Auteur
|
Bericht
|
Michael
Forum berichten: 79
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 12:22
|
|
edit: dubbelpost, zie bericht hieronder
|
Michael
Forum berichten: 79
|
|
|
Citaat: FC Zürich-spits Eric Hassli bleef dinsdag tachtig minuten lang op de bank in het voorronde Champions League-duel met FK Ventspils (1-2 winst). De reden daarvan is wel een heel bijzondere: hij lag letterlijk te dromen van Ajax.
Hassli (2 had de nacht voor de wedstrijd vrijwel niet geslapen en voelde zich zodoende slap voor de wedstrijd, weet het Zwitserse Blick. Daarop zette trainer Bernard Challandes de spits op de bank.
Volgens het Zwiterse medium is Ajax geïnteresseerd in de diensten van de Franse spits. De Amsterdammers zouden al geïnformeerd hebben naar de vraagprijs. Hassli kon daardoor de slaap maar slecht vatten.
Hassli speelt sinds 2007 voor FC Zürich en scoorde in 58 wedstrijden 23 keer. Daarvoor kwam hij uit voor onder meer FC St. Gallen, Servette FC, Southampton (huur) en FC Metz.
Overigens is het nog maar de vraag of Hassli FC Zürich zou willen verruilen voor Amsterdam, omdat hij met de Zwitsers in de Champions League speelt.
Van Elfvoetbal. Voor wie Hassli niet kent, een lange spits die het vooral van z'n fysiek moet hebben. Technisch valt het nog wel mee, maar erg traag en ik zie er geen Ajaxspits in. Ajax was dus aanwezig bij Zurich. Bij Zurich loopt ook nog altijd Yassine Chikaoui rond. Meer een aanvallende middenvelder annex aanvaller, maar dat is wel een interessante speler voor Ajax. Hoop dat ze er voor hem zaten.
Heb Hassli afgelopen seizoen wel eens aan het werk gezien. ook live. Slechtere versie van Ibrahimovic (nee, hij komt ook niet eens in de buurt).
Toch kan het wel een versterking zijn. Hij is echt lang en sterk. Technisch zelfs sterk, gezien zijn lengte, en ik vind ook met zijn snelheid niks mis. Natuurlijk is het geen Overmars, Rommedahl of een ander. Maar zeker sneller (zonder én met bal) dan een Koevermans of Vennegoor. Vooral zijn startsnelheid is goed voor zo'n lange spits. Dat hij meer techniek heeft dan die twee staat buiten kuif.
Nadeel is dat hij ook al tegen de 30 loopt.... Als dat de vijver is waarin Ajax aan het vissen is, houd ik mijn hart vast..
Maar, na namen als Koevermans en Vennegoor, vind ik dit wel een verbetering.
De interesse in Chikhaoui is er al jaren. Deze zou het niveau van Zlatan wel kunnen benaderen, mits hij doorgroeit. Doet me ook in alles aan Ibrahimovic denken. Heerlijke voetballer vind ik hem. Maar dat vinden meerdere clubs. Vorig jaar moest hij al acht miljoen kosten.. Zal nu wel onbetaalbaar zijn geworden, aangezien ze hun sterspelertje echt niet van de hand doen, zo vlak voor sluiting van de tranferwindow, mits ze ver willen komen in de CL.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
|
|
Op hoeveel plekken tegelijk kunnen ze aanwezig zijn en op hoeveel paarden tegelijk wedden ze? Naar iedereen wordt geïnformeerd en met zowat iedere speler hebben ze al een eerste gesprek achter de rug. Koevermans, Huseklepp, Hassli... Het zal wel.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 12:50
|
|
Citaat: Op hoeveel plekken tegelijk kunnen ze aanwezig zijn en op hoeveel paarden tegelijk wedden ze? Naar iedereen wordt geïnformeerd en met zowat iedere speler hebben ze al een eerste gesprek achter de rug. Koevermans, Huseklepp, Hassli... Het zal wel.
RvdB heeft al eens in een gesprek aangegeven dat ze een lijst hebben met een x aantal namen.
Met al deze namen worden informele gesprekken gevoerd hoe ze staan tegenover een transfer naar Ajax.
Op basis van die eerste gesprekken wordt dan bepaald of er iets in zit..
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 13:48
|
|
Citaat: @JohnDylan: Ik heb die Wagner al een aantal keer genoemd op verschillende websites en forums. Lengte loopt inderdaad richting de 2 meter, en nog maar 21 jaar.. Goed voetballertje! Zien overige clubs echter ook, interesse van Club Brugge, PSV en FC Groningen.
Duisburg wil hem echter niet laten gaan, en ook Wagner zegt te willen blijven.. Voor twee miljoen laat Duisburg hem wel gaan denk ik, en interesse van Ajax laat toch menig hart nog steeds sneller kloppen.
Als Ajax 2 miljoen bij Duisburg neerlegt zal de kans dat Wagner komt erg groot zijn. Bij Ajax kan hij zich zeker door ontwikkelen tot een goede spits, hij is tweebenig, snel en technisch in orde. Als hij de komende seizoenen ook nog even het krachthonk ingaat dan kan het een goede centrum spits worden.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 14:15
|
|
Citaat: Het zou mij mooi lijken als Ajax twee Duitsers zou halen; Sandro Wagner (spits) en Christopher Schorch (centrale verdediger).
Lijkt me niet logisch dat Köln Schorch nu al zou verkopen, nadat ze hem deze zomer uit Madrid hebben gehaald...
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 14:47
|
|
Citaat: City win race to sign Aleksic?
2009-08-26 - Added by ExtraFootie
Manchester City are reportedly close to pipping a host of Europe's elite clubs to the signature of highly-rated Serbian starlet Danijel Aleksic.
The Daily Mail claims that cash-rich City have agreed a £6million fee with Vojvodina for the 18-year-old Serbia international hitman.
Aleksic, who is regarded as the best young talent in his homeland, has been monitored closely by Real Madrid and Villarreal this season but was expected to move to either Ajax or Bayern Munich.
However, City are understood to have been alerted to the talented teenager, who quite astonishingly represented Serbia at U17, U19, U21 and at full squad level last term, by national coach Raddy Antic.
City boss Mark Hughes has now made his move in the hope of heading off interest on the continent, with Aleksic set to follow in the footsteps of compatriots Adem Ljajic and Zoran Tosic, who joined Manchester United in January.
Meanwhile, the same report suggests that Fulham and Portsmouth are monitoring Aleksic's countryman and team-mate at Vojvodina, Stefan Zogovic.
The 19-year-old defender, who can play in both full-back positions and centre-half, has also been capped at all levels by Serbia and has recently broken into the senior national squad.
Doodzonde, vooral omdat Ajax een goede kans had om hem te halen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 15:05
|
|
Citaat: Het zou mij mooi lijken als Ajax twee Duitsers zou halen; Sandro Wagner (spits) en Christopher Schorch (centrale verdediger).
Lijkt me niet logisch dat Köln Schorch nu al zou verkopen, nadat ze hem deze zomer uit Madrid hebben gehaald...
Ja dat is een probleem, volgens mij mag het zelfs niet; een speler kopen en verkopen in dezelfde transferperiode. Hij is wel echt een groot talent die ik graag naar Ajax zou zien komen.
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 16:16
|
|
Misschien in het verkeerde topic, maar dit geeft wel ruimte in de salarissen, bron f-side.nl:
'Oleguer rond met AEK Athene'
26-08-09
Ajax kan afscheid nemen van haar verdediger Oleguer. Volgens Griekse media heeft AEK Athene bevestigd dat de transfer zo goed als rond is.
AjaxF-side.NL
Het Griekse AEK365.gr meldt dat de transfer binnen 48 uur wordt afgerond. Oleguer (29) mocht bij Ajax vertrekken en was om die reden ook niet opgenomen in de selectie voor het duel met Slovan Bratislava. Oleguer moet wel salaris inleveren volgens deze betrouwbare site, maar dat schijnt geen probleem te zijn. Gisteren trainde Oleguer nog volop mee met de eerste selectie.
Met de transfer is naar verluidt een bedrag van 1,2 miljoen euro gemoeid. Oleguer Presas Renom, zoals zijn volledige naam luidt, kwam in 2006 op inspraak van Henk ten Cate naar Ajax. Destijds werd hij overgenomen van Barcelona.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 16:26
|
|
Uhm, 10Oele...kijk eens in de topic van Oleguer en op de voorpagina...Stond er al een tijdje, hoor.
|
10Oele
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 16:49
|
|
Citaat: Uhm, 10Oele...kijk eens in de topic van Oleguer en op de voorpagina...Stond er al een tijdje, hoor.
Oh sorry, had ik niet gezien, maar in dit topic is het ook nog enigszins relevant want deze transfer geeft wel ruimte voor een aankoop. Aangezien Oleguer niet voor een appel en een ei bij Ajax speelt.
|
Marc
Forum berichten: 164
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 16:50
|
|
Ondanks dat de transferdeadline met een dag is verschoven begin ik toch wel een beetje de kriebels te krijgen. Vooral omdat het angsvallig stil is...gaan er nog wel versterkingen komen?
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 17:25
|
|
Citaat: Misschien in het verkeerde topic, maar dit geeft wel ruimte in de salarissen, bron f-side.nl:
26-08-09
Ajax kan afscheid nemen van haar verdediger Oleguer. Volgens Griekse media heeft AEK Athene bevestigd dat de transfer zo goed als rond is.
AjaxF-side.NL
Het Griekse AEK365.gr meldt dat de transfer binnen 48 uur wordt afgerond. Oleguer (29) mocht bij Ajax vertrekken en was om die reden ook niet opgenomen in de selectie voor het duel met Slovan Bratislava. Oleguer moet wel salaris inleveren volgens deze betrouwbare site, maar dat schijnt geen probleem te zijn. Gisteren trainde Oleguer nog volop mee met de eerste selectie.
Met de transfer is naar verluidt een bedrag van 1,2 miljoen euro gemoeid. Oleguer Presas Renom, zoals zijn volledige naam luidt, kwam in 2006 op inspraak van Henk ten Cate naar Ajax. Destijds werd hij overgenomen van Barcelona.
Dat is een hele slechte griekse vertaling. Het is juist dat Oleguer van de 1.2 miljoen die hij bij Ajax verdient , geld moet gaan inleveren. Volgens mij is het zelf zo dat hij vrij weggaat.
|
melvinkruijt
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 21:17
|
|
Citaat: Misschien in het verkeerde topic, maar dit geeft wel ruimte in de salarissen, bron f-side.nl:
26-08-09
AjaxF-side.NL
Dat is een hele slechte griekse vertaling. Het is juist dat Oleguer van de 1.2 miljoen die hij bij Ajax verdient , geld moet gaan inleveren. Volgens mij is het zelf zo dat hij vrij weggaat.
Nee, dat is niet helemaal waar. Er staat dat de club hoopt op een vrije transfer..
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 26 aug 2009 21:49
|
|
26-08-09
AjaxF-side.NL
Nee, dat is niet helemaal waar. Er staat dat de club hoopt op een vrije transfer..
Maar die 1.2 is juist gebaseerd op zijn contract bij Ajax.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 09:52
|
|
Goed nieuws:
Koevermans stevent af op basisplaats bij PSV
Geschreven op donderdag, 27 augustus om 09:59
Danny Koevermans wordt naar alle waarschijnlijkheid beloond voor zijn goede invalbeurt tegen NAC Breda. Volgens AD/Sportwereld stevent de aanvaller af op een basisplaats in de Europese wedstrijd tegen Bnei Yehuda Tel Aviv. Hij krijgt de voorkeur boven Ola Toivonen, die een teleurstellende competitiestart beleeft. Of de Zweed helemaal uit de basiself verdwijnt, is nog maar de vraag. Op de laatste training probeerde Fred Rutten twee varianten uit in het Phillips Stadion: beide met Koevermans in de punt van de aanval. In variant 1 had hij Ibrahim Afellay, Timmy Simons en Otman Bakkal achter zich op het middenveld, in variant 2 waren dat Afellay, Orlando Engelaar en Toivonen.
