Auteur
|
Bericht
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 12:12
|
|
Citaat: Ongeveer zelfde post, andere positie. Waarom een centrale verdediger? Je hebt daar zat man rond lopen. Oleuger, Vertonghen, Wiealert, Aldeweireld in het ergste geval kan Van der Wiel ook nog centraal spelen, zodat Silva / Ogararu rechtsback speelt. Laat Ajax zich maar eerst kijken naar een linksback.
Vertonghen moet imo gewoon op het middenveld spelen. Het is geen natuurlijke verdediger, hij kan het wel en is daarom ideaal als multifunctionele back-up. Ook Lindgren kan er inderdaad uit de voeten, maar het is niet zijn natuurlijke positie. In mijn ogen moet je de spelers altijd laten spelen op de positie waarin hun kwaliteiten het best tot hun recht komen. Een linksback is duidelijk, die hebben we niet dus moeten we die halen. Wielaert is degelijk maar internationaal kom je er gewoon mee te kort. Oleguer is een zeer goede mandekker, maar komt duidelijk te kort in het opbouwende, inschuivende en coachende gedeelte. V/D Wiel heeft zelf aangegeven dat hij tekort komt in het centrum en geeft duidelijk ook de voorkeur aan RB. Een positie waarop hij zich nog altijd aan het ontwikkelen is. Onze beste verdediger Vermaelen hebben we verkocht. Ik denk dat hij LCV in Jol's basiselftal zou hebben gespeeld. Dus als je alles optelt dan kom ik naar mijn mening uit op een LB en een LCV.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 14:37
|
|
Citaat: Ongeveer zelfde post, andere positie. Waarom een centrale verdediger? Je hebt daar zat man rond lopen. Oleuger, Vertonghen, Wiealert, Aldeweireld in het ergste geval kan Van der Wiel ook nog centraal spelen, zodat Silva / Ogararu rechtsback speelt. Laat Ajax zich maar eerst kijken naar een linksback.
Vertonghen moet imo gewoon op het middenveld spelen. Het is geen natuurlijke verdediger, hij kan het wel en is daarom ideaal als multifunctionele back-up. Ook Lindgren kan er inderdaad uit de voeten, maar het is niet zijn natuurlijke positie. In mijn ogen moet je de spelers altijd laten spelen op de positie waarin hun kwaliteiten het best tot hun recht komen. Een linksback is duidelijk, die hebben we niet dus moeten we die halen. Wielaert is degelijk maar internationaal kom je er gewoon mee te kort. Oleguer is een zeer goede mandekker, maar komt duidelijk te kort in het opbouwende, inschuivende en coachende gedeelte. V/D Wiel heeft zelf aangegeven dat hij tekort komt in het centrum en geeft duidelijk ook de voorkeur aan RB. Een positie waarop hij zich nog altijd aan het ontwikkelen is. Onze beste verdediger Vermaelen hebben we verkocht. Ik denk dat hij LCV in Jol's basiselftal zou hebben gespeeld. Dus als je alles optelt dan kom ik naar mijn mening uit op een LB en een LCV.
Prima post Fredde, maar Verthongen gaat naar de LCV zoals het eruit ziet. Een linksback is de 1e prioriteit en het zegt mij genoeg dat AJAX telkens interesse heeft in een middenvelder. Zoals je zegt Oleguer is een prima mandekker, maar opbouwend komt hij tekort. Zet Verthongen er naast en dat heb je opgelost.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 16:43
|
|
ajax.netwerk.to:
Citaat: 'Dario Kneževi? in verband gebracht Ajax'
Het Kroatische 24Sata brengt Dario Kneževi? in verband met interesse van Ajax. De 27-jarige verdediger speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor Juventus. Mede door blessures kwam hij daar weinig aan spelen toe. Ook Heerenveen zou belangstelling hebben voor de centrale verdediger, die eigendom is van het Italiaanse Livorno.
