Auteur
|
Bericht
|
methodmich
Forum berichten: 787
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 16:58
|
|
Lijkt me sterk dat Sparta er in gaat trappen als Bodul wordt aangeboden hoor...
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 17:52
|
|
Citaat: @ John Dylan: Babel krijg je nog niet eens voor 10 miljoen. En Strootman moest afgelopen zomer al 6 miljoen kosten. Vergeet het dus maar.
Hier in Londen wordt gezegt dat Liverpool Babel voor 5 miljoen bij Ajax heeft aangeboden en Strootman kan je echt wel iets goedkoper krijgen. Als je 4 miljoen voor hem bied kan Sparta moeilijk weigeren aangezien die ook niet zo veel geld hebben. Daarbij kan je misschien Bodul en zeg eens V.d. Heijden in de deal betrekken. Chadli moet trouwens 1 miljoen kosten dus dan kom je op 10 miljoen.
Sparta heeft afgelopen zomer nog een bod van rond de 4 miljoen afgewezen. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat ze daar nog interesse hebben in Bodul.
Bij Liverpool zijn ze ook niet gek. Ze hebben 18 miljoen betaald voor Babel (vooruit, een beetje gek zijn ze wel). Dan ga je dus niet akkoord met 5 miljoen bij doorverkoop.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 17:54
|
|
Volgens de berichten in Engelse bladen wil Liverpool gewoon van Babel af en nemen ze genoegen met alles wat ze voor hem kunnen krijgen. Benitez vind hem vooral een zeurderig ventje die elke keer weer ontkent dat hij dingen in de media heeft gezegt die werden gepubliceert.
Stootman is een groot talent maar dat Sparta 4 miljoen van FC Utrecht afwees is natuurlijk altijd nog maar een gerucht. Strootman zei zelf dat hij niet denk dat Sparta hem meer waard acht dan Maxwell. Maxwell was geloof ik ook 4 miljoen.
Ajax heeft met V.d. Heijden, Bodul, Sarpong, Manucharyan en Martina genoeg spelers die ze extra kunnen aanbieden bovenop die 4 miljoen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 18:46
|
|
Plus het feit dat ze contract nu een jaar minder duurt. Ik weet niet of die heeft bijgetekend. Maar ik weet nog niet wat ik moet verwachten van Strootman bij Ajax. Ik zeg (en dat heb jij ook wel eens geroepen JD): Bouw gewoon op eigen jeugd, af en toe een transfer a lá De Zeeuw, en om de zomer 1 ex-Ajacied terug te halen die weer terug wil komen (in 2011 bijv Chivu).
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 18:57
|
|
Citaat: Plus het feit dat ze contract nu een jaar minder duurt. Ik weet niet of die heeft bijgetekend. Maar ik weet nog niet wat ik moet verwachten van Strootman bij Ajax. Ik zeg (en dat heb jij ook wel eens geroepen JD): Bouw gewoon op eigen jeugd, af en toe een transfer a lá De Zeeuw, en om de zomer 1 ex-Ajacied terug te halen die weer terug wil komen (in 2011 bijv Chivu).
Het probleem is dan Ajax alleen Blind en V.d. Heijden heeft als talentvolle linksbenige middenvelders en ik van mening ben dat er een middenvelder met een goed spelinzicht en een goed linkerbeen moet komen om het evenwicht op het middenveld goed te krijgen. Misschien kunnen Blind en V.d. Heijden samen strijden voor die positie maar ik denk dat Strootman beter is dan die twee.
Ik denk dat Ajax volgend seizoen 4-4-2 moet gaan spelen met een ruit op het middenveld. Zo kunnen De Zeeuw, Enoh, Aissati en Strootman/Blind/V.d. Heijden of misschien zelfs Schaars op 1 middenveld spelen.
|
methodmich
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 19:26
|
|
Citaat: Volgens de berichten in Engelse bladen wil Liverpool gewoon van Babel af en nemen ze genoegen met alles wat ze voor hem kunnen krijgen. Benitez vind hem vooral een zeurderig ventje die elke keer weer ontkent dat hij dingen in de media heeft gezegt die werden gepubliceert.
