke pagina op dit forum tegenkom
Ik ken Chadli niet goed, omdat ik de Jupiler League niet volg. Ik heb een paar flitsen van hem gezien en op basis daarvan lijkt het me een aardige speler. Of hij Ajax beter kan maken kan ik niet beoordelen. Het is wel een goede zaak om de Jupiler League in de gaten te houden. Ze lopen er niet veel, maar er zitten altijd wel een paar aardige spelers tussen. Zelfs in de amateurafdelingen, maar dat niveauverschil is vrij groot.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 15:49
|
|
Citaat: De vraag is wel of Chadli een uitzonderlijk talent is. Dat waag ik toch te betwijfelen, op het gevaar af dat ik dan van jou een seizoenskaart krijg om naar Naomi van As en haar vriendinnen te gaan kijken. Chadli heeft zeker talent, maar het is absoluut nog niet te zeggen dat hij in de Eredivisie een topper zal kunnen worden. En in die zin is het wat mij betreft een gok om 1 miljoen euro uit te geven, zeker als je niet echt dik in de centen zit.
Voor hockey heb je geen seizoenskaart nodig ze zijn al lang blij als er mensen komen kijken, ik stel voor dat je naar de eerste wedstrijd Amsterdam-Bloemendaal gaat.
Ik zou Chadli samen met Sulejmani, Afellay, Suarez, Aissati, Manucharyan, Mertens en misschien nog een of twee andere willen noemen als de enige echte natuurtalenten die nu in de Eredivisie of de Jupiler League rondlopen. Met natuurtalent in voetbal bedoel ik geboren om voetbal te spelen.
Nou worden niet alle natuurtalenten ook echt topspelers maar onder de vleugels van Jol moet Chadli dat zeker kunnen worden.
Citaat: JD. Heb je ook nog andere suggesties dan alleen chadli?
Het lijkt net of ik dat op elke pagina op dit forum tegenkom
Ik vind dat Ajax moet gaan voor aankopen die de potentie hebben om geweldige aankopen te worden en op dit moment is Chadli de enige optie die er daarvoor in de Eredivisie of Jupiler League rondloopt. En aangezien Ajax toch vooral naar Nederland kijkt heb ik geen andere suggesties want ik wil alleen de beste aankopen voor Ajax.
|
methodmich
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 16:04
|
|
We zullen wel zien of Chadli een topper wordt. Het blijft opportunistisch om na die wedstrijd tegen AGOVV ineens overal zijn naam te gaan roepen. Hij speelt dit seizoen vaak goed, maar ook regelmatig mindere wedstrijden. Dat geeft al aan dat hij nog een hoop moet leren en er dus geen enkele garantie is dat hij dit niveau nu al aan kan. Dries Mertens moest nog langer in de JL spelen, terwijl die in principe meer heeft laten zien.
Ik blijf het een dure gok vinden voor een club met weinig geld. Ben ook benieuwd wie er wel al zo overtuigd is dat er 1 miljoen naar Apeldoorn overgemaakt gaat worden... Utrecht wellicht, al moeten die ook eerst verkopen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 16:04
|
|
Citaat: Voor hockey heb je geen seizoenskaart nodig ze zijn al lang blij als er mensen komen kijken, ik stel voor dat je naar de eerste wedstrijd Amsterdam-Bloemendaal gaat. We zitten hier op een Ajax forum dus dat heeft niks met hockey te maken. Dus laten wij daar maar over Ajax hebben.
Citaat: Ik zou Chadli samen met Sulejmani, Afellay, Suarez, Aissati, Manucharyan, Mertens en misschien nog een of twee andere willen noemen als de enige echte natuurtalenten die nu in de Eredivisie of de Jupiler League rondlopen. Met natuurtalent in voetbal bedoel ik geboren om voetbal te spelen. Er zit zeker wel een degelijk verschil tussen de voetballers die jij hierboven vernoemt. Ik zie ook liever dat Chadli eerst een tussenstap maakt naar een suptopper voordat die de stap maakt naar een topclub in Nederland.
Citaat: Nou worden niet alle natuurtalenten ook echt topspelers maar onder de vleugels van Jol moet Chadli dat zeker kunnen worden. Ik vind dat je snel iemand een naam geeft die natuurtalent heeft. Voor mijn zijn die spelers gewoon redelijke talenten die nog veel moeten leren. Zolang Suarez blijft bij Ajax komt Chadli helemaal niet aan de bak bij Ajax.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 16:07
|
|
Citaat: Er zit zeker wel een degelijk verschil tussen de voetballers die jij hierboven vernoemt. Ik zie ook liever dat Chadli eerst een tussenstap maakt naar een subtopper voordat die de stap maakt naar een topclub in Nederland.
Als hij die tussenstap maakt kopen we hem straks voor vele miljoenen. Dat is juist het beleid wat Ajax niet meer wilt. De Zeeuw en Mertens werden ook uit de Jupiler League gehaald, dat wil Ajax ook kunnen.
Daarbij het verschil in kwaliteit tussen die spelers mag er misschien zijn maar ik had het niet over kwaliteit maar talent.
Citaat: Ik vind dat je snel iemand een naam geeft die natuurtalent heeft. Voor mijn zijn die spelers gewoon redelijke talenten die nog veel moeten leren. Zolang Suarez blijft bij Ajax komt Chadli helemaal niet aan de bak bij Ajax.
Suarez blijft alleen niet lang meer en daarbij ben je een natuurtalent of niet. Je kan niet een natuurtalent worden dus het heeft ook verder niets met je voetbal ontwikkeling te maken.
Citaat: We zitten hier op een Ajax forum dus dat heeft niks met hockey te maken. Dus laten wij daar maar over Ajax hebben.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 16:23
|
|
Citaat: Als hij die tussenstap maakt kopen we hem straks voor vele miljoenen. Dat is juist het beleid wat Ajax niet meer wilt. De Zeeuw en Mertens werden ook uit de Jupiler League gehaald, dat wil Ajax ook kunnen.
Daarbij het verschil in kwaliteit tussen die spelers mag er misschien zijn maar ik had het niet over kwaliteit maar talent. Prima, dat jij de talenten noemt die zijn geslaagd in de overstap van de Eerste Divisie naar de top van Nederland. Maar er zijn ook genoeg voorbeelden te noemen die er niet in geslaagd zijn om de overstap te maken.
Citaat: Suarez blijft alleen niet lang meer en daarbij ben je een natuurtalent of niet. Je kan niet een natuurtalent worden dus het heeft ook verder niets met je voetbal ontwikkeling te maken. Ajax vraagt een behoorlijk bedrag voor Suarez. Ik ben nog maar benieuwd welke club dat gaat betalen. Ik denk zelf niet veel clubs.
Natuurlijk word natuurtalent aangeboren. De vraag is alleen hoe groot is dat natuurtalent. Ik heb mijn twijfels of Chadli genoeg talent natuurtalent heeft. Daarom noem ik hem gewoon een aardig talent.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 17:04
|
|
Mertens is niet eens geslaagd in de top maar in de subtop, al zal het me niet verbazen als die ook een keer die stap kan maken. Ik kan nog wel andere spelers noemen: Stam, Timmer, Overmars, Koevermans, Konterman hoewel deze spelers wat geleidelijker hun stappen maakten. Huntelaar niet te vergeten
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 17:09
|
|
Citaat: Mertens is niet eens geslaagd in de top maar in de subtop, al zal het me niet verbazen als die ook een keer die stap kan maken. Ik kan nog wel andere spelers noemen: Stam, Timmer, Overmars, Koevermans, Konterman hoewel deze spelers wat geleidelijker hun stappen maakten.
Mertens is een voorbeeld waarom Ajax Chadli nu moet kopen. Chadli maakt nu al meer indruk op mij en als je naar Mertens kijkt die heeft een tussenstap gemaakt en is nu veel te duur voor Ajax. Vorig seizoen riep ik dat Ajax Honda en Mertens moest kopen toen riep iedereen dat die stap te groot was nou nu zou iedereen graag hebben gezien dat Ajax die twee had gekocht. Honda was toen trouwens nog 1.5 miljoen zo'n anderhalf seizoen geleden.
|