Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 25 mei 2009 21:53
|
|
Citaat: Ik vind het beetje een raar verhaal. Mensen zeggen dat hij tot de beste van de braziliaanse competitie hoorden en nu staat hij reserve bij Bayern. Als hij werkelijkwaar er meteen staat bij Ajax dan hoort hij niet bij de reserves bij Bayern thuis.
Maar de kenners hier zijn zeer blij als hij een jaartje komt, dus ik sluit me voorlopig bij de kenners, want ik heb werkelijk niets van deze jongen gezien.
1 vraag: als hij zo goed is, waarom wil v.Gaal hem dan niet behouden?
Hij behoorde tot de beste spelers van z'n competitie in eigen land, ja. Dat is wel even wat anders dan wanneer je als 18-jarig ventje in een betere competitie aan de andere kant van de wereld moet spelen. In een compleet verschillend land, met een andere taal, met weinig tot geen bekenden om je heen.
Bayern is natuurlijk geen ideale club voor een jonge speler. De kans dat je daar als jonkie op de bank komt is vrij groot.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 25 mei 2009 22:34
|
|
V Gaal is daar nu aan het roer en die durft wel jonge spelers op te stellen en maakt ze ook beter. Zal Bayern Breno eigenlijk wel laten gaan?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 25 mei 2009 23:33
|
|
Dat is de vraag. Het zou mij(!) niet verwonderen als Louis met dit grote talent het gaat proberen, maar mocht dat niet willen lukken zou ik hem nog steeds graag zien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 00:23
|
|
Citaat: Bericht van Valibor Vasovic op AN:
Citaat: Update:
Ajax heeft contact opgenomen met Partizan Belgrado met het verzoek de onderhandelingen te heropenen. Er wordt gesproken dat er binnenkort een delegatie naar Belgrado vetrekt met de intentie de transfer uit te onderhandelen of op zijn minst een opening te creëren. Eén en ander zou samenhangen met de bekendmaking van de nieuwe coach van Ajax.
Obradovic is de laatste maanden diverse keren bekeken door scouts in dienst van Ajax. Meer dan positieve aanbevelingen in diverse scoutingsreporten in de lade van Danny Blind.
Maar pas op, clubs als Juventus en Barcelona schijnen nog steeds op de loer te liggen!
Afgaande op de verhalen (van o.a. Pushkin) lijkt me dit een goede aankoop. In ieder geval kunnen we wel versterking gebruiken op de linksback positie.
Ik hoop ten zeerste dat Obradovic komt. Ik ken heel wat linksbacks die haalbaar zijn voor Ajax en acceptabel zijn qua niveau. Obradovic is diegenen die qua haalbaarheid en niveau het beste plaatje vertegenwoordigd. Dat Ajax een linksback wil is wel duidelijk. Het lijkt erop dat Ajax bepaalde opties tegen elkaar aan het uitspelen is. Het wordt dus of Braafheid of Obradovic voor die plek.
Citaat: VI: PSV meldt zich bij FC Twente voor Braafheid
Volgens VI.nl heeft PSV zich officieel bij FC Twente gemeld om haar interesse kenbaar te maken voor Edson Braafheid. Ook Ajax wil Braafheid aan de selectie toevoegen. Volgens het blad mag Braafheid voor twee miljoen euro vertrekken.
reageer op dit bericht
PN
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 08:51
|
|
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat Ajax al rekent op een vertrek van Vermaelen of dat het Vermaelen definitief doorschuift naar het centrum van de verdediging. In dat opzicht kan je best Obradovic en Braafheid halen. Braafheid kan ook in het centrum uit de voeten.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 09:35
|
|
Er sijpelen geruchten, ja. Zoals dit op Sportska centrala:
Citaat: "Orao" postaje "kopljanik"
24.05.2009 12:45
Pored Miralema Sulejamnija ve? od slede?e sezone u dresu Ajaksa ?e igrati još jedan reprezentativac Srbije.
Vertaald staat er:
Citaat:
"Eagle" wordt "Lancer"
24.05.2009 12:45
Naast Miralem Sulejmani zullen vanaf het volgende seizoen meer vertegenwoordigers van Servië in het Ajax shirt spelen.