Stootman is een groot talent maar dat Sparta 4 miljoen van FC Utrecht afwees is natuurlijk altijd nog maar een gerucht. Strootman zei zelf dat hij niet denk dat Sparta hem meer waard acht dan Maxwell. Maxwell was geloof ik ook 4 miljoen.
Ajax heeft met V.d. Heijden, Bodul, Sarpong, Manucharyan en Martina genoeg spelers die ze extra kunnen aanbieden bovenop die 4 miljoen.
Dat zijn geen van allen spelers waar Sparta veel aan zal hebben. Vleugelaanvallers zijn er al genoeg. De enige die wellicht interessant is zal Van der Heijden zijn.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 19:29
|
|
Citaat: Ik denk dat Ajax volgend seizoen 4-4-2 moet gaan spelen met een ruit op het middenveld. Zo kunnen De Zeeuw, Enoh, Aissati en Strootman/Blind/V.d. Heijden of misschien zelfs Schaars op 1 middenveld spelen. Ajax moet nooit in een 4-4-2 gaan spelen of een variant daarvan gaan spelen. Dan heb je in voor niks in spelers geïnvesteerd die op de buitenkanten voetballen. Daarnaast heb je prima middenvelders voor een 4-3-3 middenveld met Anita, Aissati, Enoh, de Zeeuw. Verder zullen er een ook andere spelers vanuit de jeugd doorstromen. Ajax heeft in mijn ogen echt behoefte ook een verdediger die over beide benen kan verdedigen en een man kan uitschakelen. Daar ontbreekt nu wel is aan bij het huidige Ajax en dat zie ik niet snel veranderen. Daarom doet het mijn ook goed dat er de laatste tijd meer geruchten doorkomen om verdedigers te halen in plaats van middenvelders of aanvallers.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 19:39
|
|
Citaat: Ajax moet nooit in een 4-4-2 gaan spelen of een variant daarvan gaan spelen. Dan heb je in voor niks in spelers geïnvesteerd die op de buitenkanten voetballen. Daarnaast heb je prima middenvelders voor een 4-3-3 middenveld met Anita, Aissati, Enoh, de Zeeuw. Verder zullen er een ook andere spelers vanuit de jeugd doorstromen. Ajax heeft in mijn ogen echt behoefte ook een verdediger die over beide benen kan verdedigen en een man kan uitschakelen. Daar ontbreekt nu wel is aan bij het huidige Ajax en dat zie ik niet snel veranderen. Daarom doet het mijn ook goed dat er de laatste tijd meer geruchten doorkomen om verdedigers te halen in plaats van middenvelders of aanvallers.
In welke spelers heeft Ajax geinvesteerd die aan de buitenkanten kunnen spelen? Kennedy, Rommedahl en Sulejmani en alledrie zijn als buitenspelers niet goed genoeg. Ik ben van mening dat Ajax altijd naar een 4-3-3 moet streven maar daar hebben ze op dit moment niet de spelers voor, als Suarez vertrekt dat is. Laat Ajax 4-4-2 spelen tot het moment dat ze weer echt 4-3-3 kunnen spelen met Jozefzoon, Zeegelaar en Castillion want een 4-3-3 werkt alleen als je echte buitenspelers hebt.
Laat Ajax please geen verdedigers kopen want met V.d. Wiel, Aldeweireld, Vertonghen en Emanuelson heeft Ajax een goede basis en met Kappelhof en Shakison nog twee goede back-up backs. Laat deze jongens zich lekker verder ontwikkelen want ze doen het nu gewoon goed tegen iedereen behalve de zwaarste tegenstanders.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 19:41
|
|
Citaat: Volgens de berichten in Engelse bladen wil Liverpool gewoon van Babel af en nemen ze genoegen met alles wat ze voor hem kunnen krijgen. Benitez vind hem vooral een zeurderig ventje die elke keer weer ontkent dat hij dingen in de media heeft gezegt die werden gepubliceert.
Dat zijn geen van allen spelers waar Sparta veel aan zal hebben. Vleugelaanvallers zijn er al genoeg. De enige die wellicht interessant is zal Van der Heijden zijn.
Sarpong is een middenvelder. En een goede voor de meeste clubs in de Eredivisie. Martina daarentegen is niet eens Eredivisiewaardig.
|
Dijk
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 20:06
|
|
Citaat: In welke spelers heeft Ajax geinvesteerd die aan de buitenkanten kunnen spelen? Kennedy, Rommedahl en Sulejmani en alledrie zijn als buitenspelers niet goed genoeg. Ik ben van mening dat Ajax altijd naar een 4-3-3 moet streven maar daar hebben ze op dit moment niet de spelers voor, als Suarez vertrekt dat is. Laat Ajax 4-4-2 spelen tot het moment dat ze weer echt 4-3-3 kunnen spelen met Jozefzoon, Zeegelaar en Castillion want een 4-3-3 werkt alleen als je echte buitenspelers hebt.
Laat Ajax please geen verdedigers kopen want met V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Emanuelson heeft Ajax een goede basis en met Kappelhof en Shakison nog twee goede back-up backs. Laat deze jongens zich lekker verder ontwikkelen want ze doen het nu gewoon goed tegen iedereen behalve de zwaarste tegenstanders. Ik had het eigenlijk meer over de jeugdspelers, dan die spelers die jij opnoemt. Al zie ik Sulejmani nog wel goed terecht komen bij Ajax als linksbuiten. Als je nu op een 4-4-2 overgaat belemmer je de kansen voor die spelers. Dat lijkt me nou niet de bedoeling omdat op die posities goede talenten voetballen.
Ik ben helemaal niet tevreden over de verdediging van Ajax. Ze hebben allemaal dezelfde zwakke punten. Mijn lijkt het dat je een goed centraal duo moet hebben dier elkaar aanvult en niet dezelfde voetballers moet hebben. Shakison vind ik vooral een fysiek sterke back met snelheid, maar over Kappelhof heb ik zo mijn twijfels. Hij laat regelmatig zijn mannetje lopen uit zijn rug, maar is wel degelijk in de opbouw. Maar het is weer een typische Ajax verdediger.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 20:12
|
|
Citaat: Ik had het eigenlijk meer over de jeugdspelers, dan die spelers die jij opnoemt. Al zie ik Sulejmani nog wel goed terecht komen bij Ajax als linksbuiten. Als je nu op een 4-4-2 overgaat belemmer je de kansen voor die spelers. Dat lijkt me nou niet de bedoeling omdat op die posities goede talenten voetballen.
De jeugdspelers als Castillion, Zeegelaar en Jozefzoon zullen het toch van invalbeurten moeten hebben en als ze nodig zijn om in te vallen zal het sowieso goed uitkomen dat ze dan van een 4-4-2 naar een 4-3-3 kunnen omschakelen.
Citaat: Ik ben helemaal niet tevreden over de verdediging van Ajax. Ze hebben allemaal dezelfde zwakke punten. Mijn lijkt het dat je een goed centraal duo moet hebben dier elkaar aanvult en niet dezelfde voetballers moet hebben. Shakison vind ik vooral een fysiek sterke back met snelheid, maar over Kappelhof heb ik zo mijn twijfels. Hij laat regelmatig zijn mannetje lopen uit zijn rug, maar is wel degelijk in de opbouw. Maar het is weer een typische Ajax verdediger.
