Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 11:15
|
|
Engelaar vond ik bij Twente al typisch een voetballer die beter lijkt dan hij is door de teamprestatie. Bij het Ned Elftal viel hij ook door de mand.
Ik vind Lindgren niets minder. Sterker, ik vind ik hem gewoon veel beter en op meer posities te gebruiken.
Ervaring? De ervaring van Wielaert en Oleguer?
AJAX moet het houden bij jonge spelers die ze met winst kunnen doorverkopen. Ervaring kan AJAX alleen halen als er een Ex-Ajacied/Nederlander terug wilt keren. Andere routeniers hebben een te lange gewenningsperiode nodig. Vooral de buitenlanders.
Elia heeft wel body natuurlijk. Is erg sterk al.
AJAX heeft geen linksback nodig. Nee, Vermaelen, Schilder en Slijngard zijn vertrokken. Urby kun je er niet meer neerzetten en Vertonghen is eventueel de enige. AJAX hengelt(de) niet voor niets naar Braafheid en Obradovic.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 11:22
|
|
Elia zou de aankoop zijn waarvan ik bij wijze van spreke het gehad heb met het bestuur. Dat kun je als Jol zijnde toch niet serieus menen? We hebben godsamme Sulejmani, Cvitanich, Suarez en zelfs nog de jeugdige Bodul en Castillion. Er is totaal geen behoefte aan aanvallers en/of vleugelspelers. Ga achterin het zaakje maar eens op poten zetten en geef de fans maar een jongens als Obradovic.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 11:25
|
|
Citaat: Elia zou de aankoop zijn waarvan ik bij wijze van spreke het gehad heb met het bestuur. Dat kun je als Jol zijnde toch niet serieus menen? We hebben godsamme Sulejmani, Cvitanich, Suarez en zelfs nog de jeugdige Bodul en Castillion. Er is totaal geen behoefte aan aanvallers en/of vleugelspelers. Ga achterin het zaakje maar eens op poten zetten en geef de fans maar een jongens als Obradovic.
Precies, de aanval liep voor geen meter afgelopen seizoen daar het falen van het team, maar heeft toch het meeste aantal doelpunten gemaakt van de eredivisie. Achterin is het een 'geitenkaas' en ook het middenveld kan worden versterkt. Elia is veel te duur en wederom is er voor dat geld meer en beter te koop. De prioriteit zal op een andere positie moeten liggen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 11:31
|
|
De verdediging en middenveld moet een toptrainer wel neer kunnen zetten, dan is het ook geen geitenkaas meer. Kijk naar de namen die bij AZ achterin spelen: zelfs met matige spelers stond het daar goed. Het middenveld met De Zeeuw en Schaars is gewoon ontzettend goed, maar dat zijn Enoh en Vertonghen ook.
Voorin moet er ook wat bij komen. Het liefst een sterke centrumspits. Maar een speler als Elia is ook altijd welkom, maar niet voor zoveel.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 11:33
|
|
ajax.netwerk.to:
Citaat: 'Ajax in de markt voor Engelaar'
10 juni 2009 RvN
Zowel De Telegraaf als het Duitse Bild melden dat Ajax belangstelling heeft voor Orlando Engelaar. Volgens De Telegraaf dat Ajax zijdelings noemt in een artikel over PSV is hij voor de Eindhovenaren te duur en willen zij hem alleen huren. Bild meldt dat PSV waarschijnlijk uit de race is en dat Ajax lange onderhandelingen wacht. Probleem zou het hoge salaris van 2 miljoen euro zijn. Daarnaast wil Schalke'04 een behoorlijk deel van de zes miljoen euro aan betaalde transfersom terug zien.
Het is echt wel huilen met de pet op, wat betreft de namen vandaag.
|
Krapel
Forum berichten: 48
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 11:36
|
|
http://forum.headliner.nl/topic-12164/
Hier ook alweer een Engelaar bericht.. J.van Pletten had het bij zijn vorige post juist over de komst van Jol en berichtte dit veel eerder als anderen.
http://hornalehota.web-log.nl/hornaleho ... -inte.html
Hier een bericht over Boulahrouz.. Ben niet echt bekend met de site en dus met de bron.
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 11:53
|
|
Citaat: Elia zou de aankoop zijn waarvan ik bij wijze van spreke het gehad heb met het bestuur. Dat kun je als Jol zijnde toch niet serieus menen? We hebben godsamme Sulejmani, Cvitanich, Suarez en zelfs nog de jeugdige Bodul en Castillion. Er is totaal geen behoefte aan aanvallers en/of vleugelspelers. Ga achterin het zaakje maar eens op poten zetten en geef de fans maar een jongens als Obradovic.
Precies, de aanval liep voor geen meter afgelopen seizoen daar het falen van het team, maar heeft toch het meeste aantal doelpunten gemaakt van de eredivisie. Achterin is het een 'geitenkaas' en ook het middenveld kan worden versterkt. Elia is veel te duur en wederom is er voor dat geld meer en beter te koop. De prioriteit zal op een andere positie moeten liggen.
Met beide meningen ben ik het ook 100% eens. We maken in een k*tseizoen nog steeds de meeste doelpunten en waar gaat steeds weer de aandacht naar uit, als ik de meeste genoemde namen mag geloven, de aanval. Geef toch eens 10 miljoen uit aan een fatsoenlijke verdediger of middenvelder. Wat moeten we met Elia voor zoveel geld? Laat eerst Sulejmani en Cvitanich eens doorgroeien. Daarbij hebben we ook nog altijd Suarez, Leonardo, Castillion, Martina en Bodul. Genoeg opties dus.
|
Krapel
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 11:57
|
|
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 026822.ece
Dit artikel vond ik op AN, hiervoor alle credits naar Blackmoon_AMS!!!, en deze wilde ik jullie niet onthouden ivm Keisuke Honda.
|
JS
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 11:57
|
|
Ach, we hadden het natuurlijk kunnen (moeten) weten toen Enganche een tijdje geleden met het lijstje kwam op welke posities Ajax zich wilde versterken. Linksback: Braafheid. Grote sterke middenvelder: Engelaar. Buitenspeler: Elia. Ik word er wel een beetje moe van, eigenlijk.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:02
|
|
Misschien wilt Jol dit spelen: Sulejmani-Suarez--Elia.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:04
|
|
Ik denk dat we elke naam die nu de revue passeert met een grote korrel zout moeten nemen.
Het gaat net zoals bij de aanstelling van de nieuwe trainer..Er word van alles in de media geroepen maar niks is concreet..
Ik geloof pas dat een speler komt als er ergens een officieel persbericht staat.
Heb overigens er goed vertrouwen in dat Martin, Rik en Danny goed weten wat ze doen en nodig hebben..
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:05
|
|
Met beide meningen ben ik het ook 100% eens. We maken in een k*tseizoen nog steeds de meeste doelpunten en waar gaat steeds weer de aandacht naar uit, als ik de meeste genoemde namen mag geloven, de aanval. Geef toch eens 10 miljoen uit aan een fatsoenlijke verdediger of middenvelder. Wat moeten we met Elia voor zoveel geld? Laat eerst Sulejmani en Cvitanich eens doorgroeien. Daarbij hebben we ook nog altijd Suarez, Leonardo, Castillion, Martina en Bodul. Genoeg opties dus.
Opties voor komend seizoen volgens jou: Cvitanich, Suarez & Sulejmani.
* Leonardo --> einde contract en Ajax heeft nog geen enkel initiatief tot verlenging gedaan.
* Martina --> Mag definitief cq op huurbasis vertrekken. Ik hoop op het 1e want deze jongen is absoluut niet geod genoeg, zelfs niet voor de breedte.
* Castillion --> centrumspits welke net een jaar A1 gespeeld heeft, nog lang niet klaar voor het grote werk.
