Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 12:36
|
|
Citaat: Misschien kan Ajax ze allebei wel kopen, 7 miljoen is niet al teveel. Dan kun je misschien Vermaelen verkopen, Alderweireld verhuren en Vertonghen middenvelder maken.
Tja er gingen wat geruchten dat het om de volgend eposities ging: linksback, aanvallende middenvelder, rechtsbuiten. Linksback is het meest crcuiaal momenteel in mijn ogen. Je kan natuurlijk ook niet zomaar beiden komen, beiden willen speeltijd hebben.
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 12:36
|
|
Mwah Braafheid is een echte neger, die past zich wel aan, Sno bijv. is meer een klunzige neger, dat geeft wel de doorslag denk ik...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 12:44
|
|
Ik weet dat je het niet rasistisch bedoelt maar het woord neger komt een beetje ongelukkig over in deze discussie.
Anyway ik denk dat Braafheid inderdaad wel meer mentaliteit heeft dan een gemankeerde speler zoals Sno.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 12:46
|
|
Ik hoop dan dat zowel Obradovic als Braafheid komen want alleen Braafheid zou zeker geen versterking zijn voor de verdediging. Speelt leuk hoor bij FC Twente maar dat deden Wielaert en Kennedy ook. Obradovic is echt een talent en kan uitgroeien tot een topspeler, Braafheid zal dat nooit Ajax overstijgen.
Vermaelen verkopen en Braafheid en Obradovic voor dat geld kopen, lijkt me wel handig.
v.d. Wiel, Oleguer, Braafheid, Obradovic. Tja toch heb ik liever v.d. Wiel, Oleguer, Vermaelen, Obradovic.
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 12:59
|
|
Citaat: Ik weet dat je het niet rasistisch bedoelt maar het woord neger komt een beetje ongelukkig over in deze discussie.
Je hebt gelijk zo haal ik het niveau hier wel omlaag, ben nog een beetje in de Barca roes
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 13:56
|
|
Uhhh, was het probleem niet voor het topduo Oleguer - Verthongen dat er geen opbouw was vanuit achter (ik weet niet meer wie er back stonden, iig linksback). Toen Verthongen was was dat opgelost. Ik zou Vermaelen liever niet centraal willen zien met Oleguer. Vermaelen - Heitinga was wel goed, omdat Heitinga mee inschoof.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 13:57
|
|
[list"> Braafheid gaat op gevoel kiezen voor Ajax of PSV
FC Twente-verdediger Edson Braafheid laat zijn keuze voor Ajax of PSV afhangen van de gesprekken die zijn zaakwaarnemer Sigi Lens komende tijd met beide clubs voert. 'Ik volg mijn gevoel en denk dat details de doorslag zullen geven', zegt de international vandaag in De Telegraaf. Volgens Braafheid is het geen uitgemaakte zaak dat hij zijn oud-trainer Fred Rutten naar PSV volgt.
Zowel PSV als Ajax meldde zich inmiddels officieel bij Lens en gaven te kennen dat zij de gelimiteerde transfersom in het contract van Braafheid kunnen en willen betalen. Mocht Braafheid bij beide topclubs geen goed gevoel krijgen dan heeft hij meerdere ijzers in het vuur. De Amsterdammer staat ook in de belangstelling van een aantal Engelse clubs. [/list">
Bron: Ajaxf-side
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 14:07
|
|
Als (bijna) Amsterdammer zegt je gevoel toch gewoon AJAX? Ga maar lekker naar het buitenland, Obradovic is twee keer de speler die hij ooit zal worden.
|
Fernando Redondo
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 14:07
|
|
Citaat: Misschien kan Ajax ze allebei wel kopen, 7 miljoen is niet al teveel. Dan kun je misschien Vermaelen verkopen, Alderweireld verhuren en Vertonghen middenvelder maken.
Tja er gingen wat geruchten dat het om de volgend eposities ging: linksback, aanvallende middenvelder, rechtsbuiten. Linksback is het meest crcuiaal momenteel in mijn ogen. Je kan natuurlijk ook niet zomaar beiden komen, beiden willen speeltijd hebben.
De linksbackpositie is al vacant sinds Van Gaal vertrok bij AJAX. Daarna hebben ze het steeds geprobeerd met aanvallers en middenvelders. O'brien deed het nog aardig maar Maxwell en Urby waren totaa geen backs. Ik zou het toejuichen als Jol direct een topaankoop doet op deze positie.
Achter Aissati zit ook bar weinig qua creativiteit en een echte specifieke rechtsbuiten heeft Ajax ook niet. Jammer dat Beerends heeft bijgetekend.
Ik ben benieuwd of Jol gaat kiezen voor een aanvallende variant van 4-4-2 of het klassieke 4-3-3.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 14:18
|
|
De linksbackpositie is al vacant sinds Van Gaal vertrok bij AJAX. Daarna hebben ze het steeds geprobeerd met aanvallers en middenvelders. O'brien deed het nog aardig maar Maxwell en Urby waren totaa geen backs. Ik zou het toejuichen als Jol direct een topaankoop doet op deze positie.
Achter Aissati zit ook bar weinig qua creativiteit en een echte specifieke rechtsbuiten heeft Ajax ook niet. Jammer dat Beerends heeft bijgetekend.
Ik ben benieuwd of Jol gaat kiezen voor een aanvallende variant van 4-4-2 of het klassieke 4-3-3.
Mja de linksbacks sinds Van Gaal:
De Cler: matig maar een van de weinige spelers die aan een linksback deed denken.
O'Brien: de beste linksback in jaren.
Maxwell: was verdedigend te matig
Van Damme: was eigenlijk gewoon een centrumverdediger
Pique: brrr.
Lindenbergh: beneden middelmaat
Juanfran: een wingback met te weinig positioneel inizcht en verdedigende kwaliteiten
Schilder: van origine een verdediger
Vermaelen: zie schilder
Vertonghen: ontbreek startsnelheid en is stukken beter als middenvelde
Felipe (ooit Ajax 2) is trouwens basisspeler bij Deportivo.
Ik vergeet er nog wel een paar, laten we echter niet vergeten dat ook Bogarde geen echte back was maar dat gemaakt is bij Ajax. Hij zou dus de eerste echte linksback kunnen worden.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 14:45
|
|
AZ is nu geïnteresseerd in Strootman, wat te verwachten was, dus Ajax moet snel handelen om deze nieuwe Schaars binnen te halen. Die jongen heeft veel meer talent dan onze V.d. Heijden en zou nog niet een directe versterking zijn maar hij is wel een jongen met toekomst.
Kuiper en Van Wolfswinkel zijn twee andere spelers waar Ajax naar moet kijken in de Eredivisie.
Obradovic, Kuiper, Tadic, Strootman, Mandzukic.
Bij elkaar zou dat zo'n 25 miljoen moeten kosten en als Ajax deze 5 spelers zou kopen zou ik het echt geweldig vinden. Kuiper en Strootman zou je nog een seizoen kunnen verhuren maar ook al als back-up kunnen gebruiken.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 14:50
|
|
4 Linkspoten. Dat is niet weinig. Wat te doen met Urby, Thomas en Sulejmani?
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 14:54
|
|
Citaat: AZ is nu geïnteresseerd in Strootman, wat te verwachten was, dus Ajax moet snel handelen om deze nieuwe Schaars binnen te halen. Die jongen heeft veel meer talent dan onze V.d. Heijden en zou nog niet een directe versterking zijn maar hij is wel een jongen met toekomst.
Kuiper en Van Wolfswinkel zijn twee andere spelers waar Ajax naar moet kijken in de Eredivisie.
Obradovic, Kuiper, Tadic, Strootman, Mandzukic.
Bij elkaar zou dat zo'n 25 miljoen moeten kosten en als Ajax deze 5 spelers zou kopen zou ik het echt geweldig vinden. Kuiper en Strootman zou je nog een seizoen kunnen verhuren maar ook al als back-up kunnen gebruiken.
Je wisselt wel dagelijks van namen he: eergister Aleksic, gister V.d. Vaart en vandaag Strootman. Wordt het morgen De Zeeuw ? En dan vergeet ik Appiah en Seedorf nog........ je lijkt het beleid van Ajax wel
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 14:55
|
|
Citaat: 4 Linkspoten. Dat is niet weinig. Wat te doen met Urby, Thomas en Sulejmani?
Sulejmani zal in een 4-4-2 systeem in de spits gaan, Emanuelson kan met Tadic (die ook met Aisatti de concurrentie aan kan gaan) strijden om de linkshalf positie, Strootman (die nog een seizoen verhuurd kan worden) als back-up voor Vertonghen centraal op het middenveld en Obradovic en Kuiper (die dan eerst nog een jaar verhuurd kan worden) als linksbacks met Vermaelen als centrale verdediger.
Stekelenburg, v.d. Wiel, Alderweireld, Vermaelen, Obradovic; Enoh, Aisatti, Vertoghen, Emanuelson; Mandzukic, Sulejmani.
Vermeer; Gabri, Oleguer, Blind, Kuiper; Sarpong, S. de Jong, Stootman, Tadic; Cvitanich, Manucharian.
De basis en schaduw elf van Ajax zouden dat dus zijn.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 15:13
|
|
Wie zegt dat Suarez wordt verkocht? Daarover hebben nog niks gehoord. Suarez lekker in de spits, die cirkelt om Sulejmani heen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 15:18
|
|
Ik vind het absurd en ben ook niet bang dat het gelukkkig gaat gebeuren, JD.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 15:20
|
|
Citaat: Ik vind het absurd en ben ook niet bang dat het gelukkkig gaat gebeuren, JD.
Wat is absurd? Het kopen van grote talenten zoals Obradovic en Strootman? Het verkopen van Suarez of iets anders?
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 15:25
|
|
Het kopen van Kuiper en Strootman voorop. Die gasten kosten aardig wat geld als Ajax langskomt en wie zegt dat Kuiper niet net zo als Erik Pieters gaat eindigen? Ik vind het vooral helemaal niet nodig om die gasten te halen en ook niet reeel dat Ajax hun haalt.
