Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 16:26
|
|
Citaat: Zo makkelijk ligt het natuurlijk niet. Kijk als je geen jeugd hebt zoals Heerenveen dan is dat verder logisch dat je het zo doet, en in mindere mate geldt dat ook voor AZ. Ajax heeft wel jeugd. Wij hoeven helemaal niet al die gokjes te halen.
Elke speler vertegenwoordigd een salaris. Je kan je selecties niet te groot maken en elke speler die gebracht moet worden is een investering. Het mindere spel van spelers die net nieuw beginnen kost je ook punten, dat rendement haal je later wel weer terug als een speler een bepalende factor wordt. Als je met allerlei aankopen gaat 'gokken' dan ondermijn je je eigen continuiteit.
Ajax heeft nu al een heel brede selectie, diepte-investeringen zijn een stuk belangrijker dan breedte-investeringen momenteel. Dat was trouwens ook wat zonet in de live-persconfrentie van Ajax terugkwam. Jol had het over 1 of 2 versterkingen. Meest belangrijke zonder de CL hebben we helemaal het geld niet voor al die aankopen. Met twee a drie aankopen knijp ik m'n handen dicht.
Strootman is wel duidelijk beter dan de spelers van zijn leeftijd die bij Jong Ajax rondlopen. Hetzelfde geld voor Kuiper, en natuurlijk heeft Ajax niet zo veel geld maar dat veranderd als Suarez wordt verkocht.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 16:29
|
|
Ze zijn misschien wel beter JD, maar hebben hebben Kuipers en Strootman nog potentie om beter worden? En heeft de Jeugd dat van dezelfde leeftijd. Er is meer dan kwaliteit nu he!
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 16:31
|
|
Citaat: Ze zijn misschien wel beter JD, maar hebben hebben Kuipers en Strootman nog potentie om beter worden? En heeft de Jeugd dat van dezelfde leeftijd. Er is meer dan kwaliteit nu he!
Natuurlijk hebben Strootman en Kuiper de potentie nog beter te worden, ze zijn nog erg jong en elke speler kan altijd nog beter worden, zelfs Ronaldo. Ik denk dat Strootman zeker de potentie heeft om het tot Oranje te schoppen. Zijn voetbalintelligentie is zeldzaam in het voetbal en bij Ajax hebben niet veel spelers dat.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 16:34
|
|
Wie heeft morgen de potentie om Oranje te halen, JD?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 16:36
|
|
Citaat: Zo makkelijk ligt het natuurlijk niet. Kijk als je geen jeugd hebt zoals Heerenveen dan is dat verder logisch dat je het zo doet, en in mindere mate geldt dat ook voor AZ. Ajax heeft wel jeugd. Wij hoeven helemaal niet al die gokjes te halen.
Elke speler vertegenwoordigd een salaris. Je kan je selecties niet te groot maken en elke speler die gebracht moet worden is een investering. Het mindere spel van spelers die net nieuw beginnen kost je ook punten, dat rendement haal je later wel weer terug als een speler een bepalende factor wordt. Als je met allerlei aankopen gaat 'gokken' dan ondermijn je je eigen continuiteit.
Ajax heeft nu al een heel brede selectie, diepte-investeringen zijn een stuk belangrijker dan breedte-investeringen momenteel. Dat was trouwens ook wat zonet in de live-persconfrentie van Ajax terugkwam. Jol had het over 1 of 2 versterkingen. Meest belangrijke zonder de CL hebben we helemaal het geld niet voor al die aankopen. Met twee a drie aankopen knijp ik m'n handen dicht.
Strootman is wel duidelijk beter dan de spelers van zijn leeftijd die bij Jong Ajax rondlopen. Hetzelfde geld voor Kuiper, en natuurlijk heeft Ajax niet zo veel geld maar dat veranderd als Suarez wordt verkocht.
Waarom ik er op tegen ben is wel duidelijk, en lijkt me ook niet zo moeilijk. Obradovic is een linksback en Kuiper is dat ook. Totaal overbodig om twee linksbacks te halen, tewijl maar een van de twee aankopen speelt. Verder hebben we het geld helemaal niet, Strootman en Tadic....het is het een of het ander.
Wanneer Suarez verkocht wordt zal de eerste prioriteit liggen in de vervanger van Suarez. Is zelfs in de geruchtencircuits nog niet aan de orde.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 16:37
|
|
Suarez gaat ook niet met het oog op WK 2010. Hij wil zeker zijn van zijn plaats en hij blijft nog een jaar bij Ajax. Mark my words.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 16:40
|
|
Citaat: Suarez gaat ook niet met het oog op WK 2010. Hij wil zeker zijn van zijn plaats en hij blijft nog een jaar bij Ajax. Mark my words.
Dat hebben we ook al 2x eerder moeten doen, en dat kwam toen ook niet uit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 17:01
|
|
Citaat: Suarez gaat ook niet met het oog op WK 2010. Hij wil zeker zijn van zijn plaats en hij blijft nog een jaar bij Ajax. Mark my words.
Dat hebben we ook al 2x eerder moeten doen, en dat kwam toen ook niet uit.
Suarez blijft gewoon. Hij wil alleen weg voor clubs als Barcalona, maar daar heeft hij geen enkele garantie op een basisplaats!
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 17:07
|
|
Als Suarez blijft dan hoop ik op Obradovic en V.d. Vaart (oke, oke het is misschien maar minder dan 1% kans) Seedorf of Tadic. Ik verwacht eigenlijk ook dat Suarez blijft maar hoop dat hij voor 25+ miljoen wordt verkocht.
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 17:31
|
|
Met Jol aan het stuur verwacht ik toch wel dat er een aanvallende middenvelder bij komt. Als je kijkt naar hoe hij de laatste jaren gespeeld heeft met HSV en Tottenham zie je dat dat toch wel een belangrijk punt in zijn opstelling is. En Ajax mist echt goede aanvallende middenvelders, behalve Aissati. Sarpong voldoet nog niet, De Jong is net zoals Emanuelson in mijn optiek meer een halfspeler.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 17:37
|
|
Hoewel ik Strootman een heel groot talent vind begrijp ik dat de prioriteiten momenten elders liggen. Neemt niet weg dat het jammer zou zijn als hij de komende jaren voor AZ speelt. Het is te hopen dat hij nog een jaartje bij Sparta blijft en dat wij hem dan daarna kunnen oppikken.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 17:40
|
|
Citaat: Het kopen van Kuiper en Strootman voorop. Die gasten kosten aardig wat geld als Ajax langskomt en wie zegt dat Kuiper niet net zo als Erik Pieters gaat eindigen? Ik vind het vooral helemaal niet nodig om die gasten te halen en ook niet reeel dat Ajax hun haalt.
Waarom niet grote talenten nu komen voordat ze naar FC Twente of AZ gaan en over twee seizoenen onbetaalbaar zijn? Kuiper en Strootman zijn grote talenten en zullen nu samen niet veel meer dan 5 miljoen kosten, over een paar jaar is dat vast het viervoudige.
Sparta is ook niet gek. Die gaan echt wel een aardige som vragen, wat ook moeiteloos kan, gezien de recente contractverlenging. Maar beter nog houden ze hem gewoon nog een jaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 17:43
|
|
Citaat: Het kopen van Kuiper en Strootman voorop. Die gasten kosten aardig wat geld als Ajax langskomt en wie zegt dat Kuiper niet net zo als Erik Pieters gaat eindigen? Ik vind het vooral helemaal niet nodig om die gasten te halen en ook niet reeel dat Ajax hun haalt.
Waarom niet grote talenten nu komen voordat ze naar FC Twente of AZ gaan en over twee seizoenen onbetaalbaar zijn? Kuiper en Strootman zijn grote talenten en zullen nu samen niet veel meer dan 5 miljoen kosten, over een paar jaar is dat vast het viervoudige.
Sparta is ook niet gek. Die gaan echt wel een aardige som vragen, wat ook moeiteloos kan, gezien de recente contractverlenging. Maar beter nog houden ze hem gewoon nog een jaar.
Wat denk jij dat Strootman moet kosten? Hoewel het geen spits is vind ik het wel een groter talent dan Emnes en daar ving Sparta 3,5 Miljoen voor. Ik schaal Strootman toch in op 4 Miljoen minimaal.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 18:15
|
|
Als ik Bonthuis was zou ik niet lager dan 5 miljoen gaan. Speler is jeugdinternational, heeft een doorlopend contract en is een belangrijke schakel. Vijf vind ik een prijs waar vanaf het voor Sparta interessant kan worden. Marktconform is het misschien niet helemaal, dan zou je inderdaad aan vier kunnen denken.
Ideaal zou een constructie zijn waarin je hem dan, als je hem verkoopt, nog een jaar kan huren.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 18:19
|
|
Mitch, wat vond je trouwens van de opmerking van Borst, die Falkenburg als grootste talent van Sparta zag?
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 19:30
|
|
Als we de geruchten mogen geloven (op dit moment) dan worden de volgende spelers gekocht:
Tomic: aanvallende middenvelder
Obradovic: linksback
En als we Jol moeten geloven worden er alleen maar 1of 2 aankopen gedaan.
Iedereen tevreden met deze twee?
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 20:01
|
|
Neen. Ivan wel, Tomic absoluut niet.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 20:04
|
|
Citaat: Neen. Ivan wel, Tomic absoluut niet.
Ik vond Tomic geen slechte speler maar er zijn wel betere te halen, ook daar in de Balkan. Obradovic zou een topaankoop zijn en het is wel goed dat Ajax een extra creatieve middenvelder wilt.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 20:12
|
|
Gaat Jol geen spelers van HSV meenemen?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 20:13
|
|
Citaat: Gaat Jol geen spelers van HSV meenemen?
Lijkt mij onlogisch aangezien ze daar veel meer verdienen en ook de transferkosten behoorlijk hoog zullen liggen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 20:26
|
|
Jeffrey Sarpong en Siem de Jong zijn ook creatieve aanvallende middenvelders. Waarom Tomic? Ik snap wel dat je ook Tardelli's krijgt als je van andere mee kunt profitieren, maargoed. Tomic is niet mijn keus.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 20:28
|
|
Citaat: Jeffrey Sarpong en Siem de Jong zijn ook creatieve aanvallende middenvelders. Waarom Tomic? Ik snap wel dat je ook Tardelli's krijgt als je van andere mee kunt profitieren, maargoed. Tomic is niet mijn keus.
Ajax heeft wel echte een extra creatieve middenvelder nodig (dat zag je dit seizoen in de tijd dat Aisatti er niet bij was) en ik vond Tomic geen slechte speler maar wat ik al zei er lopen daar wel betere spelers rond en het zou zonde zijn om hem te halen als je echt maar 2 spelers gaat kopen.
|
Sex, Drugs en AJAX
Forum berichten: 19
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 21:33
|
|
Citaat: Jeffrey Sarpong en Siem de Jong zijn ook creatieve aanvallende middenvelders. Waarom Tomic? Ik snap wel dat je ook Tardelli's krijgt als je van andere mee kunt profitieren, maargoed. Tomic is niet mijn keus.
Ajax heeft wel echte een extra creatieve middenvelder nodig (dat zag je dit seizoen in de tijd dat Aisatti er niet bij was) en ik vond Tomic geen slechte speler maar wat ik al zei er lopen daar wel betere spelers rond en het zou zonde zijn om hem te halen als je echt maar 2 spelers gaat kopen.
Een aanvallende middenvelder erbij lijkt me toch wel een must voor ons AJAX; dan wel één die als backup fungeert achter aissati, dan wel één die er meteen staat.
Kies je voor een backup dan zal je sneller terecht komen bij jonge talenten, waarvan ikzelf nog niet echt goed op de hoogte wat leuks er allemaal rondloopt.
Kies je voor iemand die er meteen staat, dan kan je je afvragen of het niet verstandig is om naar een speler te kijken die al wat langer op de velden aanwezig is.
Ik vind het een lastige kwestie gezien het geringe aantal aanvallende middenvelders, de branie op het middenveld en zodoende de leider die toch wel wordt gemist, maar anderzijds je tegelijk kan afvragen of er in de jeugd niet al het één en ander rondloopt, datgeen wat nou juist wordt gemist. Uiteraard valt over het laatste lastig te oordelen, immers wat niet is kan altijd komen, maar evengoed ook andersom.
Voor nu... zie ik in ieder geval een rustige, maar vooral hoopvolle!!!! 2 a 3 weken tegemoet, waarin de gehele (nieuwe) organisatie alles met elkaar zal gaan analyseren/evalueren.
Ik heb in ieder geval vertrouwen in de aankopen die gedaan gaan worden, want dat staat buiten twijfel;
Er komen nieuwe spelers!!!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 21:39
|
|
Een zeer goede eerste post en een nog betere naam, Sex, Drugs en AJAX! Welkom!
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 21:44
|
|
Citaat: Neen. Ivan wel, Tomic absoluut niet.
Ik noemde Tomic, omdat Pushkin met het nieuws kwam over de interesse van Ajax voor hem. Ik ken hem voor de rest niet. En idd , als we 4-4-2 spelen, dan zijn De Jong en Sarpong goede opties voor een aanvallende middenvelder lijk mij zo.
|