Auteur
|
Bericht
|
R.O.B.
Forum berichten: 82
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 14:57
|
|
Mee eens dat voetbal meer en meer draait om de omschakeling en Cruijff is idd een groot voorstander van 4-3-3. Vooral omdat dan de veldbezetting het meest optimaal is. Tevens is Cruijff een groot liefhebber c.q. voorstander van het huidige Barca, welke grotendeels volgens de "richtlijnen" van Cruijff acteert.
Vanuit dit kader wil ik een tweetal opmerkingen maken:
1. In jouw opstelling lijkt het meer op een 4-4-2, dus dat valt al lastig te matchen met de optimale veldbezetting cf. Cruijff dan. Je kunt hierbij Elia iets dieper zitten en Sulejmani vanaf de linkerkant laten acteren om meer richting de 4-3-3 te gaan. Met Enoh achter Vertonghen en Aissati zie ik een sterk blok op het middenveld, zowel verdedigend als voetballend.
2. Barcelona speelt op het middenveld en aanval meestal met Toure, Xavi, Iniesta ; Henry, Eto'o en Messi. Hierin is Toure degene die het meest verdedigend ingesteld is en zijn Xavi en Iniesta de scharnieren van de ploeg. Hieruit blijkt eens te meer dat een dergelijke speler nodig is voor de optimale benutting van je aanvallende capaciteiten.
Ben het verder zeker eens met jouw eerste reactie m.b.t. Elia. Inderdaad een hele goede speler, maar de prijs die je er voor moet betalen is m.i. te hoog...
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 15:01
|
|
Citaat: Mee eens dat voetbal meer en meer draait om de omschakeling en Cruijff is idd een groot voorstander van 4-3-3. Vooral omdat dan de veldbezetting het meest optimaal is. Tevens is Cruijff een groot liefhebber c.q. voorstander van het huidige Barca, welke grotendeels volgens de "richtlijnen" van Cruijff acteert.
Vanuit dit kader wil ik een tweetal opmerkingen maken:
1. In jouw opstelling lijkt het meer op een 4-4-2, dus dat valt al lastig te matchen met de optimale veldbezetting cf. Cruijff dan. Je kunt hierbij Elia iets dieper zitten en Sulejmani vanaf de linkerkant laten acteren om meer richting de 4-3-3 te gaan. Met Enoh achter Vertonghen en Aissati zie ik een sterk blok op het middenveld, zowel verdedigend als voetballend.
2. Barcelona speelt op het middenveld en aanval meestal met Toure, Xavi, Iniesta ; Henry, Eto'o en Messi. Hierin is Toure degene die het meest verdedigend ingesteld is en zijn Xavi en Iniesta de scharnieren van de ploeg. Hieruit blijkt eens te meer dat een dergelijke speler nodig is voor de optimale benutting van je aanvallende capaciteiten.
Ben het verder zeker eens met jouw eerste reactie m.b.t. Elia. Inderdaad een hele goede speler, maar de prijs die je er voor moet betalen is m.i. te hoog...
Ik had het er over dat Cruijff in zijn 4-3-3 systeem ook altijd aandacht had aan het omschakelen. Ajax heeft er nu niet de spelers voor om 4-3-3 te spelen maar wat blijft is dat de omschakeling heel goed en snel moet zijn. Als je snel omschakelt kan de spits nog een goede verdediger zijn want je hoeft maar een heel klein stukje te verdedigen omdat iedereen zich heeft laten inzakken. Dit was wat AZ zo sterk maakte dit seizoen, ze speelde 4-4-2 met een geweldige omschakeling.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 17:41
|
|
Ajax zou een speler willen betrekken in de transferdeal van Vermaelen met Arsenal... Er lopen daar wel aardig wat leuke spelers rond. Zijn er al rooksignalen omtrent mogelijke namen? Eboué mag vertrekken, maar vooral een jongen als Djourou of Clichy zou ik met open armen verwelkomen. Die willen waarschijnlijk echter niet komen. Aanvallend gezien geloof ik ook erg in de kwaliteiten van Bendtner, veel meer dan in Klasnic. 343 zei dat een fitte Klasnic een meerwaarde zou zijn voor dit Ajax. Volledig mee akkoord, enkel ik heb geen goedspelende en scorende Klasnic meer gezien sinds zijn Werder Bremen periode en zijn dubbele niertransplantatie... En dan nog 9 miljoen voor die kerel, was vorig jaar opnieuw veel geblesseerd en heeft amper gescoord... Die kerel is over zijn top heen imo, bovendien zal hij ook wel een aanzienlijk salaris eisen. Vind het dus eigenlijk maar helemaal niets. Dan heb ik nog liever Berg eigenlijk, Een minder groot risico al is die zeker geen 12 miljoen waard. Over 8 miljoen zou je nog kunnen nadenken. Elia is een leuke speler alleen vind ik hem bij momenten wat gehyped en dus overroepen. Ook hij is het genoemde transfer bedrag niet waard in mijn ogen. Ik vind dat de scouting eindelijk wel eens met wat toppers in spé zou mogen komen. Waarom komen er eigenlijk zo weinig Afrikaanse (buiten Ajax Cape Town en het mislukte samenwerkingsakkoord met die Ghanese ploeg) en Braziliaanse aankopen naar Ajax? Heeft één van de meer ervaren posters hier een zicht op? Als je kijkt wat er aan talentvolle Afrikaanse spelers in Frankrijk, Duitsland, Engeland, Rusland en België speelt dan begrijp ik niet goed waarom er zo weinig bij Ajax gescout worden. Als je naar de elftallen van Ivoorkust, Kameroen, Nigeria, Egypte etc kijkt, daar loopt toch aardig wat interessant spul of vergis ik me? Bovendien vertrekken er naar clubs over de hele wereld talentvolle Brazilianen, enkel Ajax scout er zelden met een aankoop tot gevolg... Maxwell was de laatste in Ajax 1 niet (?), Leonardo tel ik niet mee aangezien die al vanaf zijn 16e in NL speelde... Toch vreemd vind ik.
Dat ze maar snel werk maken van Obradovic!!!
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 17:52
|
|
Citaat: Ajax zou een speler willen betrekken in de transferdeal van Vermaelen met Arsenal... Er lopen daar wel aardig wat leuke spelers rond. Zijn er al rooksignalen omtrent mogelijke namen? Eboué mag vertrekken, maar vooral een jongen als Djourou of Clichy zou ik met open armen verwelkomen. Die willen waarschijnlijk echter niet komen. Aanvallend gezien geloof ik ook erg in de kwaliteiten van Bendtner, veel meer dan in Klasnic.
Hmm, lijkt me niet dat er ook maar een speler van Arsenal wil/gaat. De echte namen die bij Arsenal spelen, zullen niet willen. En zijn Sowiso niet haalbaar. De oudere afgeschreven spelers, gaan voor Ajax veel te veel geld kosten, dus die blijven ook mooi weg. De jongeren spelers die voor Arsenal te weinig kwaliteit hebben, zullen ook niet komen. Gewoon om het feit dat Ajax dat niet aandurft.
Bendter... Dan krijg je weer zo'n uitgaans jongetje. kijk maar
Citaat: 343 zei dat een fitte Klasnic een meerwaarde zou zijn voor dit Ajax. Volledig mee akkoord, enkel ik heb geen goedspelende en scorende Klasnic meer gezien sinds zijn Werder Bremen periode en zijn dubbele niertransplantatie... En dan nog 9 miljoen voor die kerel, was vorig jaar opnieuw veel geblesseerd en heeft amper gescoord... Die kerel is over zijn top heen imo, bovendien zal hij ook wel een aanzienlijk salaris eisen. Vind het dus eigenlijk maar helemaal niets.
Ja daar ben ik het met je eens. Hij heeft de laatste jaren niet veel laten zien en het risico, om de opvolger van Urzaiz te halen is te groot. Hij kost te veel en verdient te veel. Maar ook Berg vind ik niet geschikt. Het is het beter maken van je concurrenten, waar je niks mee opschiet. Je kunt beter je scoutings netwerk vergroten. En het volgend jaar gewoon met Sulejmani, Cvita, Suarez en Bodul proberen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 19:11
|
|
Volgens Velibor Vasovic @ AN is Klasnic bij Ajax aangeboden en wordt Schalke 04 concreet voor hem
|
RebuaH
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 19:36
|
|
Schalke 04, grijp je kans
|
GertJan020
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 19:39
|
|
Ja alsjeblieft! Niet naar Ajax, dat wordt weer een miskoop, ga maar lekker naar Schalke!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 19:42
|
|
Jullie hebben natuurlijk die Klasnic weleens zien spelen....
|
GertJan020
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 19:58
|
|
Citaat: Jullie hebben natuurlijk die Klasnic weleens zien spelen....
Ik denk niet dat Ajax het risico moet nemen om weer zo'n speler te kopen waarvan ze niet zeker zijn dat hij kan kan renderen. Het moet afgelopen zijn met de niet-zekerheidjes. Ajax moet op zekerheid berusten. Wat die kerel dit jaar heeft laten zien is niet goed. Urzaiz was vroeger ook goed.
|
Scio
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 20:03
|
|
Ik denk niet dat Ajax het risico moet nemen om weer zo'n speler te kopen waarvan ze niet zeker zijn dat hij kan kan renderen. Het moet afgelopen zijn met de niet-zekerheidjes. Ajax moet op zekerheid berusten. Wat die kerel dit jaar heeft laten zien is niet goed. Urzaiz was vroeger ook goed.
Klasnic was in z'n blessureloze Werder-tijd een fenomeen! Ongemeen goede aanvaller imo. Of hij nu nog gehaald moet worden is een tweede.....
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 20:10
|
|
Eerste prioriteit ligt toch bij een verdediger, lijkt mij. Ik las laatst, hier volgens mij, dat Ajax met Obradovic mocht praten. Klopte dat of niet?
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 20:42
|
|
Volgens die Vasovic op AN wel, ja. Laatstelijk gaf ie aan dat de transfer zich nog niet in een afrondende fase kan bevinden.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 20:50
|
|
Klasnic was in z'n blessureloze Werder-tijd een fenomeen! Ongemeen goede aanvaller imo. Of hij nu nog gehaald moet worden is een tweede.....
Luque was ook goed bij Deportivo. Ik zie het verschil niet?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 20:56
|
|
Qua speelstijl past Klasnic beter bij AJAX dan Luque dat doet.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 21:39
|
|
Citaat: Qua speelstijl past Klasnic beter bij AJAX dan Luque dat doet.
Laten we nou is voor zekerheid gaan man. Jij was toch ook degene die Van Basten niet goed vond. En het belachelijk vond dat er een risico werd genomen met zo'n brookie? Ik snap niet waarom je dan nu dat risico wel wil nemen. Tis wel 9 miljoen euro! Daar kan je veel meer mee doen!
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 21:42
|
|
Ik vind het ook gewoon een risico, hij heeft laatste tijd niets laten zien en dat is geen goed teken, dan kan je alleen maar hopen dat hij zijn oude niveau haalt, maar dat kon je bij bijv. Luque en Oleguer ook alleen maar hopen, alhoewel ik Oleguer nog niet afschrijf bij Ajax.
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 21:47
|
|
Citaat: Laten we nou is voor zekerheid gaan man.
Wat versta je onder zekerheid?
Citaat: Ik vind het ook gewoon een risico, hij heeft laatste tijd niets laten zien en dat is geen goed teken
Weet je ook waarom ie niks heeft laten zien?
|
Scio
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 22:00
|
|
Klasnic schijnbaar geïnteresseerd. Geen 9 maar 5 miljoen zou hij moeten kosten.
http://forum.headliner.nl/topic-12105/
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 22:01
|
|
Citaat: Ik vind het ook gewoon een risico, hij heeft laatste tijd niets laten zien en dat is geen goed teken, dan kan je alleen maar hopen dat hij zijn oude niveau haalt, maar dat kon je bij bijv. Luque en Oleguer ook alleen maar hopen, alhoewel ik Oleguer nog niet afschrijf bij Ajax.
Dit is gewoon Oleguers niveau hoor. En Luque is al z'n (start)snelheid en mobiliteit kwijtgeraakt. Als Klasnic in fysiek opzicht ook minder betrouwbaar is geworden, dan moet Ajax het inderdaad niet doen. Maar goed, daar heeft de club een medische keuring voor.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 22:06
|
|
Citaat: Laten we nou is voor zekerheid gaan man.
Wat versta je onder zekerheid?
Weet je ook waarom ie niks heeft laten zien?
Vanwege blessure leed. En daarom vind ik het onzeker, zeker is braafheid. Zeker was Huntelaar. Zekerder dan die kerel is naar mijns inziens iemand als Obradovic. Iemand die het afgelopen seizoen iets heeft laten zien.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 22:54
|
|
In zijn Bremen periode wel, toen was hij een dodelijk duo samen met Ailton, ze pakten toen ook de titel... of bedoel je misschien zijn hattrick tegen die losers van Anderlecht in de champions league. Tuurlijk heb ik hem zien spelen en weet ik dat het in het verleden een zeer goede spits was. In Nantes heb ik hem niet zien spelen, maar zijn stats bij die club zijn bepaald niet denderend. Ik denk dat het vergane glorie is, resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst en al zeker niet voor 5 of 9 miljoen en een dik jaarsalaris
Zekerheid heb je nooit in het voetbal... dus dat is onzin. Wel kun je als club een inschatting maken of een speler een grote kans gaat maken om zich door te ontwikkelen zodat Ajax en ook de speler in kwestie er beter door worden. Ook een medische keuring is hierin belangrijk zoals Enganche al aanhaalde. Ajax heeft de laatste jaren bewezen dat het deze inschattingen niet goed beheerst. Er zijn nogal wat zogenaamde miskopen gedaan... Werd er aan de scouting voorbij gegaan (al dan niet bewust)? Is de scouting geen klote meer waard? Is er sprake van voortrekkerij vanuit persoonlijke meningen van trainers en/of TD's inzake spelersvoorkeuren? Zijn er paniekaankopen gedaan in de blinde wanhoop dat het tij zich zou keren of om het morrende kritische en teleurgestelde publiek te sussen... ??? Ik weet het niet, misschien is het wel een combinatie van alle bovengenoemde, feit is dat Ajax NU voor kwaliteit en de hoogst mogelijke zekerheid moet gaan. Of het realistisch is weet ik niet, maar een zekerheid zou Seedorf zijn. Een gok zou Klasnic zijn in mijn ogen... Dure gok dan imo. Jol en Ajax willen voor de (eigen) talenten gaan met een ontwikkelingspotentieel, maar er moet ook voldoende ervaring tussen staan om het geheel te leiden, bij te sturen en in balans te houden. Het is dus geen makkelijke oefening waar de technische staf momenteel voorstaat...
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 23:09
|
|
Citaat: Vanwege blessure leed. En daarom vind ik het onzeker
Ok. Ik heb ook even gezocht. De volger, dank dus in deze aan Velibor Vasovic van AN, zei dit:
Citaat: Taalproblemen, gebrek aan niveau bij het gros van de spelers van Nantes, taktisch systeem (slechts één spits en een verdedigend middenveld) en ook nog eens een sluimerende knieblessure zijn mede de oorzaken van de tegenvallende prestaties van Klasnic bij FC Nantes.
Klasnic zat een aantal keer op de bank en werd veelvuldig vroegtijdig naar de kant gehaald. De overstap naar Nantes is een totaal verkeerde beslissing geweest van de aanvaller. De tegenvallende prestaties hoeven dus niet persé aan de kwaliteiten van de speler te liggen.
Klasnic is een speler met onmiskenbare kwaliteiten en zou een topspeler zijn in de Nederlandse competitie. Hij is op sportieve revanche belust (zoals zelf gezegd in Vecernj list) en zoekt een nieuwe uitdaging.
Tja, moeilijk. De prijs is al wel gezakt, als we het bericht van Scio mogen geloven. Ajax zal hem volledig doorlichten en Jol kent hem als geen ander. Hm..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 23:47
|
|
Citaat:
Klonk aannemelijk totdat dat verhaal kwam dat Olic, Petric en Klasnic dezelfde zaakwaarnemer hadden. Ik weet bijna zeker dat dat niet klopt. Het bedrag van 9 Miljoen is sowieso belachelijk, ook 5 Miljoen vind ik nog duur. Klasnic past in Jols filosofie van fysiek sterk aanspeelpunt voorin, dat dan weer wel.
Dan maar even terug naar de Obradovic-case. Partizan heeft Krstajic aangetrokken (waar PSV ook even interesse in had). Het spreekt voor zich dat ondanks z'n 35 jarige leeftijd dat nogal een investering is voor Partizan. Krstajic is een linksbenige boom van een verdediger. Nou heeft Partizan daar al Djordjevic (de absolute leider) rondlopen en verder redelijke verdedigers voor de Liga in Knezevic en Govrancic. Wat ik doorkreeg was dat het een aankoop kon zijn alvast anticiperend op het vertrek van Obradovic. In dat geval zou een andere talentvolle linksback (wel stukken minder) Rajko Brezancic naar voren geschoven worden. (die niet toevalig vastligt bij dezelfde zaakwaarnemer van Obra: voor hem zou het dus een dubbelslag zijn). Krstajic' komst zou dus al anticiperen zijn op een mogelijk vertrek. Verder is (zoals ik al een tijdje terug meldde) Tomic bij Ajax aangeboden, maar die zou vooral als pasmunt dienen voor de diensten van de al bekende club (Lemic Randojic)
Anyway we zullen het vanzelf wel zien in deze linksbacksoap, met het mogelijk vertrek van Braafheid zou Ajax zomaar de beste zaken kunnen doen.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Za 6 jun 2009 00:02
|
|
Citaat: Anyway we zullen het vanzelf wel zien in deze linksbacksoap, met het mogelijk vertrek van Braafheid zou Ajax zomaar de beste zaken kunnen doen.
Daar zou je zo maar eens gelijk in kunnen hebben, ik hoop het in ieder geval
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 6 jun 2009 00:07
|
|
Tomic zou dus als een soort van wisselgeld dienen? Jij hebt eerder over die jongen gezegd dat hij weinig exceptioneel is; is het wel een degelijke speler of zou hij bij Ajax op de bank belanden?
|