Alle vier de spelers zijn nog erg jong dus geef ze gewoon de tijd om zich te ontwikkelen en dan zul je zien dat ze vanzelf steeds minder zwaktes krijgen. Kappelhof is ook een stuk beter als rechtsback dan als centrale verdediger en Alderweireld moet maar leren rugdekking te geven. Dat moet een centrale verdediger sowieso kunnen wil hij de top halen. Kappelhof is een type V.d. Wiel met snelheid en een goede techniek. Sakison is inderdaad vooral een fysieke back maar het is ook wel handig om er zo eentje bij te hebben.
|
methodmich
|
Geplaatst: Vr 25 dec 2009 11:32
|
|
Sarpong is een middenvelder. En een goede voor de meeste clubs in de Eredivisie. Martina daarentegen is niet eens Eredivisiewaardig.
Weet ik, maar Sarpong lijkt me ook overbodig gezien de middenvelders die Sparta nog heeft. Pas als er naast Strootman nog iemand vertrekt, dan zou Sarpong wellicht een goede toevoeging kunnen zijn.
Maar goed, ik denk dat Sparta toch vooral een volledige transfersom wil ontvangen mochten ze Strootman na dit seizoen aan wie dan ook verkopen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 25 dec 2009 22:14
|
|
Ajax heeft helemaal geen verdedigers. Ajax heeft poezelige voetballertjes.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 27 dec 2009 15:46
|
|
http://www.ajaxfans.net/nieuws-4103_Babel-mag-niet-naar-Ajax-of-PSV.html
Geen Babel dus...
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 27 dec 2009 15:54
|
|
13 miljoen zie ik ze niet krijgen voor Babel, maar ik zou niet gek opkijken als een Sunderland 9/10 miljoen zal bieden. Dat is ook echt de max voor Babel.
Ajax zijnde zal ik eind januari nog eens terug komen als hij nog niet weg is.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 27 dec 2009 15:57
|
|
Sowieso zie ik liever Chadli voor 1 miljoen komen dan Babel voor 5+.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 27 dec 2009 17:11
|
|
Citaat: Sowieso zie ik liever Chadli voor 1 miljoen komen dan Babel voor 5+.
JD, ik hoor jou vaker over Chadli. Ik volg de Jupiler League niet zo goed, maar wat zijn volgens jou de goede punten van Chadli en misschien nog wel belangrijker wat zijn zijn slechtere punten?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 27 dec 2009 17:29
|
|
Citaat: JD, ik hoor jou vaker over Chadli. Ik volg de Jupiler League niet zo goed, maar wat zijn volgens jou de goede punten van Chadli en misschien nog wel belangrijker wat zijn zijn slechtere punten?
Wat je het eerst opvalt aan Chadli is dat hij fysiek enorm sterk is en daardoor makkelijk een bal bij zich kan houden. Wat ook helpt is dat zijn aanname en zijn overall techniek sowieso goed zijn. Aan de bal is hij erg gevaarlijk doordat hij altijd met zijn kop omhoog speelt en dus precies weet wat er om hem heen gebeurt. Hij kan daardoor veel assists geven maar ook op het juiste moment voor het schot gaan. Zijn voorzet, passing en schot zijn kractig en geplaatst en dat alles maakt hem enorm gevaarlijk als hij in de 16 komt.
Zijn grootste minpunt is dat hij in de Jupiler League speelt en dat de stap daarom wel groot is. Hij zal dus ook zeker 9/10 wedstrijden moeten krijgen om zich aan te passen. Dit zou een minder groot probleem zijn als je hem deze winterstop haalt en dan verhuurt aan een club als Heracles of Willem II of als je hem in Amsterdam mee laat trainen en de concurrentie met Rommedahl en Kennedy aan laat gaan. Dan zal hij vanzelf zijn speelminuten pakken aangezien hij overall een stuk beter is dan die twee. Maar je kan van hem niet verwachten dat hij meteen klaar staat om Suarez op te volgen. Sowieso kan Ajax een spelen die het gat dat Suarez zal achterlaten direct kan opvullen niet meer halen. Financieel en qua aantrekkingskracht kan Ajax dat wel uit hun hoofd zetten. Daarom zou het slim zijn Chaldi nu direct te kopen en hem (op welke manier dan ook) klaar te stomen voor volgend seizoen.
