| | |
Forum
Onderwerp: Mogelijke aanwinsten
Maker: LucasBekeken: 525868 Status: InactiefBerichten: 9008
|
Auteur
|
Bericht
|
Marco
Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 18 aug 2009 20:42
|
|
Citaat: Ik praat het niet goed hoor. Een luisterend oor leggen bij een goed functionerend scoutingsteam van experts dat een veel groter gedeelte van de markt in kaart heeft gebracht is een veel beter idee dan via allerlei lijntjes proberen spelers binnen te halen die qua profiel aantrekkelijk zijn voor je trainer. Ik geef alleen aan hoe het gaat. Soms sta je als scoutingsteam gewoon hulpeloos tegenover de trainer/TD en zijn contacten. Bij Ajax is het heel erg gesteld, maar het komt bij alle clubs voor.
Weet ik, ik wil maar zeggen dat je dit op voorhand op enigerlei wijze kunt vastleggen, zodat je met dat beleid in de hand een trainer aanstelt. Een voetbalbaas die zich niet kan vinden in dat beleid, is dan per definitie ongeschikt. Eigenlijk is toch te bizar voor woorden? Het is een spel om miljoenen en miljoenen euro's en je laat je als club min of meer gijzelen door een trainer/TD en zijn nukken. Pak de miskopen van de afgelopen jaren -op de huidige loonlijst staan er nog wel een paar- en je ziet een rode draad. Knip die door. Volgens mij zijn het voor de overgrote meerderheid mid twintigers en ouder die elders als speler al gevormd zijn. Knip!
RvdB was wel aardig met de profielschets van de trainer, misschien moeten ze zoiets ook eens doen met spelers. Spelers ouder dan x jaar die x kosten, x willen verdienen en niet boven alle twijfel verheven staan, worden niet gecontracteerd. Not negotiable. Dan komt een trainer vanzelf eens uit bij de scouting.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 02:22
|
|
Citaat: [De scouts krijgen het uiteraard op hun bordje, maar die kunnen ook niet veel anders. Dan kun je aandragen wat je wil dat schiet niet op. De technisch directeur/trainer/of manager wordt er op afgerekend en die wordt liever afgerekend op z’n eigen fouten dan die van iemand anders. Er is een transferzomer die we als Ajacieden altijd aanhalen: zomer 2001-2002 (Trabelsi, Mido, Zlatan, Maxwell). Het grote verschil waren in mijn ogen niet de scouts die beter waren maar wel de technisch directeur die wat internationaler keek. Beenhakker durfde het wel aan, Ajax had ook op safe kunnen spelen. Adriaanse wilde aanankelijk Vennegoor: http://www.trouw.nl/krantenarchief/2001 ... ppie_.html en Lamey hebben als rechtsback destijds. Onder ieder andere TD was het waarschijnlijk ook zo gelopen. Zlatan halen was niet makkelijk, Ajax heeft alle zeilen moeten bijzetten om dat van de grond te krijgen maar het lukte omdat men de intentie verder te durven kijken dan de korte termijn. We grepen een paar jaar terug trouwens naast een speler van het kaliber Zlatan van destijds: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=49886 (Stevan Jovetic), maar ik vraag me echt af wat er was gebeurt als men zich binnen heel de organisatie hard had gemaakt voor zijn komst, ergens denk ik dat we hem dan hadden kunnen hebben, maarja dan moet je dus durven en internationaal kijken.
De periode Adriaanse hebben we hier elders al eens besproken. Misschien is goed voor een ander topic om naar te verplaatsen en daarin verder te gaan. Van die periode kan namelijk heel wat geleerd worden.
Maargoed, enkel de komst van Bergdolmo heeft Adriaanse zelf niet mee kunnen instemmen. Simpelweg doordat het voor zijn tijd was. Ook die van Kras, weliswaar voor het tweede heeft hij niet veel mee te maken gehad. Alle andere gedane aankopen, allemaal zeer goede, daar heeft hij met zijn kritische blik mee ingestemd. En een heleboel spelers, sommige zelfs die door Beenhakker zijn doorgedrukt met heel wat proefperiodes als gevolg (en ook een niet blije Beenhakker), niet. Vele exotische namen passeerde de revue. Ik noem de Australiër North, de Bosniër Radeljic, de Roemeen Stoica en de Kroat Ljubojevic. Uit alle stagiairs werd enkel WK-ganger Trabelsi geschikt bevonden, om de rechtsbackpositie vorm te geven. Want, natuurlijk, alle twee moesten ze het eens zijn, werd een speler aangekocht voor het eerste. Over Zlatan kwamen enkel positieve rapporten vanuit Scandinavië. Er was geen twijfel, iedereen binnen de club was van hem overtuigd. VoH had nooit gekomen. Waarom je de credits geeft aan Beenhakker is voor mij onbekend, daar bovendien in de periode Koeman is bewezen dat hij er niet veel van bakte en grossierde in miskopen. Zoals ook de Brabander Martin van Geel, die het zonder Adriaanse moest klaarmaken bij Ajax, daar waar hij het goed(?, eigenlijk weer de credits aan Co) deed bij Willem II en AZ onder leiding van Adriaanse. Leo de Feyenoorder, overigens, zou ik nooit de credits willen geven. Hoe hij op achterbakse wijzen Adriaanse eruit heeft lopen werken zit mij nog steeds niet lekker. En de ‘echte’ Ajacieden met mij ook niet, mag ik hopen. Op de Toekomst waren ze er in iedergeval niet blij mee, dat zegt genoeg. Een Van der Vaart ook niet, die na het vertrek van Koning Co en zelfs na het kampioenschap zei Adriaanse nooit te vergeten. Nee, het is niet verwonderlijk dat het na zijn vertrek er niet beter op is geworden. Zouden er maar meer van die mensen zijn, die de lat hoog leggen qua aankopen en de voorkeur geven aan de jeugd. Ajacieden en Amsterdammers als een Keizer (hoewel moeilijk te beoordelen) en Adriaanse (aardige tegenstelling) zijn een zegen voor Ajax. Een Feyenoorder Beenhakker, maar ook een PSVer Koeman kun je in Amsterdam missen als kiespijn. Dat is duidelijk.
Ter illustratie Koeman. Als het aan het koopgrage duo Koeman en Beenhakker had gelegen, hadden naast Van Damme, Van Halst, Witschge, Sikora, Winter; Stevanovic, Zewlakow en nog meer van dit soort figuren de jeugd, de levensader van Ajax, gedwarsboomd. Ware het niet dat, gelukkig, de financiën wat tegenvielen en bovendien de transfermarkt vast zat waardoor er geen grote belangstelling was voor Zlatan en Chivu, die de nieuwe aankopen hadden moeten bekostigen. Drie ‘nieuws’berichten.Citaat: juni 2002
Danny Blind vindt dat de drie grootste jeugdtalenten van Ajax aankomend seizoen met de A-selectie moeten trainen. Dit verklaarde hij aan AT5.
Wesley Sneijder, Nando Rafael en Nigel de Jong gaan naar Ajax 2. Volgens Blind, trainer van de A1, moeten de echte grote talenten het tweede elftal overslaan en direct doorstromen naar het Ajax 1.
