Auteur
|
Bericht
|
TvP
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 20:08
|
|
Ik vond het heel raar. Hij maakte veel fouten, maar opzich deed hij ook weer hele goede dingen. Maar die fouten wegen toch zwaarder door.. En inderdaad zet hem dan maar op linksback!
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 02:13
|
|
Citaat: Ik begin steeds meer twijfels te krijgen over Vermaelen in het centrum van de verdediging.Hij blijft maar fouten maken en lijkt er maar niet van te leren.Ik dacht dat het wel een goede centrale verdediger zou worden, maar zie hem toch liever als linksback spelen.Op de linksback kan die als het nodig ook de centrale verdediger helpen als die in de problemen komt.
Die twijfels heb ik al zolang Bart. Ik vind Vermaelen een hele matige verdediger en ook een hele beperkte voetballer.
Voeg daarbij zijn 2 kolosale fouten die Ajax 2 jaar achter elkaar uitschakeling in Europa heeft bezorgd en ik ben verder uitgepraat.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 24 feb 2009 22:03
|
|
Citaat: Vermaelen zorgt voor de goals bij Ajax: "Leuk"
dinsdag 24 februari 2009
Het gaat goed met Thomas Vermaelen. De verdediger van Ajax scoorde in de voorbije week twee keer. "Ik vind het bijzonder leuk als ik scoor", zegt Vermaelen, die tegen Volendam de winning goal maakte.
"Ik vind het geen teken van zwakte dat een centrale verdediger de doelpunten moet maken. Onze spitsen dwingen immers meer dan genoeg kansen af, alleen zit het hen voor het moment niet echt mee", vertelt Vermaelen in Het Laatste Nieuws.
"Dat Van Basten me altijd opstelt, geeft me rust en vertrouwen. En ook veel voldoening. Want ik heb de voorbije jaren met blessures en de vele trainers die gepasseerd zijn, toch wel wat meegemaakt", aldus de Rode Duivel.
Ajax staat momenteel derde. Tevreden is Vermaelen niet met die positie. "Als Ajax niet op de eerste plaats staat, is het nooit goed. En terecht, Ajax moet altijd meedoen voor de titel."
Belgiumsoccer.be
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 06:38
|
|
Citaat: Vermaelen tweede aanvoerder Ajax
AMSTERDAM - Thomas Vermaelen is voor de rest van het seizoen de tweede aanvoerder van Ajax.
De Belg droeg donderdag tijdens de thuiswedstrijd in de UEFA Cup tegen Fiorentina (1-1) de aanvoerdersband omdat Maarten Stekelenburg geblesseerd was.
Rasmus Lindren was voor de winterstop nog de eerste vervanger van Stekelenburg. ,,Maar ik vind dat Vermaelen zich de laatste tijd goed manifesteert,’’ verklaarde trainer Marco van Basten.
,,Hij is belangrijk in de groep en daarom hebben we hem de band gegeven.’’
ANP
Toch leuk voor Vermaelen dat die nu tweede aanvcoerder is geworden in plaats van Lingren, maar toch wel opvallend omdat Lindgren het ook niet slecht heeft gedaan.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 10:48
|
|
Je hoort inderdaad dat Vermaelen belangrijk is op het veld en in de kleedkamer, maar kijkend naar prestaties ben ik het hier niet mee eens. Vertonghen lijkt mij een veel betere kandidaat. Sowieso lijkt deze wisseling van de wacht me niet echt heel belangrijk. Tenzij Van Basten Stekelenburg er naast gaat zetten, natuurlijk. Misschien is dit een voorbode.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 10:49
|
|
Tegen Fiorentina vond ik hem erg solide.. Hij moet alleen leren hoe je uitverdedigd. Die kopballen 20meter de lucht in en 4meter verder zijn levensgevaarlijk
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 12:27
|
|
Citaat: Tegen Fiorentina vond ik hem erg solide.. Hij moet alleen leren hoe je uitverdedigd. Die kopballen 20meter de lucht in en 4meter verder zijn levensgevaarlijk
Daar ben ik het ook mee eens. Dat was af en toe toch even de reet bij elkaar knijpen. Verder gewoon een solide pot gespeeld. Goed verdedigd en straalde kracht uit.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 12:54
|
|
Mij lijkt het dat Lindgren een betere Aanvoerder is dan Vermaelen. Ook vorige week toen Kennedy de 0-1 maakte vroeg hij meteen aan MvB en nu verder?. Maar ja ik ben er niet bij wat er in de kleedkamer/training etc. gebeurd.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 12:56
|
|
In tegenstelling tot veel mensen heb ik me groen en egel ge-ergerd aan hem....veel te onzeker gisteren.
|
lala
Forum berichten: 96
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 14:37
|
|
Citaat: In tegenstelling tot veel mensen heb ik me groen en egel ge-ergerd aan hem....veel te onzeker gisteren.
Haha, dat kan ik bevestigen.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 16:09
|
|
Nee ik juist niet. Eindelijk iemand met de borst vooruit. Ik vind Vermealen een ideale aanvoerder! Gaat er hard in, moet alleen nog wat proffesioneler worden!
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 17:58
|
|
Citaat: Tegen Fiorentina vond ik hem erg solide.. Hij moet alleen leren hoe je uitverdedigd. Die kopballen 20meter de lucht in en 4meter verder zijn levensgevaarlijk
Maar hij is in ieder geval wie de kopduels wint. Hoe hij zich opstelt bij elke kopduel is ongelooflijk sterk. Het is pas billen knijpen als de bal richting Vertonghen gaat. Die kan gewoon niet koppen. Dit is wel een van zijn zwakke punten. Daarentegen is Vermaelen ongelooflijk goed in de lucht. En dat zag je gisteren goed. Hoe hij zich opstelt en er naar toe springt. Nee, hij is juist een van de betere koppers aan de kant van AJAX.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 18:20
|
|
Maar hij is in ieder geval wie de kopduels wint. Hoe hij zich opstelt bij elke kopduel is ongelooflijk sterk. Het is pas billen knijpen als de bal richting Vertonghen gaat. Die kan gewoon niet koppen. Dit is wel een van zijn zwakke punten. Daarentegen is Vermaelen ongelooflijk goed in de lucht. En dat zag je gisteren goed. Hoe hij zich opstelt en er naar toe springt. Nee, hij is juist een van de betere koppers aan de kant van AJAX.
Koppen en uitverdedigen zijn 2 verschillende dingen heh
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 27 feb 2009 19:27
|
|
Koppen en uitverdedigen zijn 2 verschillende dingen heh
Ik doelde op het (nu) vetgedrukte.
Terwijl hij wel één van de enige die goed kopte. Tenminste, hij kopte zelfs. Er waren spelers die inhielden, of die niet goed kopten. Overigens viel het wel mee, qua erg hoog in verhoudig met ver. Ik vind hem erg sterk in de lucht, ik denk wel de sterkste van AJAX.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 1 maa 2009 18:03
|
|
Dat is ook één van de weinige redenen dat Vermaelen achterin moet blijven staan. Hij is de enige die kopsterk is. Wat Vertonghen betreft ben ik het ook met je eens. Een jongen met zijn lengte moet echt aan de slag met z'n kopvermogen. Dit gaat nergens over.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 15:38
|
|
Vandaag in de VI:
Een rapport over Thomas Vermaelen
Tactisch inzicht 8
dribbelen/passeertechniek 5
trappen/passen 8
tweebenigheid 5
duelkracht 9
uithoudingsvermogen/werklust 9
explosiviteit/snelheid 7
hardheid 8
verantwoordelijkheid 9
omschakeling 8
creativiteit 6
Een mooi rapport lijkt me.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 15:47
|
|
Die cijfers moet je niet al te serieus nemen. Als hij straks een maand slechter speelt krijgt hij overal mindere punten.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 15:59
|
|
Er staan op beslissende momenten: 3.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 16:20
|
|
Citaat: Vandaag in de VI:
Tactisch inzicht 8
trappen/passen 8
tweebenigheid 5
duelkracht 9
explosiviteit/snelheid 7
hardheid 8
verantwoordelijkheid 9
omschakeling 8
creativiteit 6
Er missen wel wat cijfertjes, maar al met al wel een leuk initiatief van VI. Vorige week beoordeelden ze De Zeeuw, toch? Gaan ze dit wekelijks doen?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 16:22
|
|
Citaat: Vandaag in de VI:
Tactisch inzicht 8
trappen/passen 8
tweebenigheid 5
duelkracht 9
explosiviteit/snelheid 7
hardheid 8
verantwoordelijkheid 9
omschakeling 8
creativiteit 6
Er missen wel wat cijfertjes, maar al met al wel een leuk initiatief van VI. Vorige week beoordeelden ze De Zeeuw, toch? Gaan ze dit wekelijks doen?
Ik denk om de 2 weken. De Zeeuw was al iets eerder, geloof ik. Voor zover ik me kan herrineren hebben ze eerder Afellay, El Hamdaoui en dus De Zeeuw beoordeeld.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 11 maa 2009 16:26
|
|
Kan me herrineren dat ze ook Elia hebben beoordeeld..
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 13:44
|
|
Citaat: Sunderland heeft meer dan gemiddelde belangstelling voor Thomas Vermaelen. Namens de nummer veertien van de Premier League zat hoofdtrainer Ricky Sbragia afgelopen weekeinde in Genk bij het WK-kwalificatieduel tussen België en Bosnië op de tribune voor de verdediger van Ajax. De opvolger van Roy Keane zou ook de verrichtingen van middenvelder Steven Defour hebben gevolgd. (The Mirror)
http://www.voetbalzone.nl
Hoeveel zou Vermaelen moeten kosten? Ik denk dat je zo rond de 6 miljoen kunt krijgen.
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 14:09
|
|
Zo ongeveer ja.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 15:43
|
|
Als je er voor Heitinga 10 krijgt, mag je dat voor Thomas ook wel vragen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 31 maa 2009 15:53
|
|
Inderdaad. En ik denk dat Vermaelen nog wel zeker 1 seizoen blijft. Dat heeft hij een paar dagen zelf nog aangegeven dat dat beter is voor zijn ontwikkeling.
|