Auteur
|
Bericht
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 23:40
|
|
Citaat: Hoe dicht zit Barbara Barend bij Ajax? Zit bij Kneven & Brink , en ze ging het hebben over transfers ik weet niet of zei iets te vertellen heeft over (nog komende) aanwinsten van Ajax?
Volgens haar zat Honda al bij Ajax.
Haha zegt genoeg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 1 sep 2009 23:50
|
|
Citaat: Youre welcome.
Ik hoop wel dat het echt een Ajax waardige verdediger word. Een beul of een muur in het veld. Dat is wat ons aller Ajax nodig is!:)
off:
Trouwens mijn nam leid af van mijn sport. Sterkste man.
off2:
Ooit een keer inside info nodig over bepaalde spelers uit de jupiler league?. Ik kan nog wel iets doorspelen via mijn betrouwbare bronnen bij FC Emmen, GAE, FC Oss, Veendam.
En via FC Groningen kan ik ook iets doorspelen als het moet.(ben beveiliger bij voetbalclubs)
A Strongman in defense, yes.
Wie weet. Je kunt daarvoor altijd terecht hier om te posten of topics te openen over clubs.
|
Strongman
Forum berichten: 19
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:07
|
|
Citaat: Youre welcome.
Ik hoop wel dat het echt een Ajax waardige verdediger word. Een beul of een muur in het veld. Dat is wat ons aller Ajax nodig is!:)
off:
Trouwens mijn nam leid af van mijn sport. Sterkste man.
off2:
Ooit een keer inside info nodig over bepaalde spelers uit de jupiler league?. Ik kan nog wel iets doorspelen via mijn betrouwbare bronnen bij FC Emmen, GAE, FC Oss, Veendam.
En via FC Groningen kan ik ook iets doorspelen als het moet.(ben beveiliger bij voetbalclubs)
A Strongman in defense, yes.
Wie weet. Je kunt daarvoor altijd terecht hier om te posten of topics te openen over clubs.
Dank je:) eerste vermldingen zijn er al;).
Goede nacht allen!:)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:18
|
|
Dank je. Ik zag het. Sleep tight!
On-topic:
http://www.ajaxfans.net/nieuws-3173_%5B ... diger.html
Hmmm, maar dat is toch geen centrumverdediger?
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:21
|
|
Citaat:
Het is zowel een centrumverdediger als een verdedigende middenvelder. Het is niet de man waar ik op hoopte. Ik hoop ook dat dit een gerucht is.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:24
|
|
Het is primair een centrumverdediger, maar hij kan ALS het moet ook verdedigende middenvelder spelen.
|
brucepblanchard
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:26
|
|
D-Skilled: Dankje voor het duidelijk maken daarvan. Ik dacht dat het andersom was.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:26
|
|
Maar speelde hij destijds bij Liverpool niet voornamelijk als rechtsback of zelfs als rechtermid?
Naja, het gaat er vooral om wat hij nu is. Velibor gaf aan dat hij aan iemand anders dacht.
|
JaszaAFCA
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:31
|
|
Ga ff wat vragen stellen:
1. Waarom mag je het nu wel melden?(transfer afgeketst of al rond?)
2. Waarom zou Dinamo Zagreb hem laten gaan naar AFCA(is aanvoerder etc?) of wil hij zelf zo graag naar AFCA?
3. Die gast zal wel aardig wat salaris willen hebben van Ajax?
Ik vertrouw je bronnen wel, denk ook dat je hier toch geen antwoord op gaat geven
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:39
|
|
Biscan is ook niet de speler waar ik op gehoopt had. Ben er nooit van onder de indruk geweest en is ook nog eens over the hill. Maar misschien zit ik ernaast..
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:40
|
|
Een oud bericht uit de VI, juli 2000:
Citaat: Ajax wil Biscan, Pasanen en een spits
Ajax is met Dinamo Zagreb in onderhandeling over een transfer van de Kroatische verdediger Igor Biscan (22). Trainer Co Adriaanse ziet in de negenvoudige international een versterking voor de posities van rechtsback, rechtshalf en/of centrumverdediger. Dinamo Zagreb laat de speler liever niet vertrekken, zeker niet vóór de derde ronde van de Champions League waarvoor de club zich heeft geplaatst. Ajax wil zich verder nog versterken met een centrumspits en hoopt de Finse centrumverdediger Petri Pasanen van FC Lahti over te nemen (zie pagina 36 tot en met 39). Pasanen (19) maakte de afgelopen week tijdens een stage in de hoofdselectie een goede indruk. Hij staat ook in de belangstelling van Inter en SC Heerenveen. Mogelijk komt een van zijn clubgenoten, de achttienjarige Mika Vayrynen, op proef in Amsterdam. De zeventienjarige Fin Jussi Kujala heeft inmiddels een contract voor vier seizoenen getekend. De aanvallende middenvelder, afkomstig van Tampere United, zal eerst twee jaar worden opgenomen in de jeugdopleiding. De zestienjarige Wesley Sneijder is voor vijf jaar vastgelegd. De linkshalf speelt vanaf zijn achtste voor Ajax.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:42
|
|
Citaat: Een oud bericht uit de VI, juli 2000:
Ajax is met Dinamo Zagreb in onderhandeling over een transfer van de Kroatische verdediger Igor Biscan (22). Trainer Co Adriaanse ziet in de negenvoudige international een versterking voor de posities van rechtsback, rechtshalf en/of centrumverdediger.
Dat waren ook de posities waar hij destijds bij Liverpool voornamelijk speelde.
Heeft in vijf jaar Liverpool één goed jaar gehad qua speelminuten, namelijk 2003-2004. Twee jaar Panathinaikos was niet heel succesvol als we Wiki mogen geloven:
Citaat: On June 1st, 2007, Biš?an's contract expired and the club showed no interest in renewing his contract, so he was free-agent once again.
Ook dit is opvallend:
Citaat: Although he was massively criticized for his lacking performances by the fans, Biš?an rose to become the captain of the club after the departure of Luka Modri? to Tottenham Hotspur.
Geen international meer in ieder geval:
Citaat:
His last official match was against Scotland on September 1, 2001.
After leaving the national team camp in 2003, Biš?an has been suspended by CFF and has refused to play for the national team ever since, although he has not yet announced his retirement, leaving chance that he might accept invitation to national team in the future.
Wiki is niet altijd even betrouwbaar, maar bovenstaande quotes zijn voornamelijk wat feiten.
|
brucepblanchard
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:43
|
|
Citaat: Biscan is ook niet de speler waar ik op gehoopt had. Ben er nooit van onder de indruk geweest en is ook nog eens over the hill.
Hier moet ik je mening delen. Het is ook niet de man die ik had verwacht/op gehoopt had.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:47
|
|
1. 2september = een nieuwe dag.
2. Daar over kan je slechts speculeren. Kan me goed voorstellen dat de speler zelf nog wil. Vanuit Dinamo perspectief. Ze hebben wat nieuwe spelers gehaald Kovac, Glavina en hebben sowieso nog Lovren als centrale verdediger lopen (groot talent), voor de verdediging. Biscan kan ook uit de voeten als defensieve middenvelder, daar heeft Dinamo dan ook nog Vrodeljak van wie verwacht werd dat hij een transfer naar de Bundesliga zou maken deze zomer. Dat is allemaal niet gebeurt waardoor Biscan iets makkelijker (vooral met het ook op de medio en lange termijn) gemist kan worden. Tenslotte heeft Dinamo ook een groot talent in Milan Badelj die zowel aanvallend als verdedigend goed is op het middenveld.
3. Dat klopt, tegelijkertijd heeft Dinamo een begroting die momenteel slechts 35% van die van Ajax is (enkele jaren terug lag het nog een stuk lager). Hoewel Biscan grootverdiener zal zijn, zal hij denk ik niet in de allerhoogste schaal bij Ajax terechtkomen als het rondkomt. Het kan natuurlijk ook afspringen als hij dat wel verwacht. De Brazliaanse media meldden vandaag evengoed dat Ajax eruit was met de club van Thiago Heleno maar dat het stukliep op de salariseisen van Heleno zelf en z'n zaakwaarnemers. Wil Biscan de absolute hoofdprijs dan gok ik dat Ajax dat niet gaat betalen. Biscan krijgt sowieso minimaal het Non-EU salaris wat op anderhalf keer het doorsneeeredivisie slaaris ligt. Daarmee kom je uit op minimaal 4,5 ton (wat onze Brazilianen ook zullen verdienen minimaal) De maxima qau salarissen bij Ajax liggen zo rond de 1,8-2 Miljoen. Dat zie ik Ajax niet neertellen, een salaris zo rond de 8ton kan ik me wel voorstellen
|
JaszaAFCA
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:56
|
|
Hehe ok tx, zullen het wel zien dan.
Hier kan je btw niet echt blij van worden:
http://www.est1892.co.uk/forums/showthread.php?t=30572
Waarom vind jij hem dan wel een speler die Ajax aankan?
|
n33rb33k
Forum berichten: 31
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 00:56
|
|
Citaat: 1. 2september = een nieuwe dag.
Dat is het al hoor. Dus hop, voor de dag ermee, ben uiterst nieuwsgierig.
Het was een drukke laatste dag vandaag bij Ajax. Wat vind iedereen van de gedane transfers? Ik vind het opvallend dat er spelers gehuurd worden voor 1 seizoen, terwijl ze bij Jong Ajax moeten beginnen. Waarom is dat en hoe lang zullen ze daar dan (naar verwachting?) moeten blijven spelen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 01:02
|
|
Citaat:
Ik vind hem selectiewaardig en beter dan Oleguer of Wielaert. Oleguer kan niet opbouwen en Wielaert niet verdedigen, Biscan is wat beter uitgebalanceerd qua kwaliteiten.
Of ik voor Biscan gegaan was is weer een ander verhaal, dan zeg ik duidelijk nee. Er zijn betere opties. De hang naar routine van Jol, dan begrijp ik dat je sneller bij dit soort namen uitkomt. Maar opnieuw we zullen vanzelf zien of het ook definitief rondkomt, er kan nog van alles misgaan.
|
JaszaAFCA
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 01:09
|
|
Citaat:
Ik vind hem selectiewaardig en beter dan Oleguer of Wielaert. Oleguer kan niet opbouwen en Wielaert niet verdedigen, Biscan is wat beter uitgebalanceerd qua kwaliteiten.
Of ik voor Biscan gegaan was is weer een ander verhaal, dan zeg ik duidelijk nee. Er zijn betere opties. De hang naar routine van Jol, dan begrijp ik dat je sneller bij dit soort namen uitkomt. Maar opnieuw we zullen vanzelf zien of het ook definitief rondkomt, er kan nog van alles misgaan.
Duidelijk, ik ken hem nog vaag van de Liverpool periode maar was nou niet echt een speler waar ik echt warm van werd. Daarnaast dat hij bij Pana gratis weg mocht spreekt ook niet echt in zijn voordeel natuurlijk.
En ik zag zelfs dat ze hem bij Zagreb niet geweldig vinden, al blijft het natuurlijk de Eredivisie. Maar Jol kan niet nog een oudere speler kopen die het niet gaat redden, hij moet wel echt beter zijn dan Vertonghen-Alderweireld anders heeft het weinig nut.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 01:12
|
|
Citaat: Een oud bericht uit de VI, juli 2000:
Ajax is met Dinamo Zagreb in onderhandeling over een transfer van de Kroatische verdediger Igor Biscan (22). Trainer Co Adriaanse ziet in de negenvoudige international een versterking voor de posities van rechtsback, rechtshalf en/of centrumverdediger. Dinamo Zagreb laat de speler liever niet vertrekken, zeker niet vóór de derde ronde van de Champions League waarvoor de club zich heeft geplaatst. Ajax wil zich verder nog versterken met een centrumspits en hoopt de Finse centrumverdediger Petri Pasanen van FC Lahti over te nemen (zie pagina 36 tot en met 39). Pasanen (19) maakte de afgelopen week tijdens een stage in de hoofdselectie een goede indruk. Hij staat ook in de belangstelling van Inter en SC Heerenveen. Mogelijk komt een van zijn clubgenoten, de achttienjarige Mika Vayrynen, op proef in Amsterdam. De zeventienjarige Fin Jussi Kujala heeft inmiddels een contract voor vier seizoenen getekend. De aanvallende middenvelder, afkomstig van Tampere United, zal eerst twee jaar worden opgenomen in de jeugdopleiding. De zestienjarige Wesley Sneijder is voor vijf jaar vastgelegd. De linkshalf speelt vanaf zijn achtste voor Ajax.
Het moet dus wel een topper zijn, of niet James? Maar serieus, ken jij hem een beetje?
Wat denk je, Pushkin, liever Biscan of liever niets?
|
Maxwell5
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 01:58
|
|
Ik zou het wel jammer vinden mocht de naam Biscan kloppen. Ik zie liever Dervite komen. Sterke jongen, zeer getalenteerd. En dan met Wielaert naast zich dat meer in de dekking kan spelen. Zoals ie dat ook zo goed kon met Douglas.
Biscan is toch mijn inziens niet de pure verdediger die Ajax nodig heeft. Daarnaast zou Biscan meer een speler zijn voor de korte termijn dan een speler als Dervite waar je toch langer gebruik van kan maken, gezien zijn leeftijd.
Verder heeft Biscan al een Europeesduel voor dit seizoen al erop zitten, wat volgens mij nou ook niet gewenst is. Want dat zou betekenen dat je zo'n speler alleen maar haalt voor de competitie. En dat is voor de speler gezien zijn cv nou ook niet echt aantrekkelijk (genoeg).
Maar goed, we zullen zien.
|
JaszaAFCA
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 01:59
|
|
Dervite is ook niet echt lange termijn, als ze die wilde hebben zou het om een huur gaan
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 02:12
|
|
Citaat: Dervite is ook niet echt lange termijn, als ze die wilde hebben zou het om een huur gaan
True, maar waarschijnlijk ook met optie tot koop...
welkom trouwens
|
Maxwell5
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 02:23
|
|
Nee hoor. Dervite komt niet aan spelen toe bij de Spurs, en mag vertrekken. Het enige heikelpunt is(mits de speler geinteresseerd is/was) de transfersom dat er neergelegd moet worden. Want ga er maar vanuit dat de Spurs nog wel wat voor hem willen vangen.
Mocht deze speler eventueel op huurbasis zijn overgang maken, dan kunnen ze 'm nog altijd na het huidige seizoen definitief overnemen. Vergelijkbaar met de overeenkomst waarop Kelron zijn transfer voltooidde.
Het punt is dat Ajax op het moment geen extra investeringen wil doen, omdat men de begroting minimaal op peil willen houden. Mede door de aanzienlijke aantal contractspelers, wordt dit redelijk bemoeilijkt. Ondanks dat men een voldoende reserve achter de hand heeft, en zich in een gezonde financiele status bevindt. Wil men rekening houden met de naschok van de recessie in de voetbalwereld. Want ondanks dat daar ogenschijnlijk geen gevolgen van zijn te bekennen, gaat deze toch zeker komen. En daar anticipeert Ajax goed op.
|
StanleyW
Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 07:55
|
|
Over 55 minuten opent de beurs van 2 september.. Staat ons een verrassing te wachten of niet...
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Wo 2 sep 2009 08:33
|
|
Ik had liever gezien dat ajax eerst op zoek was gegaan naar een sterke centrale verdediger. Hoeveel middenvelders en aanvallers lopen er nou wel niet rond? Dit terwijl de verdediging nog steeds niet sterk oogt...
|