Auteur
|
Bericht
|
Steffris

Forum berichten: 10
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 22:38
|
|
Nog erg spannend op het laatste, veel grote kansen voor Fiorentina.
Stekelenburg keepte eindelijk weer goed.
Oleguer en Vermalen goed in de verdediging.
Lindgren speeld heel goed, hield veel tegen.
En Suarez maakte het de verdedigers lastig.
|
Eurysaces

Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 22:43
|
|
Jongens, wat een tweede helft. Prachtig schot van Kennedy. Dit had ik echt niet durven dromen. Alhoewel we wel gewonnen hebben met veel geluk en een niet opperbest Fiorentina. Maar dan nog hebben de Ajacieden een goede prestatie geleverd en hard gewerkt. Een zeer verdiende winst. Met Stekelenburg als man van de wedstrijd.
Ik heb trouwens echt het gevoel dat Marco van Basten ons weer gaat laten meetellen in het Europese voetbal.
|
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 22:47
|
|
Onder druk goed gepresteerd, 0-1, prachtige prestatie.
Gefeliciteerd allen!!
|
hannes

Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 22:48
|
|
Zo zeg, ik zit minuten lang te zeiken op die Kennedy en juist hij snoert mij de mond. Vooruit dan, voor deze ene keer! Natuurlijk even door die goal heenkijken, zeer slechte prestatie van Kennedy, veel te vaak simpel de bal kwijt, geen dreiging en ook geen vervolg. Wel plus, Oleguer laat zien dat hij wel degelijk kan verdedigen en Stekelenburg begint niveau weer op te pakken.
Lucky Ajax, maar mij hoor je niet klagen.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 22:49
|
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
DIT IS MIJN CLUB!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 22:50
|
|
Ik heb vooral op Anita gelet en hij speelde weer goed. Strakke passen, ziet bijna altijd de vrije man en loop ook goed vrij. Zijn basistechniek is ook van een hoogniveau. Ik ben zeer tevreden met hem, ondanks veel mensen het niet in hem ziet zitten.
|
Eurysaces

Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 22:56
|
|
Citaat: Zo zeg, ik zit minuten lang te zeiken op die Kennedy en juist hij snoert mij de mond. Vooruit dan, voor deze ene keer!  Natuurlijk even door die goal heenkijken, zeer slechte prestatie van Kennedy, veel te vaak simpel de bal kwijt, geen dreiging en ook geen vervolg. Wel plus, Oleguer laat zien dat hij wel degelijk kan verdedigen en Stekelenburg begint niveau weer op te pakken.
Lucky Ajax, maar mij hoor je niet klagen.
Helemaal mee eens. Het doelpunt was ook meer een geval van juiste plaats op de juiste tijd, maar hij schoot hem er wel mooi in. Maar dat was ook zijn enige goede actie deze wedstrijd want op verdedigend gebied was hij inderdaad dramatisch slecht.
|
svvenn

Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 22:57
|
|
Dit is nog eens thuiskomen   oh BETER
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 23:00
|
|
Citaat: Ik heb vooral op Anita gelet en hij speelde weer goed. Strakke passen, ziet bijna altijd de vrije man en loop ook goed vrij. Zijn basistechniek is ook van een hoogniveau. Ik ben zeer tevreden met hem, ondanks veel mensen het niet in hem ziet zitten. Eens, maar dat komt ook door Lindgren die veel rust in het spel brengt.Trouwens het was ook een super steekballetje bij de 0-1 van Anita.
Trouwens ook mooi de erehaag van Fiorentina
|
MDLNRD

Forum berichten: 60
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 23:00
|
|
Wat een onverwachte mooie wedstrijd! Mooi gewonnen met een redelijk gebrekkige opstelling.
Sportief van Fiorentina trouwens, nog even de hand schudden.
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 23:10
|
|
Citaat: Ik heb vooral op Anita gelet en hij speelde weer goed. Strakke passen, ziet bijna altijd de vrije man en loop ook goed vrij. Zijn basistechniek is ook van een hoogniveau. Ik ben zeer tevreden met hem, ondanks veel mensen het niet in hem ziet zitten.
Weer goed?.......nou ja......ik ben in ieder geval stikblij met deze overwinning ook al zegt het nog helemaal niks......ik vertrouw Italianen nooit in uit wedstrijden en Fiorentina al helemaal niet (vraag dat maar in Eindhoven) maar ik had dit absoluut niet verwacht.
Ik ging echt uit van een nul of drie voor Fiorentina, dus dit is een hele leuke meevaller, ook al moet ik er gelijk wel bij zeggen dat het voor mij zeker geen goedmaker is voor de vele wanprestaties die ons het kampioenschap hebben gekost, laat dat even duidelijk zijn.
Ik geloof ook absoluut niet dat we er nu zijn, maar Internationaal is dit een leuk resultaat.
Als je met een elftal waarin mensen als Schilder, Anita en Kennedy staan kunt winnen in Italie dan heb je het goed gedaan of de tegenstander heeft het gruwelijk laten afweten. Ben in ieder geval helemaal happy.......in mindere mate dan Koen, maar och......vanavond is het hem vergeven.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 23:16
|
|
Ik ben trots op ons Ajax
Het kan dooien, het kan vriezen, we kunnen winnen of verliezen.
Maar een betere club als deze, is er niet.
|
benny_villa

Forum berichten: 47
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 23:20
|
|
Ik vond Oleguer vandaag zeer goed, na al dat negativiteit over hem. En lindgren, Van der Wiel en Stekelenburg ook.
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 23:39
|
|
Heerlijk! Ik heb echt mee zitten verdedigen achter de TV. Lucky Ajax dat wel, maar de laatste keer dat Ajax lucky Ajax was wonnen ze de CL (Niet al te letterlijk opnemen. Ben in euforische status )
Dikke plus voor Lindgren. Die heeft me een partij voetbal laten zien zeg. Ook mooi om te zien hoe het team zichzelf staande hield door te coachen en communiceren. TROTS!
Toch moet Suarez stoppen met dat idiote gedrag met laten vallen en dergelijke. De scheids tolereerde het gelukkig...
|
Cheers

Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 23:41
|
|
Waarom deed Fiorentina eigenlijk die ere haag? Niks verwees ernaar dat ze dat zouden doen, ik bedoel voor het spel van Ajax lijkt me niet echt een reden.
|
thyza

|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 23:42
|
|
Citaat: Waarom deed Fiorentina eigenlijk die ere haag? Niks verwees ernaar dat ze dat zouden doen, ik bedoel voor het spel van Ajax lijkt me niet echt een reden.
Ze hebben respect voor het "grote" Ajax . Doen ze normaal niet iig . Ik heb ook wel is gelezen een tijd geleden dat Italianen dat doen om het verlies pijnlijker te maken, om ze gretiger te maken voor de return. Toch een mooi gebaar, maar zit wel een dubbele betekenis achter.
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 23:44
|
|
Citaat: Waarom deed Fiorentina eigenlijk die ere haag? Niks verwees ernaar dat ze dat zouden doen, ik bedoel voor het spel van Ajax lijkt me niet echt een reden.
Ze hebben respect voor het "grote" Ajax . Doen ze normaal niet iig .
Mag ik vragen waarom grote tussen twee haakjes staat?
|
thyza

|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 23:45
|
|
Omdat ik vind dat ajax zich weer moet bewijzen. Ben wel trots wat ze bereikt hebben, maar toch...
|
Cheers

Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Do 19 feb 2009 23:49
|
|
Omdat ik vind dat ajax zich weer moet bewijzen. Ben wel trots wat ze bereikt hebben, maar toch...
En daarom vind ik het juist zo vreemd, Ajax heeft afgelopen 12 jaar niet veel europees laten zien.
|
steenkist

Forum berichten: 137
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 00:24
|
|
Heerlijke overwinning. Hopelijk trekken we deze lijn door naar volgende week in de Arena. Ik wil namelijk wel waar voor mijn geld.
|
Marnix

Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 00:50
|
|
Geniaal! Ik heb er helaas niets van kunnen zien. Weet iemand waar ik een samenvatting of iets kan vinden?
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 01:21
|
|
Citaat: Geniaal! Ik heb er helaas niets van kunnen zien. Weet iemand waar ik een samenvatting of iets kan vinden?
Nou, zo bijzonder was het niet, Marnix. Het was voornamelijk Fiorentina in de aanval. Met een paar grote kansen. Maar de grootste was toch zeker waar Gilardino 1 op 1 stond met Steek. Alleen Gilardinho wilde de bal aannemen, maar hij struikelde een soort van over de bal, dus de bal werd weggeschoten door de AJAX-defensie. Een slechte verdedigingsfout overigens van AJAX. Hij stond helemaal vrij.
Ik ben trouwens erg blij met deze overwinning. Ik ben er volgende week namelijk bij, en aangezien ze nu een grotere kans hebben om door te gaan wordt het vast drukker en gezelliger!
Een groot compliment aan Stekelenburg en Lindgren. Zij waren toch echt de 2 grootste complimenten in dit AJAX. Ook Vurnon Anita speelde erg fel, en goed op de bal. Had natuurlijk ook een schitterende steekpass bij de goal van AJAX.
Luis Suárez was weer heerlijk irritant voor de verdediging. Ik vond deze keer zijn schwalbes zeker meevallen. Bijna elke keer toen hij viel, was het ook echt een overtreding. Wel slim van de verdedigers, want na een tijdje denkt de scheidsrechter natuurlijk dat het schwalbes zijn. Maar het waren toch vaak tot altijd overtredingen.
Gregory vd Wiel vond ik deze wedstrijd matig. Verdedigde opzich prima, maar als hij zich bemoeide in de aanval, en wilde combineerde, ging dit vaak mis. Erg jammer. Maar verder zijn taak volbracht.
Kennedy speelde ook zeker niet goed. Ik had zeker verwacht dat Van Basten hem snel ging wisselen na de rust. Maar niet dus. Speelde niet goed tot slecht. Was vaak de bal kwijt, en ook stom de bal kwijt. Vaak passes die recht in de voeten kwamen van een speler van Fiorentina. Overigens de goal, schoot hij er goed in, en viel heerlijk binnen, onderkant lat, tegen de onderkant van het dak van het doel.
En het allergrootste compliment en het mooiste moment van de wedstrijd, althans de wedstrijd..., was ná de wedstrijd. De paarse loper die werd neergelegd voor de Ajacieden, waarnaast de Fiorentina-spelers stonden + technische staf geloof ik ook. Wat een heerlijk gebaar. Echt geweldig. Wat super sportief. Dit vond ik erg mooi om te zien. Dit had ik nog nooit gezien, en had echt zoiets van ''hč? wat gebeurt hier nou!?''. Maar een schitterend gebaar van de ploeg uit Italië.
Hopen op een goed resultaat thuis!
|
El Lute

Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 01:32
|
|
Lekker dit, heb er niets van gezien en vind lekker om zulk verslagen van Rein te lezen, dus lekker mee doorgaan Rein.
Wat een goed gevoel, nu afmaken thuis. Eerste 5 minuten overbluffen en gokken op de 1-0.
Deze is nog mooier dan tegen Feyenoord.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 08:22
|
|
Misschien doen ze die erehaag wel standaard als ze thuis verliezen?
Mocht dat niet zo zijn, dan is dat wel een teken van groot respect voor de club AJAX.
|
Peter79

Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 09:30
|
|
Citaat: Misschien doen ze die erehaag wel standaard als ze thuis verliezen?
Mocht dat niet zo zijn, dan is dat wel een teken van groot respect voor de club AJAX.
Er staat mij ook iets bij dat het idee geopperd was om dit standaard in Italie te doen met het idee de fair play van het veld over te brengen op de tribunes. Dit omdat in Italie nogal eens een supportersdode valt te betreuren. Volgens mij is dit voor het eerst gedaan in een wedstrijd van Inter.
|