Auteur
|
Bericht
|
TvP
Forum berichten: 1370
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 16:35
|
|
Ze kunnen inderdaad ook als binnenspelers worden gezien, maar de meeste spelers werden dit seizoen wel aan de buitenkant geposteerd. Ik zie Vermaelen alleen liever in het centrum.
Als Ajax wil je namelijk aanvallende backs en ik denk dat Vermaelen niet de beste aanvallende linksback is van dit Ajax. Of er überhaupt een goede linksback rondloopt bij Ajax weet ik niet. Vertonghen vind ik meer verdediger, Urby meer middenvelder.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 16:41
|
|
Misschien gaat van Basten wel met aanvallende centrale verdedigers spelen. Het is helemaal niet per se zo dat Ajax met aanvallende backs speelt
|
TvP
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 16:50
|
|
Nee oké, maar dan moet je Vermaelen ook niet in he centrum zetten. Dan kun je beter Lindgren op de plek links centraal achterin zetten. Dan is Vermaelen misschien wel een optie als linksback, maar of hij dan de snelheid heeft om de snelle buitenspelers bij te houden, betwijfel ik.
Ik denk alleen wel dat Ajax met aanvallende backs gaat spelen, aangezien Bruno Silva het goed doet op rechts en Ajax nog op zoek is(?) naar een linksback.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 16:59
|
|
Ja, dat bedoel ik ook met een 3mans verdediging. En dan die libero voor of achter die linie. Ik zeg voor de duidelijkheid 3-4-3, maar ik bedoel eigenlijk 1-3-3-3(excl. keeper) of 3-1-3-3(excl keeper). En dan zie ik persoonlijk liever bij variant 1 VD Wiel en bij variant 2 Donald(boven Lindgren in mijn pikorde) spelen. Maar als je dat doet dan moet je weer met pure flankspelers gaan spelen in de voorhoede, dus geen plaats voor Sulejmani, Leonardo, Suarez en Martina(/Lens of andere aankoop). Dus dat is nogal onwaarschijnlijk. Of Van Basten moet het niet helemaal goed neerzetten, is ook een optie aangezien Oranje nu ook niet helemaal klopt.
|
TvP
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 17:05
|
|
Donald boven Lindgren? Lijkt me een beetje vergezocht, ik vind Lindgren één van de betere spelers in Ajax I. Vooral tegen Twente, waar hij wel achterin speelde, speelde hij echt fantastisch.
Martina is wel een echte flankspeler, maar ik zie dan liever 'neppe' flankspelers als Sulejmani en Suarez. Suarez bewees dit seizoen enkele keren dat hij wel degelijk een goede voorzet in huis heeft.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 17:08
|
|
Dat je serieus meent dat Donald boven Lindgren moet maakt je tot een subjectief mannetje, WZA. Dat vind ik écht onnozel om dát te zeggen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 17:53
|
|
Martina kan ook niet naar behoren als buitenspeler spelen, hij kan niet puur zijn taak daar uitvoeren. Voorzetten(trap niet zuiver) geven, het breedhouden(heeft creativer vrijheid nodig) en het aanvoeren dus van mogelijkheden voor de spits is voor hem niet toepasselijk. Of het idee moet toevallig in hem opkomen, maar hij maakt meestal zijn acties en kijkt dan pas naar het gevolg. En dan terwijl het gevolg(functionaliteit) het belangrijkst is voor een pure buitenspeler.
In Donald zie ik een drager van het team, een echte nummer 4 a là Vieira. Het is zonde dat de coaches hem daar niet neerzetten, want daarvoor is hij in mijn ogen het geschikst. Lindgren is te weinig de dragende speler voor die positie, maar de passing is hij weer sterk. Ik denk dat Donald daar meer potentie heeft, bovendien komt hij uit de eigen jeugdopleiding(wat een Ajacied toch goed doet als er weer een goede speler doorkomt). Lindgren is geen Nederlander, speelt niet op de manier die bij mij in de smaak valt en is in mijn ogen ook niet van zo'n grote waarde dat hij de positie toebehoort boven andere opties(wat een ontwikkeling van een jeugdtalent in de weg staat).
Lindgren is een goede tweede optie in mijn ogen, waardoor jeugdige spelers nog niet direct constant moeten te spelen(die uit armoede dan vaak niet kunnen worden vervangen) maar zich in rust kunnen ontwikkelen.
Hetzelfde achter de verdedigingslinie, VD Wiel heb ik gewoon veel liever. Veel meer klasse straalt hij uit, vervult me met veel meer trots. Als je wil dat ik dat verantwoord is dat iets wat ik ga doen, maar ga niet mij van dingen vals beschuldigen. Ik ben objectief en ik heb er een achterliggende gedachte bij. Over de vergelijking tussen Lindgren èn VD Wiel en Donald kunnen we discuseren, maar ga niet zeggen zeggen dat ik subjectief ben en onzin praat, dat is namelijk niet sjiek. En nu wil ik dus graag dat er inhoudelijk op ingegaan wordt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 17:56
|
|
Goed gezegd, WijZijnAjaxWijZijnDeBeste!
Laten we het vriendelijk en to the point houden, jongens!
En hop, hop...nu verder! Goede discussie!
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 18:09
|
|
Ik leer het verrassend genoeg alsnog moet jouw gedachtegang zijn . Ik ben er nog niet, maar ik toen progressie toch?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 2 jun 2008 18:30
|
|
Ik heb de laatste posts hier verwijdert en verplaatst naar het topic over Donald. Hier gaat het over Vermaelen he jongens niet al te ver afdwalen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 17:24
|
|
Thomas heeft nieuwe look aka van Basten. Zeker witvoetje halen en basisplaats schooien
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 17:28
|
|
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 11:48
|
|
Citaat: Ajax wil Vermaelen liefst thuis houden
Ajax onderzoekt de regels omtrent het afstaan van voetballers voor de Olympische Spelen. De Amsterdammers willen de blessuregevoelige Thomas Vermaelen het liefst thuis houden.
De peperdure aankoop Miralem Sulejmani is momenteel geblesseerd, maar de kans is groot dat de Servier toch geselecteerd wordt. Ajax wil de aanvaller graag in Amsterdam houden. De club sprak deze week met Vermaelen, maar vooralsnog zijn de Amsterdammers niet direct van plan een Olympische droom te dwarsbomen.
De club volgt de zaak Kompany wel met interesse. HSV weigert de Belg af te staan voor de Olympische Spelen. Spelers tot 23 jaar moeten echter worden vrijgegeven voor een groot evenement. HSV heeft inmiddels een advocaat ingehuurd om te onderzoeken of dat daadwerkelijk klopt. De Hamburgse club denkt namelijk dat de reglementen niet waterdicht zijn, omdat het toernooi niet op de officiele FIFA-kalender staat.
Urby Emanuelson hoeft niet te vrezen voor zijn deelname aan het toernooi in Peking. Alle Eredivisieclubs, behalve Champions League-deelnemer FC Twente, hebben met de KNVB afgesproken dat alle spelers worden vrijgegeven voor de Olympische Spelen.
Ajaxshowtime.com
|
mike_zuid2
Forum berichten: 590
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 13:13
|
|
Als Thomas naar de OS wil moet hij gewoon lekker gaan.
Ik gun het hem in ieder geval om uit te komen voor Belgie.
Als we de Nederlanders laten gaan moeten we de Belgen, Serven en de rest ook laten gaan.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 15:39
|
|
Dat Ajax er moeite mee heeft dat Sulejmani gaat kan ik me nog wel iets bij voorstellen, aangezien hij gewoon niet topfit is en zo'n toernooi dan een risico kan vormen. Over hem zou je dan ook nog kunnen praten met de Servische bond en om wat medewerking vragen. Voor Vermaelen zie ik geen plausibele reden om hem thuis te houden. Hij is geen dispensatiespeler en moet dus mee. Punt, uit.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 21:07
|
|
De Olympische Spelen zijn voor elke voetballer prachtig. Zelf zou ik liever naar de OS gaan dan een EK of WK. Gun hem deze kans zou ik zeggen!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 18 aug 2008 18:47
|
|
Citaat: Ajax wil Vermaelen bij schorsing terughalen
18-08-08 09:40
Mocht Ajacied Thomas Vermaelen een schorsing van twee duels krijgt op de Olympische Spelen zal zijn werkgever hem terug proberen te halen naar Amsterdam.
Interim algemeen directeur Henri van der Aat laat dat in De Telegraaf weten. "Als hij een schorsing van twee duels krijgt, kan hij niet meer in actie komen en zien we hem het liefst zo snel mogelijk terugkeren. Daar zullen we dan met Thomas over praten."
Naast Vermaelen is ook Jan Vertonghen van Ajax actief bij het Belgische team, dat dinsdag de halve finale tegen Nigeria speelt. De andere halve finale gaat tussen topfavorieten Argentinië en Brazilië.
AF
Eens kijken hoe men er hier tegenaan kijkt nu het onze eigen speler betreft. Moet Ajax Vermaelen deze unieke kans niet gewoon gunnen? Stel dat België de finale haalt. Zoiets wil geen enkele speler missen. Ook al moet hij vanaf de zijlijn toekijken.
Ik denk zelf overigens dat Vermaelen slechts 1 wedstrijdje schorsing krijgt.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Di 19 aug 2008 11:19
|
|
Vermaelen is inderdaad voor slechts 1 wedstrijd geschorst.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 02:24
|
|
En mag na vandaag dus nog strijden om een bronzen medaille. Het zou mooi zijn als Vermaelen wederom sterk speelt, een medaille pakt en vol zelfvertrouwen terugkeert bij Ajax. Gezien de puinhoop die mensen als Van Geel en Ten Cate hebben achtergelaten kunnen we iedere vorm van hulp komend seizoen gebruiken.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 10:38
|
|
Citaat: Russische kampioenen van vorig jaar Zenit Sint-Petersburg zoekt in de winterstop naar een extra versterking. Volgens enkele bronnen zouden ze daarbij het oog hebben laten vallen op Ajacied Thomas Vermaelen.
Zenit presteert dit seizoen ondermaats en wilt zich graag versterken komende winterstop met mogelijk een nieuwe verdediger. Andere kandidaten zijn Phil Neville (Everton), Ariel Miguel (Villarreal) en Moisés Hurtado (Espanyol)
Thomas Vermaelen heeft nog een contract tot medio 2012. De Russische club zou naar verluid een bedrag van 10 miljoen klaar hebben liggen voor een nieuwe verdediger.
Mag van mij weg, we stikken toch van de verdedigers...
Bron: AF
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 11:23
|
|
Als dat eens zou kunnen. Voor 10 miljoen mogen ze hem zo meenemen. Met dat geld kan je zo twee verdedigers halen die beter zijn dan Vermaelen en Silva.
|
lala
Forum berichten: 96
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 13:30
|
|
Citaat: Als dat eens zou kunnen. Voor 10 miljoen mogen ze hem zo meenemen. Met dat geld kan je zo twee verdedigers halen die beter zijn dan Vermaelen en Silva.
En je hebt ook zoveel vetrouwen in de scouting van AJAX dat dit lukt? Tot nu toe vind ik Vermaelen een prima speler in de basiselftal ook zonder blessures. Echt houden die man AJAX kennende komen er zeker geen beteren voor terug.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 18:36
|
|
Niet doen, want die 10 mil voor Heitinga mag wel worden besteed aan rechts- en linksback dus niet nodig.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 10 okt 2008 18:42
|
|
Het geld is op, Pablo. 10 Miljoen voor Vermaelen is een exorbitant hoog bedrag en zou er (in het geval van goed beleid) voor moeten zorgen dat Ajax er op vooruit gaat.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Zo 12 okt 2008 02:40
|
|
Het stagneert een beetje bij Vermaelen. Ik weet niet in hoeverre die blessure van vorig jaar nog meespeelt maar gebrek aan wedstrijdritme kun je hem niet meer ontzeggen. Daarnaast heeft hij met Oleguer en Van der Wiel niet bepaald de meest dynamische spelpartners in het centrum. Vermaelen zit nu een paar seizoenen op hetzelfde niveau en blijft kinderlijk eenvoudig te kloppen in de lucht. Ook een op een vind ik hem niet ijzersterk, het baart me zorgen dat hij elke wedstrijd een paar dekkingsfouten begaat. Voor tien miljoen zou ik een verkoop zeker overwegen.
|