Chadli is pas 20 en het is dan ook een inverstering. Volgend seizoen zal Ajax behalve Cvitanich ook Pantelic, Suarez en Rommedahl (hopelijk aangezien zijn contract afloopt) kwijt zijn en dan zullen Chadli, Aissati (net achter de spitsen) en Sulejmani een goed aanvallend trio kunnen vormen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 14:30
|
|
AJAX moet in ieder geval al aanvallend jong talent mee laten trainen en laten spelen met het oog op volgend seizoen, inderdaad. Want veel blijft er niet meer over.
|
Dijk
|
Geplaatst: Ma 28 dec 2009 20:03
|
|
Dat doen ze toch regelmatig met jongens als Eriksen, Jozefzoon. Het probleem is als je twee keer per week voetbalt dat het moeilijk om gericht te trainen en ze bij de trainen te betrekken. Het is nu meer opbouw en afbouw naar een training toe.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 19:41
|
|
Citaat: 'Ajax wil Huntelaar huren'
dinsdag 29 december, door barrehhafca, Amsterdam, 16:33u, Goal.com
De toekomst van Klaas Jan Huntelaar is nog steeds niet duidelijk. Blijft hij bij AC Milan of wordt hij verhuurd voor de rest van het seizoen? Volgens berichten in Italië zijn Ajax en Genoa geïnteresseerd hem op huurbasis over te nemen.
Huntelaar maakte in de eerste seizoenshelft twee doelpunten voor de Italiaanse grootmacht en moet het vooral met reservebeurten doen. Sterker, de laatste maand mocht hij ook niet meer invallen.
Alexandre Pato, Ronaldinho, Marco Borriello en Filippo Inzaghi staan hoger in de pikorde dan Huntelaar. Het zicht op de WK-selectie kan daardoor in het geding komen.
De Italiaanse website Sportmediaset bericht dinsdag van de interesse van Genoa en Ajax. De Amsterdammers polsten Huntelaar eerder al voor een tijdelijke terugkeer, maar konden hem toen niet betalen. Ajax zit dun in de centrale aanvallers. Alleen Marko Pantelic is een pure spits.
Pantelic en Huntelaar in de spits met Suarez in een vrije rol er net achter? Je weet dan in ieder geval dat je genoeg scorend vermogen in het elftal hebt rondlopen. Zet De Zeeuw, Enoh en Aissati er net achter en je hebt een elftal dat goed in balans is.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 19:48
|
|
Jol moet niet gaan zeuren om versterkingen. Gewoon roeien met de riemen die hij heeft. Lijkt me sterk dat er wel geld is voor Huntelaar. Bovendien zou ik niet weten voor wie hij in de plaats moet spelen. Enig denkbaar systeem is een 4-4-2 diamond. Maar dan moet Suarez ook gaan denken als een middenvelder. Ajax scoort genoeg doelpunten. Alhoewel, niet tegen sterke tegenstanders.
Bericht is trouwens verwijderd op Sportmediaset. Bevestiging van wat ik al vermoedde: een kulbericht.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 29 dec 2009 22:17
|
|
Als je Huntelaar kunt huren moet je het doen. Moet je Pantelic maar verkopen aan Hertha ofzo.
|
Dijk
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 10:07
|
|
Citaat: Als je Huntelaar kunt huren moet je het doen. Moet je Pantelic maar verkopen aan Hertha ofzo. Waarom? Huntelaar heeft heeft laten zien dat hij Ajax niet beter laat voetballen. Op sommige punten vind ik Pantelic zelfs beter passen in het systeem van Ajax.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 11:15
|
|
Op de site van Sportmediaset heb ik hier niks over kunnen vinden. Lijkt me dus onzin.
|