Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Thomas Vermaelen
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Thomas Vermaelen
Maker: LucasBekeken: 41729
Status: InactiefBerichten: 380
+ Nieuw bericht <<<   <   7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Marco

Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Za 6 jun 2009 22:10
Citaat:
Oleguer is de beste mandekker van de Eredivisie.

Misschien moet je me dan maar eens gaan uitleggen waarom dat zo is, want volgens mij ligt geen spits wakker van een wedstrijdje tegen Oleguer.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Zo 7 jun 2009 09:32
Nou, hij heeft de meeste ervaring. Hij heeft meerdere malen een kampioenschap in Spanje behaald met Barca, heeft een CL gewonnen. Dan oogt ie maar wat lui, maar je zult hem nog meer gaan missen dan Vermaelen. En als ie helemaal niet zo goed is? Waarom heeft ie dan bijna alle wedstrijden gespeeld?
Lexafca

Forum berichten: 1627
Geplaatst: Zo 7 jun 2009 09:40
Citaat:
Nou, hij heeft de meeste ervaring. Hij heeft meerdere malen een kampioenschap in Spanje behaald met Barca, heeft een CL gewonnen. Dan oogt ie maar wat lui, maar je zult hem nog meer gaan missen dan Vermaelen. En als ie helemaal niet zo goed is? Waarom heeft ie dan bijna alle wedstrijden gespeeld?
De redenen die jij noemt heeft niks te maken met mandekking. Ik ken wel meer verdedigers die ervaring hebben en nog niet goed zijn. Waarom hij wel speelde? Heel logisch we hebben niks beters dat is juist het probleem bij AJAX.
Jows

Forum berichten: 509
Geplaatst: Zo 7 jun 2009 10:54
Citaat:
De redenen die jij noemt heeft niks te maken met mandekking. Ik ken wel meer verdedigers die ervaring hebben en nog niet goed zijn. Waarom hij wel speelde? Heel logisch we hebben niks beters dat is juist het probleem bij AJAX.

Mensen vergeten toch wel dat er meer wordt verwacht bij een verdediger van Ajax. Kijk naar Puyol, klasse verdediger! Geen technisch begaafde speler. Hij speelt de bal naar een middenvelder en daarmee heeft hij zijn taak gedaan. Bij Ajax wordt verwacht dat je als verdediger meehelpt op te bouwen, mee naar voren komt. Daardoor vallen er regelmatig gaten.

Geloof me, ook Puyol zou bij Ajax niet opvallen. Oleguer kende een zeer zwakke eerste seizoenshelft. Ook ik had toen mijn twijfels, maar in de tweede seizoenshelft heeft hij het prima gedaan.

Mensen pas op voordat je kritiek uit op spelers. Escude was ook niet goed genoeg, speelt toch echt altijd bij Sevilla. Zo kan ik nog wat spelers opnoemen die bij Ajax "de mindere" waren en het in het buitenland gewoon prima doen en daar ook worden beoordeeld op de positie waarop ze spelen.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Zo 7 jun 2009 11:00
Puyol en Oleguer zijn geen vergelijking. Puyol is sneller, harder, wendbaarder, koppend beter, voetballend beter, in de zone beter en qua uitstraling beter.

Oleguer is op alle vlakken minder dan Puyol.
thommy

Forum berichten: 790
Geplaatst: Zo 7 jun 2009 11:01
@ Jows, Puyol zal bij AJAX wel opvallen hoor, ik vind dat je in zekere zin met Oleguer wel gelijk hebt, maar om dit dan ook te zeggen over Puyol dat hij niet zou opvallen, tuurlijk valt hij op bij AJAX. Alleen al door zijn vechtersmentaliteit en het feit dat hij voor niks en niemand bang is. Daarbij is het ook een keiharde en betrouwbare verdediger. Ik zie nog niet zo snel een aanvaller in de Eredivisie die Puyol niet klein zou krijgen.
Jows

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 11:04
Citaat:
Puyol en Oleguer zijn geen vergelijking. Puyol is sneller, harder, wendbaarder, koppend beter, voetballend beter, in de zone beter en qua uitstraling beter.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind Puyol zeker een veel betere verdediger dan Oleguer, alleen zal hij bij Ajax minder opvallen dan bij Barcelona. Mensen vergeten gewoon dat het moeilijk is om in een minder ingesteld team te voetballen. Ik beoordeel Oleguer komend seizoen. Nu moet hij het laten zien.
thommy

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 11:12
Citaat:
alleen zal hij bij Ajax minder opvallen dan bij Barcelona.

Ik denk dat Puyol bij AJAX evenveel of zelfs meer zou opvallen dan bij Barcelona, hij heeft wel de kwaliteiten en het lef om als grote speler de leiding te nemen, Peras houd zich op het veld vaak op de achtergrond, dit zal Puyol neit doen, hij zal leiding geven waar ook daadwerkelijk naar geluisterd zou worden. Als je dit combineert met het feit dat hij een geweldige verdediger is ...
Bertje

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 11:22
Citaat:
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind Puyol zeker een veel betere verdediger dan Oleguer, alleen zal hij bij Ajax minder opvallen dan bij Barcelona. Mensen vergeten gewoon dat het moeilijk is om in een minder ingesteld team te voetballen. Ik beoordeel Oleguer komend seizoen. Nu moet hij het laten zien.

Puyol in plaats van Oleguer zou zo'n vijftien tot twintig tegengoals per seizoen schelen. Dat valt wel op, hoor.
Cheers

Forum berichten: 181
Geplaatst: Zo 7 jun 2009 12:35
In de CL finale zag ik Puyol anders ook regelmatig in de 16 van de tegenstander.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Zo 7 jun 2009 12:41
Citaat:
Puyol in plaats van Oleguer zou zo'n vijftien tot twintig tegengoals per seizoen schelen. Dat valt wel op, hoor.

Dat is gewoon onzin, bij Ajax ging het er niet om dat de verdedigers zo slecht waren (dat waren ze ook hoor) maar ging het er vooral om dat er niet goed werd omgeschakeld en dan is het zelfs voor elke topverdediger (en dat is Puyol) moeilijk om echt goed te functioneren. Natuurlijk zal hij het stukken beter doen maar het zal niet meer dan 10 doelpunten verschil maken.
Bertje

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 12:55
Ajax kreeg tegengoals omdat de organisatie niet klopte. En dat had er gedeeltelijk mee te maken omdat enkele spelers niet snel omschakelden, inderdaad. Maar op het moment dat je Suárez van achterlijn tot achterlijn laat sprinten klopt er sowieso weinig van. Wil je dergelijke spelers ontlasten, moet je spelers van achteruit doorschuiven. Alleen kan dat weer niet als de overgebleven verdedigers (en dan met name Oleguer) verdedigend niet sterk genoeg zijn om één op één te kunnen spelen.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 13:12
Citaat:
Ajax kreeg tegengoals omdat de organisatie niet klopte. En dat had er gedeeltelijk mee te maken omdat enkele spelers niet snel omschakelden, inderdaad. Maar op het moment dat je Suárez van achterlijn tot achterlijn laat sprinten klopt er sowieso weinig van. Wil je dergelijke spelers ontlasten, moet je spelers van achteruit doorschuiven. Alleen kan dat weer niet als de overgebleven verdedigers (en dan met name Oleguer) verdedigend niet sterk genoeg zijn om één op één te kunnen spelen.

Dat klopt en daarom past Suarez ook niet in een 4-3-3 systeem aangezien een jongen als Elia wel een bal iets meer op komt halen. Met Suarez zal de organisatie nooit echt goed kloppen en daarom moet hij ook worden verkocht. Als je Puyol erin zet betekend dat niet meteen dat de organisatie klopt en zo snel zal het dus niet beter gaan. Martin Jol moet de organisatie beter neerzetten en de omschakeling is daar onderdeel van.
Bertje

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 13:42
Natuurlijk past Suárez wel in een dergelijk systeem. Messi komt ook niet helemaal mee terug en die functioneert daar prima. Dat komt doordat Alves die ruimtes bestrijkt.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 13:52
Citaat:
Natuurlijk past Suárez wel in een dergelijk systeem. Messi komt ook niet helemaal mee terug en die functioneert daar prima. Dat komt doordat Alves die ruimtes bestrijkt.

Barca speelt dan ook met twee aanvallende middenvelders terwijl Ajax met een '10' speelt, als je met een '10' speelt dan moeten de buitenspelers tegen de lijn aanblijven.
Bertje

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 13:57
Hangt allemaal van de poppetjes af. Iemand als Ballack verdedigt als nummer 10 meters mee, iemand als Riquelme niet.
thommy

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 14:01
Citaat:

Barca speelt dan ook met twee aanvallende middenvelders terwijl Ajax met een '10' speelt, als je met een '10' speelt dan moeten de buitenspelers tegen de lijn aanblijven.

Dat hoeft niet persé, ligt er aan welke tactiek je speelt. Met een '10' spelen is niet een bepaalde tactiek, je kan hierin nog variëren.

En natuurlijk hoeft Messi neit helemaal mee terug doordat Alves die kant voor zijn rekening neemt, maar we spreken als we het over Barcelona spreken wel over een ander niveau dan AJAX, Alves heeft natuurlijk een geweldige individuele kwaliteit. Messi heeft dit ook en in Barcelona laten ze Messi doen waar hij goed in is, aanvallen.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 14:03
Citaat:
Hangt allemaal van de poppetjes af. Iemand als Ballack verdedigt als nummer 10 meters mee, iemand als Riquelme niet.

Ajax heeft alleen Aissati en daarmee werkt het beter als je echte buitenspelers hebt.
thommy

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 14:49
Citaat:

Ajax heeft alleen Aissati en daarmee werkt het beter als je echte buitenspelers hebt.

Puur aanvallend gezien wel ja, dus? Al meot ik zeggen dat vleugelspelers die naar binnen trekken (zoals Suarez) in de combinatie erg goed kunnen zijn met Aissati, als je dan zo nu en dan ook positie wisselingen gebruikt kun je ook tot een erg goed offencief komen, 3 spelers die om de spits spelen dus.
ghostwriter

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 14:52
Citaat:
Puur aanvallend gezien wel ja, dus? Al moet ik zeggen dat vleugelspelers die naar binnen trekken (zoals Suarez) in de combinatie erg goed kunnen zijn met Aissati, als je dan zo nu en dan ook positie wisselingen gebruikt kun je ook tot een erg goed offencief komen, 3 spelers die om de spits spelen dus.

Dat zijn allemaal bedenksels die het 4-3-3 juist kapot hebben gemaakt. 4-3-3 heeft eigenlijk maar drie echt goede varianten de Barcalona variant, de variant met de '10' en het originele 4-3-3. Daar moet je niet vanaf wijken want dan kloppen de looplijnen en afstanden niet meer goed en daar draait het hele systeem juist om.
thommy

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 16:23
Je past je looplijnen en afstanden aan, aan je tactiek die je kiest. Ik zie geen reden waarom je niet kan spelen met 3 spelers om de spits, ikzelf ben hier ook geen groot fan van, maar we hebben er de spelers voor en als het dan kan werken waarom niet?
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Zo 7 jun 2009 19:34
Citaat:

Ik ben het met alle zinnen eens. Alleen de laatste niet. Het zijn beide andere soort verdedigers. Oleguer moet bij Ajax een voetballende verdediger hebben. Ik denk namelijk dat het duo Oleguer - Hetinga een topduo zou zijn. Ongeveer net zo als Oleguer - Verthongen. Die deden het gewoon goed. Verthongen voetbalde mee, en Oleguer bleef achter. Je moet gewoon niet van Oleguer gaan verwachten dat ie mee voetbalt. Je moet verwachten van Oleguer dat hij de bal afpakt, en geeft aan een middenvelder / back. Maar jullie kijken ook naar zijn opbouwen, zijn pass, zijn opkomen. Dat moeten jullie niet doen. En verdediger moet zorgen dat de aanvallers van de tegenpartij niet kunnen scoren. Meer niet.
Bertje

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 19:38
En dat laatste doet Oleguer, om eerder genoemde redenen, bijzonder matig.
Jows

Geplaatst: Zo 7 jun 2009 19:55
Citaat:

De eerste seizoenshelft was hij ERG zwak. Scoorde hij niet hoger dan een 4. De 2e seizoenshelft scoorde hij wat mij betreft een 7, wat hem voor het seizoen uiteindelijk een 5.5 oplevert. Afgerond een 6je dus. Niet onderscheidend. Net aan voldoende.

Daarom zeg ik dat hij het komend seizoen moet gaan bewijzen. Je moet niet vergeten dat Ajax dit seizoen ontzettend wisselvallig was. Ik wil hem wel eens zien in een stabiel op elkaar ingesteld team.

Van der Wiel is dit seizoen ook verantwoordelijk geweest voor vele tegendoelpunten. Ik ergerde me vaak kapot aan hem. Verkeerd dekken, verkeerd wegdraaien, risicovolle passes, dan wel onderscheppingen. Toch lijkt iedereen tevreden over hem. Omdat hij jong is? Omdat het eigen kweek is? Ik weet het niet. Ik vond de algehele verdediging van Ajax dit seizoen matig, net als het middenveld. De voorhoede heeft veel gescoord, dus daar heeft het niet aan gelegen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Zo 7 jun 2009 20:11
Citaat:

De eerste seizoenshelft was hij ERG zwak. Scoorde hij niet hoger dan een 4. De 2e seizoenshelft scoorde hij wat mij betreft een 7, wat hem voor het seizoen uiteindelijk een 5.5 oplevert. Afgerond een 6je dus. Niet onderscheidend. Net aan voldoende.

Daarom zeg ik dat hij het komend seizoen moet gaan bewijzen. Je moet niet vergeten dat Ajax dit seizoen ontzettend wisselvallig was. Ik wil hem wel eens zien in een stabiel op elkaar ingesteld team.

Van der Wiel is dit seizoen ook verantwoordelijk geweest voor vele tegendoelpunten. Ik ergerde me vaak kapot aan hem. Verkeerd dekken, verkeerd wegdraaien, risicovolle passes, dan wel onderscheppingen. Toch lijkt iedereen tevreden over hem. Omdat hij jong is? Omdat het eigen kweek is? Ik weet het niet. Ik vond de algehele verdediging van Ajax dit seizoen matig, net als het middenveld. De voorhoede heeft veel gescoord, dus daar heeft het niet aan gelegen.

Ik vond het juist andersom:

Hij begon goed, Derksen schreef nog in de vi dat ajax kampioen ging worden, want al van basten's aankopen waren goed op sno na, iedereen was positief over hem, tot de maand December, waarin hij persoonlijke fouten maakte. Vanaf toen ging het niet meer beter.
+ Nieuw bericht <<<   <   7  |  8  |  9  |  10  |  11  |  12  |  13  |  14  |  15   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.826 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Thomas Vermaelen
Ga
Zoeken: