Auteur
|
Bericht
|
MrGuide
Forum berichten: 479
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 13:26
|
|
Tja, een goede speler erbij is nooit verkeerd, maar hiermee moet wel opgepast worden. Op het moment dat je een jonge speler van buitenaf haalt, betekent dit dat die een jonge speler van Ajax zelf in de weg zit. Zo'n speler moet dus alleen gehaald worden als t vrij zeker is dat hij in de basis komt te staan en/of als we niemand uit de eigen jeugd voor die positie hebben. Daarnaast moet je nooit meer dan 1 of 2 spelers huren, aangezien ik geen Excelsior taferelen hier wil. Ajax is te groot om als een satelliet club door het leven te gaan.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 18:41
|
|
Citaat: Keirrison, foute boel. Ook corrupte zaakwaarnemers....
We hebben dan toch alleen met Barcelona te maken!?
Henrique: Coritiba>Palmeiras>mogelijke verhuur Ajax.
Keirrison: Coritiba>Palmeiras>mogelijke verhuur Ajax.
Ding ding ding! Traffic>Bertolucci>Lemic, anyone?
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 18:49
|
|
Die komt dus niet ;-)
Verschil met henrique was ook denk ik dat Ajax eerst zelf die jongen wilde kopen.
verder zie ik zo een braziliaan eerder naar porto gaan dan naar het koude Nederland.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 19:10
|
|
ter verduidelijking:
Bertolucci (Traffic) en vrienden beheren ook de zaken van: Alex(ex-PSV en nu Chelsea). Maargoed ik had het ook al gezien die link.
Toen het corrupte clubje nog bij PSV rondhuisde (Lemic & Bertolucci) was er ook 'toevallig' interesse van PSV.
PSV wil Keirrison
Diverse Braziliaanse websites berichten over de interesse van PSV voor de Braziliaanse aanvaller Keirrison van Coritiba. Het regionale radiostation Rádio Difusora de Curitiba zou zelfs gemeld hebben dat PSV 5 miljoen euro zou hebben geboden voor de aanvaller. Onlangs waren er nog twee vertegenwoordigers van PSV in Brazilië om een duel van Coritiba te bekijken. Keirrison is 19 jaar.
PN
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 22:05
|
|
Citaat: Ajax wil zich ook nog graag met een fysiek sterke verdediger versterken.
Sportwereld.nl
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 24 jul 2009 22:17
|
|
Citaat: Ajax wil zich ook nog graag met een fysiek sterke verdediger versterken.
Sportwereld.nl
Coates of Henrique (huur) wellicht?
Bruno (zie:Breno), is dat wellicht een optie?
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 20:30
|
|
Citaat: Middlesbrough accepteert bod op lastpak Mido
Middlesbrough zal spoedig van Achmed Mido Hossam verlost zijn. De degradant maakt zaterdagavond op de officiële website bekend dat zij een bod op de Egyptenaar heeft geaccepteerd. Boro maakt echter niet bekend met welke club de spits om tafel zal gaan zitten om te praten over een contract. Naar alle waarschijnlijkheid gaat het om een club uit Frankrijk. Manager Gareth Southgate biechtte eerder al op dat er interesse vanuit de Ligue 1 was voor Mido, maar noemde ook toen geen namen. Middlesbrough laat via het digitale thuis weten dat de spits momenteel zijn opties overweegt
Bron: Website Middlesbrough
Waarschijnlijk geen Ajax dus voor Mido
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 21:13
|
|
Citaat: Middlesbrough accepteert bod op lastpak Mido
Middlesbrough zal spoedig van Achmed Mido Hossam verlost zijn. De degradant maakt zaterdagavond op de officiële website bekend dat zij een bod op de Egyptenaar heeft geaccepteerd. Boro maakt echter niet bekend met welke club de spits om tafel zal gaan zitten om te praten over een contract. Naar alle waarschijnlijkheid gaat het om een club uit Frankrijk. Manager Gareth Southgate biechtte eerder al op dat er interesse vanuit de Ligue 1 was voor Mido, maar noemde ook toen geen namen. Middlesbrough laat via het digitale thuis weten dat de spits momenteel zijn opties overweegt
Bron: Website Middlesbrough
Waarschijnlijk geen Ajax dus voor Mido
Dat lijkt me reden voor een feestje. Volgens mij gaat Jol gewoon door met Luque als back-up.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 21:14
|
|
Citaat: Dat lijkt me reden voor een feestje. Volgens mij gaat Jol gewoon door met Luque als back-up.
