Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 11:50
|
|
Citaat: Dat lijkt me een gunstige aankoop, is ook beter dan Vermaelen of Wielaert op de positie van LCV. De kritiek die Mathijssen op zich kreeg was vaak ook niet geheel terecht. Ik denk dat dit Nederlands beste verdediger is op dit moment..
Zou een topper zijn voor Ajax maar of hij haalbaar is betwijfel ik. Ik noemde hem een tijdje geleden maar toen wist ik niet dat hij zijn contract had verlengt.
echter als Mathijssen komt is dat ook weer een motie van wantrouwen aan Wielaert.. Zelfde positie maar Joris is wel 2 klassen beter.. is niet voor niets de speler die onder van Basten en ook onder van Marwijk de meeste speelminuten maakt in Oranje..
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 11:54
|
|
Of het is een motie tot wantrouwen tegenover Oleguer.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 12:00
|
|
Citaat: Of het is een motie tot wantrouwen tegenover Oleguer.
Ook dat zou kunnen, Wat ik eigenlijk meer hoop. Want een Nederlandse as van het elftal met kwalitatief goede spelers is altijd makkelijk.. Verder zou Mathijssen ook een goede aanwinst zijn aangezien hij kopsterk is, iets wat ook ontbreekt in de huidige selectie (behalve Cvita dan)..
|
yk_93
Forum berichten: 546
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 12:44
|
|
Is Mathijsen een leiderstype? Dan hebben we ook meteen een aanvoerder.
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 12:48
|
|
Citaat: Is Mathijsen een leiderstype? Dan hebben we ook meteen een aanvoerder.
In mijn ogen zou Mathijsen de perfecte aanvoerder zijn voor dit Ajax. Nu maar hopen dat Jol hem over de streep krijgt en HSV niet al te lastig doet....
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 12:53
|
|
Een leider koop je niet! Wielaert is gekocht als leider, heb er weinig van gezien. Een leider staat op. Verthongen als leider volgend jaar op het middenveld.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 12:58
|
|
Citaat: Een leider koop je niet! Wielaert is gekocht als leider, heb er weinig van gezien. Een leider staat op. Vertonghen als leider volgend jaar op het middenveld.
Waarom blijven mensen Vertonghen maar als leider bestempelen terwijl hij zelf al heeft aangegeven dat niet te zijn. Hij is volgens hemzelf veel te timide en zal nooit in de kleedkamer oorlog maken. Vertonghen is geen leider en als hij het in zichzelf ook niet ziet zal hij het nooit echt worden. Mathijsen zou een geweldige aanvoerder zijn maar ik betwijfel of hij komt. Suarez is nog veel te veel met zichzelf bezig en eigenijk lijkt mij Lindgren de meest geschikt persoon.
|
RossBoyy
Forum berichten: 17
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 16:11
|
|
Vraagje: wie is nu de technische directeur van Ajax??
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 16:15
|
|
Citaat: Vraagje: wie is nu de technische directeur van Ajax??
Die is er niet, Danny Blind is de manager en Jol is de hoofd verantwoordelijke.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 16:18
|
|
Citaat: Vraagje: wie is nu de technische directeur van Ajax?? Martin Jol, met Danny Blind al rechterhand. Dat wil zeggen; hij is manager technische zaken maar ook assistent-trainer volgend seizoen.
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 10:52
|
|
Citaat: Vraagje: wie is nu de technische directeur van Ajax?? Martin Jol, met Danny Blind al rechterhand. Dat wil zeggen; hij is manager technische zaken maar ook assistent-trainer volgend seizoen.
Dit lijkt mij gewoon heel goed.
Zo kan blind ook zelf zien wat er mist en moet gebeuren, en heeft hij toch meer betrokkenheid bij de spelers.
En hebben we niet iemand die vanaf zijn kantoor de boel gaat dirigeren.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 13:10
|
|
Als Ajax Mathijsen zou kunnen kopen vind ik dat geweldig, als Boulahrouz dan ook nog haalbaar zou zijn zou Ajax een superduo voor de Eredivisie hebben. Er werd door 1 bron gezegd dat Ajax Boulahrouz zou hebben geprobeerd te halen maar zolang dat maar bij 1 bron blijft is dat natuurlijk nog maar de vraag of dat klopt. Investeer al je geld maar in die twee plus Obradovic en je hebt een topverdediging voor het eerste sinds jaren. Wielaert en Oleguer mag je dan verkopen en dan houd je Alderweireld en Blind als back-ups. Zou echt een droom zijn. Ik denk alleen dat onwaarschijnlijk is dat 1 van deze spelers, laat staan beide, naar Ajax zal komen.
Ik zou Bodul en Cvitanich het in de spits laten uitvechten als Ajax 4-3-3 gaat spelen. Een speler als Berg heeft ook altijd in het 4-4-2 systeem gepresteerd en wie zegt dat hij het dan in een systeem waarin hij als enige spits speelt goed gaat presteren. Er zijn genoeg spitsen geweest die beter dan hem waren die zo'n overstap niet trokken. Als Ajax 4-4-2 gaat spelen hoeft er sowieso geen extra spits bij te komen want met Sulejmani, Cvitanich, Suarez en Bodul heb je dan al 4 spitsen bij het eerste. Je kan Suarez of Sulejmani niet op de bank zetten, dat zou gewoon zonde zijn. Je zou dan trouwens altijd nog (en ik weet dat dit raar gaat klinken) Siem de Jong naast een Sulejmani of Suarez kunnen zetten. Hij heeft het beste eerste balcontact van de Ajax selectie en weet de bal altijd precies klaar te leggen of door 1 keer aan te raken in de loop van een speler te gooien. Dit zag je bij zijn geweldige assist op Huntelaar van het seizoen 2007/2009 maar zijn geweldige eerste balcontact komt ook in uiting door de prachtige doelpunten die hij kan maken zoals tegen DWV. Daarbij is hij sterk met de bal aan zijn voet en met zijn 1.85 kan hij redelijk koppen. Ik zie hem liever als middenvelder maar hij is redelijk allround, hij kan als verdedigende middenvelder spelen zoals hij in de jeugd vaak deed, als rechtsmid, als '10' maar ook als extra spits zolang hij maar niet de enige spits is.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 19:40
|
|
Volgens Velibor Vasovic op AN lopen er nog steeds onderhandelingen over Obradovic.
Tevens zijn er twee (onbekende) posters die beweren dat Ajax Onyewu wil, dit zou morgen in de VI staan. Onbetrouwbaar, maar ik meld het hier toch maar even. Tijdens de confederations cup vond ik hem wel aardig spelen, maar ik moet nog maar zien of hij ook met ruimte in zijn rug kan spelen. Tevens vraag ik me af of hij wel haalbaar is.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 20:03
|
|
Neem het met een nietig nietig korreltje zout, Arnautovic komt naar Ajax. 99% zeker onzin, maar iemand roept het op een ander forum dus wie weet.
|
yk_93
Forum berichten: 546
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 20:12
|
|
Citaat: Neem het met een nietig nietig korreltje zout, Arnautovic komt naar Ajax. 99% zeker onzin, maar iemand roept het op een ander forum dus wie weet.
Zou inderdaad wel onzin zijn. Inter zou vandaag toch bij Twente langsgaan?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 20:28
|
|
Velibor op AN:
Ondertussen kan ik het volgende nieuws vrijgeven:
* Partizan heeft een bedrag van 5 miljoen euro + 30% van de volgende transfer als aanbod neergelegd.
* Obradovic heeft mij zelf verteld dat hij hij voor 14 juli in ieder geval duidelijkheid voor aankomend seizoen wilt hebben.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 20:32
|
|
Die 30% vind ik persoonlijk toch wel iets te veel van het goede. Beter betaal je dan nu nog even een miljoen extra. Volgens mij was 6 miljoen namelijk de vorige vraagprijs.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 20:55
|
|
Het beste voor de transfer is 6 miljoen betalen en een percentage van 15% als hij voor meer dan 6 miljoen door wordt verkocht. als hij bijvoorbeeld voor 12 voor doorverkocht krijgt Ajax 12-15%van 6= 11.1
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 21:15
|
|
Citaat: Neem het met een nietig nietig korreltje zout, Arnautovic komt naar Ajax. 99% zeker onzin, maar iemand roept het op een ander forum dus wie weet.
AS of van een site waar niet dagelijks onzin verkondigt wordt?
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 21:18
|
|
Citaat: Velibor op AN:
* Partizan heeft een bedrag van 5 miljoen euro + 30% van de volgende transfer als aanbod neergelegd.
* Obradovic heeft mij zelf verteld dat hij hij voor 14 juli in ieder geval duidelijkheid voor aankomend seizoen wilt hebben.
30 % is inderdaad wat veel. Als je hem dan voor 12 miljoen doorverkoopt moet je nog is 3 miljoen afstaan.
Maarja, dan kan je het niet doen, maar dan heb je straks geen waardige verdediger. Dus dan kan je het beter gewoon betalen.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 21:50
|
|
Hoe betrouwbaar is deze man?
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Di 30 jun 2009 21:52
|
|
Hoe betrouwbaar is deze man?
Voor zover ik weet vrij betrouwbaar. Ik zelf weet dat de transfer op een laag pitje staat. En dat weet ik dan weer via mijn connecties. Zou het jammer vinden.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 00:27
|
|
Ajax moet nu 6 miljoen betalen met een doorverkoopclause van 10 tot 15%. Verder moet men niet gaan. 5 en zelfs 6 miljoen is enorm veel geld voor een linksback en Partizan moet dat ook beseffen. Niet dat Ivan het niet waard is, want hij is mijn prioriteit nummer 1. Ik hoop dat het rondkomt. Ivan, kom hierheen. Dan nog Onyewu transfervrij binnenslepen en je hebt een verdediging waar je U tegen zegt. Ondanks dat ik lliever een linksvoetige centrale verdediger zie.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 08:52
|
|
EXCLUSIEF - Oguchi Onyewu staat bij Ajax op de lijst van gewenste versterkingen. De centrale verdediger van Standard Luik is transfervrij en maakte tijdens het toernooi om de Confederations Cup indruk in de nationale ploeg van de Verenigde Staten.
De fysiek sterke Onyewu begon zijn Europese profcarričre bij FC Metz, waarna hij via La Louvičre en Newcastle United in Luik belandde. Met Standard werd hij de afgelopen twee seizoenen kampioen van België.
De 42-voudig international maakte in 2006 deel uit van de WK-selectie van de Verenigde Staten en werd in datzelfde jaar gekozen tot beste voetballer van Noord-Amerika. Naast Ajax hebben Portsmouth, Parma, Palermo en Fenerbahçe belangstelling voor de rechtsbenige verdediger.
VI.NL
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Wo 1 jul 2009 08:58
|
|
Citaat: EXCLUSIEF - Oguchi Onyewu staat bij Ajax op de lijst van gewenste versterkingen. De centrale verdediger van Standard Luik is transfervrij en maakte tijdens het toernooi om de Confederations Cup indruk in de nationale ploeg van de Verenigde Staten.
De fysiek sterke Onyewu begon zijn Europese profcarričre bij FC Metz, waarna hij via La Louvičre en Newcastle United in Luik belandde. Met Standard werd hij de afgelopen twee seizoenen kampioen van België.
De 42-voudig international maakte in 2006 deel uit van de WK-selectie van de Verenigde Staten en werd in datzelfde jaar gekozen tot beste voetballer van Noord-Amerika. Naast Ajax hebben Portsmouth, Parma, Palermo en Fenerbahçe belangstelling voor de rechtsbenige verdediger.
Nou dat kunnen we mooi vergeten, deze jongen gaat lekker naar een club die wel constant championsleague speelt. Goede verdediger, goed toernooi gehad, dus onhaalbaar.
|