Profiel speler: Wikipedia
Ken hem niet. Wel goed dat er nog naar een centrale verdediger wordt gezocht.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 17:11
|
|
Prima post Fredde, maar Vertonghen gaat naar de LCV zoals het eruit ziet. Een linksback is de 1e prioriteit en het zegt mij genoeg dat AJAX telkens interesse heeft in een middenvelder. Zoals je zegt Oleguer is een prima mandekker, maar opbouwend komt hij tekort. Zet Vertonghen er naast en dat heb je opgelost.
De post was Rebuah
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 17:17
|
|
Citaat:
De post was Rebuah
oops
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 17:19
|
|
Citaat: Overigens zijn de centrale verdedigers die we nu hebben echt wel op Ajax niveau.
Onbegrijpelijk vind ik dit. Onze CV's zijn niet van het juiste niveau. Oleguer kan redelijk verdedigen, Wielaert kan alles redelijk en Alderweireld is een talent die nog heel weinig gespeeld heeft. Vertonghen hoort niet achterin en vd Wiel is onze eerste keus op 2 dus hoe kun je in godsnaam tevreden zijn met onze verdedigers. Ja, kwantitatief is het inderdaad wel in orde, dat is het bij Volendam ook ongetwijfeld.
Wat mij betreft komen er naast een linksback zelfs 2 CV's voor in de basis bij. Oleguer en/of Wielaert verkopen en je hebt 4 man achterin. Vertonghen moet naar het middenveld. VD Wiel hebben we op 2 nodig, want met Silva of Ogararu heb je verdedigend een Emanuelson op 2 en dat willen we niet!
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 17:49
|
|
Oleguer vind ik verdedigend wel van Ajax niveau. Daar moet een opbouwende speler naast. Die heeft Ajax alleen in Vertonghen, maar die moet op het middenveld. Wielaert is een degelijke backup/concurrent voor Oleguer en Alderweireld het jonge talent voor LCV. Op linksback hebben we nu helemaal niks (of je moet Urby en Supusepa als Ajax-waardige backs zien), dus ik zou graag een topper zien komen voor die plek (uiteraard Obradovic) en misschien ook nog een backup, al zou hiervoor Supusepa ook bruikbaar zijn.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 18:42
|
|
Dat zou ik wel graag willen zien ja (tenminste als hij een opbouwende verdediger is). Oleguer - Aldeweireld. Met Van de Wiel en een aankoop op de back posities. Maar ik zeg: centrale duo Oleguer - Verthongen. Een goede mandekker, en een goede opbouwer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 18:46
|
|
Gezien het feit dat Knezevic en Sharbini dezelfde zaakwaarnemer hebben, acht ik de kans een stuk groter dat hij is aangeboden aan Ajax dan dat men daadwerkelijk uitzichzelf interesse heeft.
Of Knezevic een aanwinst zou zijn voor Ajax? Mja, onze centrale verdedigers zijn beroerd met name Wielaert. Beter dan hem is hij wel, maar de echte rots in de branding hoef je ook van Knezevic niet te verwachten.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 18:59
|
|
Kneževi? zou meer een alternatief zijn voor de positie links centraal, tevens kan hij linksback spelen als het moet. Maar goed, niet gek dat Juventus de optie tot koop niet heeft gelicht; het heeft tenslotte Chiellini al in huis. Bovendien is hij heel het seizoen geblesseerd geweest.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 19:25
|
|
Is Knezevic een leiderstype? Als hij goed is laat maar komen.
Maar even wat anders. Jol zat samen met Fred Arroyo en Hans van der Zee bij Zweden-Servie als het goed is. De trainer komt meestal in de afrondende scoutingsfase kijken, toch? Dat zou kunnen betekenen dat ze Obradovic willen kopen misschien nog wat andere talenten van die twee ploegen. Als Jol Sulejmani aan het werk wou zien zouden die andere twee niet meekomen neem ik aan.
Er mag nu trouwens wel wat komen. We zitten ruim een maand voor de competitiestart en met deze selectie gaan we niet ver komen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 20:45
|
|
Knezevic is weinig bijzonders, echte leiders zijn vaak ook de betere spelers van het elftal of ze moeten heel veel goed maken in een surplus aan ervaring. Knezevic heeft beiden niet.
Meestal is Gerrie Muhren de man die ook vaak betrokken wordt in de afrondende fase. Maar als Jol samen VDZ en Arroyo bij die wedstrijd zat dan kun je aannemen dat de interesse (in Obradovic) meer dan serieus is.
|
silvo
Forum berichten: 492
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 10:49
|
|
Ik denk dat ajax misschien maar in argentinië moet scouten.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=81214 Heel boca staat op de transferlijst
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 10:55
|
|
Zoals El Lute al had aangeven is het een grote puinhoop bij Boca.
|
silvo
Forum berichten: 492
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 11:02
|
|
Maar het is nu toch een kans om eventueel wat talentjes op te pikken.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 11:10
|
|
http://www.bocajuniors.com.ar/futbol/fi ... s-ezequiel
Overzichtje van de selectie van BJ 1...
Battaglia, Forlin, Viatri, zou niet verkeerd zijn. Er lopen ook nog wat grote houthakkers rond ook. Kent iemand wat meer info over deze spelers buiten wat wiki info, rosario central misschien?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 12:04
|
|
http://www.bocajuniors.com.ar/futbol/fi ... juan-roman !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
RebuaH
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 13:22
|
|
Riquelme is onmiskenbaar een goede speler, maar die hoeft van mij persoonlijk echt niet te komen. Vaak problemen bij zijn vroegere clubs, vedettenneigingen, een hoog salaris en je zou Aissati dan tot de bank veroordelen????
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 13:25
|
|
Citaat: Jol drukt geruchten over komst Berg de kop in
Marcus Berg komt met ingang van komend seizoen in ieder geval niet uit voor Ajax. In een vraaggesprek met de regionale zender AT5 laat hoofdtrainer Martin Jol weten dat de komst van de aanvaller van FC Groningen niet aan de orde is. Afgelopen week ontkenden beide clubs de berichtgeving over een vermeend akkoord.
"Ik snap niet waar die verhalen vandaan komen. Er is geen sprake van een transfer van Berg naar Ajax", benadrukte Jol zaterdag tegenover de zender. Namens Ajax zaten de scouts John Steen Olsen, Hans van der Zee en Fred Arroyo en Jol afgelopen week op de tribune bij het duel Jong Servië- Jong Zweden op het EK onder 21.
Berg maakte de laatste weken indruk op het EK. De aanvaller liet vrijdag in de verloren halve finale tegen Jong Engeland zijn zesde en zevende treffer noteren. In de strafschoppenreeks ging de organisator onderuit. FC Groningen kreeg nul op rekest op het voorstel om zijn medio 2011 aflopende contract op te waarderen en verlengen.
AT5
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 13:40
|
|
Citaat: Riquelme is onmiskenbaar een goede speler, maar die hoeft van mij persoonlijk echt niet te komen. Vaak problemen bij zijn vroegere clubs, vedettenneigingen, een hoog salaris en je zou Aissati dan tot de bank veroordelen????
Schijnt dat men bezig is Riquelme in Rusland aan de man te brengen, waarbij Rubin Kazan de grootste favoriet is. Die ploeg moet echter eerst een buitenlander lozen.
|
jlajacied
Forum berichten: 20
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 14:18
|
|
Topscorer van Ajax Cape Town gelinkt aan Ajax
Johannesburg - Mabhuti Khenyeza (foto, boven), de topscorer van Ajax Cape Town, wordt zondag in de Zuid-Afrikaanse tabloid Sunday Sun stevig in verband gebracht met het Ajax van tienduizend kilometer verderop. De 27-jarige spits was afgelopen seizoen goed voor in totaal 23 treffers in de verschillende competities. De nieuwe coach van Cape Town, Muhsin Ertugral, wilde tegenover de krant alleen bevestigen dat Khenyeza ‘een transfer overzee’ gaat maken.
Bron: sportweek.nl
|
RebuaH
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 14:56
|
|
Citaat: Topscorer van Ajax Cape Town gelinkt aan Ajax
Johannesburg - Mabhuti Khenyeza (foto, boven), de topscorer van Ajax Cape Town, wordt zondag in de Zuid-Afrikaanse tabloid Sunday Sun stevig in verband gebracht met het Ajax van tienduizend kilometer verderop. De 27-jarige spits was afgelopen seizoen goed voor in totaal 23 treffers in de verschillende competities. De nieuwe coach van Cape Town, Muhsin Ertugral, wilde tegenover de krant alleen bevestigen dat Khenyeza ‘een transfer overzee’ gaat maken.
Bron: sportweek.nl
Mabhudi set for overseas move
Ajax Cape Town has announced that their leading striker Mabhudi Khenyeza is set for a move overseas.
Khenyeza scored 23 goals across all competitions for the Urban Warriors last season and as a result his goals propelled Ajax Cape Town to a Telkom Knock-Out Championship victory.
George Comitis the Ajax CEO said We are resigned to the fact that we are set to lose the services of Mabhudi Khenyeza. Despite great interest from local clubs he is set for an overseas transfer with a Scandinavian team a most likely destination.
However there have been enquiries from Maccabi Haifa and his agent is hard at work to make Khenyeza’s dream to play overseas a reality.
We have always said that when Khenyeza moves it will be an international transfer as we believe that he has the ability to succeed at a higher level.
We hope to conclude all agreements regarding the possible transfer in the next week or two concluded Comitis.
http://www.ajaxct.co.za/index.php?optio ... 6&Itemid=1
Hij gaat dus naar scandinavië...
|
wijmaajax
Forum berichten: 177
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 09:36
|
|
Citaat: 'Mathijsen op verlanglijstje van Ajax'
Ajax-trainer Martin Jol is voor de vervanger van Thomas Vermaelen uitgekomen in Duitsland. Volgens Bild heeft de oefenmeester van de Amsterdammers interesse in Joris Mathijsen, verdediger van zijn vorige club Hamburger SV.
Volgens de Duitse krant ziet Ajax in de international de ideale vervanger van Vermaelen, die eerder deze zomer naar Arsenal trok. Of een transfer van de 29-jarige centrale verdediger bespreekbaar is in Hamburg, is onbekend.
Mocht Ajax tot een akkoord komen met HSV over de transfer, dan is het ook nog maar de vraag of Mathijsen een overstap zelf ziet zitten. Een half jaar geleden tekende hij een nieuw contract bij HSV, met de ambitie ooit kampioen te worden van Duitsland. Mathijsen was de afgelopen drie seizoenen actief bij HSV, waarvoor hij inmiddels 96 competitieduels speelde.
Naast de 46-voudig international is ook Ivan Obradovic nog in beeld bij de Amsterdammers. De Servische verdediger van Partizan Belgrado wordt al langer gelinkt aan Ajax en werd tijdens het EK onder de 21 bekeken door een delegatie van Ajax. Naar verluidt is de vraagprijs voor Obradovic acht miljoen euro.
Bron: Voetbalprimeur.nl
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 11:08
|
|
Dat lijkt me een gunstige aankoop, is ook beter dan Vermaelen of Wielaert op de positie van LCV. De kritiek die Mathijssen op zich kreeg was vaak ook niet geheel terecht. Ik denk dat dit Nederlands beste verdediger is op dit moment..
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 11:16
|
|
Citaat: Dat lijkt me een gunstige aankoop, is ook beter dan Vermaelen of Wielaert op de positie van LCV. De kritiek die Mathijssen op zich kreeg was vaak ook niet geheel terecht. Ik denk dat dit Nederlands beste verdediger is op dit moment..
Zou een topper zijn voor Ajax maar of hij haalbaar is betwijfel ik. Ik noemde hem een tijdje geleden maar toen wist ik niet dat hij zijn contract had verlengt.
|