Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mogelijke aanwinsten
Maker: LucasBekeken: 510322
Status: InactiefBerichten: 9008
+ Nieuw bericht <<<   <   107  |  108  |  109  |  110  |  111  |  112  |  113  |  114  |  115   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 18:48
Ricardo Rocha (Tottenham Hotspur, Martin Jol zijn aankoop) contract is afgelopen en Tottenham verlengt die niet. Hij is nu transfervrij. Het zou toch wat zijn als Martin Jol hem zou binnenhalen. Hopelijk ziet hij in dat Rocha niet de kwaliteiten heeft en haalt hij hem niet. Iets wat hij wel deed bij Tottenham en hem voor 4 miljoen van Benfica kocht.
thommy

Forum berichten: 790
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 19:01
Rocha was een miskoop in Tottenham, een miskoop van Jol dus, ik vraag me af of hij wat kan betekenen voor AJAX. Als we hem een contract aanbieden en hij faalt ook in Amsterdam kost dat ons erg veel geld om hem om de loonlijst te houden, hij zal namelijk niet voor een appel en een ei in Nederland komen spelen. Het lijkt mij gevaarlijk om hem te halen, maar het is een optie waar door mensen binnen AJAX wel eens beter naar gekeken zou kunnen worden.
El Chícharito

Geplaatst: Ma 1 jun 2009 19:34
Ik prijs hem ook niet aan, want Rocha is dus zo geen Ajax-verdediger.
ajaxfan13

Forum berichten: 255
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 20:17
Ik weet niet als dit bericht al gepost is maar ik post hem toch maar even.

AZ, Heerenveen, PSV en ajax volgen Kroaat Sharbin

Enkele Nederlandse clubs volgen Anas Sharbini, aldus Sportske Novosti. Anas Sharbini debuteerde in 2005 voor zijn huidige club HNK Rijeka, en wees onder andere Hajduk Split en Dinamo Zagreb de deur. Behalve Heerenveen, PSV, Ajax en AZ zijn naar verluid ook Aston Villa, West Ham United, Sunderland, Celtic, Hoffenheim en FC Köln geïnteresseerd in de middenvelder. Hij moet 2,5 miljoen kosten. Sinds de zomer 2008 zit hij bij de Kroatische nationale ploeg

Bron: Klik hier!
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 20:20
Lijkt me hergebruik van oud nieuws.
RebuaH

Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 20:23
Citaat:
Quote:
Regeren, is anticiperen en vooruitzien! Prima voorbeeld vind ik Breno, die wordt nu waarschijnlijk uitgeleend aan Fiorentina... Daar kan hij zich verder ontwikkelen tot een speler die hopelijk na dat jaar Bayern beter gaat maken. Zoiets moet Ajax ook doen met talenten die tussen jong ajax en het eerste team pendelen.

Citaat:
Met dat laatste ben ik het niet eens, bij Ajax danken we talenten soms nogal snel af in verhuur. Ik had destijds Vertonghen, Vermaelen, Lindgren niet evrhuurd. Want wat bleek telkens, dan werd zo'n speler verhuurd en dan kwam er na wat blessures een gat in de A-selectie. Spelers die het A-selectie niveau aankunnen wat mij betreft er zoveel mogelijk bijhouden. Net zoals ik blij ben dat Anita uiteindelijk niet verhuurd werd afgelopen winter. De spelers die je wel moet verhuren zijn diegenen die nog niet het niveau voor de A-selectie hebben; ik noem bv. een Martina.

Ik vind zeker dat je een punt hebt, je kunt enkel verhuren indien je voldoende alternatieven voor die positie voor handen hebt. Aan de andere kant kun je je ook de vraag stellen wat het beste is voor de ontwikkeling van die speler. Als backup fungeren voor een basisspeler uit het eerste met de onzekerheid dat je mogelijk 20 of misschien toch maar 3 wedstrijden speelt…? Of je verhuurt hem aan een eredivisie club waar hij elke wedstrijd kan spelen? Wat is wijsheid in dit geval. Een speler als Anita heeft het gewoon prima gedaan, maar niet elke jonge speler grijpt die kans. Bovendien is het komend seizoen anders als dit seizoen aangezien Van Der Heijden, Donald en Sarpong er ook weer bij komen. Dan heb je we héél erg veel spelers voor het middenrif… Ik vind trouwens dat Vermaelen en vooral Vertonghen wél beter zijn geworden na een verhuurperiode aan RKC.
RebuaH

Geplaatst: Ma 1 jun 2009 20:23
Van wanneer dateert het bericht over Sharbin?
Bertje

Geplaatst: Ma 1 jun 2009 20:27
Jongens als Donald, Martina en v/d Heijden zijn niet goed genoeg voor het eerste en worden dat vermoedelijk ook niet. Die kun je beter laten vertrekken.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 20:30
Citaat:
Van wanneer dateert het bericht over Sharbini?

Al zeker van eind April.
Bertje

Geplaatst: Ma 1 jun 2009 20:30
Citaat:

Eind april.
RebuaH

Geplaatst: Ma 1 jun 2009 20:35
Citaat:
Jongens als Donald, Martina en v/d Heijden zijn niet goed genoeg voor het eerste en worden dat vermoedelijk ook niet. Die kun je beter laten vertrekken.

Martina komt idd tekort, Donald en Van Der Heijden heb ik te weinig zien spelen om over te kunnen oordelen. VDH deed het toch zeer aardig in de voorbereiding van het afgelopen seizoen voor hij geblesseerd raakte, niet? Misschien is verhuren dan een goede optie... Je kunt ze daarna nog altijd verkopen?
Bertje

Geplaatst: Ma 1 jun 2009 20:36
Een voorbereiding tegen een zooi amateurclubs zegt natuurlijk weinig.
El Chícharito

Geplaatst: Ma 1 jun 2009 20:45
Mitchell Donald zou ik een 4-4-2 zomaar eens aan zijn speelminuten kunnen komen onder Jol, ondanks dat ik het ook niet in hem zie zitten.
Bertje

Geplaatst: Ma 1 jun 2009 20:49
Ik zie niet in waarom. Technisch zwak, positioneel dramatisch, handelingssnelheid onder de maat; welk systeem je ook verzint, Donald komt niveau tekort voor Ajax.
ajaxfan13

Forum berichten: 255
Geplaatst: Ma 1 jun 2009 20:51
Citaat:

Hij is vandaag op die website geplaatst.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Di 2 jun 2009 08:44
--- Sulejmani-Suarez ---
--- (Cvitanich)-- (Leo) --

---------- Aissati --------
------ (Emanuelson) ----

--- Aankoop ----------Enoh
-- (Emanuelson) ----- (Gabri)

--------------Vertonghen------------
--------------- (Lingren) ------------

-- Aankoop ---- Vermealen -----Wielaert ---- V/D Wiel
-(Verthongen) - (Alderweireld) - (Oleguer) -- (Silva)

------------------ Stekelenburg ---------------
-------------------- (Vermeer) ----------------

Zo zou ik het neerzetten.

Voor de aankoop linksback zie ik Braafheid of Obradovic. Ik ga voor Braafheid, maar er zijn ook enkelen die Obradovic graag zien komen. Naar mijn mening kun je beter Braafheid kopen en nog een jonge linksback scouten (1 mil) met oog op de toekomst.

Voor links op het middenveld zie ik alleen Seedorf, maar die lijkt me nog lastig te halen.

Iemand een suggestie hiervoor?
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Di 2 jun 2009 09:21
Citaat:

Voor de aankoop linksback zie ik Braafheid of Obradovic. Ik ga voor Braafheid, maar er zijn ook enkelen die Obradovic graag zien komen. Naar mijn mening kun je beter Braafheid kopen en nog een jonge linksback scouten (1 mil) met oog op de toekomst.