Een verrassing zou de wijziging in de Eindhovense aanval niet zijn. Toivonen scoorde weliswaar twee keer in de seizoensopening tegen VVV-Venlo, maar bracht vervolgens te weinig in de laatste drie competitieduels. Koevermans deed het afgelopen weekend goed tegen NAC, door als invaller twee keer te scoren.
www.voetbalzone.nl
------------------------------------
Als Koevermans vanavond start zal hij een heel stuk minder interessant voor Ajax zijn !! Want dan heeft hij Europees al gespeeld.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 10:33
|
|
Jol schijnt nog een ander ijzer in het vuur te hebben dan Alves. Vraag me af wie dit dan is. Dit moet dan ook redelijk serieus zijn, aangezien ze een verhuur van Cvitanich als een optie beschouwen.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 10:39
|
|
Citaat: Jol schijnt nog een ander ijzer in het vuur te hebben dan Alves. Vraag me af wie dit dan is. Dit moet dan ook redelijk serieus zijn, aangezien ze een verhuur van Cvitanich als een optie beschouwen.
Inderdaad. En de manier waarop Jol dat zegt is het een ijzer wat nog niet bekend is ;)
Koevermans zal waarschijnlijk ook afvallen, die speelt vanavond waarschijnlijk ipv Toivonen! m.a.w. minder interessant voor Ajax!
|
10Oele
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 10:39
|
|
Citaat: Jol schijnt nog een ander ijzer in het vuur te hebben dan Alves. Vraag me af wie dit dan is. Dit moet dan ook redelijk serieus zijn, aangezien ze een verhuur van Cvitanich als een optie beschouwen.
Dan ben ik erg benieuwd inderdaad! En dan zal er toch ook wel vandaag of morgen gehandeld gaan worden hoop ik.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 10:41
|
|
Ajax krijgt trouwens toch ook nog geld voor de transfer van Wesley? Weet niet hoeveel het is, maar alle beetjes helpen om een speler te halen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 10:45
|
|
Citaat: Ajax krijgt trouwens toch ook nog geld voor de transfer van Wesley? Weet niet hoeveel het is, maar alle beetjes helpen om een speler te halen.
Bij een transfersom van 15 mio krijgt Ajax zo'n 6,5 ton geloof ik. Heeft laatst in de Telegraaf gestaan. Dit soort meevallers bewijzen dat opleiden kan lonen.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 10:48
|
|
Citaat: Ajax krijgt trouwens toch ook nog geld voor de transfer van Wesley? Weet niet hoeveel het is, maar alle beetjes helpen om een speler te halen.
Bij een transfersom van 15 mio krijgt Ajax zo'n 6,5 ton geloof ik. Heeft laatst in de Telegraaf gestaan. Dit soort meevallers bewijzen dat opleiden kan lonen.
Precies, bedankt voor het antwoord!
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 11:26
|
|
Ajax krijgt toch 5% aangezien hij de hele jeugd bij Ajax gespeeld heeft. Dat zou dus €750k zijn
|
melvinkruijt
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 11:28
|
|
Ik lees overigens een aantal goede dingen op www.voetbalzone.nl:
NEC wil Kennedy, Alves zoals gezegd NIET naar Ajax, geld van de transfer van Sneijder, Oleguer naar AEK en Cvitanich mogelijk verhuurd. Bovendien las ik gister dat Volendam Sarping [edit">---> Sarpong[edit"> wil huren..
Lijkt me dat als deze dingen door gaan, dit een positief effect heeft op het budget van Ajax. Het zullen geen tientallen miljoenen zijn, maar geld is geld.. Zoals oma altijd zei: wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd!
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 27 aug 2009 11:38
|
|
Sarping? Wat voor een speler is dat?
|