Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mogelijke aanwinsten
Maker: LucasBekeken: 525829
Status: InactiefBerichten: 9008
+ Nieuw bericht <<<   <   194  |  195  |  196  |  197  |  198  |  199  |  200  |  201  |  202   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 22 nov 2009 21:02
Citaat:
Ik denk dat hij is gehaald als toekomstig vervanger van Toby.

Wat is Boilesen zijn echte positie eigenlijk? (Opbouwende) Centrale verdediger, mandekker of linksback?

Uh, hoor me. Vervanger Toby. Ik bedoel natuurlijk vervanger van Jan Vertonghen. Half Europa zat achter die jongen aan. Eriksen en zijn goede ervaringen tot nu toe bij Ajax hebben allicht de doorslag gegeven voor Boilesen en diens vader.

Boilesen is 17 (wordt in februari 1. Ik heb zelf maar een keer zien spelen en dta is te weinig om hem echt te beoordelen. Maar wat me wel bevalt is dat hij ook aanvoerder van z'n elftallen was, en dat hij standaard een leeftijdsgroep hoger speelde.
Nu is het inderdaad iemand voor de toekomst en zullen ze hem niet al te snel brengen, maar tegelijkertijd kan ik me een Jelle Van Damme herinneren die op z'n 18de al als linksback debuteerde. Anyway ik denk niet dat ze over die opleidingsvergoeding gaan vallen; de woorden van VDB van afgelopen week word hiermee wel wat concreter moet ik toegeven. Ik denk dat hij deze ontwikkeling ook wel in z'n achterhoofd had toen hij zich liet interviewen.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 22 nov 2009 21:08
Ik denk inderdaad ook niet dat ze over de opleidingskosten moeilijk gaan doen. Je weet vanaf het begin hoeveel de opleidingskosten ongeveer zijn. Daarmee zal Ajax rekening hebben gehouden en ze hebben behoorlijk wat tijd erin gestoken. Vorige zomer had Ajax al interesse in hem.

Verder een mooi onderschrift Pushkin.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 22 nov 2009 21:09
Klopt. Is al volgens mij uitgekomen voor Denemarken onder-21.

Dit waren overigens de clubs die begin juli interesse toonde in Boilesen: Ajax, Juventus, Inter, Fiorentina, Rennes, Monaco, Manchester United, Chelsea, HSV, Dortmund en Brøndby. Gewoon heel knap als je uiteindelijk als winnaar er uitkomt.

Voor Boilesen was het al vast.

Citaat:
Injured Boilesen: Brondby or Ajax

23/06-2009 12:32 | Posted by: Morten Espersen
Nicolai Boilesen is out with a slight knee injury, negotiates with Brondby and has a concrete offer from Ajax.

He has been to try-out in both Monaco and Manchester United. He is chased by Fiorentina, HSV and Ajax. Right now he is negotiating with Brondby on the future, but he was not there when Brondby on Saturday secured the silver in the U19-League with 3-0 against AaB.

- I've got a little hamstring in the knee, and so we decided that it was better just to spend a holiday now. I certainly do not expect that it would influence the future, says Boilesen to Onside.dk.

- It is true that I either extension with Brøndby or move abroad, says Boilesen.

What options do you abroad?

- I have Ajax, and then I ... To be honest, I do not know how concrete the other clubs are. You must talk to my dad says Boilesen.

What you most inclined to?

- I do not know. As I said then I just get over the injury, and then I spend the summer to think about it. There is no clarification now, but next week will be decisive, says Boilesen.

Boilesen has previously been compared to Daniel Agger.

Bron

Met Boilesen haal je gewoon 1 van Denemarks grootste verdedigende talent. Naast 'Zanka' en 'Kjaer'.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 22 nov 2009 21:21
Kjaer is trouwens ook een topper in wording inderdaad die gaat het verder brengen dan bv. een Kroldrup. Daniel Agger heb ik ook altijd een geweldig talent gevonden; hield alles tegen. Maar die moet nu bij Liverpool toch definitief z'n plek gaan veroveren. Boilesen schijnt dus een groter talent dan Zanka te zijn is wat ik uit Denemarken hoorde. Hoe denk jij daarover Skilled?