Een jonge linksback halen voor 1 miljoen is geldverkwisting. Ajax heeft kort geleden nog Randell Shakison gecontracteerd. Dat is een goede linksback.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 2 jun 2009 09:26
Braafheid EN Obradovic is geen optie? Zeker alleen als Vermaelen vertrekt, Pushkin?

Hoe lang denk jij dat Randell Shakison nog nodig heeft om bij het eerste te komen, Skill?
D_skilled

Geplaatst: Di 2 jun 2009 09:48
Citaat:

Hoe lang denk jij dat Randell Shakison nog nodig heeft om bij het eerste te komen, Skill?

Hij heeft een contract voor 1 jaar getekend met volgens mij een optie erin. Zie het als een prestatiecontract. Presteert hij volgend jaar goed in het tweede dan is de kans aanwezig dat men die optie licht of hem zelfs een nieuwe contract voorlegt. Hangt ook grotendeels vanaf of Martin Jol het in hem ziet zitten en of hij plannen met hem heeft. Met de eventuele komst van Braafheid wordt het wel moeilijker voor Shakison om zich in het elftal te spelen. Braafheid kan ook centrale verdediger spelen, maar weet niet of Shakison dat ook kan. Hij heeft er tenminste het fysiek voor. We zullen het zien.
Jobo

Forum berichten: 673
Geplaatst: Di 2 jun 2009 11:09
Hoi Jongens.

Een quote van een redelijk betrouwbare poster op het dappere strijders weblog.

Citaat:
Verder is Ajax bezig met een Scandinavische aanvaller wiens naam ons nog niet bekend is. Het is een speler die zijn zaken laat behartigen door Mino Raiola. Binnenkort meer hierover.

Een aantal op dit forum zijn wel op de hoogte van zaakwaarnemers e.d.
Wie zou dit kunnen zijn?
D_skilled

Geplaatst: Di 2 jun 2009 11:13
Mocht het kloppen, waarom eerst de prioriteit geven aan een aanvaller in plaats van een centrale verdediger? Onbegrijpelijk.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 2 jun 2009 11:17
Bedankt, Skill.

Nou, prioriteit....dat staat er niet specifiek in, he. Ik denk dat AJAX op het moment wel met meer spelers bezig is. En wat voor een aanvaller is die Zweed? Centrale spits, buitenspeler?
RosarioCentral

Forum berichten: 454
Geplaatst: Di 2 jun 2009 11:21
Citaat:
Mocht het kloppen, waarom eerst de prioriteit geven aan een aanvaller in plaats van een centrale verdediger? Onbegrijpelijk.

Ik las net op AN dat Ajax ver zou zijn met Berg. Dat mag ik toch niet hopen, want dan kunnen we beter gewoon de gehele scouting ontslaan. We kopen gewoon de spelers die het leuk doen bij concurrenten die wel weten wat scouting is. Ik heb dan liever een onbekend talent die beter te betalen is. Maar inderdaad, ik zou ook eerst eens aandacht besteden aan de verdediging en het middenveld.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Di 2 jun 2009 11:22
Citaat:
Hoi Jongens.

Een quote van een redelijk betrouwbare poster op het dappere strijders weblog.

Citaat:
Verder is Ajax bezig met een Scandinavische aanvaller wiens naam ons nog niet bekend is. Het is een speler die zijn zaken laat behartigen door Mino Raiola. Binnenkort meer hierover.

Een aantal op dit forum zijn wel op de hoogte van zaakwaarnemers e.d.
Wie zou dit kunnen zijn?

Berg? Geen idee of Raiola zijn zaakwaarnemer is.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Di 2 jun 2009 11:35
Zlatan! :mrgreen:
Ach, zal wel een broodje aap zijn.
+ Nieuw bericht <<<   <   107  |  108  |  109  |  110  |  111  |  112  |  113  |  114  |  115   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.824
Berichten: 213.618 Onderwerpen: 2.436 Nieuwste lid: Jamesdarin
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 16.805.855 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken: