Auteur
|
Bericht
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 17:30
|
|
Citaat: Wat moet je met Drenthe als je Urby al hebt!? Dat zijn dezelfde spelers in mijn optiek.. (En ik ben van beiden geen fan)
Idd, en dan is Urby nog wel een paar klasse beter.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 18:35
|
|
Honda anyone?
Zou niet weten waar hij moet spelen en de prioriteiten liggen echt elders, maar ik moet er niet aan denken dat deze jongen bij AZ speelt.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 18:41
|
|
Emanuelson wordt door Jol niet gezien als linksback. Je kan beter de vergelijking Atouba-Drenthe maken. Dan zie ik liever Drenthe.
Bij Ajax is er echt geen plek voor Honda, Dominee.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 19:33
|
|
Citaat: Emanuelson wordt door Jol niet gezien als linksback. Je kan beter de vergelijking Atouba-Drenthe maken. Dan zie ik liever Drenthe.
Bij Ajax is er echt geen plek voor Honda, Dominee.
Ik vind Drenthe defensief niet sterk genoeg om als back te spelen. En gezien mijn eerdere opmerking mbt Urby, Honda zou goed op die plek kunnen spelen. Een constructie Honda kopen - De Jong/Sarpong verhuren lijkt me geen slechte.. Honda zou technisch iets toevoegen aan dit Ajax..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 19:51
|
|
En Aissati dan? Is minder volwassen dan Honda, maar toch een talentvolle jongen.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:25
|
|
In mijn ogen hoeft de komst van Honda niet direct ten koste van Aisatti te gaan, eerder van Urby.. Ik vind, zeker na vanmiddag weer een hele wedstrijd te hebben gezien, Honda een man met iets extra's. Hij kan op 10 spelen, maar je zou hem ook als verkapte buitenspeler op het veld kunnen zetten.. Honda heeft, kijkend naar TIPS alle facetten van een Ajax-speler.. Vooral het gogme waarmee hij speelde, en de durf, heerlijk..
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:26
|
|
Zonder de reacties hierboven over Honda te lezen (wat ik verwacht, maar dat doe ik na deze post).
Halen! Kan mooi mid-mid, verdedigt mee, kan scoren, assist geven, goede mentaliteit en staat meer z'n mannetje dan Aissati. Kunnen we over een paar jaar voor het 3/4 dubbele weer verkopen.
Misschien kunnen we hem ruilen+wat geld met Lindgren aangezien Jol het niet in hem ziet zitten.
Of Van der Heijden, Donald, Anita, De Jong, Sarpong, Blind en/of Bodul uitlenen?
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:27
|
|
Citaat: In mijn ogen hoeft de komst van Honda niet direct ten koste van Aisatti te gaan, eerder van Urby.. Ik vind, zeker na vanmiddag weer een hele wedstrijd te hebben gezien, Honda een man met iets extra's. Hij kan op 10 spelen, maar je zou hem ook als verkapte buitenspeler op het veld kunnen zetten.. Honda heeft, kijkend naar TIPS alle facetten van een Ajax-speler.. Vooral het gogme waarmee hij speelde, en de durf, heerlijk..
Helemaal mee eens! Vind hem ook een paar klasses beter als Emanuelson
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:37
|
|
Citaat: In mijn ogen hoeft de komst van Honda niet direct ten koste van Aisatti te gaan, eerder van Urby.. Ik vind, zeker na vanmiddag weer een hele wedstrijd te hebben gezien, Honda een man met iets extra's. Hij kan op 10 spelen, maar je zou hem ook als verkapte buitenspeler op het veld kunnen zetten.. Honda heeft, kijkend naar TIPS alle facetten van een Ajax-speler.. Vooral het gogme waarmee hij speelde, en de durf, heerlijk..
Moet je Emanuelson wel kunnen verkopen. Of gaat Ajax straks Lindgren, Gabri, Vertonghen, Emanuelson, Oleguer, Cvitanich en Wielaert op de bank houden? Zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet in het voetbal. Nog los van het feit dat dat een hele dure bank is voor een club als Ajax, dat die spelers dan weer de kansen van talentvolle spelers (Zeegelaar, Alderweireld, bijv.) in de weg zouden staan en dat ik spelers die het niveau absoluut niet aan kunnen, zoals als Kennedy, Sno, Ogararu, niet eens noem.
Aissati zal z'n speelstijl aan moet passen om in een ploeg te spelen met De Zeeuw. Het is op dit moment voor Jol ook Emanuelson of Aissati, denk ik.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 20:51
|
|
Kwam dit stukje tegen in het wedstrijdverslag van het ad:
Citaat: Ajax is ondanks het af en toe sterke spel na rust toch nog niet helemaal klaar voor het nieuwe seizoen. De technische leiding van de club speurt vooral nog driftig naar een aanvaller en centrale verdediger. De komst van een robuuste voorstopper geniet de hoogste prioriteit, want trainer Martin Jol ontdekte tijdens de voorbereiding op het seizoen dat de defensie de achilleshiel van zijn ploeg is.
Ik ben erg benieuwd wat voor een type aanvaller Jol nog zoekt. Een sterke, balvaste spits, of iemand voor de positie van Rommedahl vandaag? Ik denk het eerste.
Kijken met welke opties ze aankomen, zal wel weer via de inmiddels bekende wegen gaan.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 21:00
|
|
Citaat: Kwam dit stukje tegen in het wedstrijdverslag van het ad:
Citaat: Ajax is ondanks het af en toe sterke spel na rust toch nog niet helemaal klaar voor het nieuwe seizoen. De technische leiding van de club speurt vooral nog driftig naar een aanvaller en centrale verdediger. De komst van een robuuste voorstopper geniet de hoogste prioriteit, want trainer Martin Jol ontdekte tijdens de voorbereiding op het seizoen dat de defensie de achilleshiel van zijn ploeg is.
Ik ben erg benieuwd wat voor een type aanvaller Jol nog zoekt. Een sterke, balvaste spits, of iemand voor de positie van Rommedahl vandaag? Ik denk het eerste.
Kijken met welke opties ze aankomen, zal wel weer via de inmiddels bekende wegen gaan.
VoH kan als die sterke balvaste spits spelen. Koevermans ook maar die zal voor zo'n rol te duur zijn. Sibon? Demouge (liever niet Demouge).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 21:03
|
|
Citaat: VoH kan als die sterke balvaste spits spelen. Koevermans ook maar die zal voor zo'n rol te duur zijn. Sibon? Demouge (liever niet Demouge).
Kom op, zeg. VOH die mag oprotten bij Celtic, Sibon die in zijn eerste periode bij AJAX en bij Psv is mislukt, Koevermans reserve-klant bij Psv en Demouge een van de meest overschatte spitsen van Nederland.....mag hopen dat AJAX een buitenlandse spits op het oog heeft, want dit is absolute crap. Dan heb ik liever dat AJAX helemaal niemand koopt.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 21:05
|
|
Citaat: Kwam dit stukje tegen in het wedstrijdverslag van het ad:
Omdat ze Huntelaar hadden willen halen, zou je denken dat het om een sterke spits gaat. Dat past ook in de filosofie van Jol.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 21:08
|
|
Citaat: VoH kan als die sterke balvaste spits spelen. Koevermans ook maar die zal voor zo'n rol te duur zijn. Sibon? Demouge (liever niet Demouge).
Kom op, zeg. VOH die mag oprotten bij Celtic, Sibon die in zijn eerste periode bij AJAX en bij Psv is mislukt, Koevermans reserve-klant bij Psv en Demouge een van de meest overschatte spitsen van Nederland.....mag hopen dat AJAX een buitenlandse spits op het oog heeft, want dit is absolute crap. Dan heb ik liever dat AJAX helemaal niemand koopt.
Amen! Dan lijken we net Feyenoord die Charisteas van Ajax koopt. Kan je beter niemand kopen. Het liefst zal ik Honda zien komen maar die kans lijkt me erg klein.
|
JS
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 21:09
|
|
Inderdaad, houd het geld dan maar op de bank. Alleen VOH vind ik nog een enigszins redelijke optie maar die past totaal niet bij Ajax. Ik verwacht trouwens niet dat er na het halen van een mandekker, wat de hoogste prioriteit is, nog veel geld over zal zijn voor een aanvaller. Ik denk dus dat het wel is om een huur of een transfervrije speler zou kunnen gaan.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 21:27
|
|
Inderdaad, houd het geld dan maar op de bank. Alleen VOH vind ik nog een enigszins redelijke optie maar die past totaal niet bij Ajax. Ik verwacht trouwens niet dat er na het halen van een mandekker, wat de hoogste prioriteit is, nog veel geld over zal zijn voor een aanvaller. Ik denk dus dat het wel is om een huur of een transfervrije speler zou kunnen gaan.
Jol schijnt trouwens gezegd te hebben dat hij Cvitanich alleen als 2de spits ziet. Nog een extra reden om te denken dat het bij die aanvaller om een spits gaat.
Jullie begrijpen mij verkeerd. Ik heb het over een spits die je erin kan gooien als je lange ballen speelt. En die spitsen die ik opnoemde zijn goedkoop en kunnen allemaal tegen een bal aanlopen waardoor hij zit. Dus om de reden dat Urzaiz is gehaald, maar dan natuurlijk meer gebruiken als Urzaiz. Ze zijn ook balvast. En Demouge zeg ik toch ook liever niet of lezen jullie dat niet?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 21:33
|
|
Zijn we net verlost van dat klote-beleid van Van Geel en dan zou je geld gaan uitgeven aan spelers "die je erin kunt gooien"......AJAX moet gewoon voor kwaliteit gaan of niets kopen. Anders heb je weer een elftal vol spelers die geloosd moeten worden zoals Sno, Kennedy, Delorge en dat soort types.
Kortom; liever een spits die ballen kan vasthouden en kaatsen die je er gelijk in kunt zetten vanaf minuut 1 ipv er in kunt gooien.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 21:36
|
|
Citaat: Zijn we net verlost van dat klote-beleid van Van Geel en dan zou je geld gaan uitgeven aan spelers "die je erin kunt gooien"......AJAX moet gewoon voor kwaliteit gaan of niets kopen. Anders heb je weer een elftal vol spelers die geloosd moeten worden zoals Sno, Kennedy, Delorge en dat soort types.
Kortom; liever een spits die ballen kan vasthouden en kaatsen die je er gelijk in kunt zetten vanaf minuut 1 ipv er in kunt gooien.
Ik reageer ook alleen maar op JS.
Maar zoals Ajax vandaag speelde.. Hoe wil je de wedstrijd omkantelen? Cvitanich is net als Huntelaar iemand die niet voor 10 of 20 minuten erin moet om te scoren. Zijn geen Leonardo's, Rommedahls die je erin doet en die een wedstrijd kunnen openbreken 10 min voor tijd.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 22:38
|
|
Citaat: Zijn we net verlost van dat klote-beleid van Van Geel en dan zou je geld gaan uitgeven aan spelers "die je erin kunt gooien"......AJAX moet gewoon voor kwaliteit gaan of niets kopen. Anders heb je weer een elftal vol spelers die geloosd moeten worden zoals Sno, Kennedy, Delorge en dat soort types.
Ik reageer ook alleen maar op JS.
Maar zoals Ajax vandaag speelde.. Hoe wil je de wedstrijd omkantelen? Cvitanich is net als Huntelaar iemand die niet voor 10 of 20 minuten erin moet om te scoren. Zijn geen Leonardo's, Rommedahls die je erin doet en die een wedstrijd kunnen openbreken 10 min voor tijd.
Guy.. Vergeet niet dat dit een forum is waar iedereen op ieders mening kan reageren.. zo'n aankoop net als jij noemt wil je niet hebben.. Kun je de laatste aankoop nog herrineren: Urzaiz..
Kom op zeg Wij zijn AJAX... Wij moeten niet een aanspeelpunt van +1,90m hebben..
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 23:37
|
|
Als sterke spits / opvolger van Huntelaar had ik graag vWolfswinkel gezien. Heeft in principe alles om gewoon een topspeler te worden. Uitstekende zet van Utrecht om deze man over te nemen, had hem niet zo lief in het Rood/Wit van A'dam gezien. Verder loopt er op de Nederlandse velden niets rond wat ik dan in plaats zou willen zien. Buitenland dus maar - ben benieuwd met welke namen de media gaan komen.
|
JS
|
Geplaatst: Zo 2 aug 2009 23:46
|
|
Zag gister wat beelden van RKC-Utrecht voorbijkomen. Van Wolfswinkel speelde een prima pot, constant aanspeelbaar, redelijk balvast, doelpunt gescoord (en oogde verder ook scherp), sterk in de lucht en beweeglijk. Die hadden wij er ook best bij kunnen hebben voor een paar miljoen, compleet spitsje.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 09:05
|
|
Van Woflswinkel kopen en weer verhuren aan Utrecht?
L.De Jong kan een goede worden.
Maar wie is de laatste zelf opgeleide spits die geslaagd is? Babel.. maar ik vind Babel ook niet echt geslaagd. En hij was vooral linksbuiten.. Dan kom je op Kluivert uit maar die ging al heel vroeg weg.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 09:27
|
|
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=83306
Kom d'r maar in Adu. Jaar huren met optie tot koop. Salaris zal ook geen heel groot struikelblok zijn.
in zijn MLS-tijd een supervoetballer, daarna afgezakt maar ook nooit echt een kans gehad.
Gun hem de kans en wellicht groeit hij alsnog uit tot een grote speler.
Ik denk dat Adu een zeer welkome aanvulling kan zijn op de rechtsbuiten positie.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 10:01
|
|
Adu is compleet klote en mag wat mij betreft ver buiten de Arena blijven.
Honda daarentegen zie ik graag komen zodra we Urby kunnen slijten. Helaas is er nog geen concrete interesse voor hem.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 3 aug 2009 10:12
|
|
Citaat: Adu is compleet klote en mag wat mij betreft ver buiten de Arena blijven.
Honda daarentegen zie ik graag komen zodra we Urby kunnen slijten. Helaas is er nog geen concrete interesse voor hem.
Niet mee eens, Adu is nog altijd een speler met potentie. Hij moet dit dan alleen wel waar maken. Tot op heden is dat buiten de MLS niet meer gelukt (al is Benfica ook echt niet de ploeg daarvoor).
Ik weet eigenlijk ook niet hoe Adu in Amerika op dit moment bekend staat. Gaat het inhouden dat als Adu onder contract staat je merchandising in Amerika omhoog schiet of valt dat tegen?
Dat Honda een aanwinst voor Ajax zou zijn lijkt mij duidelijk. Als je ziet hoe hij gisteren een aantal pisveers stond te pingelen gaf mij dat toch wel wat plezier.
Moet er toch niet aan denken dat Honda straks naar PSV of AZ gaat..
Maar, zoals je zegt, moet er dan iemand van het middenveld weg, en dat is (als ik dan moet kiezen) Urby, en helaas is daar geen concrete interesse voor.
|