Auteur
|
Bericht
|
jari-litmanen
Forum berichten: 47
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:08
|
|
Citaat: Ze Eduardo had gister nog een nummer in de 20, dus ik denk dat je gelijk hebt.
Jammer maar helaas...
Heb je verder niets meer vernomen van je bron omtrnet het niet doorgaan, teminste, daar ga ik vanuit nu.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:10
|
|
Dat is onze ervaren verdediger; een net 18 jarige gehuurde middenvelder uit Brazilie. Leuk. Ik hoop nog op een persconferentie van Jol waar hij de aankopen en mislukte aankopen uit zal leggen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:10
|
|
Lijkt mij prima, want op Biscan zat ik toch niet te wachten. Als Ajax ook een verdediger in Zé Eduardo ziet dan ben ik zeer benieuwd. Mocht dat goed werken, dan heeft Ajax zich toch nog redelijk voorbereid op het nieuwe seizoen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:14
|
|
Zie jij er een verdediger in, Enganche?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:15
|
|
Vanmiddag 4 uur weet ik meer, maar ik vrees gewoon dat al eerder wel duidelijk is geworden dat het niet meer gelukt is.
|
27
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:18
|
|
Citaat: Dat is onze ervaren verdediger; een net 18 jarige gehuurde middenvelder uit Brazilie. Leuk. Ik hoop nog op een persconferentie van Jol waar hij de aankopen en mislukte aankopen uit zal leggen.
Lijkt mij wat vroeg eerlijk gezegd.
Ik heb liever een kwalitatief goede verdediger dan wederom een 'ervaren' verdediger als Oleguer of Wielaert. Een combinatie van beide is natuurlijk het summum, maar de praktijk wijst uit dat die in de regel niet haalbaar zijn voor AJAX.
Ik ben benieuwd naar Ze Eduardo.
|
jari-litmanen
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:20
|
|
Citaat: Lijkt mij prima, want op Biscan zat ik toch niet te wachten. Als Ajax ook een verdediger in Zé Eduardo ziet dan ben ik zeer benieuwd. Mocht dat goed werken, dan heeft Ajax zich toch nog redelijk voorbereid op het nieuwe seizoen.
Kijk, de positieve gedachte, als we nou allemaal eens zo blijven denken, en zo achter ons cluppie blijven staan, wie weet zit die 3e ster dan wel eerder op ons shirt dan sommigen nu doen geloven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:25
|
|
Citaat: Lijkt mij wat vroeg eerlijk gezegd.
Ik heb liever een kwalitatief goede verdediger dan wederom een 'ervaren' verdediger als Oleguer of Wielaert. Een combinatie van beide is natuurlijk het summum, maar de praktijk wijst uit dat die in de regel niet haalbaar zijn voor AJAX.
Ik ben benieuwd naar Ze Eduardo.
Ik weet het.
Je weet wel wat ik bedoel, he. Mislukt om de speler te kopen.
Nee, ik zit ook niet bepaald te grienen dat het Biscan niet is geworden.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:28
|
|
Citaat: Lijkt mij prima, want op Biscan zat ik toch niet te wachten. Als Ajax ook een verdediger in Zé Eduardo ziet dan ben ik zeer benieuwd. Mocht dat goed werken, dan heeft Ajax zich toch nog redelijk voorbereid op het nieuwe seizoen.
Kijk, de positieve gedachte, als we nou allemaal eens zo blijven denken, en zo achter ons cluppie blijven staan, wie weet zit die 3e ster dan wel eerder op ons shirt dan sommigen nu doen geloven.
Ik heb deze gedachte ook hoor.
Biscan had ik weliswaar best willen zien komen met zijn ervaring. Maar ervaring zegt ook niet altijd iets (Zie Wielaert en Oleguer) al had ik Biscan wel hoger ingeschat.
Voordeel van Ze Eduardo naar CV halen is dat je een jonge en snelle CV hebt die groot en kopsterk is.
Risico is ook weer het jong en onervaren.
Maar zeg eens eerlijk, zijn er mensen die het Alderweireld en Vertonghen zo slecht vinden doen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat blok ook goed vind staan laatste wedstrijden.
Seizoen kan nu écht beginnen. Ben heel benieuwd naar de 3 nieuwe jongens!
edit: En ik zie de omschakeling naar nr 4 voor Eduardo ook als teken dat hij wellicht langer als 1 gehuurd seizoen blijft.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:30
|
|
Ze Eduardo is snel, kopsterk en tweebenig een prima back-up van Alderweireld en Vertonghen. Hij moet geen basisspeler zijn maar van wat ik heb gezien zou hij best wat speelminuten kunnen maken. Ik hoop dat Ajax hem na dit seizoen kan kopen of voor nog 4 jaar huren ofzo want talent heeft deze jongen zeker.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:35
|
|
Is het niet gewoon zijn rugnummer voor jong Ajax, gezien het feit dat hij daar zal beginnen?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:39
|
|
Nou, zo positief ben ik niet hoor. Eerder enorm kritisch. Vandaar dat ik blij ben dat Biscan het niet is geworden. Liever niemand dan nog een oude speler die flink druk zet op de loonlijst (mensen schijnen niet in te zien hoe groot de problemen wat dat betreft zijn bij Ajax). Anyway, het enige dat ik zeg is dat mocht Zé Eduardo goed functioneren als centrale verdediger, Ajax dan nog wel aardige zaken heeft gedaan. Vooralsnog geloof ik er echter geen moment in dat deze groep genoeg kwaliteit heeft om kampioen te worden. AZ is kwalitatief sowieso beter.
Op basis van de indrukken die ik tot nu toe heb gekregen, denk ik dat hij er wel zou kunnen spelen, 343.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:43
|
|
Ik vind dat Ajax met Suarez, Sulejmani (mits fit), De Zeeuw en Pantelic vier speler heeft die toch bij de beste van de Eredivisie horen. Voor de rest heeft Ajax met V.d. Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson, Aissati, Kerlon, Ze Eduardo, S. de Jong en Enoh een talentvolle ploeg.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:47
|
|
Hier sluit ik me bij aan. Liever niemand dan NOG een rechtsbenige verdediger die geen zekerheidje is, niet ingezet kan worden in Europa en ook voor the whole package een paar miljoen kost. Was het een goede linksbenige verdediger geweest welke op LCV en LB kan spelen, dan had ik wel gebaald.
Nu 4 maanden doen met de huidige selectie en kijken of je je in de winterstop wel met een goede verdediger kunt versterken.
Het feit dat er geen verdediger gehaald is en dat er deze zomer meer binnen is gekomen dan uitgegeven lijkt me ook een heel duidelijk signaal dat het met de geldboom niet erg best gesteld is...........
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:54
|
|
Citaat: Het feit dat er geen verdediger gehaald is en dat er deze zomer meer binnen is gekomen dan uitgegeven lijkt me ook een heel duidelijk signaal dat het met de geldboom niet erg best gesteld is...........
De geldboom is het probleem niet (VI heeft eens berekend dat Ajax 50 tot 75 miljoen euro kan uitgeven) maar wat het probleem is, is dat er geen loonruimte meer over is. Ze kunnen de spelers dus wel kopen maar dan het salaris niet betalen omdat ze niet hun loonniveau willen verhogen.
Silva, Sno, Oleguer, Ogararu, Rommedahl, Kennedy, Atouba allen dure spelers die zo snel mogelijk moeten vertrekken. Vertrekken zij dan kan Ajax weer een paar goede talenten halen.
|
JaszaAFCA
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 12:57
|
|
Citaat: Het feit dat er geen verdediger gehaald is en dat er deze zomer meer binnen is gekomen dan uitgegeven lijkt me ook een heel duidelijk signaal dat het met de geldboom niet erg best gesteld is...........
De geldboom is het probleem niet (VI heeft eens berekend dat Ajax 50 tot 75 miljoen euro kan uitgeven) maar wat het probleem is, is dat er geen loonruimte meer over is. Ze kunnen de spelers dus wel kopen maar dan het salaris niet betalen omdat ze niet hun loonniveau willen verhogen.
Silva, Sno, Oleguer, Ogararu, Rommedahl, Kennedy, Atouba allen dure spelers die zo snel mogelijk moeten vertrekken. Vertrekken zij dan kan Ajax weer een paar goede talenten halen.
Loonniveau moet je ook absoluut niet gaan verhogen, de salarissen moeten teruggebracht worden en als je het gaat verhogen dan kan je bezig blijven.
Daarnaast zal het dan elk jaar wel weer omhoog moeten, en dat schiet niet op natuurlijk.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 13:00
|
|
Citaat: Loonniveau moet je ook absoluut niet gaan verhogen, de salarissen moeten teruggebracht worden en als je het gaat verhogen dan kan je bezig blijven.
Daarnaast zal het dan elk jaar wel weer omhoog moeten, en dat schiet niet op natuurlijk.
Nee dat vind ik ook zeker maar dat riep ik een jaar geleden al. Laat Ajax eerst maar eens van Oleguer, Silva, Wielaert, Ogararu Sno, Kennedy en Rommedahl afkomen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 13:13
|
|
Citaat: Nee dat vind ik ook zeker maar dat riep ik een jaar geleden al. Laat Ajax eerst maar eens van Oleguer, Silva, Wielaert, Ogararu Sno, Kennedy en Rommedahl afkomen.
Dennis Rommedahl en George Ogararu zijn volgend seizoen in ieder geval zeker verleden tijd. Oleguer zou je nog kunnen verkopen. Sno, Silva en Kennedy transfervrij laten vertrekken. Het contract van Wielaert ontbinden, want werkelijk geen enkel club wil daar een transfersom en een AJAX-salaris voor betalen. Dat heeft prioriteit ipv de aankopen. Leuren met die hap, AJAX! Weg ermee!
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 13:32
|
|
Inderdaad Ajax moet nu doen wat ze eigenlijk al hadden moeten doen, die spelers kwijtraken. Ze hebben er nu tot en met Januari voor en misschien kunnen ze in de winterstop dan nog een centrale verdediger halen. Mits er eerst wel een stuk of drie spelers definitief vertrekken.
|
Pariah
Forum berichten: 148
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 15:09
|
|
Citaat: Maar zeg eens eerlijk, zijn er mensen die het Alderweireld en Vertonghen zo slecht vinden doen? Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat blok ook goed vind staan laatste wedstrijden.
Ik sluit me er bij aan dat het blok nu ook stabiel vind ogen. Kijk de tegenstanders waren er ook niet naar, maar in de 4 duels dat het zo staat maar 1 tegentreffer incasseren is toch AJAX-waardig. Dit ondanks aanvallende tactieken tegen deze tegenstanders.
Het enige nadeel dat ik nu zie, is wanneer Toby uitvalt hebben we een matige vervanger. Echter, als Jan uitvalt zal Toby vermoed ik naar links verschuiven (zwakke linkerbeen) en ook Wielaert terugkomen. Dat betekend dus 2x niks! Laten we bidden dat Jan geen blessures krijgt.....
|
jari-litmanen
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 16:13
|
|
Citaat: Laten we bidden dat Jan geen blessures krijgt.....
Laten we dat voor alle spelers hopen ;)
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 16:16
|
|
Pushkin, toevallig al wat meer vernomen?
We wachten in spanning af!
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 16:52
|
|
Een 31 jarige verdediger van Dinamo Zagreb? Klinkt niet echt aantrekkelijk eerlijk gezegd. Doe mij maar een jong talent met doorgroeimogelijkheden i.p.v. een oude, dure (qua salaris), buitenlandse, redelijke 30-plus-er.
Als er niemand meer komt mag ik hopen dat ze de tijd tot januari (of juni) gebruiken om goed te zoeken naar een sterke snelle mandekker. Dan moet het toch lukken om iets beters te vinden dan nu het geval is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 17:30
|
|
Citaat: Pushkin, toevallig al wat meer vernomen?
We wachten in spanning af!
gaat niet door heb ik een uur geleden gehoord, maargoed.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 17:35
|
|
Maar hoe zat dat nou met die inschrijving, Push? Het is dus blijkbaar mogelijk om spelers op te geven die je officiëel gezien nog niet onder contract hebt staan?
|