Naast Danny Blind is ook Johan Cruijff van mening dat de jonge spelers een kans in Ajax 1 verdienen. Hij begrijpt het beleid van Ajax aangaande de doorstroming van jeugd dan ook niet. Citaat: Koeman: 'Sneijder en De Jong moeten zich eerst bewijzen in Jong Ajax'
De coach van Ajax begreep de roep om de talenten Sneijder en De Jong wel, maar vindt dat zij zich eerst maar moeten bewijzen bij Jong Ajax. 'In de voorbereiding was er misschien nog wel ruimte in de selectie, maar in de competitie niet, behalve natuurlijk als ze zich heel stormachtig ontwikkelen gedurende het seizoen. Daarbij gaan ze al een stap omhoog van de A1 naar Jong Ajax. Daar moeten ze zich eerst maar bewijzen of ze het goed oppikken.' Citaat: oktober 2002
Ronald Koeman was gisteren te gast in Studio 2 nieuws en voetbal. De trainer meldde dat er een zwakkere lichting zat in de A-jeugd van nu en hij bang was voor tekort doorstroming. Koeman spreekt dan eigenlijk zichzelf tegen want Van der Lem en Blind hebben duidelijk gepleit voor het laten doorstromen van Sneijder en De Jong naar de selectie, wat Koeman niet toe stond. Koeman vond het duel met Lyon het beste duel van Ajax en vertelde dat hij duidelijk nog vertrouwen heeft in Viktor Sikora, die in een vormcrisis fungeert. Richard Witschge meldde gisteren in Voetbal Insite dat hij veel vertrouwen heeft in een basisplaats, ook als Rafael Van der Vaart terug zou keren.
Ter illustratie Beenhakker. Column van opperkenner Johan Derksen in de VI.
Citaat: 17 oktober 2001
Co Adriaanse is de morele winnaar
Als je opiniërend schrijft, kun je lelijk op je bek gaan. Zo ben ik in het verleden weleens met de feiten om mijn oren geslagen. Daarom ben ik blij dat ik nooit heb meegedaan met de hetze tegen Co Adriaanse. Toen het vorig seizoen niet liep bij Ajax, heb ik steeds gezegd dat Adriaanse het voordeel van de twijfel verdiende en dat hij drie jaar de kans moet hebben om iets neer te zetten. Dat was geen toeval of geluk. Ik heb altijd een grenzeloos vertrouwen gehad in de eigenzinnige coach. Bij PEC Zwolle kende hij een moeilijke start, maar bij ADO Den Haag en Willem II haalde hij het optimale rendement uit zijn spelers. Dat is voor mij een teken dat een coach iets kan. Dan moet je altijd nog afwachten of een coach die het goed doet met modale spelers ook met topvoetballers uit de voeten kan, maar daarom gaf ik Adriaanse krediet. Intussen heeft hij vriend en vijand verrast met de aansprekende resultaten van Ajax. Eerlijk gezegd verwachtte ik die resultaten pas in zijn derde jaar, terwijl de verguisde coach nu al heeft toegeslagen.
Zijn kadaverdiscipline en schoolmeesterachtige aanpak spreken me totaal niet aan. Daardoor zal hij in de toekomst blijven botsen met de karakters van persoonlijkheden en geroutineerde spelers. Het pleit voor hem dat hij niet star zijn voetbalvisie bleef volgen toen het na de thuisnederlaag verkeerd dreigde te gaan. Hij paste zijn speelwijze aan en sindsdien heeft Ajax alleen nog maar gewonnen. Het doel heiligt de middelen in het topvoetbal. Maar een coach doet het blijkbaar nooit goed, want nu vinden veel kenners en insiders weer dat de behoudende spelopvatting van Ajax in strijd is met de clubcultuur. En dat vind ik nou lulkoek. Een coach kiest voor de tactiek en opstelling die past bij zijn spelersmateriaal. Het resultaat wijst vervolgens uit of hij de juiste keus maakte.
Die eer moeten we Adriaanse nu wel gunnen. In mijn ogen is hij nu al de morele winnaar van dit seizoen. Na de thuisnederlaag tegen Celtic had bijna niemand meer vertrouwen in de werkwijze van de Ajax-coach. Met de lastige uitwedstrijden tegen Celtic en Feyenoord voor de boeg filosofeerden zelfs algemeen directeur Arie van Eijden en technisch directeur Leo Beenhakker al, onder een borrel en uiteraard off the record, over het ontslag van Adriaanse. Intussen groeit het krediet van Adriaanse met de week. Maar in een land waar vooroordelen oprechte schouderklopjes vaak in de weg staan, komt de Ajax-coach er bekaaid af.
