Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 18:34
|
|
Citaat: Bij de gedachte aan Alves word ik meteen al misselijk.. Bij VOH kan ik me, moet ik wel erg m'n best doen, nog wel iets voorstellen. Toch, het signaal dat ajax met dit soort namen afgeeft, is natuurlijk schrijnend. Dat van een shophappy tokkietrut in de Zeeman.
Edit: 'Vennegoor dicht bij akkoord met Saint-Etienne'
Nou laten we het hopen, Saint Etienne en Benfica die ons een dienst bewijzen.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 18:53
|
|
Citaat: Wat zijn we ver afgezakt na talentvolle jonge spelers als Zlatan, Pienaar, Maxwell, Chivu etc.
Tja, we moeten eens kijken in welke tijd onder welke mensen deze spelers gehaald zijn (lees Beenhakker). Als Ajax slim was geweest had het het contact met Beenhakker warm gehouden sinds hij wegging bij Ajax.
Dit zou voor Ajax de ideale aankoop zijn: Een ervaren TD met voetbalkennis en een groot internationaal netwerk.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 19:01
|
|
Citaat: Nou...weer 2 kwalletjes minder in de vijver. Misschien kan AJAX zo beter de goudvissen zien.
Nou...volgens mij gaan we eerder voor de blauwalgen! Diarree verzekert
Serieus....VoH, Alves.....hoezo creatief, hoezo scouten....waarom in hemelsnaam?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 19:45
|
|
Citaat: Gelukkig lijkt hij op weg naar Benfica (De Telegraaf)
Pushkin gaf al eerder z'n bedenkingen aan over de zaakwaarnemers van Alves. Wellicht dat Lemic betrokken was bij zijn transfer van Heerenveen naar Engeland en dat daarom Benfica nu in beeld komt...
Ajax wil blijkbaar geld uitgeven aan Honda en Alves, dus die verdediger moet wel op huurbasis komen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 20:23
|
|
Mijn aankopen:
- Venegoor (Gratis) --> Pinchhitter (bijvoorbeeld inbrengen tegen PSV laatste kwartier, verder NOOIT laten spelen)
- Honda (5,5 mil + kennedy) --> Aanvallende middenvelder (basisspeler met rendement)
- NAAM (? mil) --> CV (Een echte mandekker, zodat we Wielaert kunnen loodsen en Oleguer naar de bank verwijzen)
Verkopen:
Silva, Lindgren, Van der Heijden (verhuur) naar Groningen laten gaan, voor zo'n 5 mil en dan betaald AJAX van der Heijden's salaris.
Sno naar Hertha BSC (mag ook wel gratis )
Kennedy: Zie Honda.
Martina zoekt nog maar een club
Wielaert mag tribune zitten of een club zoeken!
|
infamous17
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 20:28
|
|
Citaat:
Waarom speelt Oleguer niet , een echte mandekker beter dan Wielaert
helemaal eens met jou! !!
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 20:28
|
|
Citaat: Mijn aankopen:
- Venegoor (Gratis) --> Pinchhitter (bijvoorbeeld inbrengen tegen PSV laatste kwartier, verder NOOIT laten spelen)
- Honda (5,5 mil + kennedy) --> Aanvallende middenvelder (basisspeler met rendement)
- NAAM (? mil) --> CV (Een echte mandekker, zodat we Wielaert kunnen loodsen en Oleguer naar de bank verwijzen)
Verkopen:
Silva, Lindgren, Van der Heijden (verhuur) naar Groningen laten gaan, voor zo'n 5 mil en dan betaald AJAX van der Heijden's salaris.
Sno naar Hertha BSC (mag ook wel gratis )
Kennedy: Zie Honda.
Martina zoekt nog maar een club
Wielaert mag tribune zitten of een club zoeken!
Niks aan toe te voegen..
Ik stelde een paar weken geleden ook voor om VoH te halen voor dezelfde rol als jij nu; maar ik werd voor gek gezet. ''Dit kon toch niet, kan het niveau lang niet aan en wat hebben we hier aan..?''
CV is bekent dat die erbij moet. Honda is ook echt een aanwinst, zowel op korte als lange termijn. Ook commercieel interessant.
Jah en Sarpong, Anita en Emanuelson mogen van mij ook weg of verhuurd woren maar daar ging het niet om.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 20:32
|
|
VoH; als pinchhitter, niks mis mee. Alleen zit hij zelf niet op die rol te wachten, hij wilt spelen.
Honda: Kennedy naar VVV?
Wielaert blijft natuurlijk, is er nog maar net. Met goede verdedigers om hem heen is het een bruikbare 'organisator'. Toen hij bij Twente voetbalde vond iedereen hem een goede CV, maar nu kan hij er ineens niks meer van volgens sommigen.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 20:38
|
|
Citaat: VoH; als pinchhitter, niks mis mee. Alleen zit hij zelf niet op die rol te wachten, hij wilt spelen.
Wielaert blijft natuurlijk, is er nog maar net. Met goede verdedigers om hem heen is het een bruikbare 'organisator'. Toen hij bij Twente voetbalde vond iedereen hem een goede CV, maar nu kan hij er ineens niks meer van volgens sommigen.
Ajax hoort een ander niveau te zijn dan Twente.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 20:40
|
|
Citaat: VoH; als pinchhitter, niks mis mee. Alleen zit hij zelf niet op die rol te wachten, hij wilt spelen.
Gentenaar wou ook naar VVV en waarom niet, hij kan zich in de kijker spelen om weer naar de subtop toe te treden.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 20:43
|
|
Citaat: Ajax hoort een ander niveau te zijn dan Twente.
Klopt, maar volgens mij zat ie zelfs in de (voor) selectie van het Nederlands Elftal. Hoe dan ook, we moeten deze speler gewoon een heel seizoen de kans geven.
Citaat: Gentenaar wou ook naar VVV en waarom niet, hij kan zich in de kijker spelen om weer naar de subtop toe te treden.
Gentenaar was een derde doelman op leeftijd, die genoegen nam met een basisplaats bij welke eredivisieclub dan ook. Kennedy heeft kwaliteit genoeg voor een club als bv Heerenveen.
|
infamous17
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 20:49
|
|
Citaat:
Oleguer mag niet voor niets vertrekken. En dat Oleguer niet goed kan verdedigen heeft hij vorig seizoen meerdere malen aangetoond. Ook op het A'dam Toernooi was hij weer waardeloos.
ik begrijp niet waarom Jol geen basisplaats voor Oleguer heeft...wielaert en Alderweireld zijn echt niet beter...en Oleguer is ook niet de sterkste man in de verdediging...bij barcelona stond hij altijd in de shaduwen van Puyol en Marquez...daarom zou hij volgens mij wel goed kunnen functioneren met Boulahrouz....dat is als ajax hem nou zo snel mogelijk koopt! Ook hebben ze allebei veel ervaring met het buitenlandse voetbal
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 20:53
|
|
Citaat: Nou...weer 2 kwalletjes minder in de vijver. Misschien kan AJAX zo beter de goudvissen zien.
Nou...volgens mij gaan we eerder voor de blauwalgen! Diarree verzekert
Serieus....VoH, Alves.....hoezo creatief, hoezo scouten....waarom in hemelsnaam?
Nouja wat verwacht je dan? Gezien de organisatiestructuur en de aangewezen mensen hoef je echt geen internationaal gerichte transferpolitiek te verwachten als het gaat om onbekende namen.
Jarenlang hebben we verantwoordelijkheden gelegd in locals zonder netwerk die groot zijn geworden binnen Nederland en niet bepaald internationaal expertise hebben; bv. Martin Van Geel en Danny Blind. Hun spelerscarrieres lagen hoofdzakelijk in Nederland, Blind ging nooit naar het buitenland. Het is een grote naam, maar niet iemand die zomaar veel ingangen heeft in het buitenland. Dat soort mensen is helemaal niet gewend met het kiezen voor het onbekende of de aankopen te ver te delegeren. Dusja dan kom je uit bij ‘gevestigde namen’ en namen uit de eigen competitie. En ja dan is het logisch dat je uitkomt bij namen zoals Verlaat, Van Halst, Nieuwenburg, Machlas, Lindenbergh, Vierklau, Witschge, Winter, Wielaert, Sno(Bij allen had Blind betrokkenheid). De enige echt succesvolle niet bekende aankoop van Blind was een buitenlander (Chivu) die hem overigens was aangebracht door wat bekenden, zelf had Blind hem waarschijnlijk niet ontdekt. Hetzelfde gaat ook in redelijke mate voor Van Geel al probeerde die laatste tenminste nog om de slag te maken naar een wat meer internationaal gerichte blik (binnenhalen Van Der Zee, voet aan de grond proberen te krijgen in Bulgarije en het Scout7 systeem invoeren). Niet elke aankoop is daardoor slecht, maar Ajax vist wel in een beperkte vijver waardoor de mogelijkheden gewoon beperkt zijn.
De scouts krijgen het uiteraard op hun bordje, maar die kunnen ook niet veel anders. Dan kun je aandragen wat je wil dat schiet niet op. De technisch directeur/trainer/of manager wordt er op afgerekend en die wordt liever afgerekend op z’n eigen fouten dan die van iemand anders. Er is een transferzomer die we als Ajacieden altijd aanhalen: zomer 2001-2002 (Trabelsi, Mido, Zlatan, Maxwell). Het grote verschil waren in mijn ogen niet de scouts die beter waren maar wel de technisch directeur die wat internationaler keek. Beenhakker durfde het wel aan, Ajax had ook op safe kunnen spelen. Adriaanse wilde aanankelijk Vennegoor: http://www.trouw.nl/krantenarchief/2001 ... ppie_.html en Lamey hebben als rechtsback destijds. Onder ieder andere TD was het waarschijnlijk ook zo gelopen. Zlatan halen was niet makkelijk, Ajax heeft alle zeilen moeten bijzetten om dat van de grond te krijgen maar het lukte omdat men de intentie verder te durven kijken dan de korte termijn. We grepen een paar jaar terug trouwens naast een speler van het kaliber Zlatan van destijds: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=49886 (Stevan Jovetic), maar ik vraag me echt af wat er was gebeurt als men zich binnen heel de organisatie hard had gemaakt voor zijn komst, ergens denk ik dat we hem dan hadden kunnen hebben, maarja dan moet je dus durven en internationaal kijken.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Ma 17 aug 2009 21:24
|
|
Citaat: Gelukkig lijkt hij op weg naar Benfica (De Telegraaf)
Pushkin gaf al eerder z'n bedenkingen aan over de zaakwaarnemers van Alves. Wellicht dat Lemic betrokken was bij zijn transfer van Heerenveen naar Engeland en dat daarom Benfica nu in beeld komt...
Ajax wil blijkbaar geld uitgeven aan Honda en Alves, dus die verdediger moet wel op huurbasis komen.
Of er moet geld vrijkomen met de verkoop van Cvitanich? Ik weet niet hoe ze dat gaan oplossen...
|
R.O.B.
Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Di 18 aug 2009 11:32
|
|
Weet het niet zeker, maar dacht dat in dit topic ook de naam van Nemanja Matic is gevallen. Volgens Sky Sports (op http://www.elfvoetbal.nl) heeft Chelsea een bod uitgebracht op deze middenvelder van ruim 2 miljoen.
@ Pushkin: weet jij of Ajax nog steeds interesse heeft in Dervite van de Spurs? Of heeft hij ondertussen zijn contract al verlengd?
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Di 18 aug 2009 12:57
|
|
Citaat: ) heeft Chelsea een bod uitgebracht op deze middenvelder van ruim 2 miljoen.
@ Pushkin: weet jij of Ajax nog steeds interesse heeft in Dervite van de Spurs? Of heeft hij ondertussen zijn contract al verlengd?
Lees zojuist op http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... Matic.html dat Matic voor slechts 2 miljoen naar Chelsea verkast.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 18 aug 2009 18:52
|
|
Eens met Pushkin. De scouting van Ajax levert wellicht prima werk, maar de scouting heeft bij iedere club een adviserende rol. Als de TD of trainer (wiens hoofden als eerste op het hakblok komen te liggen) anders beslissen dan staat het scoutingsteam machteloos. En dus zie je vaak dat trainers of TD's kiezen voor meer ervaren, bij zichzelf bekende spelers die er meteen staan/of meteen zouden moeten staan.
Gentenaar wou ook naar VVV en waarom niet, hij kan zich in de kijker spelen om weer naar de subtop toe te treden.
Kennedy verdient zeven ton. Dat gaat geen enkele club in Nederland, laat staan VVV, hem geven. Degradatiekandidaten in Nederland kunnen dat bij lange na niet betalen aan één speler. Al gaat het om Ibrahimovic in plaats van Kennedy.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 18 aug 2009 19:04
|
|
Citaat: Eens met Pushkin. De scouting van Ajax levert wellicht prima werk, maar de scouting heeft bij iedere club een adviserende rol. Als de TD of trainer (wiens hoofden als eerste op het hakblok komen te liggen) anders beslissen dan staat het scoutingsteam machteloos. En dus zie je vaak dat trainers of TD's kiezen voor meer ervaren, bij zichzelf bekende spelers die er meteen staan/of meteen zouden moeten staan.
Waarbij dat laatste trouwens veelal de verwachting is van diegenen die dat soort spelers aantrekken maar dat lukt maar zelden. Lindenbergh en Wielaert als 'leiders' van je elftal omdat ze Nederlands zijn en in latere fases van hun carriere zitten, daar kan ik alleen maar droevig om worden.
Anyway een speler zoals Sarpong mag verkocht worden en Daley Blind alleen verhuurt, tja dan krommen bij mij de tenen. Hoeze vriendjespolitiek.
Ajax heeft opties die voorrang hebben boven Dervite maar als die niet lukken dan heb je zomaar kans dat dervite weer in beeld komt.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 18 aug 2009 19:08
|
|
Citaat: Eens met Pushkin. De scouting van Ajax levert wellicht prima werk, maar de scouting heeft bij iedere club een adviserende rol. Als de TD of trainer (wiens hoofden als eerste op het hakblok komen te liggen) anders beslissen dan staat het scoutingsteam machteloos. En dus zie je vaak dat trainers of TD's kiezen voor meer ervaren, bij zichzelf bekende spelers die er meteen staan/of meteen zouden moeten staan.
Waarbij dat laatste trouwens veelal de verwachting is van diegenen die dat soort spelers aantrekken maar dat lukt maar zelden. Lindenbergh en Wielaert als 'leiders' van je elftal omdat ze Nederlands zijn en in latere fases van hun carriere zitten, daar kan ik alleen maar droevig om worden.
Anyway een speler zoals Sarpong mag verkocht worden en Daley Blind alleen verhuurt, tja dan krommen bij mij de tenen. Hoeze vriendjespolitiek.
Ajax heeft opties die voorrang hebben boven Dervite maar als die niet lukken dan heb je zomaar kans dat dervite weer in beeld komt.
Sja....misschien heeft Sarpong het net niet. Zit toch al een tijdje bij de seelctie itt Blind. Al kan Blind er helemaal niets van en kan het met Sarpong nog wat worden.
Typisch dat Sarpong en Manucharyan het niet redden bij Ajax. Talenten die echt ajaxvoetbal uitstralen.
|
yk_93
Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 18 aug 2009 19:20
|
|
Toch sneu voor Sarpong, hij had al bij Chelsea kunnen zitten...
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 18 aug 2009 19:22
|
|
Ja, echt bizar dat Sarpong mag vertrekken, dit verdient die jongen niet. Boven het feit dat Sarpong echt een hoop talent heeft, is het echt een pure Ajacied, een van de weinige die de jeugdopleiding voortbrengt. Je gaat zo'n talent toch niet verkopen, hooguit verhuren!
Jol, zeg me alsjeblieft dat het alleen om verhuren gaat. Na het gigantische debacle tegen psv, het willen aantrekken van Honda terwijl je Aissati hebt, de basisplek van Rommedahl, het willen verkopen van Lindgren en de aankoop van Atouba, en dus het afketsen van de transfer-Obradovic stel je me ook nu weer enorm teleur.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 18 aug 2009 19:23
|
|
Citaat: Sja....misschien heeft Sarpong het net niet. Zit toch al een tijdje bij de seelctie itt Blind. Al kan Blind er helemaal niets van en kan het met Sarpong nog wat worden.
Typisch dat Sarpong en Manucharyan het niet redden bij Ajax. Talenten die echt ajaxvoetbal uitstralen.
Ach Sarpong net zoals Manucharyan inderdaad een echte Ajaxvoetballer, maar je moet ze wel kansen geven. http://www.youtube.com/watch?v=aaLoSyxCa_M
En hoewel ik De Visser maar een blaaskaak vind zegt het volgende misschien toch wat: "Aissati en De Guzman zijn geweldig, maar Sarpong is het grootste talent." Ik heb Sarpong bv. hoger zitten dan Anita, die ook wel kind van de rekening wordt bij dit Ajax. Sarpong heeft maar een echt nadeel, een echt vaste positie binnen het huidig concept is moeilijk.
Weet je wat het leuke is aan echte (Ajax)talenten, als je ze op een hoger niveau zet zakken ze niet door het ijs maar passen ze zich aan op voorwaarde dta het elftal een beetje klopt natuurlijk. Je zou er voor de grap eens op moeten letten: Manucharyan speelde voor Ajax z'n beste wedstrijden tegenBarcelona, Arsenal en Man Utd. Sarpong tegen feyenoord destijds. Anita tegen Marseille en Aissati bewees bv. tegen Milan en oefenwedstrijden tegen Real dat hij erg geod kan voetballen. Dat was vroeger voor mij ook de magie in 95, als een echt talentvolle speler debuteerde op het hoogste niveau (CL) dan kwam hij meestal ook wel mee.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Di 18 aug 2009 19:29
|
|
Ben het wel met je eens dat Sarpong wel iets meer verdiend dan hij nu te horen krijgt. In tegenstelling tot Aissati heeft Sarpong een scorend vermogen en is minstens net zo technisch als Aissati. Sarpong op nr10 is absoluut een optie.
Ik heb het gevoel dat heel Ajax beter voetbalt tegen grotere clubs in Europa. Misschien toch iets te aangepast op het niveau van Eredivie, zodat Europese toppers dingen losmaken bij spelers en dus avontuurlijker spelen en hun talent laat gelden.
Wel jammer dat dit niet geldt tegen een PSV of AZ/Twente.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 18 aug 2009 19:56
|
|
Ik vind het ook zonde van Sarpong, maar hij zakte vorig seizoen al weg..
Citaat: De scouting van Ajax levert wellicht prima werk, maar de scouting heeft bij iedere club een adviserende rol. Als de TD of trainer (wiens hoofden als eerste op het hakblok komen te liggen) anders beslissen dan staat het scoutingsteam machteloos. En dus zie je vaak dat trainers of TD's kiezen voor meer ervaren, bij zichzelf bekende spelers die er meteen staan/of meteen zouden moeten staan.
Dit wordt wel vaker als voldongen feit gepresenteerd, maar het is natuurlijk foute boel. Hier kan je beleid voor maken, beleid dat voorkomt dat een 27-jarige, niet okselfrisse linksback voor 1.5 mio per jaar wordt gecontracteerd.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 18 aug 2009 20:08
|
|
Ik praat het niet goed hoor. Een luisterend oor leggen bij een goed functionerend scoutingsteam van experts dat een veel groter gedeelte van de markt in kaart heeft gebracht is een veel beter idee dan via allerlei lijntjes proberen spelers binnen te halen die qua profiel aantrekkelijk zijn voor je trainer. Ik geef alleen aan hoe het gaat. Soms sta je als scoutingsteam gewoon hulpeloos tegenover de trainer/TD en zijn contacten. Bij Ajax is het heel erg gesteld, maar het komt bij alle clubs voor.
|