Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 21:24
|
|
Vermaelen en Wiel kunnen geen pure mandekking spelen. Zijn niet sterk (en in Vermaelens geval ook wendbaar) genoeg. Douglas kan dat wel, ja.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 21:27
|
|
Citaat: Vermaelen en Wiel kunnen geen pure mandekking spelen. Zijn niet sterk (en in Vermaelens geval ook wendbaar) genoeg. Douglas kan dat wel, ja.
Belangrijk, maar het zou moeten kunnen. Je laat ze gewoon meer op elkaar spelen en wat meer naar achter.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 21:28
|
|
Uh, je kunt wel van alles verzinnen, maar ze kunnen het dus niet. Een beetje spits duwt Van der Wiel omver of draait makkelijk bij Vermaelen weg.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 21:36
|
|
Citaat: Uh, je kunt wel van alles verzinnen, maar ze kunnen het dus niet. Een beetje spits duwt Van der Wiel omver of draait makkelijk bij Vermaelen weg.
Dan zorg je er toch gewoon voor dat ze die bal niet krijgen. Nu doe jij of Vertonghen niet in de buurt is ofzo, maar dat is niet het geval. Vertonghen kan goed ingrijpen, met bv slidings. Trouwens, het merendeel van de Eredivisie spitsen zou volgens mij simpel opgerold kunnen worden.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 22:29
|
|
Oh, Vermaelen en Wiel kunnen heel wat eredivisiespitsen hebben, maar dan moet je Vermaelen en Wiel dus wel op hun sterke punten gebruiken en niet op hun zwakke punten. Laat ze dus niet de hele tijd één op één lopende duels aan gaan, want spitsen met een flinke dosis fysieke kracht winnen het in dat opzicht. Laat ze anticiperen op situaties, elkaar rugdekking geven en zo de spitsen aan banden leggen.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome (een goed voetballend elftal dus) leiden, gebruik je spelers dus op hun sterke punten en houd niet vast aan één manier van spelen waar je vijftien jaar geleden de spelers voor had maar nu niet. Het Ajax van Cruijff speelde ook heel anders dan het Ajax van Van Gaal. Was het ene elftal daarom per definitie beter dan het andere? Nee, slechts anders.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 16:50
|
|
Citaat: Oh, Vermaelen en Wiel kunnen heel wat eredivisiespitsen hebben, maar dan moet je Vermaelen en Wiel dus wel op hun sterke punten gebruiken en niet op hun zwakke punten. Laat ze dus niet de hele tijd één op één lopende duels aan gaan, want spitsen met een flinke dosis fysieke kracht winnen het in dat opzicht. Laat ze anticiperen op situaties, elkaar rugdekking geven en zo de spitsen aan banden leggen.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome (een goed voetballend elftal dus) leiden, gebruik je spelers dus op hun sterke punten en houd niet vast aan één manier van spelen waar je vijftien jaar geleden de spelers voor had maar nu niet. Het Ajax van Cruijff speelde ook heel anders dan het Ajax van Van Gaal. Was het ene elftal daarom per definitie beter dan het andere? Nee, slechts anders.
Precies
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 16:54
|
|
Volgens mij zouden Vermaelen en v.d. Wiel een goed duo kunnen vormen maar ik zie Vertonghen liever centraal staan dan als een back. Vermaelen doet het daarbij best redelijk op de positie van linksback en aangezien Ajax daar geen andere spelers voor heeft zou ik hem daar maar laten staan.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 17:19
|
|
Ik zou Vertonghen en Vermaelen (bij gebrek aan beter) in het centrum zetten.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 14:58
|
|
Jongens (en de enkele dame), Thomas Vermaelen lijkt geblesseerd. Hij heeft in ieder geval last van z'n achillespees.
Citaat: Vermaelen mist trainingen
Albufeira, 08 jan 2009
Thomas Vermaelen heeft vanochtend niet meegetraind mee met de selectie van Ajax. De verdediger heeft last van zijn achillespees.
Voor Ajax, op trainingskamp in de Algarve, staat ook nog een middagtraining op de programma. Ook deze oefensessie laat Vermaelen aan zich voorbijgaan.
Later vandaag meer nieuws over de Ajacieden in Portugal.
*Bron*
Hoop dat hij snel hersteld, anders kan Urby naar z'n oude plek toe Links Achter.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 22:28
|
|
Erg jammer voor Vermaelen dat die nu gebleseerd raakt, terwijl die met een goed seizoen bezig is.Dit is wel weer een kans om Emanuelson op de linksback te zien.Hopelijk is Vermaelen weer snel terug omdat we toch al krap in de verdedigers zitten.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 8 jan 2009 22:37
|
|
Het lijkt mij meer op overbelasting van die krachttraining. Ik verwacht dat hij er gewoon staat hooor tegen NEC de 18-de.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 16:27
|
|
De enigste verdediger van goede kwaliteit in onze selectie. In de klassieker was hij weer eens verdedigend prima. Steeds voor zijn man verdedigen, aggresief doordekken. Gregory, Robbie en Oleguer mogen zijn schoenen niet poetsen, qua verdedigend. Krachtig en in de lucht sterk. Voor ons de ideale nummer 4, of 5.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 16:35
|
|
Als linksback zie ik nog toekomst voor hem. Maar een plek centraal in de verdediging zou ik hem niet durven geven, ik denk niet dat hij daar goed genoeg voor is. Hij maakt erg veel foutjes, aanvallend brengt hij zeer weinig en hij straalt erg weinig betrouwbaarheid uit. Als linksback is hij uitsteekbaar in staat om de vleugelspitsen op te vangen en uit te schakelen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 16 feb 2009 17:47
|
|
Citaat: De enigste verdediger van goede kwaliteit in onze selectie. In de klassieker was hij weer eens verdedigend prima. Steeds voor zijn man verdedigen, aggresief doordekken. Gregory, Robbie en Oleguer mogen zijn schoenen niet poetsen, qua verdedigend. Krachtig en in de lucht sterk. Voor ons de ideale nummer 4, of 5.
De eerste helft speelde Vermaelen gisteren erg matig. De tweede helft herstelde hij zich. Hij voldoet wanneer hij zich heel erg beperkt tot datgene wat hij kan. Nu geldt dat voor iedere voetballer, maar Vermaelen brengt toch wel een flink aantal zwakke punten met zich mee. Tegen Vitesse werden die punten (mede dankzij de trainer) weer eens netjes blootgelegd. Ik roep hier al een tijdje dat Vermaelen eigenlijk niet binnen (dit) Ajax past. Qua stijl dan, want kwalitatief is hij niet de slechtste. Ik vind het een iets mindere versie van Wielaert.
|
ajaxfan13
Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 11:35
|
|
Vermaelen: 'Ik ben liever in Amsterdam, ik voel me thuis'
Ajacied Thomas Vermaelen heeft in een uitgebreid interview met De Volkskrant laten weten zich zeer thuis te voelen in Amsterdam. ‘Ik voel me thuis. Ik ga niet meer vaak naar België, omdat ik liever hier ben. Fijne stad, leuke mensen. Ik voel me verbonden aan deze club.’
Ondanks de huidige druk die er op Ajax staat spreekt Vermaelen van 'interne rust' bij de club uit Amsterdam. 'Bij Belgische clubs komt de voorzitter nog wel eens de kleedkamer binnenvallen om een donderspeech te houden,' vertelt de Belg.
Ondanks deze rust is ook hij teleurgesteld dat de kansen op het kampioenschap verkeken zijn. Hij moet wel lachen om alle geruchten die er om Van Basten zijn ontstaan de laatste tijd. ‘Hij zoekt veel contact. Dan komt hij even een praatje maken in de fysio-ruimte of zo. Maar het kan dat hij aan bepaalde spelers meer moet uitleggen. Van Basten traint heel gericht: balbezit, balbezit tegenpartij. Hij reikt veel aan en je zag verbetering, ook in de opbouw. Maar na de winter viel dat helemaal weg. We speelden niet meer als team. Dat moet je ook als team oplossen.’
Ook de reactie van de fans na de slechte reeks van Ajax kon de Belg goed begrijpen. Boze supporters kwamen toen het trainingsveld op om verhaal te halen bij de trainer. ' Zij waren teleurgesteld, wij waren teleurgesteld. Zij wilden dat laten blijken, door met een standpunt te komen. Ik snap dat wel. Sommigen stoppen bijna hun hele leven in Ajax, hun hele geld. Dan kan ik wel begrijpen dat er zo’n reactie komt.’ (MH)
Bron: http://www.sportweek.nl/voetbal/86675/Vermaelen_Ik_ben_liever_in_Amsterdam_ik_voel_me_thuis
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 09:24
|
|
Valt me op dat Oleguer bijna niets goeds kan doen binnen Ajax volgens vele supporters en bijna niemand het heeft over Thomas Vermaelen.
Gister was weer een typische Vermaelen wedstrijd al zeg ik het zelf.........
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 10:15
|
|
Citaat:
En wat voor een wedstrijd speelde hij dan in jou ogen?
|
Peter79
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 10:31
|
|
Citaat:
In een aantal situaties was hij veel te gefixeerd op de bal waardoor een tegenstander simpel bij hem wegliep en Fiorentina onnodig gevaarlijk werd. Ik doel dan o.a. een aantal steekballen van Italiaanse kant. Met een beetje pech had onze symphatieke Belg ons weer een aantal tegengoals gekost.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 11:19
|
|
Citaat:
In een aantal situaties was hij veel te gefixeerd op de bal waardoor een tegenstander simpel bij hem wegliep en Fiorentina onnodig gevaarlijk werd. Ik doel dan o.a. een aantal steekballen van Italiaanse kant. Met een beetje pech had onze symphatieke Belg ons weer een aantal tegengoals gekost.
Daar heb je wel een punt, Peter. Hij verslikte zich ook vaak in steekballen waardoor hij er niet bij kwam, waar hij toch echt bij had moeten zijn. Een voorbeeld.