Door de ontstane situatie moesten, om te overleven en resultaten te boeken, alle normen en waarden wel overboord en sloeg hij met onder andere enkele uitspraken een beetje op hol. Nee, Beenhakker was een ware nagel aan de doodskist,
Ik weet niet of jij oude VI’s nog hebt, of ooit gehad. Maar het is best leuk om ze weer eens door te bladeren. Bijvoorbeeld die van 5 december 2001, nr. 49. Net na het vertrek van Adriaanse. De lezers met hun ingezonden brieven met de titels als Ongeloof, Mismanagment, Mensonterend, Old boys, Stemmingmakerij hebben groot gelijk. Wat reacties van spelers na het vertrek in het vakblad:
Van der Meijde:
Citaat: Ik vind het ontslag van Adriaanse zonde. Hij is een goede trainer en bovenal een goed mens. Hij komt voor de buitenwereld misschien wat nors over, maar voor de spelers is hij altijd goed geweest. Het afscheid was emotioneel, de trainer had tranen in zijn ogen.
Galasek:
Citaat: Adriaanse was voor mij de beste trainer die ik ooit heb meegemaakt. Ik denk dat maar heel weinig spelers van onze groep dit ontslag heeft zien aankomen. Ik wil nu geen oordeel geven of de mensen die hem hebben ontslagen juist hebben gehandeld.
Verder zijn de columns van Derksen altijd de moeite waard. Adriaanse verdiende volgens hem de voordeel van de twijfel en zijn uiteindelijke ontslag was onrechtvaardig. ‘Hij kreeg drie jaar de tijd om iets neer te zetten, maar die tijd werd hem niet gegund.’
Het uitgebreide kampioensnummer, 8 mei 2002, is ook zeer zeker de moeite waard. Met ‘Rafael van der Vaart zal Co Adriaanse nooit vergeten’ op de voorpagina. ‘Hij legde de basis voor het succes, Koeman maakte het af’.
Maargoed, laat de periode Adriaanse een goede les zijn voor de huidige bestuurders en beleidsbepalers. Was het wel, gezien de onlangs getoonde belangstelling voor Adriaanse. Maar blijkbaar waait een Van de Boog met alle winden mee, legt de club in de handen van een passant en laat hij de clubcultuur varen. Zo te zien richting Scheveningen.
Tot slot nog een aardige quote van Koning Co. Net voor zijn vertrek, de inktzwarte maand, hoewel die vorige voor die vorige er ook mocht wezen, november, van het jaar 2001:Citaat: 'Ik heb bij Ajax voor drie seizoenen getekend, en wil pas daarna op mijn werk worden afgerekend. Als je goed beleid voert, kijk je naar het proces.' Moet dat beleid wel goed zijn uiteraard. Die van Adriaanse was dat in ieder geval wel. Echter, de bestuurders niet. Alsmede het beleid van zijn voorgangers met een belabberde selectie als gevolg.
Ter illustratie: Citaat: 'Deze ploeg vol jonge spelers benadert het typische spel van Ajax'
06 april 2001
Trainer Co Adriaanse vindt dat de Amsterdammers onder zijn leiding snel genoeg vooruit gaan. Het puntenaantal is gelijk aan dat van vorig seizoen, maar er staat volgens hem een ander elftal.
'Het enthousiasme is terug. De mensen kijken nu eenmaal liever naar een etalage van De Bijenkorf dan van de HEMA.' En na een korte stilte: 'De HEMA heeft niet eens etalages.' Wat vergelijkingen betreft is Co Adriaanse zéker een toptrainer.
De voornaamste topman van wat tegenwoordig in modieus marketingjargon een 'A-merk' heet te zijn, Ajax, verplaatst zich met gemak in de consument. Ajax heeft weer krediet bij de aanhang, heeft Adriaanse geconcludeerd. Hij legt de vaststelling zelfverzekerd bij de andere bewijzen dat de club onder zijn leiding progressie boekt.
De cijfers wijzen daar niet op. Ajax verzamelde in 26 wedstrijden precies hetzelfde aantal punten, 50, als vorig seizoen. Eerste reactie van Adriaanse op de vraag in welk opzicht Ajax dan wél is vooruitgegaan: 'Omdat er een ander elftal staat.'
En: 'De ploeg van vorig jaar is niet verder gekomen. Het is gebleken dat die weg niet naar de top leidt. Ik bouw een nieuw team. Nu al is deze ploeg net zo ver als de vorige, zo niet verder.'
- Maar waar blijkt dat dan uit?
Adriaanse: 'We hebben net zoveel punten als vorig jaar, maar het spel is kwalitatief beter. Met jonge spelers als Van der Vaart, Van der Meyde, Van der Gun en Pasanen heeft dit team perspectief. En deze ploeg benadert bovendien het typische Ajax-spel.
'Ajax is de productiefste ploeg in de eredivisie. Na PSV hebben we de meeste hoekschoppen gekregen, en het minste aantal gele kaarten. Dat zijn indicaties dat we de bal hebben, dat we aanvallen. Maar ik kijk ook naar de respons van het publiek. De mensen zijn enthousiast over ons.'
- Verloopt het herstel in uw ogen snel genoeg?
'Het kan niet veel sneller. Als je nagaat wat er hier in het verleden allemaal is gebeurd.'
Steeds weer keert Adriaanse terug bij de verjonging van Ajax. Indirect prijst hij zo zichzelf, als de man die zonder aarzelen de jeugd een kans geeft en een brug slaat tussen de Arena en De Toekomst.
'Je moet het aandurven. Wie had er nou van Hersi gehoord, Cruz, Van der Vaart? Jeugdspelers krijgen weer kansen, om het team te versterken én de club een impuls te geven. Daarom heb ik zondag tegen NEC Bechan opgesteld, een jongen uit de A-junioren. Die cultuur is weer terug bij Ajax.'
Adriaanse heeft het beste voorbeeld paraat. 'Jonge spelers moeten in een langere periode kansen krijgen. Ze mogen niet worden afgerekend op één slechte wedstrijd. Als Ajax indertijd Ronaldo had gekocht, had Kluivert nu misschien bij Schellingwoude gespeeld. En Schellingwoude bestaat niet eens meer.'
Twee jonge spelers, verdediger Kras van Volendam en spits Ibrahimovic van Malmö FF, trok Ajax tot nu toe aan. Naar een linksback, een rechtsback en een linksbuiten ('Achter Wamberto valt er een gat') wordt al maanden gezocht.
'De prioriteit ligt bij de verdediging. Als ik een goeie had gezien, was hij al hier geweest. Maar ik zie hem niet. Dat heeft niets met financiën te maken, want geld is het probleem niet.'(Beenhakker en credits? Tja, iets met lat en hoog dacht ik zo. Het werd uiteindelijk dus rechtsback Trabelsi na een videoband en vervolgens een stage en de jonge linksback Maxwell na toernooien in Osnabruck en Terborg).
- En hoe zal het verder gaan met Richard Witschge en Aron Winter?
'Hun contracten lopen door. Ze maken gewoon deel uit van de selectie. Misschien zullen ze Ajax verlaten, maar het initiatief zal niet van ons uit gaan. Maar ik wil nu niet op de stoel gaan zitten van Leo Beenhakker.
'Het zijn twee dure jongens, grootverdieners. Ik wens ze een basisplaats toe. Dat behoort ook tot de mogelijkheden. Eén blessure en alles is weer anders. Misschien heb ik ze nog wel nodig, misschien zelfs op korte termijn.'
Twee oudere, invloedrijke voetballers die tot de reserves behoren, Adriaanse onderkent het gevaar. 'Ze hebben een reputatie in de groep. En ze zullen niet de grootste vrienden van mij zijn.'
'Een plaats bij de bovenste vijf' was dit seizoen de doelstelling van Adriaanse - en niet, zoals vaak werd gesteld, de vijfde plaats. 'Volgend seizoen moeten we de Champions League halen, dus ons plaatsen bij de bóvenste drie. En het seizoen daarna moeten we bij de bóvenste één eindigen.' http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... l_van_Ajax
En http://www.ajax.nl/web/show/id=159902/contentid=16398 Dat maakt nog meer duidelijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 12:32
|
|
Citaat: Maargoed, enkel de komst van Bergdolmo heeft Adriaanse zelf niet mee kunnen instemmen. Simpelweg doordat het voor zijn tijd was. Ook die van Kras, weliswaar voor het tweede heeft hij niet veel mee te maken gehad. Alle andere gedane aankopen, allemaal zeer goede, daar heeft hij met zijn kritische blik mee ingestemd. En een heleboel spelers, sommige zelfs die door Beenhakker zijn doorgedrukt met heel wat proefperiodes als gevolg (en ook een niet blije Beenhakker), niet. Vele exotische namen passeerde de revue. Ik noem de Australiër North, de Bosniër Radeljic, de Roemeen Stoica en de Kroat Ljubojevic. Uit alle stagiairs werd enkel WK-ganger Trabelsi geschikt bevonden, om de rechtsbackpositie vorm te geven.
Klopt helemaal. Er is een uitzondering van een speler die wel kwam die Co niet wilde en dat was Steven Pienaar. (die kwam pas die winter maar de beslissing was al in de zomer genomen)
Citaat: Want, natuurlijk, alle twee moesten ze het eens zijn, werd een speler aangekocht voor het eerste. Over Zlatan kwamen enkel positieve rapporten vanuit Scandinavië. Er was geen twijfel, iedereen binnen de club was van hem overtuigd. VoH had nooit gekomen. Waarom je de credits geeft aan Beenhakker is voor mij onbekend, daar bovendien in de periode Koeman is bewezen dat hij er niet veel van bakte en grossierde in miskopen. Zoals ook de Brabander Martin van Geel, die het zonder Adriaanse moest klaarmaken bij Ajax, daar waar hij het goed(?, eigenlijk weer de credits aan Co) deed bij Willem II en AZ onder leiding van Adriaanse.
Alhoewel ook Adriaanse wel miskopen bij AZ had, maard aar heeft hij het best aardig gedaan. Al moet ik wel zeggen dat ik Petri Pasanen bij Ajax een randgevalletje vond. Adriaanse maakte goede keuzes uit hetgeen hem geboden werd. Maar geloof me maar dat wanneer Zlatan niet gekomen was Vennegoor het alternatief was. We mogen i.i.g. blij zijn dat Ljubojevic afsprong, is later geflopt. Maar Adriaanse had niet alleen maar de voorkeur voor talent, hij wilde bv. ook Paul Okon halen en Bart Goor, die beiden Ajax afwezen voor andere clubs. (Middlesbrough en Hertha). Over Biscan waren Beenhakker en Adriaanse het eens maar ook dat sprong af, die wilde liever bankziiter worden bij Liverpool, is trouwens ook redelijk geflopt.
Adriaanse beschikte vooral ook in het vermogen om spelers met beperkte kwaliteiten te laten slagen. Ik geef Beenhakker wel credits want jij weet net zoals ik dat het aankoopproces samen gebeurde. Beenhakker had ook ala Danny Blind alleen maar naar Nederland kunnen kijken hoofdpersoonlijk de opties niet eens kunnen laten komen. Dus dat laatste waardeer ik wel degelijk in Beenhakker. Maar je hebt wel gelijk het succes van Beenhakker was het succes van Adriaanse daarin en omgekeerd. Toen een nieuwe trainer kwam (koeman) was die zo slim z'n eisenpakketje al neer te leggen en puur z'n eigen spelers te eisen. Dat Koeman meer krediet heeft gehad dan Adriaanse ben ik wel met hje eens.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:04
|
|
Iemand geen credits willen geven omdat hij later een, in jouw ogen verkeerde, beslissing heeft genomen slaat natuurlijk sowieso nergens op. Het duo Beenhakker-Adriaanse was verantwoordelijk voor het beste aankoopbeleid van (minimaal) de afgelopen 12 jaar. En daarbij was Beenhakker de hoofdverantwoordelijke op technisch gebied.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:25
|
|
Citaat: De periode Adriaanse hebben we hier elders al eens besproken. Misschien is goed voor een ander topic om naar te verplaatsen en daarin verder te gaan. Van die periode kan namelijk heel wat geleerd worden.
