Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 09:01
|
|
Citaat:
Wanneer we goedkoop uit willen zijn moeten we kijken naar Koevermans en naar een aanvallende middenvelder van Feyenoord, bijv de Guzman, Bruins.
Als dat ons lukt, aangevuld met de spelers die we al hebben, staat we er heel goed voor.
Kom op zeg, met het investeren ben ik het eens maar de Guzman, Bruins of Koevermans. (die staan niet eens in de basis bij hun cluppie).. Dit zijn aankopen die we onder van Geel ook veelvuldig deden (de Rommedahl's, Kennedy's en Luque's)....
Net de Guzman heeft het beetje talent en kan nog doorgroeien, die anderen mogen lekker in Rotterdam of Eindhoven blijven hoor.. Ajax moet geen gearriveerde spelers kopen (of ze moeten een absolute meerwaarde zijn)..
Talenten die nog kunnen doorgroeien, of zelf opgeleid..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 09:21
|
|
Citaat:
Wanneer we goedkoop uit willen zijn moeten we kijken naar Koevermans en naar een aanvallende middenvelder van Feyenoord, bijv de Guzman, Bruins.
Als dat ons lukt, aangevuld met de spelers die we al hebben, staat we er heel goed voor.
Kom op zeg, met het investeren ben ik het eens maar de Guzman, Bruins of Koevermans. (die staan niet eens in de basis bij hun cluppie).. Dit zijn aankopen die we onder van Geel ook veelvuldig deden (de Rommedahl's, Kennedy's en Luque's)....
Net de Guzman heeft het beetje talent en kan nog doorgroeien, die anderen mogen lekker in Rotterdam of Eindhoven blijven hoor.. Ajax moet geen gearriveerde spelers kopen (of ze moeten een absolute meerwaarde zijn)..
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Dit zijn allesbehalve Rommedahls en Kennedy's.
1. Koevermans is niet de meest gepolijste speler, maar schiet er zeker 20 in bij Ajax. Hij is doelgericht, heeft overzicht en is technisch ook veel beter dan je denkt. HIj is een van de meest onderschatte spelers op de Nederlandse velden. Aangezien we Cvitanich voor een aanzienlijk bedrag hebben gekocht, is het niet handig om Cvitanich als wisselspeler te gebruiken achter een andere dure spits. Koevermans is daarnaast nog eens een uistekende invaller en gezien zijn leeftijd kun je hem jaren bij Ajax houden. Een stabiele factor die altijd zijn doelpunten maakt is goud waard.
2. Bruins is naast Koevermans een van de meest onderschatte spelers op de Nederlandse velden. HIj is een geweldig talent met een groot inzicht. Dat hij bij Feyenoord niet uit de verf komt, moet je doorheen kunnen kijken. Ik wil hem graag zien achter Suarez of Sulejmani.
Helaas kijk je niet verder dan je neus lang is.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 09:37
|
|
Citaat:
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Dit zijn allesbehalve Rommedahls en Kennedy's.
1. Koevermans is niet de meest gepolijste speler, maar schiet er zeker 20 in bij Ajax. Hij is doelgericht, heeft overzicht en is technisch ook veel beter dan je denkt. HIj is een van de meest onderschatte spelers op de Nederlandse velden. Aangezien we Cvitanich voor een aanzienlijk bedrag hebben gekocht, is het niet handig om Cvitanich als wisselspeler te gebruiken achter een andere dure spits. Koevermans is daarnaast nog eens een uistekende invaller en gezien zijn leeftijd kun je hem jaren bij Ajax houden. Een stabiele factor die altijd zijn doelpunten maakt is goud waard.
2. Bruins is naast Koevermans een van de meest onderschatte spelers op de Nederlandse velden. HIj is een geweldig talent met een groot inzicht. Dat hij bij Feyenoord niet uit de verf komt, moet je doorheen kunnen kijken. Ik wil hem graag zien achter Suarez of Sulejmani.