Waarom zegt Luque dat hij nog weg wilt en zat hij gisteren en morgen niet bij de selectie?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 08:17
|
|
Citaat: Ajax heeft Diego Lugano (28 hoog op het verlanglijstje staan. De rechtsbenige centrale verdediger van Fenerbache en aanvoerder van het Uruguayaans elftal is transfervrij en moet de Amsterdamse van meer routine voorzien. Het enige nadeel van het bikkelharde verdediger is dat hij Ajax bij een vertrek uit Amsterdam normaal gesproken niets of weinig oplevert.
Dat Ajax serieus werk maakt van Lugano, blijkt uit het feit dat de speler wordt 'gemasseerd' door Luis Suarez, die telefonisch en bij de nationale ploeg van Uruguay al een goed woordje deed voor Ajax. Lugano was het meest succesvol voor de Braziliaanse club Sao Paulo, waarmee hij de landstitel behaalde, de Copa Libertadores won en ten koste an Liverpool de wereldbeker veroverde. In 2005 werd hij verkozen tot beste verdediger van de Braziliaanse competitie.
Zijn overgang naar Fenerbache had nogal wat voeten in de aarde, omdat Sao Paulo lang weigerde mee te werken. Met de Turkse ploeg reikte hij in het seizoen 2007/2008 tot de kwartfinale van de Champions League, waarin hij werd uitgeschakeld door Chelsea. De verdediger speelde tot dusver 34 interlands van Uruguay. Daarin scoorde hij drie keer. Met het oog op op de toekomst zou een andere landgenoot van Suarez en Bruno Silva in beeld zijn. Diverse media in Uruguay melden dat Ajax bij Nacional heeft geïnformeerd naar de mogelijkheid om Sebastian Coates (18 over te nemen. De 1,96 meter lange verdediger staat tot 2011 onder contract.
Telegraaf
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 08:55
|
|
Nou ook Diego Lugano wordt aan Ajax gelinkt, en weer bij hetzelfde groepje corrupte zaakwaarnemers.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 09:00
|
|
Citaat: Nou ook Diego Lugano wordt aan Ajax gelinkt, en weer bij hetzelfde groepje corrupte zaakwaarnemers.
Los van de corrupte zaakwaarnemers, is het wat?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 09:04
|
|
De enkele keren dat ik hem bij Fenerbache heb zien spelen was het een meer dan aardige verdediger, lang en kopsterk. Ga er overigens maar vanuit dat hij een soort Onyewu traject gaat bewandelen maar dan bij bv. Juventus.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 09:51
|
|
Citaat: Nou ook Diego Lugano wordt aan Ajax gelinkt, en weer bij hetzelfde groepje corrupte zaakwaarnemers.
Is het het dan wel waard om überhaupt in Zuid Amerika naar versterkingen te zoeken? Ik bedoel, als er over een Braziliaan of in dit geval Uruguayaan gesproken wordt, zit er wel een verdacht (zaakwaarnemers-)luchtje aan. Of is dat tekort door de bocht?
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 09:55
|
|
Hij zal wel niet komen en vraagt een veel te hoog salaris.
Citaat: Het enige nadeel van het bikkelharde verdediger is dat hij Ajax bij een vertrek uit Amsterdam normaal gesproken niets of weinig oplevert.
Maakt toch niks uit? Hij zal waarschijnlijk ook bij Ajax blijven dan.
Ik denk wel dat het een ''harde'' verdediger is, zijn Uruguayanen meestal en anders speel je meestal niet bij Fenerbache.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 10:22
|
|
Is het het dan wel waard om überhaupt in Zuid Amerika naar versterkingen te zoeken? Ik bedoel, als er over een Braziliaan of in dit geval Uruguayaan gesproken wordt, zit er wel een verdacht (zaakwaarnemers-)luchtje aan. Of is dat tekort door de bocht?
Het is geen toeval dat Ajax bij dezelfde mensen uitkomt, dat is wat ik wil zeggen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 10:41
|
|
Altijd maar die namen vanuit kamp-Lemic. Volgens mij doet hij geen flikker voor Ajax, of wel?
Deze Lugano is wel wat we nodig hebben, maar ik denk niet dat hij haalbaar is. Zou wel een meesterzet zijn als je hem binnenhaalt.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 10:45
|
|
Ik ben in ieder geval blij dat Ajax beseft dat er absoluut een beest achterin bij moet. Ik ken hem helaas niet, maar t.o.v. Oleguer en Wielaert is dit al snel een versterking. Ervaring bij twee sterke ploegen en transfervrij lijkt op het eerste gezicht interessant, maar wie kan een spelersprofiel van de jongen opstellen?
Overigens ben ik benieuwd wie er allemaal gaan vertrekken. We hebben nu 33 man in de selectie en daarnaast nog een aantal talenten in Jong Ajax. Er zal toch echt wat moeten vertrekken...
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 10:58
|
|
Het is geen toeval dat Ajax bij dezelfde mensen uitkomt, dat is wat ik wil zeggen.
Precies, maar dat heeft dan inderdaad niet per definitie te maken dat het om een Zuid-Amerikaan gaat. Ik ken ook genoeg spelers met een 'eerlijke' zaakwaarnemer.
|
Marc
Forum berichten: 164
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 12:17
|
|
Dit zou inderdaad echt een stunt van jewelste zijn, als ze Lugano weten te strikken. Complete, sterke topverdediger. Transfervrij, dus geef wat mij betreft maar wat miljoenen uit aan tekengeld/salaris. Ben alleen bang dat dit inderdaad een gevalletje 'Onyewu' gaat worden.
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 12:48
|
|
Als die Lugano echt goed is, vraag ik me af waarom hij zijn contract niet verlengt word. Of heeft hij bewust ze contract uitgediend om nog een keer naar een andere club te kunnen?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 13:00
|
|
Lemic/Bertolucci/Traffic hebben nu eenmaal veel goede spelers onder contract staan. Betekent niet dat alle goede Zuid-Amerikaanse spelers via dat netwerk gehaald kunnen en moeten worden.
Lugano is overigens behoorlijk traag. Is een speler die het beste tot z'n recht komt wanneer hij naast een snelle mandekker of zelfs tussen twee snelle mandekkers in kan spelen (en die heeft Ajax niet). Daarnaast maakt hij regelmatig een inschattingsfout bij het uitstappen. Verder wel een kopsterke en harde verdediger.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 13:05
|
|
Ik vind juist dat Lugano precies is wat we zoeken, maar het zal wel niet lukken. Wellicht dat we Fenerbache blij kunnen maken met Wielaert, twee vliegen in een klap...
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 13:08
|
|
Hij kon bijtekenen bij Fener maar hij wilde een salaris van 4 miljoen per jaar. Hij heeft al een voorstel gehad van 3 miljoen per jaar en heeft hij afgewezen. Dus het lijkt me sterk dat hij naar Ajax komt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 13:20
|
|
Citaat: Ik vind juist dat Lugano precies is wat we zoeken, maar het zal wel niet lukken. Wellicht dat we Fenerbache blij kunnen maken met Wielaert, twee vliegen in een klap...
Waarom vind je hem precies wat we zoeken, Pablo?
Moet aan m'n korte analyse nog even toevoegen dat je aan de bal ook weinig van hem hoeft te verwachten. Het is een echte Uruguayaanse verdediger die het liefst alles wegrost.
|