Verzoek ingewilligd..
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:36
|
|
Misschien is hij al vaker genoemd, maar misschien kunnen we Bakkal kopen? Hij heeft namelijk een geweldig rendement! Als hij een heel jaar speelt scoort hij er gewoon 15 hoor.
|
melvinkruijt
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:44
|
|
Denk niet dat PSV hem zal laten gaan.. En voor hoeveel? Kan je dan niet net zo goed Honda kopen???
Speelt Bakkal veel, toch best regelmatig?
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:49
|
|
Citaat: Denk niet dat PSV hem zal laten gaan.. En voor hoeveel? Kan je dan niet net zo goed Honda kopen???
Honda levert meer geld op, dat klopt. Maar denk dat Bakkal wel goedkoper als Honda (lees: 10 mil) zal zijn.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:56
|
|
Citaat: Denk niet dat PSV hem zal laten gaan.. En voor hoeveel? Kan je dan niet net zo goed Honda kopen???
Honda levert meer geld op, dat klopt. Maar denk dat Bakkal wel goedkoper als Honda (lees: 10 mil) zal zijn.
Hoe kom jij aan 10 miljoen? Er is nog geen bedrag genoemd
|
Michael
Forum berichten: 79
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:57
|
|
Bakkal en Honda kan je niet vergelijken. Die kan je eerder met een Aissati vergelijken, en die hebben we al in huis, dus.. Goede voetballer hoor, die Bakkal, maar voegt niks extra's toe aan ons spel.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 13:58
|
|
Bakkal en Honda kan je niet vergelijken. Die kan je eerder met een Aissati vergelijken, en die hebben we al in huis, dus.. Goede voetballer hoor, die Bakkal, maar voegt niks extra's toe aan ons spel.
Loopvermogen, diepgang, dynamiek, afstandschot. Hoezo voegt hij niets toe? Bakkal is in mijn ogen een van de beste spelers van PSV. Schande dat die jongen niet speelt ten koste van Engelaar!
|
Michael
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:02
|
|
Loopvermogen, diepgang, dynamiek, afstandschot. Hoezo voegt hij niets toe? Bakkal is in mijn ogen een van de beste spelers van PSV. Schande dat die jongen niet speelt ten koste van Engelaar!
Ik zeg ook dat het een goede voetballer is. Bakkal heeft geen echt afstandschot. Niet minder of beter dan de rest uit onze selectie. Verder is hij vergelijkbare speler als Aissati, waar ik onze Marrokaan beter vind. Daarom voegt hij niets toe aan ons spel, bij 040 doet hij dat zeker wel ja.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:04
|
|
Citaat: Ik zeg ook dat het een goede voetballer is. Bakkal heeft geen echt afstandschot. Niet minder of beter dan de rest uit onze selectie. Verder is hij vergelijkbare speler als Aissati, waar ik onze Marrokaan beter vind. Daarom voegt hij niets toe aan ons spel, bij 040 doet hij dat zeker wel ja.
Bakkal kan zo voetballen omdat hij vooruit kan voetballen. Veel aanspeelpunten voorin door aanvallend voetbal. Bij Ajax zal Bakkal met de rug naar de tegenstander speler en zal veel terug moeten spelen richting CV/Enoh/Zeeuw.
|
Michael
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:18
|
|
Citaat: Ik zeg ook dat het een goede voetballer is. Bakkal heeft geen echt afstandschot. Niet minder of beter dan de rest uit onze selectie. Verder is hij vergelijkbare speler als Aissati, waar ik onze Marrokaan beter vind. Daarom voegt hij niets toe aan ons spel, bij 040 doet hij dat zeker wel ja.
