Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 1 maa 2011 16:41
|
|
Feiten?
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 1 maa 2011 19:52
|
|
De affaire Jol - Van den Boog heeft zich onder druk laten zetten en toch spelers gehaald die niets hebben toegevoegd aan Ajax. Pantelic is een uitzonder op die regel. Daarnaast zijn deze spelers aangetrokken zonder dat ze gescout zijn.
Een AD moet stevig in zijn schoenen staan om het strategische beleid consequent uit te voeren - Rikkie is hier direct verantwoordelijk voor en heeft dus gefaald.
Daarnaast gaf hij in januari 2010 aan dat de scouting op de schop zou gaan. Dan mag je verwachten een jaar later de eerste vruchten daar van te plukken. Een nieuw computersysteem waarmee elk talent ter wereld in kaart gebracht kan worden? Lijkt me niet dat ze dat effectief utiliseren, aangezien Dost en Mertens op het schaduwlijstje stonden om Suarez op te volgen. Over schaduwlijstjes gesproken, Rikkie gaf in een interview aan vorig seizoen dat er een schaduwlijst bestond zodat er snel een vervanger gehaald kon worden bij vertrek van Suarez. Blijkt een leugen, want De Boer gaf in januari aan dat men voortaan over zo'n schaduwlijst moet beschikken en dat dit nu niet het geval was, vandaar dat men uitkwam bij de opties Dost en Mertens.
Verder is hij inconsistent in de communicatie. Eerst vindt hij het prachtig dat Ajax de Eredivisie subsidieert terwijl hij een week later aangeeft dat Ajax dit juist niet meer gaat doen. Om nog maar te zwijgen over de vage verhalen rondom de leugens in de ledenraad en zijn gedraai omtrent Johan Cruijff.
De man is niet capabel genoeg en heeft dit nu meer dan eens bewezen. Coronel had al lang en breed moeten ingrijpen aangezien hij een controleren rol heeft. Beiden mogen dus zo snel mogelijk opkrassen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 2 maa 2011 00:24
|
|
Citaat: Waarom denken mensen toch altijd dat je altijd zaken kunt veranderen als je de hele toko ontslaat? Dan ben je niet constructief aan het werk, enkel destructief.
Het is heel simpel, op bestuurlijk vlak moet er hetzelfde gebeuren als wat er vaak bij een selectie gebeurt. Doorselecteren dus. Domweg roepen dat 'iedereen weg moet' moet is inderdaad niet constructief, roepen dat diegenen die structureel falen weg moeten is dat wel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 2 maa 2011 10:36
|
|
Citaat: Waarom denken mensen toch altijd dat je altijd zaken kunt veranderen als je de hele toko ontslaat? Dan ben je niet constructief aan het werk, enkel destructief.
Het is heel simpel, op bestuurlijk vlak moet er hetzelfde gebeuren als wat er vaak bij een selectie gebeurt. Doorselecteren dus. Domweg roepen dat 'iedereen weg moet' moet is inderdaad niet constructief, roepen dat diegenen die structureel falen weg moeten is dat wel.
Mee eens. Alleen is het probleem bij Ajax dat zowel vd Boog, vd Aat, Slop en Coronel niet functioneren.. Vd Boog, Slop en Coronel hebben aantoonbaar gefaald. Vd Aat kan ik moeilijk beoordelen, maar door zijn stuitende arrogantie zou ik persoonlijk geen deals met hem willen sluiten. De Rvc moet optreden, maar die bestaat weer uit gelijkgestemden.
Kortom, dan moet je het hele bestuur doorselecteren. Daarmee zeg ik dus eigenlijk hetzelfde: het bestuur moet weg.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 2 maa 2011 11:23
|
|
Mensen wegsturen is maar de helft van het verhaal. Veel belangrijker is dat er capabele vervangers moeten komen. En wanneer is iemand capabel? Als hij voldoet aan de richting die de club op wil. Weet de club welke richting het op wil?
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Wo 2 maa 2011 11:48
|
|
Citaat:
Mee eens. Alleen is het probleem bij Ajax dat zowel vd Boog, vd Aat, Slop en Coronel niet functioneren.. Vd Boog, Slop en Coronel hebben aantoonbaar gefaald. Vd Aat kan ik moeilijk beoordelen, maar door zijn stuitende arrogantie zou ik persoonlijk geen deals met hem willen sluiten. De Rvc moet optreden, maar die bestaat weer uit gelijkgestemden.
Kortom, dan moet je het hele bestuur doorselecteren. Daarmee zeg ik dus eigenlijk hetzelfde: het bestuur moet weg.
Gelijkgestemden = vriendjespolitiek in mijn bewoording. Ook ik zeg niet dat alles en iedereen maar weg moet, maar drie namen die hier veelgenoemd zijn zie ik ook graag vertrekken, ze bekleden een te waardevolle positie in de organisatie en hebben aantoonbaar gefaald, en zijn overduidelijk aan het draaikonten. En dat stoort me enorm, draaikonten doen ze al in Den Haag, daar heb ik ook weinig vertrouwen in. Wees een vent, eerlijk en recht door zee niet een lafaard die met draaikonten/praatjesmaken de weg omhoog heeft gevonden en er alles aan doet om die positie niet meer uit handen te geven.
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Wo 2 maa 2011 11:50
|
|
Citaat: Mensen wegsturen is maar de helft van het verhaal. Veel belangrijker is dat er capabele vervangers moeten komen. En wanneer is iemand capabel? Als hij voldoet aan de richting die de club op wil. Weet de club welke richting het op wil?
Als we Coronel moeten geloven met zijn EL is voldoende dan twijfel ik ten zeerste ook aan de huidige ambities, dus dat is in elk geval niet de weg die we moeten willen bewandelen, haal daar het aantoonbare falen bij... dus vertrekken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 2 maa 2011 13:51
|
|
Citaat: Mensen wegsturen is maar de helft van het verhaal. Veel belangrijker is dat er capabele vervangers moeten komen. En wanneer is iemand capabel? Als hij voldoet aan de richting die de club op wil. Weet de club welke richting het op wil?
Precies, dat is het probleem wat steeds terugkeert. Een paar jaar geleden moesten Jaakke, Fontein en de RvC aftreden. Het gevolg was schoon schip, waarna (de niet capabele) Coronel en de RvC werden aangesteld (met het rapport moest als leidraad). Coronel stelt vervolgens de onbekwame vd Boog en vd Aat aan, die vervolgens wanbeleid voeren en ook weer verkeerde mensen aanstellen. Datzelfde probleem hebben we eerder al gehad met de aanstelling van oa Jaakke, Kales en Fontein. Als gevolg van de ellende aan de top sneuvelt de ene na de andere trainer.
Het is dus van groot belang dat de voorzitter en de RvC capabel zijn en dat blijft toch een inschatting van mensen. Bij Twente is de capabale Munsterman aan de macht gekomen, Heerenveen had vd Velde, Barcelona had Laporte/Cruijff. Je ziet de gevolgen op het veld.
Voor de rust rondom Ajax is het belangrijk dat vervangers uit het kamp Cruijff komen. Anders is de kritiek van Cruijff een repeterend verhaal, waarbij de onrust steeds verder toeneemt. Die kritiek is overigens volledig terecht en wordt overgenomen door de publieke opinie. Wat mij betreft is de Cruijff koers op dit moment de enige juiste koers voor Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Wo 2 maa 2011 14:48
|
|
Dat denk ik ook. We moeten nu met z'n allen achter Cruijff staan, of we moeten er gewoon niet aan beginnen. Cruijff functioneert alleen als hij mensen om hem heen heeft die hij steunt. Halfbakken werk leveren heeft geen zin. Ik denk ook dat het stilte voor de storm is hoor. Er staat nog genoeg te gebeuren als de klankborden straks klaar zijn in april.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 3 maa 2011 13:18
|
|
Iemand die in ieder geval steviger in zijn schoenen staat dan Van den Boog, iemand met kennis op het gebied van voetbal evenals kennis van bestuurskunde en tenslotte iemand die zijn persoon ondergeschikt kan maken aan het belang van Ajax.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 7 maa 2011 09:11
|
|
Citaat: 'Cruijff komt deze week met aanbevelingen'
Het is de laatste weken opmerkelijk rustig rondom Johan Cruijff. Het clubicoon van Ajax is druk bezig met het opstellen van een rapport met aanbevelingen.
Cruijff werd recent opgenomen in het technische platform dat door Ajax is opgericht. In die functie kan hij de directie en de technische staf van de Amsterdamse club van technisch advies voorzien.
Volgens Keje Molenaar, die net als Cruijff deel uitmaakt van de ledenraad, overhandigt Cruijff deze week zijn aanbevelingen. Dat vertelde de voormalig profvoetballer zondagavond in Studio Voetbal. Het is niet de verwachting dat het advies openbaar wordt gemaakt.
VP.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 7 maa 2011 10:32
|
|
En weer praat Molenaar voor zijn beurt. Waarom moet het in de media verschijnen dat deze week Cruijff met aanbevelingen komt na het bestuur en de RvC. Zo gaat de media alleen maar hengelen na de aanbevelingen, terwijl je het ook binnen de club kan houden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 7 maa 2011 10:48
|
|
Cheque van Gelder vroeg er ook expliciet na. "Hoe komt het dat het zo stil is rondom Cruijff, zijn er nog ontwikkelingen?"
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 30 maa 2011 22:31
|
|
Volgens de NOS zit de ledenraad nog steeds bij elkaar om te overleggen voor opvolgers van de directie en RvC..
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Wo 30 maa 2011 22:32
|
|
Heb nog nergens interessant nieuws gezien dus klopt.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Wo 30 maa 2011 22:46
|
|
Citaat: Volgens de NOS zit de ledenraad nog steeds bij elkaar om te overleggen voor opvolgers van de directie en RvC..
En als dat niet lukt duurt het minstens zes weken eer ze met een nieuwe vergadering alsnog die opengevallen posities moeten zien op te vullen? Heb ik het zo goed begrepen? Moet 'directie' in je zin overigens niet het bestuur zijn?
Als er met dit scenario rekening is gehouden en er geen tijd mag worden verloren zou je toch verwachten dat ze een lijstje met namen klaar hebben liggen. Aan de andere kant maakte JC tegenover Schreuder daarnet niet direct de indruk helder te hebben hoe één en ander nu verder gaat. Iemand?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 30 maa 2011 23:01
|
|
Dat klopt, de ledenraad is nu de baas. En ik denk dat Cruijff zijn meerderheid daar heeft verloren door de uitspraken van Coronel. De Cruijff afgevaardigden zijn behalve Keje ook niet de meest sterke persoonlijkheden. Door alle commotie lijkt het me sowieso verkeerd om vanavond nog een nieuw bestuur te formeren. Zelfs als daar al over nagedacht is
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Wo 30 maa 2011 23:07
|
|
De ledenraad heeft besloten om niks te zeggen, behalve dan dat er een benoemingscommissie aangesteld gaat worden voor het nieuwe bestuur.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Wo 30 maa 2011 23:19
|
|
Citaat: Volgens de NOS zit de ledenraad nog steeds bij elkaar om te overleggen voor opvolgers van de directie en RvC..
En als dat niet lukt duurt het minstens zes weken eer ze met een nieuwe vergadering alsnog die opengevallen posities moeten zien op te vullen? Heb ik het zo goed begrepen? Moet 'directie' in je zin overigens niet het bestuur zijn?
Als er met dit scenario rekening is gehouden en er geen tijd mag worden verloren zou je toch verwachten dat ze een lijstje met namen klaar hebben liggen. Aan de andere kant maakte JC tegenover Schreuder daarnet niet direct de indruk helder te hebben hoe één en ander nu verder gaat. Iemand?
Denk dat hij nogal verrast was door het eigen initiatief van Coronel cum suis om zelf de handdoek in de ring te gooien. Zet meer druk op de groep Cruijff om snel een geschikte voorzitter te zoeken. Leo van Wijk is de voor de hand liggende naam, maar als die het niet gaat doen, kan het nog een pittige taak worden om een geschikt persoon te vinden.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Wo 30 maa 2011 23:38
|
|
Wat ik verder niet begrijp: al wat er vanavond is opgestapt wilde die acht ontslagen niet op hun geweten hebben, z'n ideeën vonden ze verder prima. Dus het zou'm er niet in moeten zitten dat er in de ledenraad behalve de in december verkozenen complete tegenstanders van Cruijff zitten. Zo die al bestaan, en daarbij is Coronel al gevlogen dus die behoeft geen support meer. Hoe kan het dan toch zo zijn dat het allesbehalve zeker is dat het nieuwe bestuur pro wordt, en we maar moeten afwachten of die nieuwe invulling met Bergkamp en Jonk er van gaat komen?
Het is onderhand wel duidelijk welke richting we met z'n allen op willen, gaat de onmogelijkheid die mensen eruit te gooien dan zo'n complete toekomst tegenhouden?
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Do 31 maa 2011 02:02
|
|
Citaat: (gelezen op ajax.nl)
Statement ledenraad Ajax: '... Gelet op het belang van de komende wedstrijden, te beginnen aanstaande zondag Ajax – Heracles Almelo, zal de ledenraad in elk geval tot maandag 4 april 2011 geen verdere mededelingen verstrekken. Wij doen een beroep op alle Ajacieden om dit voorbeeld te volgen ...'
Vervolgens verschijnen weer berichten van Bestuur (Coronel: ‘Besluit in belang Ajax’) en Directie (Van den Boog: 'Respect voor besluit'), mijns inziens: gekleurde berichten.
Hoezo 'in belang Ajax'?
Het zou goed kunnen dat die twee reacties eerder zijn geplaatst, wat volgens mij ook het geval is, maar men als headline boven blijft houden. Coronel en Van den Boog waren al lang pleiten toen de ledenraad naar buiten kwam met hun statement. En ondertussen kan het mij werkelijk een rotzorg wezen wat Coronel en Van den Boog er allemaal van vinden, omdat het totaal niet relevant meer is; hun rul is, of zal aanstonds uitgespeeld zijn.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 31 maa 2011 10:44
|
|
Citaat: Wat ik verder niet begrijp: al wat er vanavond is opgestapt wilde die acht ontslagen niet op hun geweten hebben, z'n ideeën vonden ze verder prima. Dus het zou'm er niet in moeten zitten dat er in de ledenraad behalve de in december verkozenen complete tegenstanders van Cruijff zitten. Zo die al bestaan, en daarbij is Coronel al gevlogen dus die behoeft geen support meer. Hoe kan het dan toch zo zijn dat het allesbehalve zeker is dat het nieuwe bestuur pro wordt, en we maar moeten afwachten of die nieuwe invulling met Bergkamp en Jonk er van gaat komen?
Het is onderhand wel duidelijk welke richting we met z'n allen op willen, gaat de onmogelijkheid die mensen eruit te gooien dan zo'n complete toekomst tegenhouden?
Tja veel bestuurders zijn overlevers, de bal van Cruijff & co is al zo hard aan het rollen dat geen enkele nieuwe bestuurder zichzelf al bijvoorbaat gaat uitschakelen door hier tegenin te gaan. Bovendien is het makkelijk scoren door nu de kant van Cruijff te kiezen en mee te liften op de hosanna stemming van de fans.
Wat ik me persoonlijk meer afvraag is hoe de adviezen van de klankbordgroepen op elkaar aansluiten en of er grote tegenstrijdigheden zijn. Je kunt het nog zo proberen te scheiden er zijn altijd (conflicterende) raakvlakken.
Ben daarom ook zeer benieuwd naar de uitkomsten van die klankbordgroepen opdat de hele organisatie doorgelicht is en de wederopbouw kan beginnen ipv dat er aan 1 kant al gemetseld wordt en men aan de andere kant van het gebouw nog met de sloopkogel staat te beuken.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 31 maa 2011 11:31
|
|
Ik las ook geruchten dat Molenaar die de organisatorische zijde bekeek flink is gebotst met Coronel en dat dit ook 1 vd redenen is dat hij weg is...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 3 apr 2011 20:45
|
|
De naam Van Os staat mij niet zo aan.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 3 apr 2011 20:54
|
|
Sowieso is deze hele commissie natuurlijk een aanfluiting. Onderzoeken of er nog voldoende grond is voor verdere samenwerking, pff. Daar heb je geen commissie voor nodig. Dat is een kwestie van Rik van den Boog enerzijds en Johan Cruijff anderzijds uitnodigen voor een gesprek met de ledenraad, om daarna de knoop door te hakken.
Dit kost veel te veel tijd. Zo weet je in ieder geval zeker dat je niet meer voor het volgende seizoen klaar bent.
|