Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 17:50
|
|
Citaat: Als we Berg zouden kopen voor 10 miljoen kan die over een paar jaar weer voor het dubbele weg. dat zou ook niet zo erg zijn ;)
Dat is maar de vraag, Berg presteerde het vorige seizoen alleen goed in de tweede seizoenshelft het eerste seizoenshelft was er veel kritiek op hem van de FC Groningen fans maar dat schijnt iedereen weer te zijn vergeten. Hij is nu goed in vorm maar je moet een speler niet scouten op de paar wedstrijden na de reguliere competitie.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:00
|
|
Niet dat ik een aanhanger van Berg ben, maar Huntelaar stond ook wel eens een tijdje droog en presteren op het moment dat het er om gaat, lijkt me geen verkeerde eigenschap.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:02
|
|
Citaat: Ajax Netwerk:
Citaat: 'Concrete belangstelling Ajax voor Argentijnse middenvelder'
2 juli 2009 RvN Agencia Cafe
Volgens Argentijnse media heeft Ajax concrete belangstelling voor Sebastián Prediger. De middenvelder staat ook in de belangstelling van Udinese en Tenerife, maar Ajax zou nu concreet zijn geworden. Met een transfer zou volgens het medium drie tot vier miljoen euro zijn gemoeid. De 22-jarige middenvelder van Colón de Santa Fe werd onlangs voor het eerst opgeroepen door bondscoach Maradona voor het nationale elftal van Argentinië.
Iemand bekend met deze jongen?
http://www.ole.clarin.com/notas/2009/07 ... 50727.html
Dit is Diario Ole, zeer betrouwbare en goed geinformeerde krant. Staat dat die komend weekend voor het laatst voor Colon speelt. Ziet er naar uit dat dit een nieuwe speler voor Ajax gaat worden.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:05
|
|
Citaat: Niet dat ik een aanhanger van Berg ben, maar Huntelaar stond ook wel eens een tijdje droog en presteren op het moment dat het er om gaat, lijkt me geen verkeerde eigenschap.
Ben ik met je eens, maar dan kunnen we toch net zo goed met goede moed doorgaan met Cvitanich in de spits? Was topscoorder in de Argentijnse competitie. Kritiek op hem is dat hij te weinig scoorde en met name tegen grote teams. Op basis van het aantal gespeelde wedstrijden deed Cvitanich het niet slecht en Berg scoorde net zo min tegen topteams.
Berg is maar een paar centimeter langer, maar koppend niet beter, afrondend wellicht wel beter, maar voetballend minder. Daarnaast is hij vooral veels te duur en op basis van een seizoen ook niet bepaald een zekerheid op succes.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:09
|
|
Volgens Argentijnse media heeft Ajax concrete belangstelling voor Sebastián Prediger. De middenvelder staat ook in de belangstelling van Udinese en Tenerife, maar Ajax zou nu concreet zijn geworden. Met een transfer zou volgens het medium drie tot vier miljoen euro zijn gemoeid. De 22-jarige middenvelder van Colón de Santa Fe werd onlangs voor het eerst opgeroepen door bondscoach Maradona voor het nationale elftal van Argentinië.
Dit is Diario Ole, zeer betrouwbare en goed geinformeerde krant. Staat dat die komend weekend voor het laatst voor Colon speelt. Ziet er naar uit dat dit een nieuwe speler voor Ajax gaat worden.
Ik zag het net ook op TycSports staan.
http://tycsports.com/global/not_detail.php?id=50688
|
Marco
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:15
|
|
Citaat: Ben ik met je eens, maar dan kunnen we toch net zo goed met goede moed doorgaan met Cvitanich in de spits?
Ik beweer ook niet dat we met Berg verder moeten. Het is ook niet aan de orde, als we Jol mogen geloven. Chill..
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:18
|
|
Is die Argentijn goed? Misschien kan iemand wat meer vertellen?
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:26
|
|
Citaat: Ben ik met je eens, maar dan kunnen we toch net zo goed met goede moed doorgaan met Cvitanich in de spits?
Ik beweer ook niet dat we met Berg verder moeten. Het is ook niet aan de orde, als we Jol mogen geloven. Chill..
Man, ik zit heerlijk in de Argentijnse zon, al is het koud. Ik chill wel . Het was ook niet zozeer een reactie op jou, maar wilde gewoon nogmaals mijn punt maken. Ik vind het wel wat raar dat er af en toe verhalen over spitsen naar buiten komen, vervolgens helemaal niets, nu weer een Argentijnse middenvelder. Wil Ajax nu een extra spits kopen of niet? Of heeft Dario Jol nu al overtuigd op het trainingsveld? :)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:47
|
|
Ik denk dat het niet zo zeer Dario, maar Bodul is die Jol moet overtuigen. Gezien de blessures van Cvitanich vorig jaar, neem ik aan dat Jol vooral een spits achter de hand wil hebben. Als Bodul kan laten zien dat hij er klaar voor is, hoeft er geen nieuwe spits te komen wat mij betreft.
Al denk ik trouwens dat Ajax in ieder geval ff een belletje richting Nijland zal doen nu de transfer van Elia afgeketst is. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Berg niet echt goed gevolgd heb, maar wat ik van hem gezien heb lijkt het mij vooral een geschikte speler om in een 2 spitsen systeem te voetballen, met Suarez of Dario om hem heen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:49
|
|
Man, ik zit heerlijk in de Argentijnse zon, al is het koud. Ik chill wel . Het was ook niet zozeer een reactie op jou, maar wilde gewoon nogmaals mijn punt maken. Ik vind het wel wat raar dat er af en toe verhalen over spitsen naar buiten komen, vervolgens helemaal niets, nu weer een Argentijnse middenvelder. Wil Ajax nu een extra spits kopen of niet? Of heeft Dario Jol nu al overtuigd op het trainingsveld? :)
Ik kom over een weekje of twee jouw kant op, Buenos Aires.
|
Marco
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 18:57
|
|
Citaat: Man, ik zit heerlijk in de Argentijnse zon, al is het koud. Ik chill wel .
Ik weet alleen dat rugnummer 9 nog vrij is.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 19:02
|
|
Ik kom over een weekje of twee jouw kant op, Buenos Aires.
Te gek, al haalt het het niet bij Rosario natuurlijk, haha. De Argentijnse winter is wel te overleven. Koud, maar bijna elke dag zon.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 19:13
|
|
Citaat: Ajax wil een verdediger en middenvelder erbij
Ajax wil zich zo snel mogelijk versterken met een verdediger en een middenvelder. Dat liet algemeen directeur van Ajax Rik van den Boog donderdag weten aan AT5. Voor de linksbackpositie heeft Ajax Ivan Obradovic op het oog.
Ook de Amerikaan Oguchi Onyewu staat hoog op het verlanglijstje van de Ajax. Om spelers aan te trekken zal de club echter niet te diep in de buidel tasten. Want de club heeft de afgelopen jaren al genoeg dure aankopen gedaan.
Filmpje is te bekijken via de volgende link http://www.at5.nl/artikelen/19335/geen- ... -voor-ajax
At5.nl
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 19:25
|
|
Ajax wil zich zo snel mogelijk versterken met een verdediger en een middenvelder. Dat liet algemeen directeur van Ajax Rik van den Boog donderdag weten aan AT5. Voor de linksbackpositie heeft Ajax Ivan Obradovic op het oog.
Ook de Amerikaan Oguchi Onyewu staat hoog op het verlanglijstje van de Ajax. Om spelers aan te trekken zal de club echter niet te diep in de buidel tasten. Want de club heeft de afgelopen jaren al genoeg dure aankopen gedaan.
Filmpje is te bekijken via de volgende link http://www.at5.nl/artikelen/19335/geen- ... -voor-ajax
At5.nl
V.d. Boog zegt helemaal niets over een middenvelder. Hij heeft het alleen over Orbadovic en Onyewu.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 19:28
|
|
Ik zou er mee rekening mee houden dat hij naar Udinese gaat, die hebben ook net een Chileense spits gehaald die pas debuteerde in het nationale elftal. Udinese zit over het algemeen nogal kort op de bal bij jong talent. Ik ken de speler verder te slecht om een oordeel te vellen, mocht Ajax interesse hebben dan veronderstel ik dat het via de ‘bekende wegen’ is gegaan.
Wat Berg betreft ik heb het volgende gehoord van twee verschillende kanten. Berg is voorlopig te duur voor Ajax en gezien de vraagprijs van Groningen ook wel voor meer clubs, toch is Groningen er wel bij gebaat om hem te verkopen. Groningen speelt quasi hard to get maar is er wel bij gebaat dat ze deze zomer een financiele klapper maken met Berg. Het is voor Groningen een van de weinige manieren om geld te generen voor andere transfers. Wordt er een seizoen gewacht dan levert Berg een stuk minder op.
De reden dat Ajax eventueel voor Berg zou gaan is wanneer Luis Suarez vertrekt, om Suarez hangt ook een aardig prijskaartje en voorlopig is nog geen enkele club die ook maar in de buurt komt om dat te betalen. Ik zie Berg dus niet naar Ajax komen.
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 19:40
|
|
At5.nl
V.d. Boog zegt helemaal niets over een middenvelder. Hij heeft het alleen over Orbadovic en Onyewu.
En Onyewu is een...?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 19:42
|
|
... centrale verdediger.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 19:46
|
|
At5.nl
En Onyewu is een...?
Onyewu is een beer van een verdediger met een draaicirkel van een trolleybus en het opbouwend vermogen van Oleguer. Als mandekker prima, alle andere dingen die een ajaxverdediger moet kunnen beheerst hij niet of onvoldoende. (opbouwen, met ruimte in de rug spelen, goed positioneren). Zou er niet heel blij mee zijn als Onyewu kwam, het zou trouwens het einde van de basisplaats voor Oleguer betekenen, want die twee centraal achterin zou helemaal een drama zijn qua opbouw.
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 19:47
|
|
Citaat: ... centrale verdediger.
Oke bedankt, dat wist ik niet
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 20:08
|
|
Als Van den Boog al toe gaat geven dat er interesse is denk ik dat ze behoorlijk ver zijn in de onderhandelingen. Anders zou Ajax er niks aan hebben als er zoiets gezegd wordt. Maar het kan ook zijn dat Rik gewoon altijd de waarheid vertelt, dat zien we wel eens anders bij bestuurders.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 20:35
|
|
Dus als ik het goed begrijp, zullen er drie bijkomen. Obradovic, Oneywu en misschien die Argentijn? Als alles goed gaat
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 20:37
|
|
Citaat: Als Van den Boog al toe gaat geven dat er interesse is denk ik dat ze behoorlijk ver zijn in de onderhandelingen. Anders zou Ajax er niks aan hebben als er zoiets gezegd wordt. Maar het kan ook zijn dat Rik gewoon altijd de waarheid vertelt, dat zien we wel eens anders bij bestuurders.
Het meest opvallende is dat volgens V.d. Boog Ajax voor Onyewu ook een opportunity is.
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 20:45
|
|
Ik vind Wielaert en Onyewu naast elkaar geen verkeerde keus...
Wielaert voor de "leidersrol" de verdediging dirigeren.
En Onyewu word de mannetjesputter.(al heeft hij inderdaad een draaicirkel van een vrachtwagen)
Onyewu is ook een man die N'kufo,sibon,berg,makaay met haar en huid op kan eten. Ajax(verdediging) heeft het tenslotte ook altijd moeilijk met deze spitsen, omdat onze verdediging te tam is.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 20:51
|
|
Onyewu-Wielaert is inderdaad een goed centrum. Dan kan Wielaert zich met de opbouw bemoeien (deed hij bij Twente ook, terwijl Douglas de man opving). Daarvoor een duo Enoh-Vertonghen, op 10 natuurlijk Aissati en misschien Emanuelson nog op links zetten. Voorin Sulejmani en Suárez.
Het wordt een schitterend jaar denk ik. Kampioen, bekerwinnaar en halve finalist Uefa-cup.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 2 jul 2009 20:58
|
|
Citaat: Onyewu-Wielaert is inderdaad een goed centrum. Dan kan Wielaert zich met de opbouw bemoeien (deed hij bij Twente ook, terwijl Douglas de man opving). Daarvoor een duo Enoh-Vertonghen, op 10 natuurlijk Aissati en misschien Emanuelson nog op links zetten. Voorin Sulejmani en Suárez.
Het wordt een schitterend jaar denk ik. Kampioen, bekerwinnaar en halve finalist Uefa-cup.
Ik zou naast Onyewu dan Vertonghen zetten, v.d. Wiel, Onyewu, Vertonghen, Obradovic. Fysiek sterk met Vertonghen en Onyewu, opbouwend goed met Vertonghen en aanvallend aanwezig met Obradovic en V.d. Wiel. Lijkt mij de sterkste Ajax verdediging in jaren zonder echte zwakke schakel zoals we de afgelopen tijd altijd hadden.
Stekelenburg; v.d. Wiel, Onyewu, Vertonghen, Obradovic; Enoh/Gabri, Lindgren, Aissati, Emanuelson; Suarez, Sulejmani.
Dat lijkt me dan de meest logische opstelling (misschien niet 100% hoe ik het zou doen). Oleguer mag dan wel vertrekken en Wielaert houd je achter de hand als back-up.
|