Auteur
|
Bericht
|
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 17:41
|
|
Ervan uitgaande dat NEC met twee spitsen speelt, zou ik zo spelen:
Wiel, Vermaelen, Vertonghen;
Lindgren;
Enoh, Sarpong, Emanuelson;
Suárez, Sulejmani;
Cvitanich;
Redden de verdedigers het nu niet in de mandekking, dan kun je altijd Urby nog laten inzakken en weer linksback laten spelen. Maar op deze manier kan Ajax verder druk naar voren zetten en nog eerder het initiatief pakken.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 18:22
|
|
@ Bertje. Vermaelen, vd Wiel en Vertonghen zijn waarschijnlijk ALLE 3 geblesseerd! 
Aangezien Vermaelen, vd Wiel, en Vertonghen geblesseerd lijken. En ook Aissati kan waarschijnlijk een poosje nog niet 100% zou ik zoiets doen:
Vermeer*
Gabri, Silva, Oleguer, Urby
Enoh, Lindgren
Sarpong
Suarez, Cvitanich, Sulejmani
* Ik denk dat Steek er nog niet helemaal klaar voor is.(Helaas, al doet Vermeer het wel goed, en geeft ook v. Basten aan dat ze allebei evenveel kansen hebben)
Wordt moeilijk zonder Thomas, Jan en Gregory!
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 18:54
|
|
Het lijkt me dat er nog wel een verdediger bijkomt. Als het Wielaert niet is komen ze ongetwijfeld met een nieuwe speler. Die kun je er ook nog inzetten op dat moment.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 9 jan 2009 19:11
|
|
Op ajax.nl staat dat ze twijfelen over de inzetbaarheid van Vertonghen tegen VFB Stuttgart, dus gewoon NIET inzetten, laat hem zijn rust nemen.
Verder vergeet bijna iedereen dat er nog een centrale verdediger rondloopt (Alderweireld), deze heeft dan nog geen ervaring maar is wel definitief bij het 1e. Laat hem maar lekker spelen dan kunnen Gregory, Jan en Thomas rust krijgen.
Verder zullen Thomas en Gregory ook wel fit zijn voor NEC, ik denk gewoon dat het overbelasting is en dat ze uit voorzorg niet meetrainden.
|
Rein

|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 14:38
|
|
Citaat: De Belgen Thomas Vermaelen en Jan Vertonghen lijken de wedstrijd tegen NEC komend weekend niet te halen. Het tweetal raakte geblesseerd tijdens het trainingskamp in de Portugese Algarve. Hoelang zij uitgeschakeld zijn is onduidelijk.
Sowieso zal Vertonghen de vriendschappelijk wedstrijd tegen Stuttgart niet halen. Zelf verwacht hij wel dat hij NEC gaat halen. 'De voet is gekneusd. Tegen Stuttgart speel ik niet, maar ik ga er vanuit NEC uit te halen', aldus Vertonghen.
Voor Marco van Basten is dit ook een tegenvaller, maar hij maakt zich er niet druk om. 'Verdedigend hebben we een stabiele indruk gemaakt. Al kregen we bij sc Heerenveen wel vijf goals tegen. Maar in de Arena kregen we lang geen doelpunten tegen. Dat zegt wel iets. De verdediging is bij ons een belangrijk fenomeen.'
Ajaxfans homepage.
Hmm.. erg balen. Zonder Vermaelen én Vertonghen. Bovendien was vd Wiel gisteren nog niet op de groepstraining. Anita viel geblesseerd uit, vanwege botsing met een medespeler. (Houdt hij van geloof ik, tegen Slavia Praag ook al tegen Sulejmani! )
De opstelling wordt hierdoor erg moeilijk. Lindgren was er bovendien wel weer bij, dus ik zal gewoon zo spelen:
Steek(Als hij weer fit is, anders Vermeer)
Silva,Oleguer,Schilder/Aldeirwereld,Urby
Lindgren(Als hij goed fit is)/Gabri, Enoh
Sarpong/de Jong
Ik zou zoiets doen, wordt erg moeilijk zonder dé 3 verdedigers!
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 14:40
|
|
Ze kunnen het nog halen. Het lijkt er alleen niet op. Dat zijn 2 verschillende dingen.
|
SamsungU700

Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 15:01
|
|
Geweldig al die verdedigers geblesseerd!!! Dat komt er van als je aanvallers haalt in plaats van verdedigers, dan zat je nou niet met een probleem. Nu wel want je mist sowieso een centrale verdediger nou en dat vooral voor de wedstrijd tegen NEC. Ik zie het somber in
|
Lexafca

Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 15:04
|
|
Citaat: De Belgen Thomas Vermaelen en Jan Vertonghen lijken de wedstrijd tegen NEC komend weekend niet te halen. Het tweetal raakte geblesseerd tijdens het trainingskamp in de Portugese Algarve. Hoelang zij uitgeschakeld zijn is onduidelijk.
Sowieso zal Vertonghen de vriendschappelijk wedstrijd tegen Stuttgart niet halen. Zelf verwacht hij wel dat hij NEC gaat halen. 'De voet is gekneusd. Tegen Stuttgart speel ik niet, maar ik ga er vanuit NEC uit te halen', aldus Vertonghen.
Voor Marco van Basten is dit ook een tegenvaller, maar hij maakt zich er niet druk om. 'Verdedigend hebben we een stabiele indruk gemaakt. Al kregen we bij sc Heerenveen wel vijf goals tegen. Maar in de Arena kregen we lang geen doelpunten tegen. Dat zegt wel iets. De verdediging is bij ons een belangrijk fenomeen.'
Ajaxfans homepage.
Hmm.. erg balen. Zonder Vermaelen én Vertonghen. Bovendien was vd Wiel gisteren nog niet op de groepstraining. Anita viel geblesseerd uit, vanwege botsing met een medespeler. (Houdt hij van geloof ik, tegen Slavia Praag ook al tegen Sulejmani! )
De opstelling wordt hierdoor erg moeilijk. Lindgren was er bovendien wel weer bij, dus ik zal gewoon zo spelen:
Steek(Als hij weer fit is, anders Vermeer)
Silva,Oleguer,Schilder/Aldeirwereld,Urby
Lindgren(Als hij goed fit is)/Gabri, Enoh
Sarpong/de Jong
Ik zou zoiets doen, wordt erg moeilijk zonder dé 3 verdedigers! 
ik denk zo iets
Steek ( als hij fit is)
silva olegeur aldweireld urby
gabri enoh/lindgren
sarpong
suarez chitanich sulejmani
|
Janta

Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 15:12
|
|
Citaat: Emanuelson op een middenveld met 3 mensen? Dat kun je beter niet doen, met hem is de organisatie altijd ver te zoeken. Liever zie ik hem op de vleugel, want het is een goede speler. Ach tijdens de wedstrijden wordt er zoveel van positie gewisseld dat het bijna ondoenlijk is om een opstelling te maken met de spelrs op de juiste positie. Ik geef alleen maar aan links voor of links midden, het doet er eigenlijk niet meer toe.
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 15:24
|
|
Eens met de opstelling van Bertje.
Ik ben benieuwd of we de goede lijn van de wedstrijden tegen Ado en De Graafschap na de winterstop door kunnen zetten tegen een sterkere tegenstander. De komende 3 wedstrijden zijn heel belangrijk, Ajax moet uit naar NEC en Groningen en thuis tegen Heerenveen, AZ heeft 3 (op papier) makkelijke wedstrijden waarin ik niet verwacht dat ze puntverlies gaan lijden. Wil Ajax niet meteen op 6 (of meer) punten achterstand komen, zullen ze de komende 3 wedstrijden moeten winnen.
Ik hou het op een gelukkige 1-2 overwinning in Nijmegen, al is het lastig voorspellen zo na de winterstop (ook met eventuele aan- of verkopen) .
|
Anonymous

Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 15:29
|
|
|
skieto

Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 10:20
|
|
Ziet er, zoals altijd, prima uit Justin 
Ik heb hem effe op pagina 1 geplaatst. Ziet er gelijk beter uit!
|
Rein

|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 19:15
|
|
Rekening houdend met de (waarschijnlijke) geblesseerden vd Wiel, Vertonghen en Vermaelen.
Steek
Silva, Oleguer/Alderweireld, Wielaert, Urby
Lindgren, Enoh
Sulejmani/Sarpong
Suarez, Cvianich, Leo/Sulejmani
Jammer dat Wielaert niet binnen kan komen met de beste 3 verdedigers bij Ajax. Namelijk Gregory, Jan en Thomas. Hierbij moet ie het doen bij de reserve Silva, de tegenvallende Oleguer, de net-ingekomen Alderweireld die zelf eigenlijk ook nog moet wennen of de laatste-tijd-niet-gebruikt-als-back Urby Emanuelson. Zou toch zonde zijn als hij met deze kerels moet debuteren. Ik hoop dat minstens 1 en het liefst minstens 2 van hun ook terug zou zijn.
Ik ben blij dat Lindgren er is. Zorgt toch weer voor wat rust en balvastigheid. Aangezien we Vertonghen nu niet hebben voor het inschuiven naar het middenveld, kies ik voor de controlerende middenvelders Eyong en Rasmus.
MvB wilde Miralem Sulejmani gebruiken op de ''10''. Maar aangezien Urby nu op de backs staat en dus niet als linksbuiten kan spelen, zou je kunnen kiezen als Leo op de vleugel. Maar je zou ook kunnen kiezen voor Sarpong op de nummer ''10'' en dan Sulejmani toch linksbuiten(wat dan weer mijn favoriet zou zijn).
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 19:22
|
|
Volgens de officiele site is Vertonghen niet geblesseerd, Van der Wiel en Vermaelen echter wel. Met Silva-Wielaert-Vertonghen-Emanuelson hebben we een prima verdediging. Misschien kunnen we met 3 verdedigers spelen (als NEC met 2 spitsen speelt, waardoor Emanuelson aanvallend kan denken. Lindgren kan eventueel ook nog centraal spelen.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 19:25
|
|
Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel - Robbie Wielaert - Rasmus Lindgren - Urby
Eyong Enoh - Siem de Jong - Jan Vertonghen
Luis Suarez - Dario Cvitanich - Miralem Sulejmani
|
Lexafca

|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 19:26
|
|
Steek
silva wielaert vertonghen urby
lindgren gabri/enoh
sarpong
suarez cvitanich sulejmani
|
Rein

|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 20:07
|
|
Citaat: Kenneth Vermeer
Gregory van der Wiel - Robbie Wielaert - Rasmus Lindgren - Urby
Eyong Enoh - Siem de Jong - Jan Vertonghen
Luis Suarez - Dario Cvitanich - Miralem Sulejmani
Prima opstelling, maar ik zou Lindgren en Vertonghen toch omwisselen. Ik vind Vertonghen beter in verdedigen. Bovendien speelt hij daar de afgelopen weken al. En hij kan prima opbouwen. En aangezien NEC waarschijnlijk met 2 spitsen zal spelen, zou Vertonghen extra kunnen verschuiven naar het middenveld. Dus ik zou Jan en Rasmus omwisselen. Bovendien zou ik voor Jeffrey Sarpong kiezen in plaats van Siem de Jong. Ik zou toch even kijken hoe Sarpong het doet, Siem de Jong heeft me nog niet écht overtuigd.
@ Koen. Oké, dat is goed nieuws. Dan speel je met Jan en Robbie centraal ipv Oleguer.
|
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 22:50
|
|
------------Stekelenburg-----------
----Wielaert-Lindgren-Vertonghen
---Gabri----Enoh---E Jong--Urby
----Suarez---Cvitanich---Sulejmani
|
famey

Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 14:20
|
|
Weet iemand wie er (naar waarschijnlijkheid) zondag niet kunnen starten i.v.m. blessures?
Anders zie ik het liefst
-----------------Stekelenburg----------------
v/d Wiel---Wielaert---Vertonghen--Vermaelen
----------------Gabri---Lindgren--------------
--------------------Sulejmani-----------------
Suarez------------Cvitanich------Emmanuelson
Op deze manier heb je gigantisch veel opbouwend vermogen vanuit de defensie.
v/d Wiel en Vermaelen brengen aanvallend steeds meer en moeten zoveel mogelijk speeltijd krijgen.
Omdat NEC met twee spitsen speelt kan Vertonghen veel inschuiven en fungeren in de rol die Heitinga toebedeeld kreeg voor zijn vertrek.
Sulejmani moet zorgen voor de creativiteit naar voren en ik hoop dat hij zijn oude vorm weer pakt. Sulejmani en Emmanuelson kunnen gedurende de wedstrijd van positie wisselen alsmede Suarez en Suljemani. Op deze manier wordt de aanval minder statisch en minder onvoorspelbaar en zodoende lastiger te verdedigen.
Als wissels zie ik graag: Enoh (middenveld), Leonardo (aanval), Oleguer (verdediging) of Blind.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 15:00
|
|
------------Stekelenburg-----------
----Silva--Oleguer--Wielaert--Urby
---Gabri----Enoh--- De Jong
----Suarez---Cvitanich---Sulejmani
De Jong op 10 !
v/d Wiel en Lindgren zijn niet 100% dus neem daar geen risico mee.
Vermealen en Verthongen halen NEC niet, dus Wielart is de redder in nood!
Urby als linksback is uit noodzaak, hij bewees in de thuiswedstrijd tegen NEC dat hij prima op deze positie terecht komt!
Wissels: Vermeer (keeper) Vd Wiel(verdediger) Sno (Middenveld) Leonardo (aanval)
|
Koen_Ajax

|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 15:09
|
|
Welkom Bond
Volgens mij was het middenveld altijd: Enoh-Gabri en Sulejmani op 10. Waarom wil je maar 4 wissels? Vermaelen is volgens ajax.nl nog geblesseerd, net als Van der Wiel. Kijk maar naar een aantal posts geleden van mij in dit topic.
|
famey

Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 15:54
|
|
Hij heeft het over de wissels die hij prefereert wanneer deze nodig mochten zijn binnen die linie. Althans dat denk ik, met die gedachte had ik ook mijn wissels opgeschreven.
Omdat Vermaelen en v/d Wiel geblesseerd zijn zou ik zo spelen:
Silva--------Oleguer---Wielaert----Vertonghen
Edit: Oleguer en Wielaert stonden verkeerd om.
|
SamsungU700

Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 16:17
|
|
Citaat: Hij heeft het over de wissels die hij prefereert wanneer deze nodig mochten zijn binnen die linie. Althans dat denk ik, met die gedachte had ik ook mijn wissels opgeschreven.
Omdat Vermaelen en v/d Wiel geblesseerd zijn zou ik zo spelen:
Silva--------Oleguer---Wielaert----Vertonghen
Edit: Oleguer en Wielaert stonden verkeerd om.
Ik zou Lindgren niet opstellen, die is nog herstellende van een blessure en kan dus zwak zijn fysiek.
Voor de rest sluit ik me helemaal bij je opstelling aan aangezien we weer aardig wat blessure's hebben op dit moment.
|
Lexafca

|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 16:23
|
|
Steek
Silva -- olegeur -------wieleart---vertonghen
lindgren----gabri/enoh
Sulejmani/sarpong
suarez---Cvita---Sulejmani/urby( en dusnoods kan hier ook nog sarpong)
En als iedereen fit is .
Steek
Wiel----Wieleart---Vertonghen---Vermealen
Lindgren--Gabri/Enoh
Aisatti
Suarez--Cvita---Sulejmani
Wissels: Urby--Olegeur--Sarpong--Gabri/Enoh---Leonardo--Alderweireld/Blind
|
Pariah

Forum berichten: 148
|
Geplaatst: Di 13 jan 2009 16:34
|
|
Ik stem op een lichte verandering. Hierbij ga ik uit van 3 fitte topverdedigers, waardoor het me handig lijkt onze kracht(middenveld) extra te benutten.
-----------------Steek--------------------
---v/d Wiel-----Wielaert---Vertongen--
----------Gabri-------Lindgren-----------
------De Jong/Sarpong---Urby----------
--Suarez---Cvitanich---Sulejmani------
De keuze van verdedigende middenvelders is bij mij op Gabri en Lindgren gevallen omdat deze verdedigend de beste zijn en eventueel als verdediger spelen mocht onze verdediging overlopen worden door het tactisch sterke Nec.
|