@Bart

Een tikkeltje opportunistisch misschien maar met het bericht dat Wielaert weg mag en Ajax weer inzet op jonge talenten en dan meteen een erg groot talent haalt kan ik niet anders dan blij zijn. PSV zie je dat stiekem ook doen met het aantrekken van bv. Vukovic, en Twente past het al tijden toe met Arnautovic, Rendla, Osei,...
D_skilled

Geplaatst: Zo 22 nov 2009 21:34
Eerlijk is eerlijk, John S. Olsen verdient wel een veer in z'n hol. Kijk, het talent herkennen van jongens als Eriksen en Boilesen kan iedereen. Maar dan komt het nog aan op een moeilijk aspect: overtuigingskracht. Hij heeft Ajax en Boilesen zelf weten te overtuigen. Bijkomstig de aanwezigheid van Eriksen. Kortom, chapeau.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 22 nov 2009 21:42
Nouja Ajax had nogal wat troeven natuurlijk:

1. makkelijke aanpassing aan de taal (Deens- Nederlands)
2. aanwezigheid van generatiegenoot Eriksen
3. aanwezigheid van landgenoot Rommedahl
4. club met traditioneel Denen die het er goed gedaan hebben
5. best betalende club van Nederland
6. Club op een steenworp afstand van Denemarken
7. Een van de betere jeugdopleidingen
8. club waar je op jonge leeftijd al kansen krijgt en waar aandacht aan jeugdspelers besteed wordt (zie huidige achterhoede).
9. club die als springplank voor topclubs geld: Vermaelen, Chivu, Grygera op verdedigend vlak.

De andere concurrenten betaalden misschien beter, het is er mooier weer en de status van sommige clubs was groter. Maar voor het totale plaatje had Ajax natuurlijk wel gunstige troeven.
JS

Forum berichten: 741
Geplaatst: Zo 22 nov 2009 21:42
Ik wordt écht blij van dit soort berichten. Geen oude overbetaalde ´vedettes´ halen maar jonge (goedkope) spelers met doorgroeimogelijkheden. Zo wil ik het zien. 9 van de 10 oudere spelers komen alleen naar de Eredivisie als ze over hun top zijn, voor zover ze een top gekend hebben, en ze eigenlijk vrij weinig meerwaarde meer hebben. Zeker gezien het gigantische salaris dat de meeste van die `vedettes´ verdienen. Nee, liever ergens een jong talent oppikken om die dan in Amsterdam uit te zien groeien tot een topper. Iemand die het niveau echt omhoog tilt. Op/om dat soort spelers kan ik trots worden, zeker als ze eerst nog onze jeugdopleiding hebben doorlopen. Trots ben ik als er voor de zoveelste keer een zelfopgeleide speler mag debuteren in de hoofdmacht, trots ben ik als er weer een jeugdspeler uitgroeit tot een belangrijke basisspeler, trots ben ik als ik ons elftal bekijk en zie dat (bijna) de helft uit onze eigen jeugdopleiding komt, trots ben ik als er weer een jeugdspeler voor veel geld verkast naar een Europese topclub. Dát hoort bij Ajax. En niet de Luque´s, Atouba´s, Wielaerts en vele andere overbetaalde dertigers (al is Atouba natuurlijk 28, haha) die we de afgelopen jaren veel te vaak in ons heilige shirt hebben moeten zien ploeteren.

De jeugd heeft de toekomst. Ónze jeugd, aangevuld met, waar nodig, enkele buitenlandse talenten. En ik mage deze jonge Deen dan niet kennen, de verhalen zijn louter positief.
Empulse

Forum berichten: 917
Geplaatst: Ma 23 nov 2009 09:23
Gustav Svensson is naar verluidt bekeken door Ajax. Weinig concreets, maar ik ben benieuwd of iemand meer informatie heeft betreft deze speler.

Hij is blijkbaar een (verdedigende?) middenvelder die ook centraal en linksback (in de jeugd-elftallen van Zweden) kan spelen. Voor welke positie zou hij in aanmerking kunnen komen? Bij vertrek van Wielaert/Oleguer is een reserve CV die ook nog eens de strijd met Anita aan kan gaan natuurlijk niet verkeerd.

http://fotboll.expressen.se/Allsvenskan ... an-blavitt
D_skilled

Geplaatst: Ma 23 nov 2009 09:31
Citaat:
Nouja Ajax had nogal wat troeven natuurlijk:

1. makkelijke aanpassing aan de taal (Deens- Nederlands)
2. aanwezigheid van generatiegenoot Eriksen
3. aanwezigheid van landgenoot Rommedahl
4. club met traditioneel Denen die het er goed gedaan hebben
5. best betalende club van Nederland
6. Club op een steenworp afstand van Denemarken
7. Een van de betere jeugdopleidingen
8. club waar je op jonge leeftijd al kansen krijgt en waar aandacht aan jeugdspelers besteed wordt (zie huidige achterhoede).
9. club die als springplank voor topclubs geld: Vermaelen, Chivu, Grygera op verdedigend vlak.

Ja, en de aanwezigheid van Frank de Boer. Hij begint in de A1. Toch een voormalig topverdediger geweest. Bovendien speelt Boilesen op dezelfde posities als F. de Boer indertijd deed.

