Auteur
|
Bericht
|
Fernando Redondo
Forum berichten: 80
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 11:13
|
|
Citaat: Het zou kunnen dat Braafheid er al lang uit is, maar dat hij beide opties open laat, en wacht wat Ajax met die Obradovic gaat doen.
Dan moet hij lekker wegblijven.
Hij moet gewoon de concurrentie aandurven en voor Ajax kiezen wat er ook gebeurd met eventuele aan-en verkopen. Het kan ook positief voor hem uitpakken (als Vermaelen vertrekt). Ik neem aan, dat ook Jol hem geen basisplaats beloofd.
|
Gruijt
Forum berichten: 141
|
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 13:33
|
|
Ik geloof niet dat Braafheid gaat zitten wachten op een eventuele andere transfer die Ajax gaat maken.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 21:56
|
|
Braafheid heeft natuurlijk eerder met Rutten gewerkt, maar is een Amsterdammer. Hij stelt de beslissing uit tot na de interland van Nederland en Noorwegen. Daarna kunnen we verder speculeren.. Nog een week geduld dus.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 22:36
|
|
Citaat: Ik denk trouwens dat je Seedorf nu wel kan wegstrepen, als mogelijke aanwinst. Aangezien er een akkoord is over de transfer van Kaka naar Madrid..
Als er 1 hardnekkig fabeltje nooit waarheid wordt, is het wel Kaka naar Madrid
Zelfs VI heeft het erover dus...
http://www.vi.nl/NieuwsItem/KakVoor65Mi ... Madrid.htm
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 22:40
|
|
Citaat: Ik denk trouwens dat je Seedorf nu wel kan wegstrepen, als mogelijke aanwinst. Aangezien er een akkoord is over de transfer van Kaka naar Madrid..
Als er 1 hardnekkig fabeltje nooit waarheid wordt, is het wel Kaka naar Madrid
Zelfs VI heeft het erover dus...
http://www.vi.nl/NieuwsItem/KakVoor65Mi ... Madrid.htm
Dus wat? Dus is het zo? Wanneer wordt het stigma van VI als kwaliteitssite eens doorbroken? VI lepelt gewoon neer wat andere spaanse kranten zeggen. En aangezien de kranten in spanje vol moeten wordt er elke week wel wat in Marca, AS en Sport geschreven over Madrid & Kaka.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 22:42
|
|
Het zal nog niet zo zijn, Scio.. Maar waar rook is is vuur.. Ook Berlusconi sprak er al over.. Het zou me niet verbazen als het daadwerkelijk gaat gebeuren, echter ligt het natuurlijk af van wat Kaka zelf wilt...
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 22:46
|
|
Citaat: Het zal nog niet zo zijn, Scio.. Maar waar rook is is vuur.. Ook Berlusconi sprak er al over.. Het zou me niet verbazen als het daadwerkelijk gaat gebeuren, echter ligt het natuurlijk af van wat Kaka zelf wilt...
Da's iets anders. Ik reageer voornamelijk op je hang naar de VI als bron. Die gebruik je wel vaker en da's opvallend te noemen. Zeker gezien de hoeveelheid bagger die er wekelijks uit die strontschuit van Derksen komt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 08:24
|
|
AJAX informeert informeel naar Berg.
http://www.ajaxfans.net/nieuws-2345_Aja ... -Berg.html
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 08:56
|
|
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=79918
Kunnen ze eboue niet betrekken in de deal van Vermaelen met Arsenal?
Ik zeg wederom; niet geschoten is altijd mis!
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 09:17
|
|
Eboué zou ik dus niet halen. Van der Wiel doet het super op de rechtsbackpositie, daar hebben we geen vervanger voor nodig. Een linksback heeft meer prioriteit. Bovendien zal Eboué echt niet naar Ajax willen komen.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 09:24
|
|
even los van het feit of hij wel/niet wilt (als dat uberhaupt al ten sprake is)..
Eboue is toch geen pure rechtsback? kan ook centraal of linksback toch? Althans, kan me herinneren dat ik hem daar ook wel eens heb zien spelen.
Wel precies het type verdediger wat we nodig hebben..Spijkerhard en betrouwbaar.
ps: Word het geen tijd dat de coachende van Basten van de header gehaald word op de homepage van ajaxfans?
|
Fernando Redondo
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 09:51
|
|
Citaat: ENSCHEDE - De strijd om FC Twente-verdediger Edson Braafheid wordt steeds interessanter. Bayern München, dat het komende seizoen wordt getraind door Louis van Gaal, heeft nu ook serieuze interesse in de linkervleugelverdediger.
Eerder had ook Schalke 04 al zijn voelsprieten naar Braafheid uitgestoken. Door zijn gelimiteerde transfersom van twee miljoen euro is de Amsterdammer een koopje voor topclubs. In Nederland hebben Ajax en PSV serieuze interesse in de speler, die het afgelopen seizoen debuteerde in het Nederlands elftal.