Helaas kijk je niet verder dan je neus lang is.
Heel leuk die namen hoor, maar misschien moet je ook verder denken.
Koevermans is ouder en wil in zijn laatste periode als voetballer alles spelen, heel begrijpelijk. Hij gaat niet naar Ajax om daar de bank warm te houden (gelukkig maar). Als je een spits zoekt, zoek dan een echte spits achter Cvitanich die nog door kan groeien.
En ik geloof niet dat een Rotterdamse jonge als Bruins naar Ajax komt, we hebben trouwens Aissati al voor die plaats. Een leuke creative speler achter Aissati acht ik wel noodzakelijk omdat hij de enige is die daar kan spelen. Maar alstublieft geen Bruins..
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 09:56
|
|
Citaat: Iemand post net op het AN dat Ajax geďnteresseerd is in Viatri van Boca Juniors. Lijkt me sterk eerlijk gezegd, de prioriteit ligt niet bij een spits en al zeker niet voor zes miljoen.
Ik kan dit bericht helaas niet vinden op AN ..;-(
Wel kan ik dit bericht vinden: bron: onlysoccer.net
Siena officials are in talks with Boca Juniors and forward Lucas Viatri. The 22 year-old Argentine could join Siena soon and says : "There is a 95% chance for me to sign for Siena". The Italian club is supposed to pay 4 million Euros.
Ik ook niet meer, ik denk dat het verwijderd is. Zal wel te onbetrouwbaar geweest zijn.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 10:20
|
|
Citaat: Centrale verdediger is ook niet nodig. Daar hebben we ook zat man. Aldewereld, Oleguer, Wielaert en eventueel nog Vertonghen, waar hij het best heeft gespeeld dit seizoen. Een creatieve middenvelder is er nodig. Ik denk dat er daar 1 komt die net zo goed als Aisatti, maar ik hoop er een die beter is.
Vertonghen is in mijn ogen een echte middenvelder en dan vind ik dat je ook een linksbenige centrale verdediger moet hebben en Wielaert, Alderweireld en Oleguer zijn allen rechtsbenig. Ik zou Oleguer ook verkopen en Boulahrouz halen als basis speler (met Wielaert dus als back-up voor Boulahrouz).
Basis:
v.d. Wiel, Boulahrouz, Aankoop, Obradovic
Back-up:
Alderweireld, Wielaert, Blind, Shakison
Ga toch weg man! Oleguer moet je behouden. Dat is gewoon een goede aankoop geweest. Zowel in het veld, als er buiten.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 10:26
|
|
Citaat: Hoezo middenvelder? Vermaelen is weg en dat was een linker centrumverdediger, vul die leemte eerst op. Obradovic kan trouwens uitsluitend linksback spelen.
Het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten. Thomas meldde al in een vroeg stadium dat Ajax op zoek was naar een LB, een middenvelder met diepgang en een rechterspits. Voeg daar aan toe dat Jol Vermaelen als LCV zag en het LIJKT erop dat Ajax op zoek moet naar 4 spelers. Wie er als eerst definitief gecontracteerd wordt, maakt dan niet zoveel uit. Ik mag aannemen dat Ajax op meerdere paarden tegelijk wed en al weet wie men wil halen. Nu maar hopen dat dat 4 aanwinsten zijn en dat Ajax eens slagvaardig te werk gaat.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 10:27
|
|
Citaat: Ga toch weg man! Oleguer moet je behouden. Dat is gewoon een goede aankoop geweest. Zowel in het veld, als er buiten.
Jij bent wel een heel grote fan van Oleguer! Om eerlijk te zijn denk ik niet dat Oleguer zo'n geweldige aankoop is geweest. Hij heeft geen sterk eerste seizoen achter de rug. Daarnaast is het geen leidinggevend type, ook niet naast het veld. Aan de andere kant heeft de beste man bij Barcelona goed mee kunnen draaien. Dat betekent niet dat hij een fantastische speler is, maar het is ook niet zo dat hij geen pepernoot raakt. Op een uitzondering na kunnen we de spelers van afgelopen seizoen niet erg goed beoordelen, want voetballen doe je in een team en dat team heeft Van Basten niet kunnen opbouwen.
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 11:09
|
|
Citaat:
Het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten. Thomas meldde al in een vroeg stadium dat Ajax op zoek was naar een LB, een middenvelder met diepgang en een rechterspits. Voeg daar aan toe dat Jol Vermaelen als LCV zag en het LIJKT erop dat Ajax op zoek moet naar 4 spelers. Wie er als eerst definitief gecontracteerd wordt, maakt dan niet zoveel uit. Ik mag aannemen dat Ajax op meerdere paarden tegelijk wed en al weet wie men wil halen. Nu maar hopen dat dat 4 aanwinsten zijn en dat Ajax eens slagvaardig te werk gaat.
Volgens mij zei Jol dat ze 1 of 2 aankopen gaan doen, als Obradovic erbij komt, misschien nog eentje dus.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 11:13
|
|
Dat was voor het vertrek van Vermaelen.
Maar goed, we weten niet wat Ajax gaat doen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 11:19
|
|
Citaat:
Volgens mij zei Jol dat ze 1 of 2 aankopen gaan doen, als Obradovic erbij komt, misschien nog eentje dus.
Dat heeft hij volgens mij niet gezegd. Ik meen me te herinneren dat hij iets zei in de trant van: 'Ajax heeft een goede selectie en met 1 of 2 aankopen moet Ajax mee kunnen doen om de titel.'
Logisch dat je zoiets zegt want dat komt heel wat beter over naar de selectie toe dan dat je zegt dat er minimaal 5 man bij moet komen. Bovendien doe je op deze manier geen loze beloftes richting de fans.
Wat het gaat worden dat zal de tijd leren.............
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 12:45
|
|
Citaat: Ga toch weg man! Oleguer moet je behouden. Dat is gewoon een goede aankoop geweest. Zowel in het veld, als er buiten.
Jij bent wel een heel grote fan van Oleguer! Om eerlijk te zijn denk ik niet dat Oleguer zo'n geweldige aankoop is geweest. Hij heeft geen sterk eerste seizoen achter de rug. Daarnaast is het geen leidinggevend type, ook niet naast het veld. Aan de andere kant heeft de beste man bij Barcelona goed mee kunnen draaien. Dat betekent niet dat hij een fantastische speler is, maar het is ook niet zo dat hij geen pepernoot raakt. Op een uitzondering na kunnen we de spelers van afgelopen seizoen niet erg goed beoordelen, want voetballen doe je in een team en dat team heeft Van Basten niet kunnen opbouwen.
Citaat: "Oleguer is de beste aankoop"
--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 08-04-09 16:50 - Gepost door: IvM - Bron: Sportweek - Aantal keer bekeken: 2830 - Aantal reacties: 11
Op het moment is iedereen lovend over de kleine Ismael Aissati die lange tijd met een knieblessure moest toekijken hoe Ajax het kampioenschap weggaf. Direct na zijn rentree bleek hij van grote waarde op het veld. Buiten het veld neemt hij ook geen blad voor de mond.
Nu hij wat meer in de picture staat neemt hij het op voor de Catalaan Oleguer, die na een paar wedstrijden door velen direct werd afgeschreven.
"Hij is de beste aankoop van Ajax. Als je ziet hoe belangrijk hij is in de kleedkamer, hij is echt een leider. Oleguer heeft zich ten opzichte van het begin van het seizoen opbouwend verbeterd en is soms zelfs gevaarlijk op de helft van de tegenstander."
Verder vindt Aissati dat de teamgedachte heel belangrijk is voor Ajax. "Help elkaar. Laat elkaar beter spelen. Verdedigers willen makkelijk de bal kwijt, aanvallers willen graag goed ingespeeld worden, dus moeten alle middenvelders de bal willen hebben. Dan krijgt iedereen vertrouwen. Die samenhang ontbrak in het begin van het seizoen. Het gaat nu beter, maar het is jammer genoeg wel te laat."
http://www.ajaxfans.net/nieuws-1862_Ole ... nkoop.html
Oleguer komt misschien niet over als een leider, maar is het toch echt. Niet alleen Ismael:
Citaat: Suárez vindt dat Ajax een echte 'leider' moet aantrekken
Gepubliceerd op 16-05-2009 om 14:45 door Michel van Ballegooij
? Van Gaal moet rust brengen binnen Bayern München 'Nederland en België maken vijftig procent kans op WK' ?
Luis Suárez was vorig jaar één van de aanvoerders van Ajax die het niet kon waarmaken. De jonge aanvaller vindt zichzelf ook nog duidelijk te jong voor deze rol.
Op Rob Wielaert en Oleguer na heeft Ajax volgens de speler uit Uruguay geen leider in het elftal. "Ik bedoelde met die opmerking dat er niemand is die een beetje oorlog kan maken, of het team opzweept als dat nodig is", zegt hij tegenover Ajax Life.
Suárez wil zelf geen aanvoeder zijn. "Daar ben ik te jong voor. Ik ga niet iemand uitschelden die ouder is dan ik. Dat kan ik niet, zo ben ik niet opgevoed. En ik ben het Nederlands niet genoeg machtig om alles goed te begrijpen en goed uit te leggen", aldus de 22-jarige clubtopscorer.
http://www.schaatsreport.nl/26924/voetb ... ekken.html
|
steenkist
Forum berichten: 137
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:09
|
|
Als je mij echt blij wilt maken deze zomer dan haal je Berg, Boulahrouz, Elia, Obradovic, De Guzman/Bruins/Seedorf/Engelaar.
We moeten ons op iedere linie versterken. Ik wil een ervaren sterke middenvelder. Die de gemiddelde lengte ook wat omhoog brengt, maar de prioriteit ligt bij zijn voetbalkwaliteiten. Stiekem hoop ik dat Donald er volgend jaar staat.
Nog een vraagje: Is Obradovic goed? Ik ken hem niet. Hoor dat hij wel talaent heeft.
Opstelling Ajax 2009/2010:
Stekelenburg, VD Wiel, Boulahrouz, Wielaert, Obradovic, Vertonghen, Emanuelson, Aisatti, Sulejmani, Berg, Suarez/Elia.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:29
|
|
Volgens de inmiddels bekende Velibor Vasovic op AN is Ajax concreet aan het worden voor Anas Sharbini. Heerenveen en Wolfsburg zijn ook geinteresseerd.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:37
|
|
Zojuist even de zoekfunctie op dit forum gebruikt, maar ik kon weinig vinden over zijn voetbalkwaliteiten, iemand die daar iets meer over kan vertellen? Wel vond ik trouwens (in een post van Enganche geloof ik) dat hij bij Essel Sport zit.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:42
|
|
best aardig gemiddelde (doelpunten dus) voor een middenvelder:
http://en.wikipedia.org/wiki/Anas_Sharbini
vond ook op voetbalprimeur deze link:
http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuw ... rbini.html
Blijkbaar dus ook PSV?
en zit inmiddels ook bij het Kroatisch Nationaal elftal.
Lijkt een aardige voetballer te zijn..wellicht mensen met meer inside informatie?
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:42
|
|
Citaat: Zojuist even de zoekfunctie op dit forum gebruikt, maar ik kon weinig vinden over zijn voetbalkwaliteiten, iemand die daar iets meer over kan vertellen? Wel vond ik trouwens (in een post van Enganche geloof ik) dat hij bij Essel Sport zit.
Als ik de meeste reacties moet geloven gaan we er weinig op achteruit als we Vermaelen verkopen en deze jongen kopen, bovendien houden we er dan nog ongeveer 5 miljoen aan over.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:45
|
|
Ik had het over Sharbini, volgens mij is dat een aanvallende middenvelder dus lijkt het me niet de opvolger van Vermaelen.
Jij bedoelt denk ik Obradovic, een linksback, die inderdaad erg goed schijnt te zijn.
|
10Oele
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:48
|
|
Citaat: Ik had het over Sharbini, volgens mij is dat een aanvallende middenvelder dus lijkt het me niet de opvolger van Vermaelen.
Jij bedoelt denk ik Obradovic, een linksback, die inderdaad erg goed schijnt te zijn.
Klopt, ik had het over obradovic. Sharbini is wel kroatisch international, aanvallende creatieve jongen, kunnen we dus nog wel gebruiken. Weet iemand of deze jongen een beetje fysiek heeft anders hebben we er nog een kabouter bij zometeen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:50
|
|
Citaat: Zojuist even de zoekfunctie op dit forum gebruikt, maar ik kon weinig vinden over zijn voetbalkwaliteiten, iemand die daar iets meer over kan vertellen? Wel vond ik trouwens (in een post van Enganche geloof ik) dat hij bij Essel Sport zit.
Hij zit toch bij Sanjin Ugarkovic en niet Essel Sport, hebben we het over Sharbini ja toch? Ik heb een paar samenvattingen gezien met hem en 1 hele wedstrijd en wat me opvalt is dat hij een echte aanvallende middenvelder is en geen '10'. Hij is meer het type Diego, Marin, Kroos die de bal komt ophalen. Hij zou dus perfect zijn voor een 4-3-3 systeem met de punt naar achteren als rechtshalf.
|
10Oele
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:52
|
|
Hij zit toch bij Sanjin Ugarkovic en niet Essel Sport, hebben we het over Sharbini ja toch? Ik heb een paar samenvattingen gezien met hem en 1 hele wedstrijd en wat me opvalt is dat hij een echte aanvallende middenvelder is en geen '10'. Hij is meer het type Diego, Marin, Kroos die de bal komt ophalen. Hij zou dus perfect zijn voor een 4-3-3 systeem met de punt naar achteren als rechtshalf.
Uit dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=iP9widCVrq8 blijkt dat hij wel kan voetballen, maar ja die filmpjes hebben uiteraard alleen zijn beste momenten. Hij is niet echt klein zo te zien.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:53
|
|
1.80m
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:54
|
|
Uit dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=iP9widCVrq8 blijkt dat hij wel kan voetballen, maar ja die filmpjes hebben uiteraard alleen zijn beste momenten. Hij is niet echt klein zo te zien.
Anas Sharbini is 1.80m lang. Ook geen reus dus.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:54
|
|
Goede lengte dan!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:58
|
|
180cm is de gemiddelde lengte van een Nederland hedendaags, volgens mij. Pin me er niet op vast want ik gok dit ook maar, weet alleen dat het rond die lengte ligt. Verder is dat langer dan wat er nu speelt, maar lengte is voor mij niet het belangrijkste wat een middenvelder moet hebben. Het gaat om fysiek, techniek, diepgang, niet te beroert om vuil werk op te knappen en ook in bepaalde mate scorend vermogen. Dat zijn de belangrijkste eigenschappen voor een middenvelder in mijn ogen.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 14:07
|
|
Lengte hoeft helemaal niks te zeggen hoor. Neem bijvoorbeeld een Davids. Dat is toch zeker niet de grootste, maar was fysiek wel een geweldenaar. Altijd vol erin, volop in de strijd. Zo'n mannetje hebben we nu, weliswaar in mindere mate, ook een beetje met Gabri. Enoh heeft ook de fysieke power en gaat voorop in de strijd. Allemaal toch niet de grootste mannen. Er moet alleen een goede mix opgesteld worden. Aissati, Anita en Lindgren zijn allemaal aardige voetballers, maar er moet gewoon een fysieke man op het veld staan. Maar wat mij betreft kan dat prima een Gabri zijn met passer Vertonghen ernaast.
|