Bakkal kan zo voetballen omdat hij vooruit kan voetballen. Veel aanspeelpunten voorin door aanvallend voetbal. Bij Ajax zal Bakkal met de rug naar de tegenstander speler en zal veel terug moeten spelen richting CV/Enoh/Zeeuw.
Dat hoeft zozeer nog niet zo te zijn. Aissati zie je ook vaak de bal naar voren verleggen, al heeft hij het échte verplaatsen van het spel, nog niet helemaal inzich. Komt nog wel, hoop ik. Met Ismail hebben we dus al een type Bakkal. Mijn inziens zelfs beter. En jonger.
Laten we maar gewoon lekker Honda halen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:37
|
|
Citaat:
Met Ismail hebben we dus al een type Bakkal.
Sorry? Twee totaal verschillende types als je het mij vraagt. Bakkal is eerder te vergelijken met hoe De Zeeuw bij Az speelde dan met Aisatti.
|
Michael
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:46
|
|
Citaat:
Sorry? Twee totaal verschillende types als je het mij vraagt. Bakkal is eerder te vergelijken met hoe De Zeeuw bij Az speelde dan met Aisatti.
?
Bakkal is altijd aanvallend ingesteld geweest. Sinds één seizoen ongeveer wordt hij ook gebruikt als controlerende of verdedigende middenvelder. Dit is echter meer op papier, omdat Appelvlaai de aanvallende man is voor het middenveld daar. Op het veld zie je hem echter vaker naast Appelvlaai, dan erachter.
De Zeeuw heeft niet de techniek een paar mannetjes voorbij te spelen, en nou ook niet echt een goede actie. Verder is Bakkal verdedigend niet zo sterk. Aissati speelt naar voren, en is verdedigend niet sterk. Verlegt het spel, en brengt rust aan de bal. Allemaal te vergelijken met Bakkal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:46
|
|
Citaat:
Inderdaad.
Tja wat geluiden uit Noorwegen dat Ajax Vegard Forren van Molde heeft bekeken.
21 jarige verdediger, linksbenig en 1m 86 lang, schijnt wel een aardig talentje te zijn, zelf ken ik hem niet.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:49
|
|
Citaat:
Inderdaad.
Tja wat geluiden uit Noorwegen dat Ajax Vegard Forren van Molde heeft bekeken.
21 jarige verdediger, linksbenig en 1m 86 lang, schijnt wel een aardig talentje te zijn, zelf ken ik hem niet.
Noorse verdedigers zijn in ieder geval geen watjes normaal gesproken. Al kijkt hij niet al te snugger op die foto ;)
Dit soort nieuws vind ik altijd wel positief. Het is wel een teken dat er naar talenten gekeken wordt. Als ze nu ook nog de risico's willen nemen om er eens een te kopen!
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 19 aug 2009 14:49
|
|
Citaat:
?
Bakkal is altijd aanvallend ingesteld geweest. Sinds één seizoen ongeveer wordt hij ook gebruikt als controlerende of verdedigende middenvelder. Dit is echter meer op papier, omdat Appelvlaai de aanvallende man is voor het middenveld daar. Op het veld zie je hem echter vaker naast Appelvlaai, dan erachter.
De Zeeuw heeft niet de techniek een paar mannetjes voorbij te spelen, en nou ook niet echt een goede actie. Verder is Bakkal verdedigend niet zo sterk. Aissati speelt naar voren, en is verdedigend niet sterk. Verlegt het spel, en brengt rust aan de bal. Allemaal te vergelijken met Bakkal.
Aisatti speelt vooral met het idee al combinerend naar voren te gaan en af en toe met een actie iemand uit te spelen. Bakkal zie je toch echt veel meer vanuit het middenveld de 16 penetrerend adhv rushes. Geniepige slimme speler maar absoluut geen Aisatti. Ismael zou de 10 rol kunnen vervullen. Met de punt naar achter moet je Bakkal opstellen. Veel dynamischer. | | | | |