Auteur
|
Bericht
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 7 jun 2009 20:12
|
|
Het verschil is misschien 10 jaar aan ervaring?
Oleguer maakt niet waar waarvoor hij gekomen is; een dragende speler. Hij is geen speler die constant een zes kan halen, ookal draait het gehele team nog zo slecht. Tegen Sparta had hij weer zo'n domme overtreding, of wat dacht je van al die Youtube filmpjes over in zijn Barca tijd?
|
Benji
Forum berichten: 785
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 7 jun 2009 22:36
|
|
Sportweek:
Citaat: Lerby: 'Gesprek met Arsenal over Vermaelen, Sneijder wil niet weg'
Door Bart Vlietstra
Ajax is op hoofdlijnen akkoord met Arsenal over een transfer van Thomas Vermaelen (foto) naar de Londense club voor een bedrag van rond de twaalf miljoen euro, al ontbraken de laatste krabbels zondagavond nog. “We zijn in gesprek met Arsenal,” zegt Vermaelens zaakwaarnemer Sören Lerby tegen Sportweek, die tevens bevestigt dat Vermaelen een eerste contractaanbieding van Arsenal heeft afgewezen. “Is niets vreemds aan, we praten deze week verder. Thomas staat er open voor, dat lijkt me logisch. Zijn ontwikkeling heeft zich goed doorgezet het voorbije seizoen. Naast linkercentrale verdediger kan hij nu ook goed linksback spelen. Bovendien was hij de laatste maanden aanvoerder.”
Het is de vraag of Ajax een nieuwe linksback gaat halen na de afmelding van FC Twente-speler Edson Braafheid, die waarschijnlijk bij Bayern München gaat spelen. Met Urby Emanuelson en Jan Vertonghen heeft het nog twee potentiële linksbacks in huis.
Een andere cliënt van Lerby, Wesley Sneijder, blijft vooralsnog zitten waar hij zit. Lerby: “Wesley wil bij Real Madrid blijven. Ik heb ook over de link met Bayern München gelezen, maar daar is geen moment over gesproken.”
Dat zou wel een heel slechte grap zijn.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Zo 7 jun 2009 22:44
|
|
Volgens mij gewoon zelf verzonnen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 08:40
|
|
1po·ten·ti·eel bn, bw de mogelijkheid bezittend zich te ontwikkelen tot het genoemde: onze -tiële vijand
2po·ten·ti·eel het; o -tiëlen vermogen
Mogelijke! Wil niet zeggen dat ze goed zijn. Mogelijke linksbacks.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 10:03
|
|
Zou toch wel een rare move zijn, als Urby weer op linksback wordt gezet
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 10:21
|
|
Het is geweldig als we Vermaelen voor 13 miljoen kunnen verkopen. Hij blijft in mijn ogen een speler die niet goed genoeg is voor Ajax. Inmiddels staat hij al een aantal jaar in de basis, maar hij is nog steeds geen dragende speler.
Als linksback kon hij zijn felheid en duelkracht wat beter kwijt, maar was hij opbouwend te zwak. In het centrum laat hij te vaak steken vallen en is hij positioneel niet heel sterk. Na een aantal jaar verwacht je dat iemand een dragende speler is, maar hij blijft een speler die meer lijkt dan het in werkelijkheid is. Hij is moeiteloos te vervangbaar, dat hebben we dit seizoen meerdere keren kunnen zien.
Kortom, lekker verkopen. Voor 13 mijloen moeten we zeker 2 goeie versterkingen kunnen halen. Al blijft dat altijd afwachten bij Ajax
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 10:31
|
|
Citaat: Het is geweldig als we Vermaelen voor 13 miljoen kunnen verkopen. Hij blijft in mijn ogen een speler die niet goed genoeg is voor Ajax. Inmiddels staat hij al een aantal jaar in de basis, maar hij is nog steeds geen dragende speler.
Als linksback kon hij zijn felheid en duelkracht wat beter kwijt, maar was hij opbouwend te zwak. In het centrum laat hij te vaak steken vallen en is hij positioneel niet heel sterk. Na een aantal jaar verwacht je dat iemand een dragende speler is, maar hij blijft een speler die meer lijkt dan het in werkelijkheid is. Hij is moeiteloos te vervangbaar, dat hebben we dit seizoen meerdere keren kunnen zien.
Kortom, lekker verkopen. Voor 13 mijloen moeten we zeker 2 goeie versterkingen kunnen halen. Al blijft dat altijd afwachten bij Ajax
Dus een dragende speler is geen Ajax-waardige speler? Enoh is ook geen dragende speler (op dit moment is dat Suarez) maar hij speelt elke wedstrijd goed. En dat voor een speler die net in Nederland is, en niemand hem kende.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 10:44
|
|
Citaat: Dus een dragende speler is geen Ajax-waardige speler? Enoh is ook geen dragende speler (op dit moment is dat Suarez) maar hij speelt elke wedstrijd goed. En dat voor een speler die net in Nederland is, en niemand hem kende.
Iemand die geen dragende speler is, is moeiteloos te vervangen. Dat heeft niets te maken met Ajax waardig of niet. (Al vind ik Vermaelen ook niet Ajax waardig.) Dit seizoen waren er 3 dragende spelers bij Ajax: Suarez, Huntelaar en Verthongen.
Als je voor iemand die geen dragende speler is 13 miljoen kunt krijgen, ben je spekkoper. Met een beetje scouting kun je voor dat bedrag meerdere spelers halen die hetzelfde niveau hebben.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 10:55
|
|
Huntelaar heeft maar een handjevol wedstrijden gespeeld en Vertonghen was de tweede seizoenshelft veelal bagger. Zou ik dan ook niet als dragende spelers willen aanmerken.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 10:59
|
|
Citaat: Huntelaar heeft maar een handjevol wedstrijden gespeeld en Vertonghen was de tweede seizoenshelft veelal bagger. Zou ik dan ook niet als dragende spelers willen aanmerken.
Verder vind ik Suarez geen dragende speler. Hij is vooral individueel enorm sterk waardoor het falen van het team vaak minder sterk te zien is. Vermaelen was aanvoerder en dan verwacht je wel bepaalde kwaliteiten. Vermaelen trok bijna nooit zijn mond open. Misschien niet zijn schuld, want hij is geen echt aanvoerderstype. Het laat zien dat we juist dat type missen.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 11:05
|
|
Vermaelen is een van de weinige Ajacieden die nog een beetje constant speelde. Net zoals Suarez en Van der Wiel. De rest was zo wisselvallig als de pest. Verthongen is ook geen dragende speler, want anders zal die wel verkozen zijn boven Anita en Enoh. De grootste miskoop na Sno blijkt toch Wielaert te zijn. Voordat hij kwam, stond de verdediging er gewoon, mede door Oleuger en Verthongen. Met als inschuivende man Verthongen. na de komst van Wielaert was de verdediging echt bagger.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 12:11
|
|
Fregge, voordat Wielaert kwam liepen tegenstanders ook al op hun dooie gemak door onze verdediging heen.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 12:16
|
|
Oh, dus daarom had Ajax maar 17 tegendoelpunten voor de winterstop.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 12:27
|
|
En had men een fantastische Vermeer onder de lat.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 14:38
|
|
Warm welkom voor Vermaelen: Arsenal set to sign £11million defender rated 'too small' for the Premier League.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 14:52
|
|
Citaat: “I have been looking at the Dutch league, but it’s been decimated. It’s a poor league at the moment, there’s one or two players but they’re leaving too early as well.”
Auch, we worden weer even met de neus op de feiten gedrukt..
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 16:04
|
|
Zou Vermaelen een basisplaats kunnen veroveren in London? Waarschijnlijk wel, een top verdediger. Erg jammer dat hij Ajax gaat verlaten.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 16:07
|
|
Citaat: Zou Vermaelen een basisplaats kunnen veroveren in London? Waarschijnlijk wel, een top verdediger. Erg jammer dat hij Ajax gaat verlaten.
Absoluut niet, misschien als er genoeg vertrekt bij Arsenal maar dan zullen ze zo snel mogelijk een betere verdediger kopen wanneer ze er achter komen dat hij lang niet goed genoeg is voor de Engelse top, iets waar Arsenal gewoon nog bij hoort.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 16:19
|
|
Citaat: Zou Vermaelen een basisplaats kunnen veroveren in London? Waarschijnlijk wel, een top verdediger. Erg jammer dat hij Ajax gaat verlaten.
Topverdediger vind ik een beetje te ver gaan icm de naam Vermaelen. Ik denk echter wel dat hij het verrassend goed kan gaan doen in Engeland mits hij het stapje kan maken om het hogere tempo aan te kunnen. Er zijn grotere houthakkers geslaagd in de defensies van de top 5 van Engeland. Met zijn kwaliteiten vind ik hem zowiezo geschikter voor de Britse League dan voor de Nederlandse competitie.
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 16:43
|
|
Ik vind hem grillig, in zijn beste doen is hij ijzersterk kan hij met de top mee, maar hij kan ook middelmaat zijn, dus als hij regelmatig in vorm is haalt hij het daar denk ik wel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 17:09
|
|
It is done. Als er al nog enkele twijfel was.
Citaat: 15:56 08 Juni 2009 NOS.NL
Ajax, Arsenal rond over Vermaelen
Arsenal heeft met Ajax een akkoord bereikt over de overname van Thomas Vermaelen. De Belgisch international moet zelf nog tot een vergelijk komen met The Gunners.
De 23-jarige verdediger heeft nog een contract tot medio 2012 in Amsterdam. De Londense club betaalt naar verluidt ongeveer dertien miljoen euro voor de 21-voudig international.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 17:19
|
|
Dat was er toch al? Ik dacht dat het wachten was op een akkoord tussen Lerby en Arsenal.. Niet dat het daarop zal afketsen, of zo.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 17:25
|
|
Dat klopt, maar de NOS is toch wat serieuzer.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 18:17
|
|
13 miljoen. Hoe krijgen ze het voor elkaar! Het hele transferbudget van Arsenal in 1x naar ons toe! (exc zaakwaarnemers en die shit).
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 8 jun 2009 18:18
|
|
13 miljoen vangen voor een middelmatige verdediger is natuurlijk een fantastische deal. Van dat bedrag kunnen we zowel een linksback als een centrale verdediger kopen, waar we eerst alleen toegekomen waren aan de eerste, en houden we (een deel) van het overige transfer-budget (wat met Jol is afgesproken) over om andere posities te versterken. Ideaal, tenminste als Ajax zijn geld nu is een keer verstandig uit gaat geven.
|