Z'n zaakwaarnemer, tevens diens vader zal zich ook nog wel het Ajax van weleer herinneren met allemaal Denen die slaagden in Amsterdam.
D_skilled

Geplaatst: Ma 23 nov 2009 09:38
Citaat:
Gustav Svensson is naar verluidt bekeken door Ajax. Weinig concreets, maar ik ben benieuwd of iemand meer informatie heeft betreft deze speler.

Hij is blijkbaar een (verdedigende?) middenvelder die ook centraal en linksback (in de jeugd-elftallen van Zweden) kan spelen. Voor welke positie zou hij in aanmerking kunnen komen? Bij vertrek van Wielaert/Oleguer is een reserve CV die ook nog eens de strijd met Anita aan kan gaan natuurlijk niet verkeerd.

http://fotboll.expressen.se/Allsvenskan ... an-blavitt

Er wordt volop gespeculeerd in dat bericht. Er wordt de suggestie gewekt dat Ajax interesse heeft, terwijl het alleen een paar keer naar hem is wezen kijken.Dat is normaal dat dat gebeurt. En ik zou mijn god niet weten waar hij momenteel op het middenveld van Ajax zou spelen. Ajax heeft middenvelders bij de vleet. Overigens staat er in dat bericht dat Fulham, met de Zweedse coach Roy Hodgson, de lijst van geïnteresseerde leidt.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Ma 23 nov 2009 10:42
Citaat:
Door RobertoStrife, 22 november 20:36:46
Vast onzin..

Ik ken die niet onder dezelfde naam op AF in ieder geval, Theumas.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 23 nov 2009 15:15
Waar baseren we ons eigenlijk op dat Boilesen in de A1 begint? Kan ik nergens terugvinden. Die jongen is even oud als een jongen als Burnet en ouder dan iemand als Koppers. Lijkt me dan ook dat hij sowieso de voorkeur krijgt boven die jongens (ervan uitgaande dat hij echt zo'n groot talent is).
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Ma 23 nov 2009 15:19
Citaat:
Waar baseren we ons eigenlijk op dat Boilesen in de A1 begint? Kan ik nergens terugvinden. Die jongen is even oud als een jongen als Burnet en ouder dan iemand als Koppers. Lijkt me dan ook dat hij sowieso de voorkeur krijgt boven die jongens (ervan uitgaande dat hij echt zo'n groot talent is).

Zei D_skilled in het eigen topic van Boilesen (staat ook in de Transferbeleid-zone). Daar graag verder over Boilesen.

Topic van Boilesen
D_skilled

Geplaatst: Ma 23 nov 2009 15:25
Citaat:

Hier op. Staat gewoon in het bericht van Ekstrabladet.

Citaat:
Nicolai Boilesen, der kan bruges både i det centrale forsvar og som venstre back, begynder på U19-mandskabet, men vokser han med samme raketfart som Christian Eriksen, bliver vejen til førsteholdstruppen kort.

Citaat:
Nicolai Boilesen that can be used both as a central defender and left back, starting at U19-crew, but he grows with the same skyrocketed as Christian Eriksen, becomes the way to the first team squad short.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 23 nov 2009 15:28
Weet je zeker dat er niet staat dat hij nu bij Brondby in -19 speelt?
D_skilled

Geplaatst: Ma 23 nov 2009 15:30
Citaat:
Weet je zeker dat er niet staat dat hij nu bij Brondby in -19 speelt?

Nee, dat staat wel helemaal onder aan het bericht.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 25 nov 2009 01:30
Als we ons toch op jong talent richten

€€€Maxime Lestienne 17: [linksbuiten"> Maakt bij Moeskroen indruk in zijn debuutseizoen. Heel veel clubs waaronder PSV en Everton hebben hem al in de picture.
Mats Rits 17: [aanvallende middenvelde"> Ajax wilde hem afgelopen seizoen al oppikken bij AA Gent.
Eli Mangala± Robuuste verdedigende middenvelder van Standard, Frans jeugdinternational
Geoffrey Mujangi Bia 20 [aanvallende middenvelder/rechtsbuiten"> voormalig product van Anderlecht heeft z'n moeilijke karakter overwonnen en is na spelers zoals Hazard ook een belofte voor Belgie.
Vaclav Kadlec 17: [centrale aanvaller"> Fragiele maar technisch begaafde en snelle spits van Tsjechie Onder 20, spelend voor Sparta Praag.
Andrei Rendla 19 Grote belofte van Twente en Slowakije, begaafde complete aanvaller. Zal waarschijnlijk heel moeilijk over te halen zijn.
Jan Lecjaks 19: [linksback"> degelijke linksback van Victoria Pilzen, talent in ontwikkeling

