Auteur
|
Bericht
|
Micky
Forum berichten: 120
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 15:51
|
|
Maarja vdv komt niet en Seedorf kan prima met Aissati op een middenveld dus daar zie ik geen problemen!
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 15:54
|
|
Van Der Vaart heeft het destijds bij mij helemaal verbruidt, hij heeft zich slecht gedragen in de groep en is niet loyaal geweest naar de club die hem groot heeft gemaakt. Hij had nooit naar HSV moeten gaan, wat is hij daar nou beter van geworden? Tuurlijk speelt hij nu bij Real Madrid, maar heeft hij dat te danken aan HSV? Hij had bij Ajax zijn contract moeten verlengen en moeten wachten op een topclub, omdat hij dat niet heeft gedaan is hij, net als dat joch van een De Jong, een nep-Ajacied die het niet verdient om in het rood-wit te lopen. VDV WEGBLIJVEN
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 16:01
|
|
Citaat: Van Der Vaart heeft het destijds bij mij helemaal verbruidt, hij heeft zich slecht gedragen in de groep en is niet loyaal geweest naar de club die hem groot heeft gemaakt. Hij had nooit naar HSV moeten gaan, wat is hij daar nou beter van geworden? Tuurlijk speelt hij nu bij Real Madrid, maar heeft hij dat te danken aan HSV? Hij had bij Ajax zijn contract moeten verlengen en moeten wachten op een topclub, omdat hij dat niet heeft gedaan is hij, net als dat joch van een De Jong, een nep-Ajacied die het niet verdient om in het rood-wit te lopen. VDV WEGBLIJVEN
V.d. Vaart is bij HSV uitgegroeid tot een topspeler die vooral mentaal veel sterker is geworden. Hij is behoorlijk verandert in Duitsland en hoe hij nu is zou hij een topper voor Ajax zijn.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 16:20
|
|
Citaat: Banfield speelde zelden 4-3-3 hoor. Sowieso werd er niet met diep geposteerde vleugelspelers gespeeld.
Dan heb jij andere wedstrijden dan ik gezien en ik heb er toch aardig wat gezien.
Kan mij wat schelen of Ajax V.d. Vaart 4 miljoen betaald, hij is een topper en Ajax moet er alles aan doen om hem te halen. Wil hij niet oke maar ga er gewoon 100% voor. Je weet maar nooit dat is het enige wat ik zeg en al de hele tijd heb gezegd.
Ik ben het met je eens dat je met een bepaalde realiteitszin (Messi zal nooit naar Ajax komen) wel enige ambitie mag uitstralen en eens een Vd Vaart polsen. Niet geschoten is altijd mis. Het punt van Thomas is dat als Ajax 4 miljoen zou betalen aan Vd Vaart de hele salarissctructuur van Ajax overhoop ligt. Suarez gaat dan hetzelfde vragen en meerdere spelers zullen dan hun contract willen opwaarderen. Dat is een onwenselijke situatie.
Ik kan me eigenlijk geen wedstrijd herinneren dat Banfield 4-3-3 speelde, maar misschien kan je me helpen. Zelf vind ik de 4-3-3 zoals die vaak bij Ajax wordt gespeeld veels te statisch. Buitenspelers hebben weinig vrijheid. In Argentinië zit men niet zo vast aan posities. Ik weet in elk geval dat Dario erg aan de manier van spelen moest wennen.
|
D-D
Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 9
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 17:35
|
|
Citaat: Van Der Vaart heeft het destijds bij mij helemaal verbruidt, hij heeft zich slecht gedragen in de groep en is niet loyaal geweest naar de club die hem groot heeft gemaakt. Hij had nooit naar HSV moeten gaan, wat is hij daar nou beter van geworden? Tuurlijk speelt hij nu bij Real Madrid, maar heeft hij dat te danken aan HSV? Hij had bij Ajax zijn contract moeten verlengen en moeten wachten op een topclub, omdat hij dat niet heeft gedaan is hij, net als dat joch van een De Jong, een nep-Ajacied die het niet verdient om in het rood-wit te lopen. VDV WEGBLIJVEN
V.d. Vaart is bij HSV uitgegroeid tot een topspeler die vooral mentaal veel sterker is geworden. Hij is behoorlijk verandert in Duitsland en hoe hij nu is zou hij een topper voor Ajax zijn.
Ik zou hem graag terug zien gaan naar Ajax toe. Hij kan een team leiden en dat is wat Ajax nodig heeft. Seedorf is ook een optie.
Aisatti moet natuurlijk wel blijven spelen, net zoals Enoh. Als ze dan moeten kiezen tussen Enoh en Gabri krijgt Enoh bij mij de voorkeur.
Gabri zal niet tevreden zijn met een plaats op de bank dus die gaat ook redelijk snel weg lijkt me.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 18:57
|
|
Citaat: Seedorf? Zou kunnen, maar die zit dan ook in een andere fase van zijn loopbaan dan VDV. Voor VDV is het nog veel te vroeg zowel sportief als financieel.
Als Ajax Luque laat vertrekken dan komt er drie miljoen vrij, bied dat plus wat Rommedahl en Sno verdienen en volgens mij bied je V.d. Vaart dan net zo veel als wat een Europese topclub zou bieden. V.d. Vaart wil natuurlijk een basisplaats hebben op het WK en heeft dus een club nodig waar hij een basisplaats bij heeft. Natuurlijk is het een long shot maar waarom zou je er niet gewoon 100% voor gaan?
Los van het feit dat hij qua salaris en qua ambitie van die jongen zelf ABSOLUUT ONHAALBAAR is, moet je ook niet vergeten dat hij een doorlopend contract heeft wat afgekocht moet worden. Denk niet dat hij voor minder dan 10 miljoen weg mag en gok zo dat Ajax dat niet gaat uitgeven aan 1 speler (waar niet de versterkingsprio ligt) deze zomer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 19:40
|
|
Citaat: Van mij mag Ajax tot en met de 4 miljoen per jaar bieden voor V.d. Vaart
Mooi niet, hè. Iets met salarishuis en scheve verhoudingen en zo. Niet aan morrelen.
Goed, een Quote-achtig iets dan maar: de Top 10. En hier per club wat NLse spelers gerangschikt.
Nu speculeert sportweek er ook lustig op los maar Sno 1,1 Miljoen en Stekelenburg 2,2 Miljoen.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 20:10
|
|
Zo raar is dat toch niet? Bij Celtic verdien je niet misselijk en Sno is natuurlijk niet achterlijk, anders zit hij hier niet. Stekelenburg is 26 en al jaren international en basisklant. Wel tikkeltje te veel natuurlijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 22:44
|
|
Raar niet, nouja dat hij de in de klasse van 1 Miljoen zit....en zeker als je kijkt dat bv. Aissati daar niet zit. Geeft alleen maar aan hoe erg dit eigenlijk een miskoop is. Die raken we aan de straatstenen niet meer kwijt.
Anywa deze fout blijft ons hopelijk bespaart± PN
Citaat: 'Engelaar blijft serieuze optie voor PSV'
27 mei 2009 RvN
Volgens het Algemeen Dagblad blijft Orlando Engelaar nog steeds een serieuze optie voor Fred Rutten om het elftal te voorzien met de nodige ervaring. Rondom de middenvelder van Schalke'04 is het de laatste weken rustig geworden. Hoeveel de Duitse club vraagt voor de speler, is niet bekend.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 22:50
|
|
laat Engelaar maar lekker gaan naar PSV. Ajax moet hem dus neit halen. Bij Schalke flopte hij, nu gaat ie ook floppen bij een topclub in Nederland.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 22:54
|
|
Vertonghen is ook een linksbenige middenvelder met veel fysiek en toch diepgang. Ik vind hem stukken beter dan Engelaar dus zie niet in waarom een Ajax trainer hem zou kopen.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 22:55
|
|
Citaat: laat Engelaar maar lekker gaan naar PSV. Ajax moet hem dus niet halen. Bij Schalke flopte hij, nu gaat ie ook floppen bij een topclub in Nederland.
Dáár zou ik nog niet al te zeker van zijn. Engelaar heeft wel degelijk bewezen een goede speler te zijn, mits zijn spel gespeeld wordt. Als hij als centrale mag en kan spelen is het voor PSV zeker weten een aanwinst. Voor Ajax zeker niet, puur omdat Ajax niet van dat behoudende voetbal gaat spelen. Voor PSV prima aankoop.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 23:58
|
|
Even oude koeien uit de sloot halen, Luque verdiend geen 3 miljoen bij Ajax. Het bedrag ligt rond de 2,2 miljoen, nog veel te veel maar dit ter zijde
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=47508
http://www.soccernews.nl/news/35775
http://www.parool.nl/parool/nl/13/Ajax/ ... k-in.dhtml
Citaat: Statistisch gezien loop Cvita 1 op 2. Voetballend was het niet overtuigend maar dat was z'n eerste echte seizoen als 433 spits, waarbij de organisatie in het elftal compleet ontbrak. Het had beter gekund maar echt slecht vond ik het niet, gekeken naar de omstandigheden.
Cijfermatig klopt het gewoon objectief wat je zegt, feit is wel dat hij ze niet maakte in de belangrijke wedstrijden. Ik vond dat hij het voor zijn blessure in die periode echter gewoon goed deed. Ik wil hem dus ook helemaal niet afserveren, hij moet gewoon nog een kans krijgen. Ik vind hem alleen meer een type voor een zwervende rol in de spits of vanaf de zijkant. Ik vind hem geen diepe spits voor Ajax. Hij is wel een ontzettend goede kopper, zeker als je kijkt naar zijn lengte. Ik vond het trouwens ook erg opvallend dat ie in het einde van het seizoen telkens op de bank moest starten...
Citaat: Probleem van berg is dat hij vooral de neus naar de goal heeft, qua medespel is het nogal eenzijdig. Nee ik hoef Berg niet gezien de prijs die hij moet kosten, want ik herken geen echt technische spits in hem. Wel een spits die techniek heeft. Ik zou gaan voor Mario Mandzukic, als je ehct die fysieke spits wil; hebben, ik vind het persoonlijk minder belangrijk. Eens het elftal qua patronen goed zit en positioneel staat zal je zien dat we als ploeg veel minder fysieke duels moeten aangaan.
IK vind Berg persoonlijk toch wel een goede keuze voor Ajax, alleen ben ik het volmondig met je eens dat 15 miljoen voor die gozer belachelijk veel geld is. Ajax heeft recentelijk met Sulejmani al eens zo'n achterlijk bedrag betaald, en ik kon mijn ogen eigenlijk niet geloven toen ik het zag. Als je nou een gearriveerde speler kunt halen voor een dergelijk bedrag dan had ik het nog iets anders gevonden...
Kan iemand me trouwens wat meer info bezorgen over die Mandzukic? Ik ken hem van naam, maar weet geen cijfers of feiten van hem.
Citaat: Ben jij een voorstander van Vermaelen als LCV? Ik weet het niet met hem, hij heeft op zich een aantal kwaliteiten welke hem tot een ideale LCV maken. Maar aan de andere kant vond ik hem op die plek positioneel, met name bij ballen van de zijkant, erg matig. Hij focust zich veel te veel op de bal waardoor hij zijn tegenstander vaak kwijt is.
Ja, ik ben zeker een voorstander van Vermaelen links centraal. Tuurlijk is Thomas ook niet perfect en maakt hij foutjes, en tuurlijk heeft hij ook mindere punten. Hij is echter wel een van de weinige spelers in onze selectie met een leeuwenhart, hij geeft nooit op. Hij is kopbalsterk, vrij snel en keihard in de duels als het moet. Hij heeft een vrij constant seizoen gedraaid op een voor hem niet favoriete positie (zonder ook maar eens te hebben gemord). Ik zie hem graag blijven ipv dat ie vertrekt naar Arsenal. Die zitten trouwens ook niet voor niets voor hem telkens op de tribune. Vergeet ook zijn leeftijd niet, hij heeft nog steeds groeimarge. Trouwens, heb net de championsleague finale gezien met Barcelona als terechte winnaar, maar als ik dan zo'n zogenoemde topverdediger als Vidic een paar keer serieus verkeerd zie dekken (ook al is het tegen een topploeg) dan besef ik dat iedereen ook maar een mens van vlees en bloed is. Thomas is daarop geen uitzondering helaas
VDV is veel volwassener geworden sinds zijn vertrek bij Ajax. In zijn HSV tijd heeft hij op het veld bewezen dat hij de top aankan, zijn cijfers bij HSV spraken voor zich. Hij liet de ploeg beter draaien en was belangrijk met zijn goals. Zijn actie met Valencia was erg klunzig en onprofessioneel, daar heeft ie echter van geleerd en hij is uiteindelijk met opgeheven hoofd vertrokken naar Madrid. Dat het daar niet loopt zegt me niet zoveel, Madrid was achteraf niet zo'n verstandige keuze van hem. Ik zou hem ook graag zien komen, maar Ajax moet niet zijn salarisplafond gaan verhogen voor hem anders krijg je inderdaad geheid gezeik zoals andere forumleden (343, Marco) terecht opmerkten. Hij wil volgens mij ook helemaal nog niet terug naar NL, ik zie hem echter nog wel ooit terugkomen. Over terugkomen gesproken... de naam Seedorf duikt hier vaak op. Ik zou liegen als ik er ook zelf al niet eens over had nagedacht, maar voor wie zou ie dan spelen. Ik merk dat er nogal wat collega's kiezen voor Enoh ipv Gabri. Ik zou zelf altijd Vertonghen op het middenveld zetten... Wie moet er dan af? Rekening houden dat Seedorf wel prima het spel kan lezen en verdelen, maar ook niet echt goed meeverdedigd. Ook Aïssati heeft een broertje dood aan verdedigen, ik maak me dan druk om de balans in het elftal? Misschien zou een 3-4-3 formatie een oplossing kunnen zijn voor dit probleem? Wat zijn de meningen hier over?
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 00:03
|
|
Ik zou Ajax toch ook nog graag eens zien scouten in België. Bryan Ruiz is een erg interessante speler, daarnaast lopen er natuurlijk bij Standard enkele enorme groeibriljanten. Ik vrees echter dat die al niet meer haalbaar gaan zijn, plus als ze blijven bij Standard spelen ze gewoon Champions League, doen ze het daar goed dan wordt hun waarde alleen maar hoger... Biglia van Anderlecht wordt ook regelmatig genoemd op verschillende fora, ik vind die echter totaal niet beter dan onze huidige middenvelders.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 01:14
|
|
Citaat: Banfield speelde zelden 4-3-3 hoor. Sowieso werd er niet met diep geposteerde vleugelspelers gespeeld.
Dan heb jij andere wedstrijden dan ik gezien en ik heb er toch aardig wat gezien.
Dan ben ik benieuwd waar jij wedstrijden van Banfield vandaan hebt gehaald en uit welk seizoen die waren. In z'n laatste seizoen speelde hij namelijk vrijwel uitsluitend in de spits. Daarnaast lijkt het me wel héél onwaarschijnlijk dat jij meer weet van de Argentijnse competitie dan ik, maar wellicht dat we daar niet uit gaan komen.
Citaat: Wat denk je dat Suárez doet als hij hoort dat Van der Vaart bij Ajax 4 miljoen per jaar gaat verdienen?
Suarez mag van mij ook vertrekken dus dat lijkt me geen probleem. Daarbij als hij niet kan leven met het feit dat V.d. Vaart Ajax beter zou maken dan heeft hij te weinig over voor Ajax om hem te houden.
Jezus, je snapt toch wel dat Suárez een voorbeeld was? Een speler 4 miljoen betalen terwijl de rest van de selectie gemiddeld op 1 miljoen zit zorgt gewoon voor scheve gezichten. En Ajax kan het zich niet veroorloven om meerdere spelers 4 miljoen euro per jaar te betalen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 05:30
|
|
Citaat: Braafheid: "Ik beslis op gevoel"
FC Twente-verdediger Edson Braafheid (26) laat de keuze voor Ajax of PSV afhangen van de gesprekken die zijn zaakwaarnemer Sigi Lens komende tijd met beide clubs voert.
"Ik volg mijn gevoel en denk dat details de doorslag zullen geven", zegt de international, die het geen uitgemaakte zaak vindt dat hij zijn oud-trainer Fred Rutten naar PSV volgt. Zowel PSV als Ajax meldde zich inmiddels officieel bij Lens en gaven te kennen dat zij de gelimiteerde transfersom in het contract van Braafheid kunnen en willen betalen. Mocht Braafheid bij beide topclubs geen goed gevoel krijgen dan heeft hij meerdere ijzers in het vuur. De Amsterdammer staat ook in de belangstelling van een aantal Engelse clubs.
Telesport.nl
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 08:51
|
|
Citaat: laat Engelaar maar lekker gaan naar PSV. Ajax moet hem dus niet halen. Bij Schalke flopte hij, nu gaat ie ook floppen bij een topclub in Nederland.
Dáár zou ik nog niet al te zeker van zijn. Engelaar heeft wel degelijk bewezen een goede speler te zijn, mits zijn spel gespeeld wordt. Als hij als centrale mag en kan spelen is het voor PSV zeker weten een aanwinst. Voor Ajax zeker niet, puur omdat Ajax niet van dat behoudende voetbal gaat spelen. Voor PSV prima aankoop.
Niet mee eens. Sorry hoor, maar Ajax en PSV is toch iets anders dan Schalke, en helemaal anders dan FC Twente. De druk ligt veel hoger, waardoor fouten sneller worden beoordeeld. Kijk maar bijvoorbeeld naar Wielaert. Goed voorbeeld is dat. Speelde goed bij Twente, na z'n transfer zag je er haast niks van. Hij zou moeten komen als de coachende verdediger van achteruit (Zeg Marco, wat deed Verthongen dan? Riep ie maar wat onzin?) Nee, Engelaar is geen speler voor de Top, maar een goede speler voor de subtop.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 09:39
|
|
Toch opmerkelijk dat ze ook voor Braafheid gaan. 2 miljoen is natuurlijk een mooi bedrag voor Braafheid. International en is op meerdere plekken inzetbaar. Maar ze hebben zich ook gemeld voor die Kroaat. Zouden ze dan toch rekening houden met een vertrek van Vermaelen? Wellicht dat ze dus beide spelers willen aantrekken.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 09:43
|
|
Denk er ook aan dat de selectie in de verdediging niet zo uitgebreid is. Breedte aankopen moeten er ook zijn. Zeker bij zo'n topclub als Ajax.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 09:55
|
|
Braafheid voor 2 miljoen is gewoon een goede aankoop. Hij is fysiek beresterk, je komt hem altijd 2 of 3 keer tegen als je er langs bent, is snel, komt veel mee op, is Nederlands en is altijd superfel. Hij kan een ploeg wel opzwepen als het tegenzit.
Ik ben trouwens bang dat hij liever met Rutten bij PSV gaat werken, maar misschien kan Jol hem over de streep trekken.
|
Fernando Redondo
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 10:25
|
|
Citaat: Braafheid voor 2 miljoen is gewoon een goede aankoop. Hij is fysiek beresterk, je komt hem altijd 2 of 3 keer tegen als je er langs bent, is snel, komt veel mee op, is Nederlands en is altijd superfel. Hij kan een ploeg wel opzwepen als het tegenzit.
Ik ben trouwens bang dat hij liever met Rutten bij PSV gaat werken, maar misschien kan Jol hem over de streep trekken.
Je kunt lullen tot je een ons weegt maar als Braafheid aangeeft op details te willen beslissen zijn het zijn details. Wie weet waar hij het meest waarde aanhecht.
Braafheid heeft zich goed ontwikkeld bij Twente en als Amsterdammer verwacht je toch dat hij voor ons kiest. Maar ja, misschien valt hij wel voor een nieuw scheerapparaat...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 10:53
|
|
Citaat: Je kunt lullen tot je een ons weegt maar als Braafheid aangeeft op details te willen beslissen zijn het zijn details. Wie weet waar hij het meest waarde aanhecht.
Ik denk dat $ tpoch een belangrijke rol zullen spelen, spelers laten zich ook sturen door hun zaakwaarnemer.
Citaat: Maar ja, misschien valt hij wel voor een nieuw scheerapparaat...
De tijden dat spelers naar PSV ten koste van Ajax gingen, puur voor de financien liggen al een tijdje achter ons. Bij Ajax ligt het salarisplafond zo rond de 2,3 Miljoen bij PSV rond de 1,6 Miljoen. Nu PSV naast de CL pot piest, verwacht ik niet dat ze Ajax zomaar overbieden. PSV is momenteel voornamelijk geinteresseerd in goedkope spelers: Van Bommel (als z'n contract niet verlengd was), Ooijer (transfervrij), Vennegoor (transfervrij als hij z'n contract niet verlengd), Krstajic (transfervrij), Breno (huren=goedkoper), Braafheid (2 Miljoen), Engelaar (zal na z'n flop ook niet meer al te duur zijn). Of het allemaal kwaliteit is is een tweede, maar de aanschafprijzen liggen laag. En met rede.
Ook als je naar het verleden kijkt dan zie je dat Ajax de spelers toch meestal binnenhaalt als beide clubs interesse hebben. Dat gold voor Ten Cate als trainer en bv. Leoanrdo en Kennedy als spelers en later ook Luque. Dat ze wat ongelukkiger in hun bijdrage voor Ajax even daargelaten.
Verder is het natuurlijk logisch dat Braafheid beide opties in beraad neemt, het zou - voor z'n onderhandelingspositie - dom zijn om dat niet te doen. Nee als PSV er toch met Braafheid vandoor gaat dan kan dat slechts beteken dat Ajax nog voor een andere optie gaat. Geruchten over een bod van Obradovic (3 Miljoen) in de Servische pers, beamen dat.
Van Braafheid zelf is overgens bekend dat op vlak van clubvoorkeur in de supporterszin, meer met Ajax dan PSV heeft.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 10:58
|
|
Pushkin, wat zou jij de beste optie vinden: Braafheid voor 2 miljoen of Obradovic voor 5/6 miljoen? Met in je achterhoofd dat Ajax dit jaar niet zoveel kan uitgeven dan vorig jaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 11:49
|
|
Citaat: Pushkin, wat zou jij de beste optie vinden: Braafheid voor 2 miljoen of Obradovic voor 5/6 miljoen? Met in je achterhoofd dat Ajax dit jaar niet zoveel kan uitgeven dan vorig jaar.
Moeilijk. Ik zal proberen alles tegen elkaar af te wegen, naar hoe ik de dingen zie.
[size=150">Braafheid:[/size">
Voordelen: Het voordeel van Braafheid is dat hij relatief goedkoop is. Hij bij Twente zich goed ontwikkeld heeft. Hij als back defensief en offensief redelijk is. Ajax hoeft geen beroep te doen op louche zaakwaarnemers en het snoept een optie voor de neus van PSV weg. Het voornaamste voordeel aan Braafheid vind ik dat hij ook linkscentraal uit de voeten kan, op meerdere plaatsen inzetbaar. Braafheid kent de competitie, kent Ajax, spreekt de Nederlandse taal. Allemaal zaken die z'n integratie zullen bevorderen. Verder zou je er aan kunnen denken om bij z'n transferprijs spelers aan te bieden om de prijs te drukken (alhoewel de kans daarop klein is).
Nadelen: Heeft het tot nu toe alleen nog maar in draaiend Twente laten zien en persoonlijk schat ik hem van het niveau in dat het geen kapstop wordt voor onze verdediging. Met een kapstok bedoel ik iemand die van die kwaliteiten is dat hij z'n niveau haalt ook als de rest van het elftal niet loopt. Braafheid komt natuurlijk net uit een draaiend Twente en dan is het afwachten of hij dat niveau ook haalt zonder de goede trainer rond zich. Zo waren Kromkamp en De Cler bij AZ door het systeem ook prima backs die ineens op latere leeftijd 'doorbraken' maar vies tegenvielen toen ze van club veranderden. Verder is Braafheid van de leeftijd en het talent dat je zeker weet dat dat geen financiele klapper meer wordt.
[size=150">Obradovic:[/size">
Voordelen: Kwalitatief een van de beste backs die nu op de Balkan rondlopen. Ik heb in de Oost-Europa topic een tijdje terug wel eens andere linksbacks besproken ruim voordat ze hun overgang maakten. Dat ging toen om Michal Kadlec en Stefan Radu. Kadlec is nu een vaste waarde bij Leverkusen en Radu speelt voldoende bij Lazio. Obradovic heb ik qua talent hoger zitten dan die twee spelers. Voor Obradovic zie ik eenzelfde scenario weggelegd als voor Alexander Kolarov ( ook Lazio Roma). Van Obradovic heb ik dus qua talent geen enkele twijfel dat hij gaat slagen bij Ajax. Wat je in Obradovic investeert krijg je hoe dan ook terug als er geen gekke dingen gebeuren (mentale ontsporing of perongelijke schadelijke blessures). Verder is Obradovic qua niveau nu al beter dan Braafheid en dat gat zal alleen nog maar groter worden, aangezien Obradovic ook een stuk jonger is (20). Bij Obradovic heb ik sterk de verwachting dat je de investering van (bv. 5 Miljoen) er straks wel uit haalt. Goede talentvolle linksbacks zijn schaars en Obradovic levert met gemak het dubbele op als hij zich zo blijft ontwikkelen. Obradovic is met andere woorden een aankoop in de gedachtegang dat we een stapje hogerop willen.
Nadelen: de transfersom die toch wel rond de 5 Miljoen zal komen te liggen. Ajax zal dan waarschijnlijk wel zaken meoten doen met het louche circuit. Verder is Ivan een pure linksback, dus ook slechts voor die positie. Obradovic komt natuurlijk niet uit Nederland, hij zal zich dus moeten aanpassen. De Serviers bij Ajax verbeteren natuurlijk de integratie maar je moet er voor oppassen dat het geen kliekje wordt. Verder is de communicatie wat moeilijker (voor mij geen groot probleem).
Mijn conclusie: Als je Obradovic binnenhaalt ten opzichte van Braafheid en je betaalt circa 5 Miljoen dan zou ik het doen, het verschil is dan 'slechts 3 miljoen). Obradovic heeft meer groeipotentieel enn zal straks ook meer oprbengen. Obradovic is van het niveau dat we moeilijk de komende jaren kunnen opleiden op de linksback, voor Braafheid geldt dat hij er sneller uitgeconcureerd kan worden door jeugd. Zeker op langere termijn bezien zie ik een goede investering in Obradovic. Juist omdat ik van het centrale duo wat minder gecharmeerd ben denk ik dat ik dat het geen kwaad kan wanneer we daar een kwaliteitsinjectie krijgen. Ik ben persoonlijk van mening dat we namelijk niet zo heel veel aankopen moeten doen, wanneer we een trainer hebben die de boel goed weet neer te zetten. Neemt allemaal niet weg dat gezien de prijs en andere voordelen Braafheid een redelijk alternatief is.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 28 mei 2009 12:03
|
|
Als Obradovic inderdaad zo'n groot talent is zou ik voor hem gaan. Die 5 miljoen stelt dan niet zoveel voor. We hebben dan voor de linksback iemand met wie we weer jaren verder kunnen, iemand die sowieso goed genoeg is en geen problemen oplevert.
Misschien kan Ajax ze allebei wel kopen, 7 miljoen is niet al teveel. Dan kun je misschien Vermaelen verkopen, Alderweireld verhuren en Vertonghen middenvelder maken. Voor de rest heeft Ajax toch niet veel versterkingen nodig, en een linksback komt er sowieso wel, als opvolger van Schilder. Dan nog een rechtsbuiten en misschien nog een aanvaller (als je Aleksic kunt kopen moet je dat doen).
Van der Wiel-Wielaert-Vermaelen/Braafheid-Obradovic
Toch wel een sterke verdediging. Als Jol erin slaagt om de organisatie neer te zetten zullen we met deze verdediging niet veel tegendoelpunten krijgen. Helemaal niet als je daarvoor Enoh en Vertonghen hebt staan.
|