Hoewel diverse media deze week meldden dat hij al bijna akkoord is met Ajax, gaat zijn persoonlijke voorkeur in Nederland uit naar een hernieuwde samenwerking met trainer Fred Rutten, die in dienst treedt bij PSV. Eerder werd ook ploeggenoot Eljero Elia al eens aan Bayern gelinkt. Het is algemeen bekend dat Van Gaal zeer gecharmeerd is van Elia. Hoewel Braafheid het verlossende woord nog niet heeft uitgesproken, is het vrijwel zeker dat hij vertrekt bij Twente. De club is inmiddels ook al begonnen aan de zoektocht naar een nieuwe linksback. Het Parool.
Meer clubs vinden 2 miljoen een koopje.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 11:40
|
|
Ik hoop niet dat Berg komt. Elia is ook te duur, maar die is wel goed. Ajax moet zorgen dat ze in een vergevorderd stadium komen met Obradovic en Braafheid, helemaal nu Vermaelen op het punt staat te vertrekken.
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 12:20
|
|
Citaat: Ik hoop niet dat Berg komt. Elia is ook te duur, maar die is wel goed. Ajax moet zorgen dat ze in een vergevorderd stadium komen met Obradovic en Braafheid, helemaal nu Vermaelen op het punt staat te vertrekken.
Ik hoop ook niet dat Berg komt en zeker niet als hij 12 miljoen moet gaan kosten, dat is veel te duur. Loopt er dan ergens in het buitenland niemand rond die beter is als Berg voor dit bedrag? Bijvoorbeeld Janko van Salzburg?
Ook Elia vind ik veel te duur. Bovendien is Elia een linksbuiten en wie hebben we vorig jaar voor 16 miljoen gekocht en speelt linksbuiten? Juist, Sulejmani, ik ben ervan overtuigd dat als Jol met hem gaat werken, we de oude Sulejmani van Heerenveen te zien krijgen. Elia is dus overbodig, koop liever een fysiek sterke ervaren middenvelder met overzicht, SEEDORF!!!!
Vermaelen verkopen voor 12 miljoen is echt zwaar klote! Hij is de aanvoerder en bovendien de beste verdediger die we hebben en juist hier moeten we niet gaan verkopen. Waarom slechts 12 miljoen, Vermaelen is nog jong, Belgisch international en heeft een langlopend contract, vraag dan gewoon 20 miljoen. Mochten we Vermaelen wel verkopen moeten we zeker Obradovic halen, deze is namelijk een klasse beter als Braafheid. Voordeel van Braafheid is wel dat deze goedkoper is en een Nederlander is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 12:25
|
|
12 miljoen vind ik voor Vermaelen een uitstekende prijs.
Over Berg en Elia maak ik mijzelf niet zo druk. Jol heeft aangegeven in een VI-interview dat AJAX zich op 3 dingen richt: de jeugdopleiding, de scouting en de gerichte aankoop. En met dat laatste bedoelt Jol geen speler van 15 miljoen euro.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 12:32
|
|
Ik weet alleen dat Blind erg gecharmeerd is van Berg. Heeft Berg trouwens nog niet z'n eigen topic?
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 12:37
|
|
Citaat: Ik weet alleen dat Blind erg gecharmeerd is van Berg. Heeft Berg trouwens nog niet z'n eigen topic?
En ik hoorde dat Blind juist niet zo gecharmeerd zou zijn van Cvitanich. Laat Blind zich bezighouden met verdedigers, daar ligt de zwakte van Ajax. Zeker als Berg richting de 10 miljoen euro zou moeten kosten, zou dit wederom van weinig visie getuigen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 13:05
|
|
Citaat: Ik hoop niet dat Berg komt. Elia is ook te duur, maar die is wel goed. Ajax moet zorgen dat ze in een vergevorderd stadium komen met Obradovic en Braafheid, helemaal nu Vermaelen op het punt staat te vertrekken.
Uhhh, qua rendement is Sulejmani beter. Elia past ook niet in een systeem wat Jol misschien wel gaat spelen (want waarschijnlijk stapt hij af van 4-3-3)
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 13:07
|
|
Uhhh, qua rendement is Sulejmani beter. Elia past ook niet in een systeem wat Jol misschien wel gaat spelen (want waarschijnlijk stapt hij af van 4-3-3)
Sulejmani is gewoon hardstikke goed. In potentie één van de betere spelers van de Eredivisie. Elia is ook echt goed, alleen qua rendement nog niet zo. Maar kijk even in het Elia-topic daar heb ik een opstelling gemaakt met Elia in het systeem waarin ik denk dat Jol gaat spelen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 13:17
|
|
Mocht Elia komen dan zou ik dat geen ramp vinden want hij is een goede speler maar hij is zo duur.
Elia, Aisatti, Vertonghen, Emanuelson; Suarez, Sulejmani. Dat zou ik wel een goed middenveld en aanval vinden voor Ajax.
|
R.O.B.
Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 13:50
|
|
@ JD: ik bewonder je moed voor aanvallend voetbal, maar dit lijkt me toch iets te veel van het goede. Ben benieuwd op welke manier je dan meer defensieve zekerheid wilt inbouwen. Dit gezien onze problemen gedurende de afgelopen jaren...
Mijn voorkeur gaat hier iig uit naar het opstellen van bv. een speler als Enoh of Gabri. Iemand die zich wegcijfert voor de ploeg en veel nuttig (vooral defensief) werk verricht. Dit zou bij mij ten koste gaan van Emanuelson
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 13:54
|
|
Citaat: @ JD: ik bewonder je moed voor aanvallend voetbal, maar dit lijkt me toch iets te veel van het goede. Ben benieuwd op welke manier je dan meer defensieve zekerheid wilt inbouwen. Dit gezien onze problemen gedurende de afgelopen jaren...
Mijn voorkeur gaat hier iig uit naar het opstellen van bv. een speler als Enoh of Gabri. Iemand die zich wegcijfert voor de ploeg en veel nuttig (vooral defensief) werk verricht. Dit zou bij mij ten koste gaan van Emanuelson
Elia en Emanuelson zijn spelers die best mee kunnen verdedigen en Vertonghen is een verdedigende middenvelder. Hoe kan je nou Emanuelson eruit halen voor Enoh of Gabri? Dat zijn twee rechtsbenige spelers en dan zal de linkerflank dus alleen door de linksback gebruikt worden en dat gebeurt ook niet een hele wedstrijd lang. Dan gebruik je het veld niet goed genoeg en word het alleen maar moeilijker.
|
R.O.B.
Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 14:03
|
|
Terecht dat Elia en Emanuelson mee terug verdedigen. Maar vind ze niet voldoende verdedigende kwaliteiten hebben om dit op te brengen -> zeker niet zonder defensief blok. Jan Vertonghen is een verdedigende middenvelder, maar zie ik meer als schakelspeler tussen verdediging en aanval/middenveld bijv. met zijn passing en inzicht. Qua duelkracht en handelingssnelheid valt er voor Jan nog voldoende te leren.
Deze kwaliteiten (vooral duelkracht en defensieve kracht) liggen meer bij een speler als Enoh of Gabri, reden dat ik Emanuelson er uit haal is omdat ik die de minste van de 3 aanvallende spelers vind. Dit betekent ook dat ik niet in een ruit zou spelen met deze spelers, maar juist Elia en Aissati aan de zijkant plaats. Vertonghen en Enoh/Gabri voetballen dan centraal. Dit vormt je blok en tevens scharnier naar je aanval/middenveld.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 14:36
|
|
Citaat: Terecht dat Elia en Emanuelson mee terug verdedigen. Maar vind ze niet voldoende verdedigende kwaliteiten hebben om dit op te brengen -> zeker niet zonder defensief blok. Jan Vertonghen is een verdedigende middenvelder, maar zie ik meer als schakelspeler tussen verdediging en aanval/middenveld bijv. met zijn passing en inzicht. Qua duelkracht en handelingssnelheid valt er voor Jan nog voldoende te leren.
Deze kwaliteiten (vooral duelkracht en defensieve kracht) liggen meer bij een speler als Enoh of Gabri, reden dat ik Emanuelson er uit haal is omdat ik die de minste van de 3 aanvallende spelers vind. Dit betekent ook dat ik niet in een ruit zou spelen met deze spelers, maar juist Elia en Aissati aan de zijkant plaats. Vertonghen en Enoh/Gabri voetballen dan centraal. Dit vormt je blok en tevens scharnier naar je aanval/middenveld.
Verdedigen doe je niet meer met verdedigend ingestelde spelers maar met 11 man die allen goed moeten omschakelen. Elia en Emanuelson kunnen net zo goed als Vermaelen verdedigen als ze maar 1 m2 hoeven te verdedigen en hoe zorg je daar voor, omschakeling. Het idee van verdedigend ingestelde spelers en aanvallend ingestelde spelers is veroudert het gaat puur om omschakeling, Cruijff zal dat al en zijn 4-3-3 systeem werkte ook omdat ze winsten wanneer ze moesten omschakelen. Nu doen heel veel trainers een 4-3-3 waarbij ze ook bij balverlies het veld groot houden, dat is natuurlijk heel erg dom.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 4 jun 2009 14:37
|
|
het geval is..Elija en Berg zijn volgens mij ontzettend goede spelers voor Ajax en het systeem wat Ajax speelt (als ze 4-3-3 blijven spelen).
Elija is een echte buitenspeler die het moet hebben van zijn snelheid en actie..Berg is een kopsterke, balvaste spits die graag ook aanvoer van de zijkanten krijgt (kijk maar hoe vaak hij zo scoorde bij Groningen)..
Het grote probleem is...9,5 miljoen voor Elija en 12 miljoen voor Berg (dat word er ongeveer gezegd in de media)..
21 miljoen euro voor deze 2 spelers!!! is gewoon teveel...voor dat geld kan je ook goedkoper zulke spelers krijgen, het is alleen dan wel zo dat Ajax daarvoor intensief moet scouten, en daar lijken ze juist nu niet echt de middelen voor te hebben.
Elija en Berg..ja graag....voor max. 12 miljoen samen....Elija en Berg voor 21 miljoen samen..nee bedankt.
|