Arjan Ademi 18 Groot talent als controleur op het middenveld bij Sibenik

Mario Ticinovic 18 Groot talent op het middenveld van Hajduk, vindt altijd openingen.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Wo 25 nov 2009 02:19
Met Zeegelaar, Castillion, Jozefzoon, Bonevacia, Claasen, Ze Eduardo, Eriksen, Hahn, Van Rhijn en nu (waarschijnlijk/misschien/hopelijk) Boilesen heeft Ajax 10 spelers waarvan ik denk dat ze uit kunnen groeien tot toppers in (minstens) de Eredivisie.
Het is aan Jol om te zorgen dat al die spelers de komende 3/4 seizoenen uit groeien tot basisspelers. Als Jol een paar jongens als V.d. Wiel, Aissati, Sulejmani en Emanuelson ervan kan overtuigen om lange tijd bij Ajax te blijven en jongens die tegen die tijd aan het einde van hun carrière staan (zoals bijvoorbeeld Chivu en V.d. Vaart) terug weet te halen kan Ajax uitgroeien tot een stabiele Europese subtopper.

Het is dus vooral belangrijk dat Jol de komende jaren deze jonge talenten een voor een belangrijk laat worden voor Ajax1. Talenten die net niet genoeg potentieel hebben om uit te groeien tot toppers als Siem de Jong en Blind moeten worden behouden als back-ups in plaats van dure spelers als Wielaert en Oleguer.

Verder moet Ajax doorgaan met het kopen van toptalenten van rond de 16 tot 18 jaar oud. Dat is de enige manier waarop Ajax de weg omhoog structureel kan inslaan.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 14:41
Na de 2-0 verloren wedstrijd tegen Utrecht, kunnen we het best Suarez voor de hoofdprijs verkopen en bouwen aan een team met spelers die wel toekomst hebben. Sulejmani de kans geven en de talenten regelmatig laten spelen. Castillion, Eriksen, Boilosen en Josefzoon komen daar voor in aanmerking (dus niet Rommedahl, maar Josefzoon en Castillion laten spelen ipv van Cvitanich).

Verder in de winterstop enkele spelers loodsen en misschien een goede aankoop als Schaars binnenhalen.
D_skilled

Geplaatst: Zo 6 dec 2009 15:17
Sulejmani een kans geven? Vind je niet dat hij genoeg kansen heeft gehad. Ik zie het nut niet in van z'n invalbeurten. Ik zou hem verhuren.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 15:21
Citaat:
Sulejmani een kans geven? Vind je niet dat hij genoeg kansen heeft gehad. Ik zie het nut niet in van z'n invalbeurten. Ik zou hem verhuren.

Invalbeurten ja, laat hem 5 wedstrijden 90 min spelen. Een half uurtje laten spelen tegen een goed spelend Utrecht waar de rest van het team al een collectieve wanprestatie levert helpt echt niet.

Ik ben het bijna nooit met "de snor" eens, maar hij heeft wel gelijk dat Sulejmani ondertussen niks meer waard is. Het duo Pantalic, Sulejmani zou ik wel eens voorin willen zien en dat zonder Suarez.
svvenn

Forum berichten: 563
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 17:19
Citaat:

Invalbeurten ja, laat hem 5 wedstrijden 90 min spelen. Een half uurtje laten spelen tegen een goed spelend Utrecht waar de rest van het team al een collectieve wanprestatie levert helpt echt niet.

Ik ben het bijna nooit met "de snor" eens, maar hij heeft wel gelijk dat Sulejmani ondertussen niks meer waard is. Het duo Panteli?, Sulejmani zou ik wel eens voorin willen zien en dat zonder Suarez. Rubbish. Omdat Suarez een paar mindere wedstrijden speelt maar gelijk Suarez verkopen. Vergeet niet dat we zonder Suarez op dit moment behoorlijk kwetsbaar zijn. Ik ben het er wel mee eens dat Sulejmani vaker moet spelen en dan gewoon 90 minuten in plaats van die invalbeurten als je al achter staat.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 21:06
Citaat:
“Ajax bekijkt Aleksandar Dragovic”
Datum post: 09-12-09 21:01 - Gepost door: 343 - Bron: Pushkin (forum Ajaxfans.net) - Aantal keer bekeken: 18 - Aantal reacties: 0

Uit betrouwbare bron kunnen we melden dat Ajaxcouts recentelijk Aleksander Dragovic hebben bekeken. Dragovic is een jonge centrumverdediger (1 van Austria Wien die momenteel indruk maakt in de Oostenrijkse Bundesliga.

Dragovic is naast basisspeler bij zijn club ook A-international van Oostenrijk.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 21:11
Wat een naam zeg. Klinkt al direct als een crimineel.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 21:15
Wat voor soort verdediger is het?
+ Nieuw bericht <<<   <   194  |  195  |  196  |  197  |  198  |  199  |  200  |  201  |  202   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.391.581 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken: