Auteur
|
Bericht
|
Teaser
Forum berichten: 24
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:15
|
|
Citaat: Ik laat iedereen er hun eigen waarde oordeel over geven, maar ik geef gewoon aan wat ik hoor en zie en welke link ik leg. Of het nu goed gaat of niet staat voor mij wel vast dat het natuurlijk een corrupt zooitje is (en dat kan ook heel verkeerd uitpakken, zoals met zo'n Atouba). Maar goed, ik heb hier een paar weken geleden al aangekondigd dat Raiola met het aanstellen van Jol weer een flinke vinger in de pap zou krijgen.
Interessante discussie kan dat opleveren maar ook al ben ik van mening dat je sommige deals niet zou moeten maken ik krijg steeds meer het idee dat Ajax een soort van don Quixote aan het worden was. Daar waar vele clubs (ook binnen Nederland) garen spinnen bij het feit dat ze gebruik maken van bepaalde netwerken en daarmee toch succesvol zijn bleef Ajax vooral internationaal gezien achter het net vissen leek wel.
Moet je jezelf afsluiten voor bepaalde zaken als de wereld om je heen aan het veranderen is en jij als club daarin achter blijft? Ik zou het begrijpen als ook Ajax zich gaat roeren op die netwerken lijntjes en of ik het nou leuk vind of niet je moet slagvaardig blijven anders verlies je de rest uit het oog. Een wedstrijd tussen een showroomauto en een getunede fabrieksauto is ook geen wedstrijd of wel?...
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:16
|
|
Op het Duitse ''transfermarkt.de'' staan Kerlon en Pantelic bij de selectie van Ajax.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:21
|
|
Citaat: Ik laat iedereen er hun eigen waarde oordeel over geven, maar ik geef gewoon aan wat ik hoor en zie en welke link ik leg. Of het nu goed gaat of niet staat voor mij wel vast dat het natuurlijk een corrupt zooitje is (en dat kan ook heel verkeerd uitpakken, zoals met zo'n Atouba). Maar goed, ik heb hier een paar weken geleden al aangekondigd dat Raiola met het aanstellen van Jol weer een flinke vinger in de pap zou krijgen.
Interessante discussie kan dat opleveren maar ook al ben ik van mening dat je sommige deals niet zou moeten maken ik krijg steeds meer het idee dat Ajax een soort van don Quixote aan het worden was. Daar waar vele clubs (ook binnen Nederland) garen spinnen bij het feit dat ze gebruik maken van bepaalde netwerken en daarmee toch succesvol zijn bleef Ajax vooral internationaal gezien achter het net vissen leek wel.
Moet je jezelf afsluiten voor bepaalde zaken als de wereld om je heen aan het veranderen is en jij als club daarin achter blijft? Ik zou het begrijpen als ook Ajax zich gaat roeren op die netwerken lijntjes en of ik het nou leuk vind of niet je moet slagvaardig blijven anders verlies je de rest uit het oog. Een wedstrijd tussen een showroomauto en een getunede fabrieksauto is ook geen wedstrijd of wel?...
Ik snap heel goed wat je bedoelt, Teaser. En ik vind ook dat je gewoon gebruik moet kunnen maken van je netwerk. Maar men moet wel het beste voor hebben met de club. En ik geloof er niets van dat Jol niet wist wat voor een enorme prutser Atouba is. Met zo'n Kerlon is het ook nog maar afwachten. Die jongen is enorm veel geblesseerd geweest. Sowieso heeft het met beleid natuurlijk allemaal erg weinig te maken. Ik heb meer het idee dat Ajax/Jol deze twee jongens last minute nog in hun schoot geworpen heeft gekregen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
|
|
Dat is een absolute flutsite, Guy. Vergeet die site.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
|
|
Die Kerlon heeft sinds 2007 aanhoudend blessureleed gekend. Bij Inter kregen ze hem niet fit. Ik zou de komst van Kerlon zeker niet toejuichen, bovendien is het vooral een grote hype geweest en heeft hij buiten die goede WK waar hij die zeehondendribbel introduceerde niets meer gepresteerd. De kans dat hij voor Ajax dit seizoen van waarde kan zijn schat ik nihil. Onbegrijpelijke zet mocht hij daadwerkelijk komen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:22
|
|
Ik ben tegen het huren van 1 seizoen van talenten. Bojan, Kerlon wie dan ook. Ik begrijp totaal niet waarom dat nodig is.
|
david_gr87
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:24
|
|
zullen we het maar even lekker afwachten allemaal? sinds mei van dit jaar heb ik wel 1000 namen voorbij zien komen. ik wordt wel echt gek van het wachten. prima hoor eventueel kerlon en pantelic. maar waar blijft die verdediger nou?! er wordt veel beloofd, weinig gedaan. we zullen zien morgen.
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:25
|
|
Zou zo'n speler voor koop geen optie zijn voor Ajax? als hij echt zo weinig heeft laten zien bij Inter zal hij toch niet voor de hoofdprijs weg hoeven?
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:25
|
|
Citaat: Ik ben tegen het huren van 1 seizoen van talenten. Bojan, Kerlon wie dan ook. Ik begrijp totaal niet waarom dat nodig is.
Omdat we daar beter van worden? PSV heeft Alex wel mooi ff een paar jaar gehuurd hé. Nu zeg jij wel 1 jaar, maar als je hem het jaar weer kan huren.
2 jaar geleden Pato of 2 jaar geleden Messi huren zou wel goede reclame voor Ajax zijn geweest.
|
klene
Forum berichten: 202
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:28
|
|
Citaat: Ik ben tegen het huren van 1 seizoen van talenten. Bojan, Kerlon wie dan ook. Ik begrijp totaal niet waarom dat nodig is.
Stel je nou voor dat Kerlon de bal in de laatste minuut er in tikt en daardoor kampioen worden? Dan spelen we CL en worden we weer aantrekkelijker voor spelers. De kans dat dat gebeurd is natuurlijk nihil, maar het is wel mogelijk.
|
guy_ajax
|
|
|
Citaat: Dat is een absolute flutsite, Guy. Vergeet die site.
Oke, k ging ff verder zoeken en kwam er ook al achter. Suáerz 15 miljoen waard, Lindgren 4,5 miljoen en Van der Wiel 4 miljoen.. Suárez is meer waard (als je het vergelijkt met alle andere spelers) en Van der Wiel is wel ''iets'' meer waard dan Lindgren.
Zo was Simons veel duurder dan Engelaar, Affelay kost slechts 10 miljoen. Denk ook niet dat er een club is die 7 miljoen gaat betalen voor Makaay.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
|
|
Citaat: zullen we het maar even lekker afwachten allemaal? sinds mei van dit jaar heb ik wel 1000 namen voorbij zien komen. ik wordt wel echt gek van het wachten. prima hoor eventueel kerlon en pantelic. maar waar blijft die verdediger nou?! er wordt veel beloofd, weinig gedaan. we zullen zien morgen.
Welkom, david_gr87! Zou je in het vervolg wel hoofdletters willen gebruiken aub?
|
ghostwriter
|
|
|
Alsof Ajax Pato of Messi ooit had kunnen huren, die waren op hun 21ste al geweldig, sterker nog Pato is nog geen 21. Het gaat hier niet om een megatalent als Messi, Pato of Bolatelli maar om Kerlon, een toptalent maar dat is Zeegelaar ook. Die zou je toch ook niet voor 1 seizoen huren op zijn 21ste. Alex werd voor een paar jaar gehuurd Kerlon voor 1 seizoen, geen vergelijking dus.
Citaat: Stel je nou voor dat Kerlon de bal in de laatste minuut er in tikt en daardoor kampioen worden? Dan spelen we CL en worden we weer aantrekkelijker voor spelers. De kans dat dat gebeurd is natuurlijk nihil, maar het is wel mogelijk.
Ja misschien moet Ajax mij dan maar kopen want misschien zal ik als ik 29 wedstrijden bij Ajax in de spits speel wel 1 keer scoren en zal Ajax op 1 doelpunt verschil kampioen worden.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:29
|
|
Stel je nou voor dat Kerlon de bal in de laatste minuut er in tikt en daardoor kampioen worden? Dan spelen we CL en worden we weer aantrekkelijker voor spelers. De kans dat dat gebeurd is natuurlijk nihil, maar het is wel mogelijk.
Hoeft niet in de laatse minuut.. gewoon in het hele seizoen kán ook voldoende zijn. Hadden we in 06/07 één goal meer dan waren we kampioen en speelde we CL.
|
Moasdam
Forum berichten: 41
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:29
|
|
Ik hoop dat Ajax deze Kerlon topfit krijgt en uitgroeit als 2e topspits van Ajax.
Maar als ik zo deze verhalen lees weet ik dat allemaal nog niet.
& hoezo, de deal is nog niet bevestigd door beide clubs.
|
klene
Forum berichten: 202
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:30
|
|
Hoeft niet in de laatse minuut.. gewoon in het hele seizoen kán ook voldoende zijn. Hadden we in 06/07 één goal meer dan waren we kampioen en speelde we CL.
Ja maar ik hou een beetje van dramatisch doen
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:30
|
|
Citaat: Alsof Ajax Pato of Messi ooit had kunnen huren, die waren op hun 21ste al geweldig, sterker nog Pato is nog geen 21. Het gaat hier niet om een megatalent als Messi, Pato of Bolatelli maar om Kerlon, een toptalent maar dat is Zeegelaar ook. Die zou je toch ook niet voor 1 seizoen huren op zijn 21ste. Alex werd voor een paar jaar gehuurd Kerlon voor 1 seizoen, geen vergelijking dus.
Messi is nu 21/22, 3 jaar geleden was hij 18/19, Pato is net 20, 2 seizoenen geleden toen hij net over kwam naar Milan hadden we hem kunnen huren misschien. Als we steeds spelers huren en het pakt goed uit, dan zullen steeds meer clubs en spelers het aantrekklijker vinden om bij Ajax voor 1 of 2 seizoenen te rijpen.
|
david_gr87
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:31
|
|
Citaat: zullen we het maar even lekker afwachten allemaal? sinds mei van dit jaar heb ik wel 1000 namen voorbij zien komen. ik wordt wel echt gek van het wachten. prima hoor eventueel kerlon en pantelic. maar waar blijft die verdediger nou?! er wordt veel beloofd, weinig gedaan. we zullen zien morgen.
Welkom, david_gr87! Zou je in het vervolg wel hoofdletters willen gebruiken aub?
Sorry. Vooral luiheid vrees ik.
Zijn er nou ook geruchten over een Mexicaanse verdediger? Kan iemand dat bevestigen?!
|
Teaser
Forum berichten: 24
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:31
|
|
Citaat: Ik snap heel goed wat je bedoelt, Teaser. En ik vind ook dat je gewoon gebruik moet kunnen maken van je netwerk. Maar men moet wel het beste voor hebben met de club. En ik geloof er niets van dat Jol niet wist wat voor een enorme prutser Atouba is. Met zo'n Kerlon is het ook nog maar afwachten. Die jongen is enorm veel geblesseerd geweest. Sowieso heeft het met beleid natuurlijk allemaal erg weinig te maken. Ik heb meer het idee dat Ajax/Jol deze twee jongens last minute nog in hun schoot geworpen heeft gekregen.
Het heeft er alle schijn van natuurlijk. Het risico bij dat soort netwerkjes is natuurlijk altijd dat er van de 5 a 6 misschien 2 a 3 echt van hele grote waarde zullen zijn en de rest meer het in stand houden van het netwerk is. Niettemin is het voor Nederlandse begrippen vaak net even dat beetje meer wat er nodig is om succesvoller te kunnen zijn. De uiteindelijke gedachte die er mee speelt is altijd die vele miljoenen die er liggen te wachten als je via dat succes in Nederland de CL binnen komt. Dat geld is hoog nodig om je te kunnen richten op de langere termijn ofwel je koopt er de tijd mee die er nodig is om juist talenten de ruimte te geven om te groeien. De laatste jaren moet dat veels te geforceerd en dat leidde naar niets. Een gok dus waarvan je hoopt dat je aan het goede eind van de lijn zit ipv enkel een opvangplek voor niet te gebruiken spelers wordt. Afwachten dus want anders heb je ook niets...
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:33
|
|
Snap het hele Kerlon verhaal ook niet echt. Als we Pantelic halen is er toch helemaal geen behoefte aan Kerlon? Zeker niet aangezien Cvitanich nog steeds niet verhuurd is...
En dan hebben we het nog helemaal niet over het blessureverhaal van die speler.
Misschien is Kerlon een backupoptie voor het geval dat er met Pantelic toch iets mis blijkt te zijn? Anders kan ik het eigenlijk niet rijmen..
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:34
|
|
Citaat:
Sorry. Vooral luiheid vrees ik.
Zijn er nou ook geruchten over een Mexicaanse verdediger? Kan iemand dat bevestigen?!
Het gaat om Ze Eduardo een Braziliaan.
|
Moasdam
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:34
|
|
Citaat: Alsof Ajax Pato of Messi ooit had kunnen huren, die waren op hun 21ste al geweldig, sterker nog Pato is nog geen 21. Het gaat hier niet om een megatalent als Messi, Pato of Bolatelli maar om Kerlon, een toptalent maar dat is Zeegelaar ook. Die zou je toch ook niet voor 1 seizoen huren op zijn 21ste. Alex werd voor een paar jaar gehuurd Kerlon voor 1 seizoen, geen vergelijking dus.
Messi is nu 21/22, 3 jaar geleden was hij 18/19, Pato is net 20, 2 seizoenen geleden toen hij net over kwam naar Milan hadden we hem kunnen huren misschien. Als we steeds spelers huren en het pakt goed uit, dan zullen steeds meer clubs en spelers het aantrekklijker vinden om bij Ajax voor 1 of 2 seizoenen te rijpen.
Daar ben ik het wel mee eens, of talenten voor niet al te veel geld kopen voor 1 jaar en de mogelijkheid op 2 jaar extra.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:35
|
|
Citaat: Messi is nu 21/22, 3 jaar geleden was hij 18/19, Pato is net 20, 2 seizoenen geleden toen hij net over kwam naar Milan hadden we hem kunnen huren misschien. Als we steeds spelers huren en het pakt goed uit, dan zullen steeds meer clubs en spelers het aantrekklijker vinden om bij Ajax voor 1 of 2 seizoenen te rijpen.
Toen hij overkwam naar Milan had hij eerst een periode waarin hij niet mocht spelen omdat hij onder de 18 was en daarna was hij meteen basisspeler. Messi was ook 18 toen hij al belangrijk genoeg was voor Barca om nooit te verhuren.
|
Moasdam
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:39
|
|
Hoorde net van een vriend het gerucht dat Suarez naar Juventus is voor 23 miljoen.
Ze verzinnen ook van alles haha.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 23:39
|
|
Citaat: Messi is nu 21/22, 3 jaar geleden was hij 18/19, Pato is net 20, 2 seizoenen geleden toen hij net over kwam naar Milan hadden we hem kunnen huren misschien. Als we steeds spelers huren en het pakt goed uit, dan zullen steeds meer clubs en spelers het aantrekklijker vinden om bij Ajax voor 1 of 2 seizoenen te rijpen.
Toen hij overkwam naar Milan had hij eerst een periode waarin hij niet mocht spelen omdat hij onder de 18 was en daarna was hij meteen basisspeler. Messi was ook 18 toen hij al belangrijk genoeg was voor Barca om nooit te verhuren.
Ja klopt, maar Messi en Pato en Balotteli zijn wel echt uitzonderlijke talenten. Je hebt ook talenten van een klasse minder die mag je van mij best voor 1 of 2 jaar huren , maar anders hoef je van mij ook niet te huren ben ik ook geen voorstander van.
|