Het gissen kan beginnen. Gaat het om Aleksic, Tadic of Obradovic........want ze zijn alle drie een keer wel met Ajax in verband gebracht.
|
R.O.B.
Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 10:20
|
|
Voetbalzone meldt zojuist in haar rubriek "in de wandelgangen" dat Khalid Boulahrouz op de transferlijst is gezet door Vfb Stuttgart. Wellicht aardig om de centrale verdediging hiermee te versterken?
Als bron voor deze rubriek worden diverse Duitse media gebruikt.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 10:28
|
|
- Al gepost -
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 10:36
|
|
Benji, dit bericht stond ook al een bladzijde eerder in dit topic. Ik ken Obradovic niet, maar de verhalen van Pushkin stellen mij zeer tevreden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 16:16
|
|
Citaat: Voetbalzone meldt zojuist in haar rubriek "in de wandelgangen" dat Khalid Boulahrouz op de transferlijst is gezet door Vfb Stuttgart. Wellicht aardig om de centrale verdediging hiermee te versterken?
Als bron voor deze rubriek worden diverse Duitse media gebruikt.
Boulahrouz viel bij Chelsea door de mand en is bij Sevilla en Stuttgart vooral veel geblesseerd geweest. Wanneer ik hem zag spelen was het ook weinig, moet ik eerlijk zeggen. Ik zou de gok niet nemen.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 17:23
|
|
Anderzijds heeft Boulahrouz zijn doorbraakperiode juist gekend onder.....
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 17:25
|
|
Citaat: Anderzijds heeft Boulahrouz zijn doorbraakperiode juist gekend onder.....
Martin Jol...
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 18:40
|
|
Citaat: 'Ajax meldt zich voor Obradovic'
26 mei 2009 CB, met dank aan forumlid Velibor Vasovic
Ajax heeft zich volgens Servische media opnieuw gemeld bij Partizan Belgrado voor een transfer van Ivan Obradovic. Obradovic is een 20-jarige linksback waar Ajax al langere tijd mee in verband wordt gebracht. De Serviër komt uit de jeugdopleiding van Partizan Belgrado, waarvoor hij op 22 april 2007 z'n debuut in het eerste elftal maakte.
Ajax Netwerk
Ajax heeft zich een tijd terug ook al bij Partizan gemeld maar leek zich toen stuk te lopen op de vraagprijs van 7 miljoen euro. Obradovic geeft aan dat hij meerdere keren met Sulejmani, z'n kamergenoot bij het nationale elftal, heeft gepraat over Ajax.
Ajax Netwerk
Overigens lijken ook Barcelona en Juventus nog op de loer te liggen voor de speler. Vast lijkt te staan dat de speler komend seizoen niet meer voor Partizan in actie komt.
Bron: Servische media
Zie hem graag komen. Aan de bal geweldig en brengt hij veel meer dan Braafheid.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 20:33
|
|
Breno komt niet naar Ajax, dus daar kunnen we met zijn allen over ophouden
Vermaelen moet gewoon links in het centrum staan met als back-up Alderweireld, rechtsback V/D Wiel met daarachter Silva en Vertonghen vind ik op zijn sterkst als hij net voor de verdediging kan spelen. Evt. kan hij een back-up zijn voor de linksback positie. Rechter centrale verdediger zouden dan Wielaert of Oleguer kunnen zijn. Conclusie is dus dat er inderdaad een goede linksback moet gekocht worden, die prioritair zijn man kan uitschakelen en secundair met voldoende snelheid en tactisch overzicht kan omschakelen naar de opbouw. Braafheid vind ik geen topper, bovendien heb ik het idee dat die niet veel beter meer gaat worden dan dat hij nu is. Obradovic vind ik dan een veel betere aankoop, een jongen met veel vermogen en potentie. Stel dat er een goede linksback bijkomt dan staat er op zich een meer dan aardige verdediging, dan kun je gaan discussiëren of je Oleguer en/of Wielaert zou kunnen verkopen om er een ander voor te kopen. Wielaert is dan te oud en te beschadigd om nog veel voor te krijgen m.i., dus dan blijft enkel Oleguer over. Zanka of Douglas zouden dan potentieel leuke spelers kunnen zijn. Boulahrouz is volgens mij over zijn top heen, heeft bij Chelsea en Frankfurt geen deuk in een pakje boter getrapt... Nee, dan kies ik liever voor jong buitenlands talent met groeimarge. Die kunnen zich dan ontwikkelen naast een Vermaelen en Wielaert... Zeg nu zelf, wie had er bij het aantrekken ooit gehoord van Chivu en Maxwell...
Op het middenveld zou ik graag Gabri zien naast Vertonghen met daarvoor Aïssati. Voor Gabri en Vertonghen heb je dan Lindgren, Enoh, Anita en Van Der Heijden als alternatief. Sneu moet je zien te verkopen. Voor Aïssati is er eigenlijk geen echte back-up tenzij De Jong maar die heeft nog altijd zijn potentie niet kunnen waarmaken. Sarpong zou ook nog een optie kunnen zijn. Het middenveld zou ook fysiek groter en sterker mogen cfr. een type Yaya Touré o.i.d. En Pranjic zou toch nog altijd erg mooi staan op dit middenveld
In de aanval zou ik om te beginnen geld creëren door Urby te verkopen. Hij is en blijft een talent maar hij heeft in al die tijd in Ajax 1 nog steeds geen stabiel seizoen kunnen draaien. Bovendien is hij mentaal bepaald niet sterk. Daar zouden we toch minimum 10 miljoen voor moeten kunnen incasseren. Sulejmani moet je volop vertrouwen geven, ik geloof nog steeds in die jongen. In een ideale wereld blijft Suarez en dan zijn de flanken prima bezet. Als centrumspits hebben we nu enkel Cvitanich en het talent Bodul. Cvitanich heeft het nog niet helemaal kunnen waarmaken... ik zie in hem echter meer iemand voor de rol van Suarez dan die van diepste spits. Bodul heeft veel potentie maar die is er nog niet klaar voor. Die moet je langzaam brengen. Een goede fysiek sterke centrumspits vind ik een absolute noodzaak voor elftal en dan kom ik binnen Nederland enkel maar uit op Berg. Die jongen heeft ook zijn ruwe en mindere kantjes maar in zijn huidige vorm is het een absolute killer die fysiek koppelt aan techniek met een neusje voor de goal. En laten we wel wezen, hij wil graag naar Ajax. Hij heeft al vaak genoeg openlijk gesolliciteerd. Leo zou ik graag behouden als supersub, hij is zo wispelturig als de pest maar er schuilt een flinke portie Romario in die gast en dat ie af en toe goed van waarde kan zijn heeft ie wel bewezen.
Verkopen:
Kennedy, Martina (evt. verhuren?), Sno , Emanuelson, Oleguer
Verhuren:
Donald, Blind (?), Van Der Heijden? (al ben ik wel een fan van die gast)
Ik ben benieuwd naar jullie feedback
|
ajaxfan13
Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 20:37
|
|
Alderweireld mogen ze ook wel voor één seizoen verhuren om wat meer ervaring op te doen.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 20:38
|
|
Alderweireld moeten we zeker niet verhuren, die jonge vent heeft zich Europees prachtig staande gehouden dit jaar en is m.i. een zeer groot talent die komend seizoen zeker ook kansen op speeltijd zal krijgen en zich zo geleidelijk naast Vermaelen en Wielaert verder kan ontwikkelen...
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 21:11
|
|
Nu Jol trainer wordt, zou het dan niet geweldig zijn als hij onze grote vriend Mathijssen terug haalt. Is een super verdediger! Maar ik denk dat hij onhaalbaar is, alhoewel als Jol naar Ajax kan, kan Mathijssen dat ook!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 21:13
|
|
De beste man heet Mathijsen en heeft nog een langdurig en vet contract. Nee dus.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 26 mei 2009 22:46
|
|
Citaat: Vermaelen moet gewoon links in het centrum staan met als back-up Alderweireld, rechtsback V/D Wiel met daarachter Silva en Vertonghen vind ik op zijn sterkst als hij net voor de verdediging kan spelen. Evt. kan hij een back-up zijn voor de linksback positie. Rechter centrale verdediger zouden dan Wielaert of Oleguer kunnen zijn. Conclusie is dus dat er inderdaad een goede linksback moet gekocht worden, die prioritair zijn man kan uitschakelen en secundair met voldoende snelheid en tactisch overzicht kan omschakelen naar de opbouw. Braafheid vind ik geen topper, bovendien heb ik het idee dat die niet veel beter meer gaat worden dan dat hij nu is. Obradovic vind ik dan een veel betere aankoop, een jongen met veel vermogen en potentie. Stel dat er een goede linksback bijkomt dan staat er op zich een meer dan aardige verdediging, dan kun je gaan discussiëren of je Oleguer en/of Wielaert zou kunnen verkopen om er een ander voor te kopen. Wielaert is dan te oud en te beschadigd om nog veel voor te krijgen m.i., dus dan blijft enkel Oleguer over. Zanka of Douglas zouden dan potentieel leuke spelers kunnen zijn. Boulahrouz is volgens mij over zijn top heen, heeft bij Chelsea en Frankfurt geen deuk in een pakje boter getrapt... Nee, dan kies ik liever voor jong buitenlands talent met groeimarge. Die kunnen zich dan ontwikkelen naast een Vermaelen en Wielaert... Zeg nu zelf, wie had er bij het aantrekken ooit gehoord van Chivu en Maxwell...
Eigenlijk met het hele stuk tot in het detail eens. Op een nuance na, ik zou persoonlijk voor Wielaert kiezen bij een verkoop. En ik zou ook niet voor Douglas gaan als koopoptie. Maar verder omschrijft dit wel hoe ik over Ajax denk.
Citaat: Op het middenveld zou ik graag Gabri zien naast Vertonghen met daarvoor Aïssati. Voor Gabri en Vertonghen heb je dan Lindgren, Enoh, Anita en Van Der Heijden als alternatief. Sneu moet je zien te verkopen. Voor Aïssati is er eigenlijk geen echte back-up tenzij De Jong maar die heeft nog altijd zijn potentie niet kunnen waarmaken. Sarpong zou ook nog een optie kunnen zijn. Het middenveld zou ook fysiek groter en sterker mogen cfr. een type Yaya Touré o.i.d. En Pranjic zou toch nog altijd erg mooi staan op dit middenveld
Hier komt ons eerste echte meningsverschil. Ik zou Gabri niet in de basis zetten, ik geef Enoh de voorkeur. Van Sarpong heb ik hoge verwachtingen die kan veel meer dan hij tot nog toe heeft laten zien. Het is net zoals met Anita, die jongen moet z'n draai gaan vinden op een vaste positie. De fysieke kracht van het middenveld vind ik wel meevallen, je hebt Aissati die geen afjager is. Maar verder met Vertonghen en Enoh/Gabri heb je wel kracht in huis. De kunst van een goed middenveld bij Ajax is positioneel aanvallend zo staan dat je zo weinig duels moet aangaan. En positioneel verdedigend zo staan dat je de bal kan onderscheppen door op het juiste moment druk te zetten.
Pranjic vind ik een overbodige aankoop. Je hebt Emanuelson nog. Pranjic is verdedigend overigens ook matig. Nee gewoon een goede goedkopere aanvallende middenvelder halen die ook elders nog uit de voeten kan. Tadic past dan wel in het plaatje.
Citaat: In de aanval zou ik om te beginnen geld creëren door Urby te verkopen. Hij is en blijft een talent maar hij heeft in al die tijd in Ajax 1 nog steeds geen stabiel seizoen kunnen draaien. Bovendien is hij mentaal bepaald niet sterk.
Deze mening is haast gemeengoed geworden onder Ajaxsupporters vind ik persoonlijk wat jammer. In z'n eerste seizoen was Emanuelson een kleine revelatie als aanvallende back. Dit seizoen was het een constante factor, een van de weinige zelfs. Wat Emanuelson tegen heeft is z'n persoonlijke presentatie zowel in duels als in interviews. Hij was vorig seizoen erg laks en had veel foutjes maar kijk de banden er maar op terg dit seizoen viel dat erg mee.
Citaat: Sulejmani moet je volop vertrouwen geven, ik geloof nog steeds in die jongen.
In z'n laatste duel zag ik zowaar weer een Sulejmani met snelheid. Hij komt er wel als Jol hem mentaal in het gareel heeft.
Citaat: In een ideale wereld blijft Suarez en dan zijn de flanken prima bezet. Als centrumspits hebben we nu enkel Cvitanich en het talent Bodul. Cvitanich heeft het nog niet helemaal kunnen waarmaken...
Citaat: Bodul heeft veel potentie maar die is er nog niet klaar voor.
Statistisch gezien loop Cvita 1 op 2. Voetballend was het niet overtuigend maar dat was z'n eerste echte seizoen als 433 spits, waarbij de organisatie in het elftal compleet ontbrak. Het had beter gekund maar echt slecht vond ik het niet, gekeken naar de omstandigheden.
Die veel potentie zie ik niet, Bodul is een redelijke speler. Hij heeft wel de kwaliteiten voor een plek bij de A-selectie. Als directe tweede spits schiet hij inderdaad tekort, eerder optie drie.
Citaat: Een goede fysiek sterke centrumspits vind ik een absolute noodzaak voor elftal en dan kom ik binnen Nederland enkel maar uit op Berg. Die jongen heeft ook zijn ruwe en mindere kantjes maar in zijn huidige vorm is het een absolute killer die fysiek koppelt aan techniek met een neusje voor de goal
Probleem van berg is dat hij vooral de neus naar de goal heeft, qua medespel is het nogal eenzijdig. Nee ik hoef Berg niet gezien de prijs die hij moet kosten, want ik herken geen echt technische spits in hem. Wel een spits die techniek heeft. Ik zou gaan voor Mario Mandzukic, als je ehct die fysieke spits wil; hebben, ik vind het persoonlijk minder belangrijk. Eens het elftal qua patronen goed zit en positioneel staat zal je zien dat we als ploeg veel minder fysieke duels moeten aangaan.
Citaat: Leo zou ik graag behouden als supersub, hij is zo wispelturig als de pest maar er schuilt een flinke portie Romario in die gast en dat ie af en toe goed van waarde kan zijn heeft ie wel bewezen.
Leonardo wil ik zo snel mogelijk zien verdwijnen. Een speler als Leonardo heeft af en toe wat. Maar voor z'n 1 goede wedstrijd met briljante actie heeft hij er 5 slechte waarin je hem totaal niet ziet, nog dat je iets aan hem hebt. Wat de doorslag geeft is z'n gebrek aan teamplay en overzicht. Nee, laten we een vleugel opstellen die naar z'n medespelers kijkt en het niet moet hebben van een rommelige goede actie.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 07:56
|
|
Citaat: De beste man heet Mathijsen en heeft nog een langdurig en vet contract. Nee dus.
Sorry voor de spelfout Maar kijk, als Ajax echt wil meegaan doen om de titel moet Ajax ook niet bang zijn om een groot salaris te gaan betalen. Al zou Seedorf op dit moment komen, dan zou het wel mogelijk zijn. Maar voor Mathijsen niet? Luque gaat ook weg en dan komt er genoeg salaris ruimte vrij. Maar het is natuurlijk de vraag, wil Mathijsen naar Ajax. En op die vraag denk ik eerlijk gezegd een NEE. Maarja, als je dan hoort dat Jol komt is het natuurlijk ook logisch dat je gaat kijken, wie kan hij meenemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 08:03
|
|
Citaat: De beste man heet Mathijsen en heeft nog een langdurig en vet contract. Nee dus.