Ajax zoekt een linksback (Obradovic of Braafheid), een middenvelder met specifieke kwaliteiten (sterk met diepgang) (?) en een rechtsbuiten (Elia?). Meer zal Ajax niet halen, misschien als er wat verkocht word.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 15:28
|
|
Citaat: Het kopen van Kuiper en Strootman voorop. Die gasten kosten aardig wat geld als Ajax langskomt en wie zegt dat Kuiper niet net zo als Erik Pieters gaat eindigen? Ik vind het vooral helemaal niet nodig om die gasten te halen en ook niet reeel dat Ajax hun haalt.
Ajax zoekt een linksback (Obradovic of Braafheid), een middenvelder met specifieke kwaliteiten (sterk met diepgang) (?) en een rechtsbuiten (Elia?). Meer zal Ajax niet halen, misschien als er wat verkocht word.
Elia speelt toch het hele seizoen al als linksbuiten? Daarbij wie zegt dat Ajax 4-3-3 gaat spelen?
Waarom niet grote talenten nu komen voordat ze naar FC Twente of AZ gaan en over twee seizoenen onbetaalbaar zijn? Kuiper en Strootman zijn grote talenten en zullen nu samen niet veel meer dan 5 miljoen kosten, over een paar jaar is dat vast het viervoudige. Obradovic, Tadic en Mandukic zijn de spelers waar Ajax echt naar op zoek is. Linksback, Tadic die als back-up van Aisatti kan fungeren (wat duidelijk nodig is) en een sterke balvaste spits waar Sulejmani prima gebruik van kan maken.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 15:30
|
|
Ik citeer, uit het topic van Elia:
Citaat: Elia is behoorlijk 'overhyped'. Als je kijkt naar z'n rendement, dan is dat behoorlijk slecht voor een rechtervleugelaanvaller bij een goeddraaiende subtopper. In 34 eredivisiewedstrijden maakte hij 9 doelpunten en 4 assists. Volgens mij heeft Sulejmani minder doelpunten, maar meer assists. Die maakte er in 27 wedstrijden 8. Assist weet ik zo niet. En die speelde een slecht seizoen. Maar Elia is te slecht voor Ajax.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 15:42
|
|
Niet elke speler die toevallig doorbreekt is een groot talent he, JohnDylan. Pieters was volgens sommige ook de nieuwe linkback van Oranje. No way he!
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 15:46
|
|
Citaat: Niet elke speler die toevallig doorbreekt is een groot talent he, JohnDylan. Pieters was volgens sommige ook de nieuwe linkback van Oranje. No way he!
Dus Strootman heeft duidelijk een geweldige voetbal intelligentie en Kuiper heb ik al vaak in de jeugd zien spelen en ontwikkeld zich goed. Jij vind dat AZ toch vast en zeker ook steeds goed inkopen doet? Dit zijn de soort aankopen die AZ doet, jonge talenten die duidelijk veel potentieel hebben. Als ze dan over een paar jaar bij AZ of FC Twente het geweldig doen dan roepen mensen weer dat Ajax slecht inkopen doet en naar AZ moet kijken.
Ik noem toch ook niet elk talent? Ik noem er twee Kuiper en Strootman.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 16:00
|
|
AZ heeft ook Kemy Augustien, Gijs Luirink, Ryan Donk en Milano Koenders als 'grote talenten' gekocht.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 16:02
|
|
Citaat: AZ heeft ook Kemy Augustien, Gijs Luirink, Ryan Donk en Milano Koenders als 'grote talenten' gekocht.
Klopt maar er hoeft er maar 1 door te breken en je verdiend dat geld terug. Schaars, Dembele, Martens etc.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 16:24
|
|
Citaat: AZ heeft ook Kemy Augustien, Gijs Luirink, Ryan Donk en Milano Koenders als 'grote talenten' gekocht.
Klopt maar er hoeft er maar 1 door te breken en je verdiend dat geld terug. Schaars, Dembele, Martens etc.
Zo makkelijk ligt het natuurlijk niet. Kijk als je geen jeugd hebt zoals Heerenveen dan is dat verder logisch dat je het zo doet, en in mindere mate geldt dat ook voor AZ. Ajax heeft wel jeugd. Wij hoeven helemaal niet al die gokjes te halen.
Elke speler vertegenwoordigd een salaris. Je kan je selecties niet te groot maken en elke speler die gebracht moet worden is een investering. Het mindere spel van spelers die net nieuw beginnen kost je ook punten, dat rendement haal je later wel weer terug als een speler een bepalende factor wordt. Als je met allerlei aankopen gaat 'gokken' dan ondermijn je je eigen continuiteit.
Ajax heeft nu al een heel brede selectie, diepte-investeringen zijn een stuk belangrijker dan breedte-investeringen momenteel. Dat was trouwens ook wat zonet in de live-persconfrentie van Ajax terugkwam. Jol had het over 1 of 2 versterkingen. Meest belangrijke zonder de CL hebben we helemaal het geld niet voor al die aankopen. Met twee a drie aankopen knijp ik m'n handen dicht.
|