* Bodul --> Centrumspits welke ook nog niets bewezen heeft op niveau. Mag blij zijn als hij structureel mee kan op dit niveau.
Kortom 2 centrumspitsen als back-up welke beiden nog veel te leren hebben en nog moeten bewijzen of ze uberhaupt het niveau kunnen halen. Van de 3 vaste aanvallers van afgelopen jaar heeft Cvitanich zich bovendien NOG niet bewezen in Nederland.
Lijkt me geen gezonde bezetting.........
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:06
|
|
Ik denk dat er bij Elia wel echte intresse is, Ajax wilde hem al langer hebben en als Jol het ook nog eens in hem ziet zitten...
|
10Oele
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:07
|
|
Citaat: http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/scotland/article5026822.ece
Dit artikel vond ik op AN, hiervoor alle credits naar Blackmoon_AMS!!!, en deze wilde ik jullie niet onthouden ivm Keisuke Honda.
Ik kan over Honda wel het volgende vertellen, ik kom namelijk uit Venlo en heb Honda dus regelmatig zien spelen. Laat ik voorop stellen dat deze jongen absoluut kan voetballen, hij is veruit de beste voetballer bij VVV en dus ook van de JL. Hij heeft enorm veel inzich en techniek, heeft een prachtige (vrije) trap en beschikt zoals elke Japanner over een ijzeren discipline. Toch twijfel ik of hij het beoogde Ajax niveau aan kan, al zou hij qua speelstijl wel bij Ajax passen. Ik zou het te veel risico vinden om voor deze speler meer als 4 miljoen te halen. Mocht je hem voor 4 miljoen kunnen krijgen, dan zou ik de gok wagen.
|
10Oele
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:13
|
|
Opties voor komend seizoen volgens jou: Cvitanich, Suarez & Sulejmani.
* Leonardo --> einde contract en Ajax heeft nog geen enkel initiatief tot verlenging gedaan.
* Martina --> Mag definitief cq op huurbasis vertrekken. Ik hoop op het 1e want deze jongen is absoluut niet geod genoeg, zelfs niet voor de breedte.
* Castillion --> centrumspits welke net een jaar A1 gespeeld heeft, nog lang niet klaar voor het grote werk.
* Bodul --> Centrumspits welke ook nog niets bewezen heeft op niveau. Mag blij zijn als hij structureel mee kan op dit niveau.
Kortom 2 centrumspitsen als back-up welke beiden nog veel te leren hebben en nog moeten bewijzen of ze uberhaupt het niveau kunnen halen. Van de 3 vaste aanvallers van afgelopen jaar heeft Cvitanich zich bovendien NOG niet bewezen in Nederland.
Lijkt me geen gezonde bezetting.........
Emanuelson kan ook nog linksbuiten eventueel. Puur gezien het vorig seizoen gescoorde doelpunten en het aantal tegendoelpunten, moet naar mijn mening vooral naar verdedigers en middenvelders gekeken worden. Als ik Elia zou komen heb ik hier uiteraard geen problemen mee, het zou zeker een versterking zijn, maar dan zou ik wel graag ook een fatsoenlijke middenvelder en verdediger zien. En aangezien we dit jaar waarschijnlijk niet weer 30 miljoen uit gaan geven, moet de scouting zeer creatief worden aangezien er met de aankoop van Elia niet bijster veel miljoenen over zullen blijven. En dit is nou net waar ajax niet in uitblinkt de laatste paar jaren.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:15
|
|
Citaat: Lijkt me geen gezonde bezetting.........
Lijkt mij ook. Elia zou hoe dan ook een versterking betekenen. Het mag alleen niet ten koste gaan van andere posities, want Elia zou erg duur zijn.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:17
|
|
Elia, Suarez, Sulejmani en als back-up Cvitanich, Bodul, Manucharian. Dat lijkt me een goede bezetting. Elia mag van mij best komen maar absoluut niet als hij 10 miljoen kost of meer natuurlijk.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:23
|
|
Aankopen:
Engelaar: gekocht voor 5,5 miljoen, zou wel weg mogen voor 4 miljoen.
Obradovic: 6 miljoen.
Boulahrouz: mag ook weg, miljoentje of 3/4 moet wel genoeg zijn.
14 miljoen dus.
|
10Oele
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:24
|
|
Het ziet er naar uit dat Engelaar de eerste Jol-aankoop gaat worden als we Bild mogen geloven http://www.bild.de/BILD/sport/fussball/ ... erdam.html
Ik lees alleen dat Engelaar bij Schalke ruim 2 miljoen verdient, hoop toch niet dat Ajax het salaris over gaat nemen. Ik zag op vi trouwens ook dat Makaay en Gio bij elkaar 5 miljoen netto verdienen!!!!
|
JS
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:32
|
|
Elia is geen slechte speler nee, integendeel. Hij zou voor ons zeker een versterking zijn. Kwalitatief klopt het voorin, kwantitatief niet. In dat opzicht moet er dus nog wel een buitenspeler/spits bij. We kunnen voorin nog wel wat balvastheid gebruiken, al had ik dat liever bij een nieuwe spits gezien, en het spreekt in Elia´s voordeel dat hij goed is in de omschaleling. Alleen gaat Elia minstens 9 miljoen kosten, en aangezien we niet bijster veel te besteden hebben en de voornaamste prioreiten (LB, CV, middenvelder) elders liggen zie ik veel liever een goedkoper alternatief. En met een beetje scoutingswerk hoeft dat niet eens te betekenen dat hij minder goed is dan Elia.
|
Krapel
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:38
|
|
http://www.elmundodeportivo.es/gen/2009 ... -ajax.html
Stond al iets over op AS, vrij vertaald, Sociedad heeft interesse in Sarpong en Leonardo.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:56
|
|
Citaat: Boulahrouz: mag ook weg, miljoentje of 3/4 moet wel genoeg zijn.
Waar baseer je dit in hemelsnaam op?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:57
|
|
Dat Stuttgart heeft gezegd dat hij weg mag en aangezien hij nooit speelt.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 12:58
|
|
Citaat: Lijkt me geen gezonde bezetting.........
Lijkt mij ook. Elia zou hoe dan ook een versterking betekenen. Het mag alleen niet ten koste gaan van andere posities, want Elia zou erg duur zijn.
Mijn idee Bert, helemaal mee eens. Citaat: Ik zie het nergens anders staan, dus onbetrouwbaar (hoop ik)
Jezus.....Ik word niet blij van de namen die ik allemaal hoor nu. Geen Obradovic, maar wel Elia, Engelaar, Hansson, Sankoh, Honda....
Van al die spelers is Elia de enige speler die kwalitatief absoluut wat toevoegt aan de selectie. Ik zou er niet rouwig om zijn als hij komt MITS dit maar niet ten koste gaat van een drietal andere noodzakelijke aankopen. Ook een speler die je met gemak voor het dubbele kunt doorverkopen als hij zich doorontwikkelt.
9 miljoen is voor nu alleen een behoorlijke som geld en het getuigt niet van een sublieme scouting.........
|
Corstiaan
Forum berichten: 37
|
Geplaatst: Wo 10 jun 2009 13:50
|
|
Citaat: Engelaar vond ik bij Twente al typisch een voetballer die beter lijkt dan hij is door de teamprestatie. Bij het Ned Elftal viel hij ook door de mand.
Ik vind Lindgren niets minder. Sterker, ik vind ik hem gewoon veel beter en op meer posities te gebruiken.
Inderdaad 343. Engelaar is echt overschat. Bij het Nederlands Elftal en bij Twente kon hij goed mee, omdat er een goede teamorganisatie was en daar kon hij ook nuttig zijn. Hij echter echt niet de dragende speler die velen in hem zien.
Ik vind Lindgren ook beter. Een beter schot en bovendien op meerdere posities te gebruiken, zoals je al aangaf, bijvoorbeeld als centrale verdediger.
|