Sorry voor de spelfout Maar kijk, als Ajax echt wil meegaan doen om de titel moet Ajax ook niet bang zijn om een groot salaris te gaan betalen. Al zou Seedorf op dit moment komen, dan zou het wel mogelijk zijn. Maar voor Mathijsen niet? Luque gaat ook weg en dan komt er genoeg salaris ruimte vrij. Maar het is natuurlijk de vraag, wil Mathijsen naar Ajax. En op die vraag denk ik eerlijk gezegd een NEE. Maarja, als je dan hoort dat Jol komt is het natuurlijk ook logisch dat je gaat kijken, wie kan hij meenemen.
afkoopsom.....
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 08:59
|
|
Citaat: Eigenlijk met het hele stuk tot in het detail eens. Op een nuance na, ik zou persoonlijk voor Wielaert kiezen bij een verkoop. En ik zou ook niet voor Douglas gaan als koopoptie. Maar verder omschrijft dit wel hoe ik over Ajax denk.
Pushkin.
Waarom Wielaert verkopen? Vind je niet dat hij nog een kans verdiend, hij heeft nog maar een half jaartje onder bar slechte omstandigheden meegedraaid. Of vind je dat hij gewoon kwalitatief te kort komt?
Citaat: Die veel potentie zie ik niet, Bodul is een redelijke speler. Hij heeft wel de kwaliteiten voor een plek bij de A-selectie. Als directe tweede spits schiet hij inderdaad tekort, eerder optie drie.
Als Bodul nou is verhuurd zou worden aan een eredivisie club, zou dat niet verstandig zijn? Dan doet hij toch veel meer ervaring op dan 2e of 3e spits zijn bij Ajax?
Citaat: Probleem van berg is dat hij vooral de neus naar de goal heeft, qua medespel is het nogal eenzijdig. Nee ik hoef Berg niet gezien de prijs die hij moet kosten, want ik herken geen echt technische spits in hem. Wel een spits die techniek heeft. Ik zou gaan voor Mario Mandzukic, als je ehct die fysieke spits wil; hebben, ik vind het persoonlijk minder belangrijk. Eens het elftal qua patronen goed zit en positioneel staat zal je zien dat we als ploeg veel minder fysieke duels moeten aangaan.
We zijn het eens over Berg, hij zou dan als fysieke 2e spits al teveel geld kosten. Ik vind het daarbij geen meerwaarde. Ik had in je stukjes over scouten in de balkanlanden al wat gelezen over Mandzukic. Ken hem voor de rest niet echt, domweg omdat ik die competitie niet volg. Maar hoeveel zal hij volgens jou moeten kosten? En is hij haalbaar voor Ajax?
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 10:25
|
|
Citaat: Vermaelen moet gewoon links in het centrum staan met als back-up Alderweireld, rechtsback V/D Wiel met daarachter Silva en Vertonghen vind ik op zijn sterkst als hij net voor de verdediging kan spelen. Evt. kan hij een back-up zijn voor de linksback positie. Rechter centrale verdediger zouden dan Wielaert of Oleguer kunnen zijn. Conclusie is dus dat er inderdaad een goede linksback moet gekocht worden, die prioritair zijn man kan uitschakelen en secundair met voldoende snelheid en tactisch overzicht kan omschakelen naar de opbouw. Braafheid vind ik geen topper, bovendien heb ik het idee dat die niet veel beter meer gaat worden dan dat hij nu is. Obradovic vind ik dan een veel betere aankoop, een jongen met veel vermogen en potentie. Stel dat er een goede linksback bijkomt dan staat er op zich een meer dan aardige verdediging, dan kun je gaan discussiëren of je Oleguer en/of Wielaert zou kunnen verkopen om er een ander voor te kopen. Wielaert is dan te oud en te beschadigd om nog veel voor te krijgen m.i., dus dan blijft enkel Oleguer over. Zanka of Douglas zouden dan potentieel leuke spelers kunnen zijn. Boulahrouz is volgens mij over zijn top heen, heeft bij Chelsea en Frankfurt geen deuk in een pakje boter getrapt... Nee, dan kies ik liever voor jong buitenlands talent met groeimarge. Die kunnen zich dan ontwikkelen naast een Vermaelen en Wielaert... Zeg nu zelf, wie had er bij het aantrekken ooit gehoord van Chivu en Maxwell...
Eigenlijk met het hele stuk tot in het detail eens. Op een nuance na, ik zou persoonlijk voor Wielaert kiezen bij een verkoop. En ik zou ook niet voor Douglas gaan als koopoptie. Maar verder omschrijft dit wel hoe ik over Ajax denk.
Ben jij een voorstander van Vermaelen als LCV? Ik weet het niet met hem, hij heeft op zich een aantal kwaliteiten welke hem tot een ideale LCV maken. Maar aan de andere kant vond ik hem op die plek positioneel, met name bij ballen van de zijkant, erg matig. Hij focust zich veel te veel op de bal waardoor hij zijn tegenstander vaak kwijt is.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 11:21
|
|
Citaat: Statistisch gezien loop Cvita 1 op 2. Voetballend was het niet overtuigend maar dat was z'n eerste echte seizoen als 433 spits, waarbij de organisatie in het elftal compleet ontbrak. Het had beter gekund maar echt slecht vond ik het niet, gekeken naar de omstandigheden.
Die veel potentie zie ik niet, Bodul is een redelijke speler. Hij heeft wel de kwaliteiten voor een plek bij de A-selectie. Als directe tweede spits schiet hij inderdaad tekort, eerder optie drie.
Bij Banfield spelen ze ook met drie spitsen en Cvitanich speelde meestal als spits, heel af en toe als rechsbuiten of aanvallende middenvelder. Ik denk zelf dat hij wel beter uit de voeten zou komen in een 4-4-2 systeem maar dat is dus niet gebaseerd op het verleden maar meer op zijn kwaliteiten. Toch zou ik het liefst zien dat er een goed aanspeelpunt bij komt aangezien Sulejmani, Manucharian en Aleksic (als die komt) dat goed kunnen gebruiken. Mandzukic lijkt mij geweldig, meteen die 8/9/10 miljoen voor neerleggen want dat kan Ajax echt versterken.
Citaat: Van der Vaart lovend over Ajax-trainer Jol
Volgens Rafael van der Vaart kan Ajax de komende jaren weer meespelen om de titel. De middenvelder is positief over de nieuwe trainer Martin Jol. Zelf speelde Van der Vaart drie weken onder leiding van Jol bij Hamburger SV.
"In die periode heeft hij een onuitwisbare indruk gemaakt", zegt Van der Vaart tegenover De Telegraaf. "Jol is een leuke kerel en heeft een heel goede kijk op voetbal. Hij is een goede warme man, die veel met de spelers praat en ook heel hard kan zijn."
Net als Nigel de Jong denkt Van der Vaart dat het nu een goed moment is om in te stappen bij Ajax. "Veel slechter dan dit seizoen kan het niet", aldus de international, die begrijpt dat Jol de overstap maakt. "Ajax heeft in heel de wereld nog een prima naam en Martin heeft nog nooit een Nederlandse topclub getraind. Ik kan me voorstellen dat je dit als Nederlander wel eens wilt."
De speler van Real Madrid verwacht dat zijn oude club nu weer om de prijzen gaat strijden. "Ajax kan snel weer om het kampioenschap spelen. Als Martin het goed op de rails krijgt, en dat denk ik wel, zal iedereen versteld staan van het spel. Kwaliteit is er namelijk voldoende bij Ajax."
voetbalprimeur.nl
Als het een goede tijd is voor Jol om in te stappen is het dan misschien toevallig ook een goede tijd voor jouw? We need you, een echte leider met Ajax hart en een geweldige voetballer. Hij komt vast niet terug maar misschien kan Jol hem toch even bellen, niemand had toch ook verwacht dat Jol zou komen?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 27 mei 2009 11:50
|
|
Ik weet het niet. Wielaert is natuurlijk ook een enorme alibiverdediger, maar Oleguer is nog net wat trager en maakt nog net wat meer opzichtige fouten. Daarnaast zal hij meer verdienen dan Wielaert en spreekt Wielaert in ieder geval de taal.
|