Een Italiaanse speler geeft een steekbal, ik geloof, op Gilardino. Vermaelen die moet die bal gewoon kunnen pakken, maar kon er op een één of andere manier niet bij. Hierdoor kon Gilardino doorlopen, met Oleguer in zijn rug. Hij werd inderdaad onnodig gevaarlijk, en kon schieten. Wel van uit een moeilijke hoek, maar toch. Hij schoot de bal vervolgens erg ongevaarlijk voorlangs.
Maar ook bij die andere ballen. Dat Fiorentina net op het randje van buitenspel lopen, met steekpasses. En vaak was het wel buitenspel, maar ze liepen wel elke keer weg. Het zal maar net géén buitenspel zijn, komen ze zo 1 op 1.
Maar Thomas kwam ook wel eens goed voor zijn man. Hij deed niet alles verkeerd. Legde goed zijn lichaam erin, waardoor het geen overtreding was. Hij werkte ook hard. Maar het is toch moeilijk als defensie als je mannen tegenover je hebt van het kaliber Mutu en Gilardino Maarja, ik ben blij met de overwinning!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 12:57
|
|
Citaat:
Typ 'Vermaelen' maar eens in onder naam van Enganche, Peter. Gek word ik af en toe van die gozer. Moet zeggen dat hij in de eerste helft de meeste ballen goed opruimde, maar hij staat vaak als een amateur alleen maar naar de bal te kijken. Zelfs in de eigen zestien.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 13:04
|
|
Vermaelen is redelijk als back, in het centrum vind ik hem te zwak. Ik denk dat je hem van de zomer bij een goed bod moet verkopen. Hij heeft te veel zwakke momenten voor het niveau wat we bij ajax na streven.
Of hij zou nog veel moeten groeien maar dat zie ik eigenlijk niet gebeuren..
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 13:25
|
|
Citaat: Vermaelen is redelijk als back, in het centrum vind ik hem te zwak. Ik denk dat je hem van de zomer bij een goed bod moet verkopen. Hij heeft te veel zwakke momenten voor het niveau wat we bij ajax na streven.
Of hij zou nog veel moeten groeien maar dat zie ik eigenlijk niet gebeuren..
Ik vind niet dat je Vermaelen in de zomer moet verkopen, Riejuh. Ik vind hem een prima speler die het niveau wel heeft. Hij staat nu altijd in de basis, al is er wel een scenario denkbaar dat hij volgend jaar op de bank komt. Op dat moment is hij een zeer goede back-up die je zonder problemen in kan zetten. Als je hem dan verkoopt en er raakt een basisspeler geblesseerd heb je een probleem. Als Vermaelen dus weggaat denk ik dat de 'middenklasse' van de verdedigend wegvalt en moet je dus iemand uit het tweede erin zetten. Als je Vermaelen verkoopt ben je aan het doorselecteren in de verkeerde volgorden.
|
Peter79
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 13:57
|
|
Citaat:
Maar Thomas kwam ook wel eens goed voor zijn man. Hij deed niet alles verkeerd. Legde goed zijn lichaam erin, waardoor het geen overtreding was. Hij werkte ook hard. Maar het is toch moeilijk als defensie als je mannen tegenover je hebt van het kaliber Mutu en Gilardino Maarja, ik ben blij met de overwinning!
Natuurlijk haalde hij veel weg en deed hij veel goed maar als de Italiaanse spitsen scherper waren geweest in de afwerking had er door de 'momenten' van Vermaelen zomaar 2-1 op het scorebord kunnen staan ipv 0-1. Wedstrijden als deze worden beslist in momenten en uiteraard kan iemand niet ALTIJD scherp zijn en zulke spitsen in de broekzak hebben maar bij Vermaelen zijn het geen incidenten. Volg hem maar eens een heel seizoen op de voet en kijk maar eens hoeveel van deze 'momenten' hij heeft. Ik vond het bijvoorbeeld heel erg opvallend dat hij tegen feyenoord uit die indraaiende vrije trap van kennedy scoorde aangezien hij in een verdedigende situatie regelmatig niet op de juiste plek staat........
|
Nr.10
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 14:25
|
|
Ik zei het een aantal dagen terug al, Vermaelen is goed genoeg voor de linksback positie maar centraal zie ik het niet in hem zitten. De buitenspelers in Nederland zou hij daar goed kunnen uitschakelen maar centraal zie ik het niet in hem zitten omdat hij zo onrustig is en heel veel 'foutjes' maakt en door zijn geringe aanvallende bijdrage.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 20 feb 2009 18:46
|
|
Ik begin steeds meer twijfels te krijgen over Vermaelen in het centrum van de verdediging.Hij blijft maar fouten maken en lijkt er maar niet van te leren.Ik dacht dat het wel een goede centrale verdediger zou worden, maar zie hem toch liever als linksback spelen.Op de linksback kan die als het nodig ook de centrale verdediger helpen als die in de problemen komt.
|